Vastattu

Sähköposti hävitti itsekseen lähes kaikki postit ja myös arkistoon tallennetut

  • 18 June 2023
  • 13 kommenttia
  • 361 katselukerrat

  • Avulias
  • 4 kommenttia

Avasin eilen sähköpostin monen päivän jälkeen, piti täyttää yksi tärkeä kysely, en ehtinyt tehdä mitään muuta.. Mutta kävikin niin että sieltä hävisi pikaisesti lähes kaikki postit ja lisäksi tyhjentyi arkisto, jonne olin tallentanut tärkeitä viestejä ja kuitteja. Sähköposti ei ollut täysi, joten sellaisesta ei pitäisi olla kysymys. Saanko mistään pelastettua näitä lukemattomia viestejä, kyselyä ja arkistoituja tallenteita?? Onko mitään varmempaa sähköpostia jonka voisi ottaa käyttöön? sellaista josta voi itse poistaa viestit joita ei tarvitse? etteivät katoa jonnekin..

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi p62 18 June 2023, 14:26

Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ohhoh, on ennenkuulumatonta että viestit katoaa itsekseen.

Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja kiireesti jos et kerran itse ole poistanut viestejäsi, ehkä he voivat palauttaa varmuuskopioista viestit.

Tässä vielä Elisan asiakaspalvelun yhteystiedot:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
 

PS. tuonne asiakaspalveluun voi soittaa myös sunnuntaisin, kun kuuntelet kaikki tiedotteet läpi niin yhdistyy vika-häiriö-palveluun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ai niin, kun kyselit muita sähköpostipalveluita niin niitä ovat esimerkiksi Lounean sähköpostipalvelu, toimii kaikkien operaattorien yhteyksillä eli ei tarvita Lounean nettiä.

https://lounea.fi/yksityisille/muut-palvelut/sahkopostipalvelu

 

Ja esimerkiksi myös Kaisanetin sähköpostipalvelu:

https://www.kaisanet.fi/lisapalvelut/kaisa-sahkopostipalvelu/

Sitäkin voi käyttää vaikka ei olisi Kaisanetin nettiyhteyttä tosin hinta on silloin kalliimpi.

 

Kumpaankin palveluun sisältyy 5 postilaatikkoa (Louneassa kunkin koko on 1Gt, Kaisanetissä kunkin koko 2Gt), aliaksia voi tehdä molemmissa ja Louneassa voi lisähintaan tehdä lisäpostilaatikoita.

 

Kiitos vastauksista, mutta moka olikin oman pään sisällä, kyse on Telian spostista ei Elisan 😖😁

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Okei, no Telialla ei taida enää olla omaa sähköpostia vaan se on ulkoistanut sen ylläpidon norjalaiselle Fjordmailille joten voi olla vaikeampaa saada niitä posteja takaisin.

🤐

Käyttäjätaso 7

Okei, no Telialla ei taida enää olla omaa sähköpostia vaan se on ulkoistanut sen ylläpidon norjalaiselle Fjordmailille joten voi olla vaikeampaa saada niitä posteja takaisin.

Ulkoistaa taitaa olla väärä termi, eikös se koko palvelu (“liiketoiminta”) myyty…

Fjordmanillakin sähköpostit pitäisi olla tallessa 30.6.2023 + 90 vrk, jos ei ole lakkauttanut tilausta.

https://www.telia.fi/asiakastuki/sahkopostipalvelu

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Tähän myös muistutteluna, että Elisalta on myös saatavilla sähköpostipalvelu! Tässä palvelun liittyvä nettisivu: Linkki 😊

Tervetuloa OmaYhteisöön   @p62 ! 😎

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tähän myös muistutteluna, että Elisalta on myös saatavilla sähköpostipalvelu! Tässä palvelun liittyvä nettisivu: Linkki 😊

Tervetuloa OmaYhteisöön   @p62 ! 😎

Joo niin on ja noiden muiden listasin sen vuoksi kun luulin että aloittajalla on elisan posti ja hän halusi vaihtaa sen toiseen palveluun. Mutta myöhemmin selvisi että hänellä onkin Telian posti.

Itselläni on nimenomaisesti elisan posti.

Huomasin eilen, että spostissa oli edelleen tällaiset viestit;

Lähettäjä  abus@elisa.fi

Hyvä Inet.fi-käyttäjä

Tämä on ystävällinen muistutus siitä, että sinun on aktivoitava tilaus jatkaaksesi sähköpostilin käyttöä Inet.fissa x. Jos et ole aktivoinut tilausta 12 päivän sisällä, sähköpostitilisi otetaan pois käytöstä ja poistetaan pysyvästi. Jos olet jo aktivoinut tilauksesi, voit jättää tämän viestin huomiotta.

Aktivoidaksesi tilauksesi kirjaudu sisään sähköpostiin (app.inet.fi) ja seuraa näytölle tulevia ohjeita. Voit myös klikata "Asetukset", "Tilini" ja sitten "Tilaa".

Jos tämä ei toimi, yritä kirjautua sisään toiselta (ja mieluiten uudemmalta) tietokoneelta/laitteelta, mahdollisesti toisen selaimen kautta.

