Skip to main content
Vastattu

Sähköposti lähettää mutta ei vastaanota viestejä

  • 17. lokakuuta 2022
  • 9 kommenttia
  • 353 katselukerrat

Moi, dlc.fi loppuinen s-postini alkoi tempuilla n. vko sitten ja nyt  toimii normaalisti vain webmail jonka tilasta on käytössä vain n. 20%. mutta nyt iphone tai ipad ei vastaanota uusia viestejä myöskään tietokoneen s- posti ohjelma (office 365) ei vastaanota uusia viestejä (laitteiden asetuksiin ei ole tehty muutoksia vuosiin) ja nyt jostakin syystä ipadin postilaatikossa näkyy viestejä vuodelta 2016 joita ei voi poistaa ?, mutta niitä voi lähettää eteenpäin iphonesta tai ipadistä. Löytyisikö tähän apuja jostakin, kiitos.


EDIT 19.10.2022 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Triger

s-posti on nyt kunnossa, vika oli elisan päässä. vian korjaamiseen meni n.vko ja kolme puhelua elisan as. palveluun, onneksi kolmas kaveri elisalle otti asiaan hoitaakseen ja vika saatiin korjattua, kiitos hänelle.

negatiivista elisan palvelussa on se että aina pyydetään soittamaan maksulliseen omaguru palveluun jos vika ei korjaudu normi restoimisella tai asetusten tarkistamisella, ei vaivauduta näkemään vaivaa maksavan asiakkaan eteen ?, vai onko heitä kehotettu tekemään näin.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

JV0600
Forum|alt.badge.img+17
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1048 kommenttia
  • 17. lokakuuta 2022

Millaiset asetukset sulla on vastaanottavan palvelimen asetuksissa tietokoneella ja mobiililaitteissa? Jos ne on jotain muuta kuin mail.kolumbus.fi niin muuta se tuohon muotoon. Elisa sulkee joitain palvelimia, nyt en tähän hätään muista mitkä kaikki poistuvat mutta varminta siis käyttää mail.kolumbus.fi osoitetta imap/pop-palvelimen osoitteena ja SSL-salaus, normaali salasana ja portti sen mukaan mikä on protokolla eli onko imap vai pop3. Voi tietysti olla niinkin että sähköpostiohjelmasi sekoilee eikä siksi vastaanota postia, tosin olisi aika erikoista että ne sekoilisivat sekä tietokoneessa että mobiililaitteissa yhtäaikaa.

 

Niin ja kannattaa myös lähtevän postin palvelimen osoite muuttaa muotoon smtpa.kolumbus.fi ja siinä SSL-salaus, normaali salasana ja tunnukset ja salasana samat kuin saapuvassa postissa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 2 kommenttia
  • 17. lokakuuta 2022

Joo kaikki tilitiedot ovat oikein, tarkistin ne heti ensimmäisenä kun epäilin että palvelimiin olisi tullut muutoksia. meidän perheessä on käytössä myös muita vanhoja saunalahti s-posti osoitteita ja niissä on vielä vanhempi smtp.saunalahti.fi palvelin käytössä ne toimivat ongelmitta ja niin toimi sama palvelin minullakin ennen tätä ongelmaa. vaihdoin heti ogelman alettua puhelimeen mail.kolumbus.fi palvelimen mutta siitä ei ollut mitään apua, kyseinen palvelin on ollut pc:n s-posti asetuksissa jo yli 10 vuotta. luulen että postilaatikko on jotenkin jumissa ja se pitäisi resetoida mutta elisan as. palvelu ei siihen kuulema pysty, heillä ei ole työkaluja siihen ?. kaikki on kuulemma ok kun webmail toimii. omaguru voisi tähän pystyä mutta niiden puh. hinnat ovat mielestäni kalliit ja onhan elisan palvelu p…..a jos apua ei saa ilman maksullista palvelua. no pitää odottaa ja toivoa että ongelma korjaantuu vielä itsestään :), onneksi postilaatikossa on tilaa eikä se täyty vielä hetkeen…

kiitos avusta, toivottavasti s-posti alkaa toimiin vielä joskus.

