Kun yritän lähettää sähköpostia .kolumbus.fi tai elisanet.fi osoitteista tulee virheilmoitus Viestin lähettäminen epäonnistui. Postia lähetettäessä tapahtui SMTP-palvelinvirhe. Palvelin vastasi:Disallowed host. Kyseessä on Thunderbird ohjelma, webmail toimii.
Sulla ilmeisesti jonkin muun kuin Elisan nettiyhteys, tässä ratkaisu:
Laita Thunderbirdiin smtp-palvelimeksi smtpa.kolumbus.fi eli huomaa tuo a-kirjain smtp:n jälkeen, sen lisäksi laitat tunnukseksi ja salasanaksi saman kuin saapuvassa postissa.
Tässä lisää asetuksia:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/sahkopostin-asetukset/#sahkopostin-asetukset
Ei auta tuon smtpa:n muuttaminen. Tämä ongelma tuli jo ennen kuin Elisan liittymä vaihtui Telian valokuituun. Toisella etunimellä oleva sähköposti toimii normaalisti, kuituun vaihto ei aiheuttanut ongelmia.
Ei auta tuon smtpa:n muuttaminen. Tämä ongelma tuli jo ennen kuin Elisan liittymä vaihtui Telian valokuituun. Toisella etunimellä oleva sähköposti toimii normaalisti, kuituun vaihto ei aiheuttanut ongelmia.
Voisi kokeilla poistaa Elisan postitili ja luoda uudelleen.
Varmuuskopioida ensin postit varmuuden vuoksi.
Nyt tuntuu toimivan sekä kolumbus että elisanet, vika oli käyttäjätunnuksissa ja salasanoissa, ne piti kaivaa yli 20 vuotta vanhoista papereista. Tunnukset pääsi vaihtamaan helposti, mutta salasana kyselyyn en keksinyt mitään logiikkaa, kun tietoja muutti, niin välillä kysyttiin salasanaa välillä taas ei.
Osallistu keskusteluun
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
ELISAN TYÖNTEKIJÖIDEN KIRJAUTUMINEN KIRJAUDU TAI REKISTERÖIDY ELISA TUNNUKSELLA
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi