Vastattu

Sähköpostin oletuslähettäjä

  • 16 September 2023
  • 28 kommenttia
  • 366 katselukerrat

Otin viikko sitten käyttöön uuden sähköpostiosoitteen, mutta en saa vanhaa käytöstä pois sähköpostilaatikossa. Laatikko ei anna vaihtaa oletuslähettäjää eikä tilin osoitetta. Voin lähettää siis sähköposteja vain osoitteella jolla palvelu ei enää toimi, jolla siihen ei pääse enää kirjautumaan. Kirjautuessa kelpaa vain uusi osoite, mutta sähköpostia ei saa lähtemään kuin vanhalla, joka on kuollut osoite, ei enää olemassa. Miten saan vaihdettua uuden osoitteen oletuslähettäjäksi? Se nappi ei toimi, tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan vanhaa osoitetta. Gurut eivät osaa sanoa, mitä pitäisi tehdä.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Burnett 18 September 2023, 13:32

Katso alkuperäinen viesti

28 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Otin viikko sitten käyttöön uuden sähköpostiosoitteen, mutta en saa vanhaa käytöstä pois sähköpostilaatikossa. Laatikko ei anna vaihtaa oletuslähettäjää eikä tilin osoitetta. Voin lähettää siis sähköposteja vain osoitteella jolla palvelu ei enää toimi, jolla siihen ei pääse enää kirjautumaan. Kirjautuessa kelpaa vain uusi osoite, mutta sähköpostia ei saa lähtemään kuin vanhalla, joka on kuollut osoite, ei enää olemassa. Miten saan vaihdettua uuden osoitteen oletuslähettäjäksi? Se nappi ei toimi, tarjoaa vaihtoehdoksi ainoastaan vanhaa osoitetta. Gurut eivät osaa sanoa, mitä pitäisi tehdä.

Eiköhän hoidu ottamalla yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa   ma-pe 8-21 ja la-su 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti Twitterissä  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

 

Parhaiten varmaan asia lutviutuu OmaElisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö>Elisan sähköpostipalvelu/Sähköposti

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl. Liitteen maksimikoko 10 MB. Sallitut tiedostomuodot: PDF, PNG, JPEG tai GIF.

(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)

 

 

Et lukenut viestiäni. Ei hoidu, kokeiltu on. Ei osaa gurut sanoa, mikä on vikana. En kai minä tänne postaisi, jos olisin saanut apua Elisalta. Täytyisi siis pystyä vaihtamaan sähköpostin oletuslähettäjä oikeaksi, samaksi kuin kirjautumisosoite. Ainoa mahdollisuus lienee sanoa irti palvelu, ja avata uusi jolloin homma nollautuu.

Käyttäjätaso 7

Et lukenut viestiäni. Ei hoidu, kokeiltu on. Ei osaa gurut sanoa, mikä on vikana.

Luin kyllä.

Guruista huolimatta kannattaa kysyä asiakaspalvelusta.

Paneutuvat kuitenkin asiaan juurta jaksain.

Ennenkin ratkennut ongelmia, vaikka Gurun kanssa ei ole onnistunut.

Usko nyt, että kysytty on.  NELJÄ kertaa chatattu, monta kertaa puhuttu puhelimessa, NELJÄ kertaa otettu guruihin yhteyttä. 40 euroa tullut jo puhelinlaskua asiasta. Ei ne tiedä, sanovat vain että jostain syystä vanha osoitteesi yhä kummittelee palvelussa. Miten kummitus karkoitetaan?

Käyttäjätaso 7

Miten kummitus karkoitetaan?

Hyvä kysymys.

Lähdetäänpä vaikka siitä liikkeelle , että millä laitteella ja millä ohjelmalla postiasi käytät?

Käyttäjätaso 7

Usko nyt, että kysytty on.  NELJÄ kertaa chatattu, monta kertaa puhuttu puhelimessa, NELJÄ kertaa otettu guruihin yhteyttä. 40 euroa tullut jo puhelinlaskua asiasta.

Guru on tarkoitettu sellaisiin asioihin, jotka ovat asiakkaan omalla vastuulla ja joihin myös nörttitaitoinen asiakas itse tai apuun hätistetty naapurin pojankloppi voi vaikuttaa.

Muissa, siis Elisan vastuulle kuuluvissa asioissa oikea palveluosoite on Elisan vikapalvelu.

Tässä nyt on vähän auki, kummalle asia kuuluu, mutta en silti soittaisi gurulle ennen kuin vikapalvelu on todennut että asia ei heille kuulu (enkä tosin sittenkään, kun esim tältä palstalta saa usein huomattavasti paremman avun).

Käytän sähköpostia ihan vain selaimella. Firefox ja läppäri. Olen kokeillut tyhjentää cookiet jne, ei vaikutusta. Tosiaan jännä homma, kun ei anna vaihtaa oikeaa sähköpostiosoitetta oletuslähettäjäksi, tilinkään osoitetta ei voi vaihtaa oikeaksi. Kirjautumisosoite ja tilin osoite ovat siis eri osoitteet nyt. En ole mikään tietokonetietäjä, iäkkäämpi ukkeli joka kävi ensimmäisen kerran internetissä 31-vuotiaana.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +2

Siis tarkoitatko reply-to osoitetta? Se määritellään käyttämässäsi sähköpostiohjelmassa.

Käyttäjätaso 7

Käytän sähköpostia ihan vain selaimella. Firefox ja läppäri. Olen kokeillut tyhjentää cookiet jne, ei vaikutusta. Tosiaan jännä homma, kun ei anna vaihtaa oikeaa sähköpostiosoitetta oletuslähettäjäksi, tilinkään osoitetta ei voi vaihtaa oikeaksi. Kirjautumisosoite ja tilin osoite ovat siis eri osoitteet nyt. En ole mikään tietokonetietäjä, iäkkäämpi ukkeli joka kävi ensimmäisen kerran internetissä 31-vuotiaana.

Ok.

Pääsetkö Oma Elisaan tarkistamaan postitilisi?

https://verkkoasiointi.elisa.fi/

Jos siellä näkyy sekä vanha tili että uusi tili , niin poista se vanha. Jos siellä näkyy vain se vanha , niin loitko siihen laatikkoon vain uuden alias-osoitteen eli lisäosoitteen? Jos loit vain uuden aliaksen , niin poista se ja luo ihan uusi tili/laatikko em. mahdollisen aliaksen tiedoilla. Jatkossa sitten käytät sitä uusinta ja vanhan voinee poistaa kokonaan. Toki jos vanhalla tilillä on paljon posteja , niin ne pitäisi ensin pelastaa talteen.

Omaelisassa ei näy ja ole käytössä enää kuin uusi osoite, mutta siellä saattaa olla se vanha osoite yhä piilossa jossain, sillä yhdessä kohdassa lukee “voit lisätä kolme osoitetta”. Eli siellä olisi ikään kuin kaksi yhä jossain, mutta ne eivät näy minulle. Se vanha osoite ehkä kummittelee yhä omaelisassa jossain, mutta en saa sitä vanhaa osoitetta enää näkyviin. Homma meni niin että chattasin asiakaspalvelun kanssa, ja he avasivat minulle uuden osoitteen ja sulkivat vanhan. Varmistin vielä myöhemmin että se vanha osoite on suljettu ja kuollut, mutta jossain listassa se saattaa omaelisassa yhä kummitella.

Nyt kun taas tsekkasin kaikki mahdoliset listat omaelisassa, niin ei siellä näy sitä vanhaa osoitetta enää missään. Ainoastaan uusi osoite. Silti tieto uudesta osoitteesta ei välity sähköpostilaatikkoon. Siinä on kommunikaatiokatkos välillä. Vaikka kaikki olisi omaelisassa tiptop, niin laatikko elää omaa elämäänsä.

Käyttäjätaso 7

Omaelisassa ei näy ja ole käytössä enää kuin uusi osoite, mutta siellä saattaa olla se vanha osoite yhä piilossa jossain, sillä yhdessä kohdassa lukee “voit lisätä kolme osoitetta”. Eli siellä olisi ikään kuin kaksi yhä jossain, mutta ne eivät näy minulle. Se vanha osoite ehkä kummittelee yhä omaelisassa jossain, mutta en saa sitä vanhaa osoitetta enää näkyviin. Homma meni niin että chattasin asiakaspalvelun kanssa, ja he avasivat minulle uuden osoitteen ja sulkivat vanhan. Varmistin vielä myöhemmin että se vanha osoite on suljettu ja kuollut, mutta jossain listassa se saattaa omaelisassa yhä kummitella.

Nyt kun taas tsekkasin kaikki mahdoliset listat omaelisassa, niin ei siellä näy sitä vanhaa osoitetta enää missään. Ainoastaan uusi osoite. Silti tieto uudesta osoitteesta ei välity sähköpostilaatikkoon. Siinä on kommunikaatiokatkos välillä. Vaikka kaikki olisi omaelisassa tiptop, niin laatikko elää omaa elämäänsä.

 

Kannattaisi kuitenkin tehdä  häiriöilmoitus:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Häiriöilmoitus>Elisan sähköpostipalvelu/Sähköposti

 

 

 

 

 

 

 

Käyttäjätaso 7

Omaelisassa ei näy ja ole käytössä enää kuin uusi osoite, mutta siellä saattaa olla se vanha osoite yhä piilossa jossain, sillä yhdessä kohdassa lukee “voit lisätä kolme osoitetta”. Eli siellä olisi ikään kuin kaksi yhä jossain, mutta ne eivät näy minulle. Se vanha osoite ehkä kummittelee yhä omaelisassa jossain, mutta en saa sitä vanhaa osoitetta enää näkyviin. Homma meni niin että chattasin asiakaspalvelun kanssa, ja he avasivat minulle uuden osoitteen ja sulkivat vanhan. Varmistin vielä myöhemmin että se vanha osoite on suljettu ja kuollut, mutta jossain listassa se saattaa omaelisassa yhä kummitella.