 

 

 


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 569 kommenttia
  • 17. lokakuuta 2022
JV0600 kirjoitti:

Millaiset asetukset sulla on vastaanottavan palvelimen asetuksissa tietokoneella ja mobiililaitteissa? Jos ne on jotain muuta kuin mail.kolumbus.fi niin muuta se tuohon muotoon. Elisa sulkee joitain palvelimia, nyt en tähän hätään muista mitkä kaikki poistuvat mutta varminta siis käyttää mail.kolumbus.fi osoitetta imap/pop-palvelimen osoitteena ja SSL-salaus, normaali salasana ja portti sen mukaan mikä on protokolla eli onko imap vai pop3. Voi tietysti olla niinkin että sähköpostiohjelmasi sekoilee eikä siksi vastaanota postia, tosin olisi aika erikoista että ne sekoilisivat sekä tietokoneessa että mobiililaitteissa yhtäaikaa.

 

Niin ja kannattaa myös lähtevän postin palvelimen osoite muuttaa muotoon smtpa.kolumbus.fi ja siinä SSL-salaus, normaali salasana ja tunnukset ja salasana samat kuin saapuvassa postissa.

Laitan tähän tarkennuksen. Officea ei virallisesti ole enää olemassakaan, koska nimi muutettu Microsoft 365 jo ajat sitten. On olemassa kirjaimellisesti Office niminen sovellus kyllä Windows 10 ja Windows 11 joka on ilmainen versio johon toki pitää kirjautua


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2132 kommenttia
  • 17. lokakuuta 2022
LucasChristian kirjoitti:
JV0600 kirjoitti:

Millaiset asetukset sulla on vastaanottavan palvelimen asetuksissa tietokoneella ja mobiililaitteissa? Jos ne on jotain muuta kuin mail.kolumbus.fi niin muuta se tuohon muotoon. Elisa sulkee joitain palvelimia, nyt en tähän hätään muista mitkä kaikki poistuvat mutta varminta siis käyttää mail.kolumbus.fi osoitetta imap/pop-palvelimen osoitteena ja SSL-salaus, normaali salasana ja portti sen mukaan mikä on protokolla eli onko imap vai pop3. Voi tietysti olla niinkin että sähköpostiohjelmasi sekoilee eikä siksi vastaanota postia, tosin olisi aika erikoista että ne sekoilisivat sekä tietokoneessa että mobiililaitteissa yhtäaikaa.

 

Niin ja kannattaa myös lähtevän postin palvelimen osoite muuttaa muotoon smtpa.kolumbus.fi ja siinä SSL-salaus, normaali salasana ja tunnukset ja salasana samat kuin saapuvassa postissa.

Laitan tähän tarkennuksen. Officea ei virallisesti ole enää olemassakaan, koska nimi muutettu Microsoft 365 jo ajat sitten. On olemassa kirjaimellisesti Office niminen sovellus kyllä Windows 10 ja Windows 11 joka on ilmainen versio johon toki pitää kirjautua

Tarkennetaan vähän, Office on virallisesti edelleenki olemassa. Nimen vaihtuminen ei poista vanhempia sovellusversioita, eikä niihin tarjottavaa tukea.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 2 kommenttia
  • Vastaus
  • 19. lokakuuta 2022

s-posti on nyt kunnossa, vika oli elisan päässä. vian korjaamiseen meni n.vko ja kolme puhelua elisan as. palveluun, onneksi kolmas kaveri elisalle otti asiaan hoitaakseen ja vika saatiin korjattua, kiitos hänelle.

negatiivista elisan palvelussa on se että aina pyydetään soittamaan maksulliseen omaguru palveluun jos vika ei korjaudu normi restoimisella tai asetusten tarkistamisella, ei vaivauduta näkemään vaivaa maksavan asiakkaan eteen ?, vai onko heitä kehotettu tekemään näin.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2132 kommenttia
  • 19. lokakuuta 2022
Triger kirjoitti:

s-posti on nyt kunnossa, vika oli elisan päässä. vian korjaamiseen meni n.vko ja kolme puhelua elisan as. palveluun, onneksi kolmas kaveri elisalle otti asiaan hoitaakseen ja vika saatiin korjattua, kiitos hänelle.

negatiivista elisan palvelussa on se että aina pyydetään soittamaan maksulliseen omaguru palveluun jos vika ei korjaudu normi restoimisella tai asetusten tarkistamisella, ei vaivauduta näkemään vaivaa maksavan asiakkaan eteen ?, vai onko heitä kehotettu tekemään näin.

