Tulostin ilmoittaa oheista virhettä kun yrittää lähettää sähköpostia. Missä mahtaa olla vika.SMTP-virhe: P550] 5.7.1 Blacklisted by spam filter
EDIT 8.10.2024 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -Error404
Tulostin ilmoittaa oheista virhettä kun yrittää lähettää sähköpostia. Missä mahtaa olla vika.SMTP-virhe: P550] 5.7.1 Blacklisted by spam filter
Tuolla vanhassa ketjussa samanmoisesta vaivasta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluun, niin hoituu:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
ChattaaOmaelisassa ma-pe 8-21 ja la 9-17.
Lähetä viesti Facebookissa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa Arkisin 8-21 ja viikonloppuisin/arkipyhinä 9-21.
Asiakaspalvelupuhelu:
010 190 240 (mpm/pvm myös jonotusajalta)
Omaelisassa:
Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit
Kerrothan meille, saitko ongelmaan apua asiakaspalvelun kautta
Tervetuloa myös OmaYhteisöön
Sama juttu valvontakameroiden hälyviestien kanssa. Alkoi kun 5G-reititin sai uuden IP-osoitteen aamuyöstä.
Tulee virhe (550 - 550 5.7.1 Blacklisted by spam filter (84.231.3.148), ei anna tuosta IP:stä lähettää mitään myöskään webmailin kautta. Eli tuo virhe ei siis tule Elisan ulkopuolisilta palvelimilta, vaan Elisan omalta smtp-palvelimelta.
En löydä tuota IP:tä ainakaan yleisimmiltä mustilta listoilta. Eli kyseessä lienee Elisan oma lista jonne tuo on päätynyt?
Sama juttu valvontakameroiden hälyviestien kanssa. Alkoi kun 5G-reititin sai uuden IP-osoitteen aamuyöstä.
Tulee virhe (550 - 550 5.7.1 Blacklisted by spam filter (84.231.3.148), ei anna tuosta IP:stä lähettää mitään myöskään webmailin kautta. Eli tuo virhe ei siis tule Elisan ulkopuolisilta palvelimilta, vaan Elisan omalta smtp-palvelimelta.
En löydä tuota IP:tä ainakaan yleisimmiltä mustilta listoilta. Eli kyseessä lienee Elisan oma lista jonne tuo on päätynyt?
Vaikuttaa vähän erikoiselta , sillä tuo yllä mainittu osoite on Elisan omasta poolista. Melkoinen kupru , jos Elisa blokkaa omia osoitteitaan.
Tosin Elisan suositus on , että käytetään Elisan lähtevän postin palvelinta smtpa.kolumbus.fi , joka edellyttää kirjautumista ja toimii SSL-salauksella portissa 465.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/sahkopostin-asetukset/
Sama juttu valvontakameroiden hälyviestien kanssa. Alkoi kun 5G-reititin sai uuden IP-osoitteen aamuyöstä.
Tulee virhe (550 - 550 5.7.1 Blacklisted by spam filter (84.231.3.148), ei anna tuosta IP:stä lähettää mitään myöskään webmailin kautta. Eli tuo virhe ei siis tule Elisan ulkopuolisilta palvelimilta, vaan Elisan omalta smtp-palvelimelta.
En löydä tuota IP:tä ainakaan yleisimmiltä mustilta listoilta. Eli kyseessä lienee Elisan oma lista jonne tuo on päätynyt?
Vaikuttaa vähän erikoiselta , sillä tuo yllä mainittu osoite on Elisan omasta poolista. Melkoinen kupru , jos Elisa blokkaa omia osoitteitaan.
Tosin Elisan suositus on , että käytetään Elisan lähtevän postin palvelinta smtpa.kolumbus.fi , joka edellyttää kirjautumista ja toimii SSL-salauksella portissa 465.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/sahkopostin-asetukset/
Kyllä, tuon on Elisan IP koska käytössäni on Elisan 5G...
Viime yönä klo 3 maissa IP vaihtui, ja sen jälkeen eivät hälyt lähteneet, kameravalvontapalvelimella näin aamulla tuon virheilmoituksen. Valvontapalvelin nimen omaan kirjautuu smtpa:lle sisään lähettääkseen viestit, mutta Elisan pää blokkasi yhteydet.
Aamupäivällä testasin lisää. Mm. kirjauduin Elisan Webmailiin. Koetin lähettää sähköpostin, mutta tämä ei onnistunut, webmail antoi lähetä-nappia painaessa virheen “Viestiä ei voitu lähettää seuraaville vastaanottajille: <xxxxxxxxx@xxxxxx.com>](550 - 550 5.7.1 Blacklisted by spam filter (84.231.3.148)”
Eli jopa webmailin kautta lähetys oli estetty koska IP oli blokattu. Virhehän tuli jo ennen kun viestiä sai edes lähtemään mihinkään, kyse ei ollut virheviestistä (NDR) jonka vastaanottajan palvelin olisi lähettänyt takaisinpäin.
Kenties tuo IP oli aikaisemmin sellaisella asiakkaalla, jolla oli joku roskapostia lähettävä haitake laitteellaan… Julkisista lähteistä en löytänyt sellaista blokkilistaa jossa tuo IP olisi ollut, tästä päättelin että täytyy olla Elisan sisäinen blokkaus.
“Korjasin” asian sillä, että boottasin reitittimen, ja se sai uuden IP:n. Sitä ei ole blokattu...
Kenties tuo IP oli aikaisemmin sellaisella asiakkaalla, jolla oli joku roskapostia lähettävä haitake laitteellaan… Julkisista lähteistä en löytänyt sellaista blokkilistaa jossa tuo IP olisi ollut, tästä päättelin että täytyy olla Elisan sisäinen blokkaus.
Voi olla hyvinkin noin.
Teepä asiasta vikailmoitus Elisalle joko Oma Elisan kautta tai yhteyslomakkeella.
https://verkkoasiointi.elisa.fi/
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/
“Korjasin” asian sillä, että boottasin reitittimen, ja se sai uuden IP:n. Sitä ei ole blokattu...
Niinpä.
Valitettavasti mobiiliverkossa se IP vaihtelee väkisinkin , mutta ainahan sitä voi toivoa , että ei saa uudelleen blokattua osoitetta.
PS. Toki olisi kai se mahdollista operaattorin järjestää , että blokattuja osoitteita ei jaeltaisi enää uudelleen käyttöön ennen kuin blokkaus on purettu.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi