Roskapostin forwardointi spamcopin palveluun?

  • 17 March 2022
  • 9 kommenttia
  • 153 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Avulias
  • 71 kommenttia

Onko Elisa estänyt sähköpostin lähettämisen spamcop.net palveluun, eli roskapostien estämiseen tarkoitettuun palveluun? Aiemmin lähetys toimi, mutta jokin aika sitten alkoi tulla pelkkä virheilmoitus. Nähtävästi postipalvelin yrittää “fiksusti” itse estää roskapostin lähettämistä ja luulee spamcopille menevien sähköpostien olevan sellaisia.

spam.spamcop.net osoitteen voisi whitelistata lähtevän sähköpostin osalta.


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tuleekos sulle joku bounce viesti kun koitat laittaa mailia tuonne osoitteeseen?

Käyttäjätaso 2

Ei, viesti ei lähde ollenkaan eteenpäin ja Thunderbird antaa “sending of the message failed” ilmoituksen. Ennen tämä toimi ongelmitta ja kaikki muu lähettäminen toimii.

Thunderbirdin troubleshooter kertoo, että smpta.kolumbus.fi ei vaan viestiä ota välitettäväksi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Oletko kokeillut tuota lähettämistä suoraan webmailin kautta? lähteekö se sieltä normaalisti?

Käyttäjätaso 2

Webmailin kautta tulee ilmoitus “SMTP-virhe: [550] 5.7.1 Content is suspected spam”, eli postipalvelin pyrkii, ihan fiksusti, estämään roskapostin lähettämisen, mutta tässä tapauksessa filtteri toimi väärin, kun kyse on roskapostin raportoimisesta liittämällä meiliin liitteinä roskapostiviestit.

 

Käyttäjätaso 7

Webmailin kautta tulee ilmoitus “SMTP-virhe: [550] 5.7.1 Content is suspected spam”, eli postipalvelin pyrkii, ihan fiksusti, estämään roskapostin lähettämisen, mutta tässä tapauksessa filtteri toimi väärin, kun kyse on roskapostin raportoimisesta liittämällä meiliin liitteinä roskapostiviestit.

Ymmärtääkseni lähtevän postin palvelin ei tarkista mitään , vaan vastaanottavan postin palvelin tarkistaa postit ja lähettää lähettäjälle virheviestin.

Onkohan lähettämiesi postien muotoilussa jokin muuttunut? Kannattaisi myös ilmoittaa sinne spamcompin palvelluun noista virheviesteistä.

Käyttäjätaso 2

Tuo ilmoitus tulee lähettävältä postipalvelimelta eli Elisan palvelimelta.

Vastaanottavan palvelimen mahdolliset ilmoitukset tulee pienellä viiveellä sähköpostina, ei suorana ilmoituksena sähköpostia lähetettäessä.

 

 

Käyttäjätaso 7

Tuo ilmoitus tulee lähettävältä postipalvelimelta eli Elisan palvelimelta.

Vastaanottavan palvelimen mahdolliset ilmoitukset tulee pienellä viiveellä sähköpostina, ei suorana ilmoituksena sähköpostia lähetettäessä.

Ok.

Voisit kenties kokeilla muotoilla ne postit vähän eri tavalla ja ilman liitteitä , jos Elisan palvelin ei niitä hyväksy.

Käyttäjätaso 2

Tässä ei ole kyse muotoilusta, vaan roskapostivietit forwardoinnista sellaisenaan spamcop-palveluun.

Ongelma on Elisan sähköpostipalvelimen konfiguroinnissa ja ainakin yksi tapa korjata ongelma on lisätä spam.spamcop.net ns. whitelistalle palvelinpäässä.

 

Käyttäjätaso 7

Tässä ei ole kyse muotoilusta, vaan roskapostivietit forwardoinnista sellaisenaan spamcop-palveluun.

Ongelma on Elisan sähköpostipalvelimen konfiguroinnissa ja ainakin yksi tapa korjata ongelma on lisätä spam.spamcop.net ns. whitelistalle palvelinpäässä.

Ymmärrän.

Sitten ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin laittaa Elisalle ihan oikeata vikailmoitusta joko yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle tai yhteyslomakkeella.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/