Meidän sähköpostitilillä on monia etuja, kuten:

  • Nopea ja hyvä tuki — autamme sinua, jos olet jumissa!
  • Uusi ja käyttäjäystävällinen sähköposti, joka toimii myös mobiililaitteella
  • Tallennustila on nostettu 10 GB!
  • Käytä sähköpostiasi kaikilla laitteilla IMAP:in kautta; PC:llä/Macilla, puhelimella ja tabletilla
  • Suomalainen sähköpostipalvelu suomalaisella tuella ja Skandinaviaan tallennetuilla datalla

Jos sinulla on kysyttävää, otathan meihin yhteyttä!

Ystävällisin terveisin
Inet.fi :-)                                           (tässä joku linkki mukana)

ja toinen samanlainen, jossa lähettäjä noreply@inet.fi. 

Eli nämä on ilmeisesti tai toinen näistä joku kalasteluviesti, ja tämän takia minäkin sotkin että Elisalla on minun sähköposti. 

Onkohan näitä tullut muillekin?


EDIT: 27.6.2023 // Muokattu sähköpostiosoite piiloon -Snouppi

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Kannattaa viedä hiiren kursori kunkin linkin kohdalle ja jos paljastuu että linkki osoittaa jonnekin muualle kuin todellisuudessa siihen mitä ruudulla lukee, niin kyseessä on huijausviesti.

Eli vaikka linkissä lukisi että pp.inet.fi niin jos tilarivillä lukee jotain ihan muuta kun viet hiiren sen linkin kohdalle niin kyse on huijauksesta.

Missään tapauksessa ei kannata heti klikata outoja linkkejä vaan em. tavalla selvittää mistä se on todellisuudessa lähtöisin, ja lisäksi jos mahdollista niin kannattaa katsoa sähköpostiviestin X-original-sender kohtaa eli mitä siinä sanotaan.

en minä avaakaan mitään linkkejä, mistä en tiedä mitä ne on, sillähän täältäkin aloin tuota etsiä..

On se perh..kun ei kohta mihinkään voi luottaa.

 

Käyttäjätaso 7

Huomasin eilen, että spostissa oli edelleen tällaiset viestit;

Lähettäjä  abus@elisa.fi

 

 

 

Eipä tuo abus ihan oikea taida olla.

Voisihan tuollaisetkin vaikka jatkolähettää.

Huijausyritykset ja tietojenkalastelu - Elisa

Huijausviestit Elisan nimissä

Mikäli tietojenkalasteluviestin lähettäjä esiintyy Elisana, jatkolähetäthän saamasi viestin osoitteeseen  abuse@elisa.fi  Huom! Kyseisessä osoitteessa otetaan vastaan vain ilmoituksia Elisaa koskevista huijausyrityksistä.

 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Huomasin eilen, että spostissa oli edelleen tällaiset viestit;

Lähettäjä  abus@elisa.fi

Hyvä Inet.fi-käyttäjä

Tämä on ystävällinen muistutus siitä, että sinun on aktivoitava tilaus jatkaaksesi sähköpostilin käyttöä Inet.fissa x Jos et ole aktivoinut tilausta 12 päivän sisällä, sähköpostitilisi otetaan pois käytöstä ja poistetaan pysyvästi. Jos olet jo aktivoinut tilauksesi, voit jättää tämän viestin huomiotta.

Aktivoidaksesi tilauksesi kirjaudu sisään sähköpostiin (app.inet.fi) ja seuraa näytölle tulevia ohjeita. Voit myös klikata "Asetukset", "Tilini" ja sitten "Tilaa".

Jos tämä ei toimi, yritä kirjautua sisään toiselta (ja mieluiten uudemmalta) tietokoneelta/laitteelta, mahdollisesti toisen selaimen kautta.

Meidän sähköpostitilillä on monia etuja, kuten:

  • Nopea ja hyvä tuki — autamme sinua, jos olet jumissa!
  • Uusi ja käyttäjäystävällinen sähköposti, joka toimii myös mobiililaitteella
  • Tallennustila on nostettu 10 GB!
  • Käytä sähköpostiasi kaikilla laitteilla IMAP:in kautta; PC:llä/Macilla, puhelimella ja tabletilla
  • Suomalainen sähköpostipalvelu suomalaisella tuella ja Skandinaviaan tallennetuilla datalla

Jos sinulla on kysyttävää, otathan meihin yhteyttä!

Ystävällisin terveisin
Inet.fi :-)                                           (tässä joku linkki mukana)

ja toinen samanlainen, jossa lähettäjä noreply@inet.fi. 

Eli nämä on ilmeisesti tai toinen näistä joku kalasteluviesti, ja tämän takia minäkin sotkin että Elisalla on minun sähköposti. 

Onkohan näitä tullut muillekin?

 

Tästä viestistä näkee, että app.inet.fi linkki osoittaa Fjordmailin palveluun, joten tältä osin kyse ei ole huijausyrityksestä.

Osallistu keskusteluun