Ei ne siellä asiakaspalvelussa osaa mitään tehdä.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3823 kommenttia
  • 19. lokakuuta 2022
tontze kirjoitti:
Triger kirjoitti:

s-posti on nyt kunnossa, vika oli elisan päässä. vian korjaamiseen meni n.vko ja kolme puhelua elisan as. palveluun, onneksi kolmas kaveri elisalle otti asiaan hoitaakseen ja vika saatiin korjattua, kiitos hänelle.

negatiivista elisan palvelussa on se että aina pyydetään soittamaan maksulliseen omaguru palveluun jos vika ei korjaudu normi restoimisella tai asetusten tarkistamisella, ei vaivauduta näkemään vaivaa maksavan asiakkaan eteen ?, vai onko heitä kehotettu tekemään näin.

Ei ne siellä asiakaspalvelussa osaa mitään tehdä.

Kiitos palautteesta. Kukaan tässä maailmassa ei osaa kaikkea mutta parhaamme yritämme.


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2132 kommenttia
  • 20. lokakuuta 2022
sakarialanne kirjoitti:
tontze kirjoitti:
Triger kirjoitti:

s-posti on nyt kunnossa, vika oli elisan päässä. vian korjaamiseen meni n.vko ja kolme puhelua elisan as. palveluun, onneksi kolmas kaveri elisalle otti asiaan hoitaakseen ja vika saatiin korjattua, kiitos hänelle.

negatiivista elisan palvelussa on se että aina pyydetään soittamaan maksulliseen omaguru palveluun jos vika ei korjaudu normi restoimisella tai asetusten tarkistamisella, ei vaivauduta näkemään vaivaa maksavan asiakkaan eteen ?, vai onko heitä kehotettu tekemään näin.

Ei ne siellä asiakaspalvelussa osaa mitään tehdä.

Kiitos palautteesta. Kukaan tässä maailmassa ei osaa kaikkea mutta parhaamme yritämme.

Se on totta, joissakin työpaikoissa riittää että osaa vastata puhelimeen. Kyllä hänkin kuitenkin parhaansa yrittää.


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3823 kommenttia
  • 20. lokakuuta 2022
tontze kirjoitti:
sakarialanne kirjoitti:
tontze kirjoitti:
Triger kirjoitti:

s-posti on nyt kunnossa, vika oli elisan päässä. vian korjaamiseen meni n.vko ja kolme puhelua elisan as. palveluun, onneksi kolmas kaveri elisalle otti asiaan hoitaakseen ja vika saatiin korjattua, kiitos hänelle.

negatiivista elisan palvelussa on se että aina pyydetään soittamaan maksulliseen omaguru palveluun jos vika ei korjaudu normi restoimisella tai asetusten tarkistamisella, ei vaivauduta näkemään vaivaa maksavan asiakkaan eteen ?, vai onko heitä kehotettu tekemään näin.

Ei ne siellä asiakaspalvelussa osaa mitään tehdä.

Kiitos palautteesta. Kukaan tässä maailmassa ei osaa kaikkea mutta parhaamme yritämme.

Se on totta, joissakin työpaikoissa riittää että osaa vastata puhelimeen. Kyllä hänkin kuitenkin parhaansa yrittää.

Meillä näin ei ole. Asiakaspalvelijan hallitsema tietomäärä on paljon laajempi kuin uskoisikaan. Esim. kaikki myynnissä olevat palvelut ja niiden ominaisuudet, tekniset detaljit, hinnat, kampanjat, käytönopastus. Lisäksi asiakkaan kysymykseen voi harvoin etukäteen valmistautua ja asiointikielikään ei läheskään aina ole suomi. Tervetuloa kokeilemaan.