Vastattu

Sähköpostien siirto toiselle tilille

  • 22 August 2020
  • 32 kommenttia
  • 3540 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

32 kommenttia

Kiitos kovasti taas neuvoista! Kiva, että joku viitsii paneutua mun ongelmaani :-)

Ok, voin koittaa siirtää ne viestit toiselle Gmail-tilille, jos vaikka sitä kautta onnistuisi.

Ja tuon salasanan tuohon vanhaan voisin helpostikin vaihtaa, joten kokeilen sitäkin.

Ja koetan noita asetuksia siihen toiseen Gmail-tiliin sitten.

Kiitos vielä kerran avusta!

Hei!


Tein nyt ton toisen jo eli vaihdoin salasanan tohon wippies-postiini. Ei tulosta: edelleen sanoo, että ei pysty tunnistamaan salasanaa ja käyttäjätunnusta yhteen ja että ei tunnista myöskään POP-asetuksia.

Koetan vielä tuota toista keinoa.

Hei!

Nyt tein tuo toisen jutun eli koetin toisen tilin kautta tuoda noita sähköposteja, mutta ei toiminut sekään.

 

Huomasin yhtäkkiä myös sellaisen seikan, että puhelimessani oleva sähköposti ei enää tuolta kyseiseltä tililtä sähköposteja puhelimeeni tuo eli ei enää sykronoi sitä. Tätä on itse asiassa jatkunut siitä asti, kun olen tuota postienkin siirtoa yrittänyt. En tiedä, mistä se johtuu, koska silloin en millään tavalla koskenut tuohon tiliini. Nyt vaihdoin salasanan, mutta siis vasta pari päivää sitten. Ja koko ajan, molemmilla salasanoilla, pääsen tietokoneelta postiini. Tämä koskee siiis vain puhelinta eli ei sykronoi sitä tiliä enää. Ja en siis silloin tehnyt mitään muutoksia puhelimeni tämän tilin asetuksiin, kun tätä alkoi tapahtua.

 

Ja en usko, että asiakaspalvelu auttaa tässä asiassa, kun ei se auttanut tuossa toisessakaan. Käski ottamaan yhteyttä OmaGuruun ja kertoi, että kun otan, lasku on 35 € noiden sähköpostien siirtämisestä. En tiedä, paljonko lasku olisi tästä puhelimen kautta tilin toimimisesta, mutta en aio edes kysyä: varmasti olisi vähintään yhtä paljon kuin tuo toinenkin. Ja siis itse asiakaspalvelussa ei auttanut minua, kun soitin tuosta postien siirrosta.

 

Ja jopa minä ymmärrän, että tällä, että tilini ei sykronoi posteja enää puhelimessa eikä hyväksy salasanaa (ei uutta eikä vanhaakaan), täytyy olla jotain yhteyttä siihen, että en saa postejani siirrettyä toiselle tilille vaan herjaa, että salasana ei kelpaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Kuulostaa siltä että siinä wippies sähköpostilaatikossa saattaa olla jotain vikaa jonka vain asiakaspalvelu pystyy korjaamaan.

Maksullinen Wippies  ?

Milloin se olisi muuttunut maksulliseksi ?

En ole moista huomannut ...

Hämmentynyt olen.

 

Yst terv

A.

Hei!

Ok. Voin koittaa soittaa uudelleen ja kysyä tätä asiaa. Viimeksi, kun soitin, niin kysyin tuota siirtoa ja se olisi maksanut 35 €, jos siihen olisin saanut ohjeet. Mutta toki tämä eri asia.

 

Juu. On jo vuosi sitten vaihtunut maksulliseksi, mutta vasta tänä syksynä itse tajusin sen. Siksi aion lopettaa ja voi olla, että siirrän kaikki liittymämme muualle, koska voihan olla, että vaikkapa laskutuskin muuttuu maksulliseksi. Ota ja tiedä näistä: mitä vain voi näköjään tapahtua. Mullakin on toi sähköposti ollut vuosikymmeniä, niin yhtäkkiä tosiaan tajusin, että siitä on mennyt maksu jo kuukausia.

 

Mutta joo, kysyn tuolta asiakaspalvelusta, josko voisivat auttaa tässä vai onko tämäkin sen 35 €.

 

Terv. Liini

Otin asiakaspalveluun yhteyttä ja se ei kykene auttamaan tuossa asiassa vaan suosittelee kääntymistä Omagurun puoleen, mikä tosiaan maksaa. Ja tosiaan tuosta toisesta ongelmasta hinta-arvio oli sen 35 €, niin en usko, että tässä päästäisiin sitä halvemmalla.

 

Itse mietin, että on kyllä tultu selvästi 2000-luvulle, kun operaattori ei korjaa ilmaiseksi edes omia virheitään. No, kuten sanoin, aion siirtää kaikki puhelinliittymämme sekä netin toiselle operaattorille. Ja sähköpostin siirsin jo Gmailiin. Se, joka häviää, on Elisa, kun menettää asiakkaansa, mutta myös me, koska mun sähköpostit häviää :-/