Skip to main content
Vastattu

Sähköposti ei kulje ollenkaan, mistä johtuu?

  • 8. tammikuuta 2025
  • 14 kommenttia
  • 241 katselukerrat

Sähköpostissa on vissiin joku häiriö. Yksikään posti ei tule perille. Yritin aiemmin muokata roskapostia, mutta nyt ei tule mitään. Otin jo roskapostisuodatuksen pois, mutta ei auttanut. Mistä voisi johtua?

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Henkka55

Minä sain ongelman ratkaistua asiakaspalvelun kautta. Roskapostin suodatin esti mitään postia tulemasta perille. Kovin mystinen oli kuitenkin tämä ongelma. Akusoli oli tämä tunnus mikä esti mitään postia tulemasta. Otti useamman yhteydenoton asiakaspalveluun ennenkuin asia selvisi.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

14 kommenttia

Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1318 kommenttia
  • 9. tammikuuta 2025

Jos lähetät itse itsellesi viestin, niin jääkö jumiin myös? Käytätkö Elisa Webmailia vai onko siulla jokin erillinen lukuohjelma käytössä? Mukava saada sinut mukaan myös OmaYhteisöön ​@Henkka55! ❤️


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 2 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2025

Kyllä, olen lähettänyt itselleni viestin, ei tule perille. Käytän webmailia, ei ole mitään sovellusta. Pystyn kuitenkin lähettämään viestejä.


JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1032 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2025
Henkka55 kirjoitti:

Kyllä, olen lähettänyt itselleni viestin, ei tule perille. Käytän webmailia, ei ole mitään sovellusta. Pystyn kuitenkin lähettämään viestejä.

Sitten vaan vikailmoitusta kehiin, esim. OmaElisan kautta tai

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

 


  • 4617 kommenttia
  • 10. tammikuuta 2025
Henkka55 kirjoitti:

Kyllä, olen lähettänyt itselleni viestin, ei tule perille. Käytän webmailia, ei ole mitään sovellusta. Pystyn kuitenkin lähettämään viestejä.

Vika/häiriöilmoitusvaihtoehtoja:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus (muut.)

Tai: Omaelisa /Asiakaspalvelu>Varaa soittoaika>Häiriöilmoitus (muut.)

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden.

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

OmaElisassa, erinomaisen hyvä vaihtoehto:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti> Häiriöilmoitukset>Elisa sähköpostipalvelu/Sähköposti


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 1967 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

Selvisikö ongelma sähköpostin kanssa ​@Henkka55 ? 🤔Ettei vain olisi postilaatikkosi täynnä?


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

Näyttäisi siltä että minä tai Elisa olemme mustalla listalla. Onkohan kyseessä sama ongelma kuin edellä? Olen lähettänyt Elisalle häiriöilmoituksen, jossa nämä tiedot:

 


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 1967 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

Tuosta ei näy nyt millaiset asetukset siulla on tuossa, joten saisitko ne esille, että voidaan täällä yhteisössä auttaa. 😊 Toimiiko lähetys webmailissa: https://webmail.elisa.fi/ ?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 2 kommenttia
  • Vastaus
  • 14. tammikuuta 2025

Minä sain ongelman ratkaistua asiakaspalvelun kautta. Roskapostin suodatin esti mitään postia tulemasta perille. Kovin mystinen oli kuitenkin tämä ongelma. Akusoli oli tämä tunnus mikä esti mitään postia tulemasta. Otti useamman yhteydenoton asiakaspalveluun ennenkuin asia selvisi.


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 1967 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025
Henkka55 kirjoitti:

Minä sain ongelman ratkaistua asiakaspalvelun kautta. Roskapostin suodatin esti mitään postia tulemasta perille. Kovin mystinen oli kuitenkin tämä ongelma. Akusoli oli tämä tunnus mikä esti mitään postia tulemasta. Otti useamman yhteydenoton asiakaspalveluun ennenkuin asia selvisi.

Kieltämättä kuulostaa erikoiselta. Kiva kuulla, että asia ratkesi! 🤗


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

@Burnett:  Edelleen roskapostiongelma. Viestit eivät lähde. Sama virheilmoitus. Webmail herjaa näin:

IP-osoitteen perusteella Whois-palvelussa näyttäisi Elisa olevan spämmääjänä.

smtpa- ja porttiasetukset, TLS/SSL ym. ovat vuosia toimineet sellaisenaan ja samalla tavalla, meiliohjelman (MacMail) omaan roskapostihaaviin on jäänyt Akusoli-viestejä kuten Henkka55:lläkin. Elisan omaa roskapostisuodatinta ei ole käytössä.

Edit:  Sain Elisan aspasta vastauksen: “kyseinen IP-osoite on todennäköisesti estetty aiemmin ja se on nyt sattumanvaraisesti tullut jaossa sinulle. Ilmoitellaan heti kun tuo blacklistaus on poistettu.“

Voipi siis olla, että asia vielä selviää.

 

 


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025
jukkis59 kirjoitti:

@Burnett:  Edelleen roskapostiongelma. Viestit eivät lähde. Sama virheilmoitus. Webmail herjaa näin:

jukkis59 kirjoitti:

 

Edit: Näin Webmail oikeasti herjasi:

(Edelliseen viestiini oli lipsahtanut kuvakaappaus Whois-palvelusta.)


Burnett
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+15
  • Elisalainen
  • 1967 kommenttia
  • 14. tammikuuta 2025

@jukkis59  Hyvä, että asia on hoidossa! Kyllä se sieltä selviää pian. 😊


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Olin siis saanut “arvonnassa” kierrätetyn huonon IP-osoitteen. Elisa on nyt poistanut minut mustalta listalta. Kiitos OmaYhteisön tukijoukoille ja Elisan aspalle!

 


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 544 kommenttia
  • 15. tammikuuta 2025

Kiva kuulla, että lähti pelittämään! 😊