Nyt kun taas tsekkasin kaikki mahdoliset listat omaelisassa, niin ei siellä näy sitä vanhaa osoitetta enää missään. Ainoastaan uusi osoite. Silti tieto uudesta osoitteesta ei välity sähköpostilaatikkoon. Siinä on kommunikaatiokatkos välillä. Vaikka kaikki olisi omaelisassa tiptop, niin laatikko elää omaa elämäänsä.

No voihan rähmä.

Tämä kyllä meni sen verran hankalaksi , että itsepalveluna se ei ilmeisesti oikene. Pitäisi päästä poistamaan ihan kaikki sähköpostitiedot Oma Elisasta ja myös ne piilossa olevat , että voisi alkaa ihan puhtaalta pöydältä.

Minusta tuo kuulostaa , että siellä Oma Elisassa on jotakin nyrjähtänyt ja epäilen , että koko Elisa-tili tunnuksineen pitäisi tyhjentää ja sitten rekisteröityä uudestaan.

Ehdottaisin ottamaan yhteyttä Elisan vikapalveluun (ei omaguruun) asian tutkimiseksi ja korjaamiseksi.

Edit: Tulipa vielä mieleen , että jos yrittäisit luoda sillä alkuperäisellä osoitteella , mikä kummittelee piilossa , uuden tilin ja sitten poistaa sen , niin auttaisiko se?

Otin yhteyttä vikapalveluun, ja vikapalvelukaan ei tiennyt mitään vaan ohjasi jälleen omagurun luo. En ala maksamaan satasta siitä että Elisa saa meilinsä toimimaan, eli ei kai sitten muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa sopimus. Olen maksanut omagurun laskua jo 40e, ja seuraavan kontaktin kustannusarvio lienee luokkaa 70e, eikä se välttämättä silläkään korjaannu. En käsittänyt että sähköpostin vaihtaminen on näin vaikeaa. Nyt on hankala kun jos lähetän sähköpostin, niin kukaan ei voi vastata siihen sähköpostiin koska lähetysosoitetta ei ole olemassa.

Käyttäjätaso 7

En käsittänyt että sähköpostin vaihtaminen on näin vaikeaa.

No sepä harmillista. Itse olen vuosien varrella vaihdellut sähköpostejani Elisalla moneen kertaan ja ei siinä ole ongelmia ollut.

Mikä lie mennyt tässä tapauksessa siellä Oma Elisassa pieleen jäänee sitten mysteeriksi , kun vikapalvelu ei osaa asialle mitään tehdä tai ei halua ja itsepalveluna homma ei hoidu.

Ei anna järin vakuuttavaa kuvaa Elisan vikapalvelustakaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Otin yhteyttä vikapalveluun, ja vikapalvelukaan ei tiennyt mitään vaan ohjasi jälleen omagurun luo. En ala maksamaan satasta siitä että Elisa saa meilinsä toimimaan, eli ei kai sitten muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa sopimus. Olen maksanut omagurun laskua jo 40e, ja seuraavan kontaktin kustannusarvio lienee luokkaa 70e, eikä se välttämättä silläkään korjaannu. En käsittänyt että sähköpostin vaihtaminen on näin vaikeaa. Nyt on hankala kun jos lähetän sähköpostin, niin kukaan ei voi vastata siihen sähköpostiin koska lähetysosoitetta ei ole olemassa.

Laitatko asiakasnumerosi profiilisi tietoihin, että pääsen kurkkaamaan itse mistä on kysymys. 🤔

Otin yhteyttä vikapalveluun, ja vikapalvelukaan ei tiennyt mitään vaan ohjasi jälleen omagurun luo. En ala maksamaan satasta siitä että Elisa saa meilinsä toimimaan, eli ei kai sitten muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa sopimus. Olen maksanut omagurun laskua jo 40e, ja seuraavan kontaktin kustannusarvio lienee luokkaa 70e, eikä se välttämättä silläkään korjaannu. En käsittänyt että sähköpostin vaihtaminen on näin vaikeaa. Nyt on hankala kun jos lähetän sähköpostin, niin kukaan ei voi vastata siihen sähköpostiin koska lähetysosoitetta ei ole olemassa.

Laitatko asiakasnumerosi profiilisi tietoihin, että pääsen kurkkaamaan itse mistä on kysymys. 🤔

Lisätty.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Otin yhteyttä vikapalveluun, ja vikapalvelukaan ei tiennyt mitään vaan ohjasi jälleen omagurun luo. En ala maksamaan satasta siitä että Elisa saa meilinsä toimimaan, eli ei kai sitten muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoa sopimus. Olen maksanut omagurun laskua jo 40e, ja seuraavan kontaktin kustannusarvio lienee luokkaa 70e, eikä se välttämättä silläkään korjaannu. En käsittänyt että sähköpostin vaihtaminen on näin vaikeaa. Nyt on hankala kun jos lähetän sähköpostin, niin kukaan ei voi vastata siihen sähköpostiin koska lähetysosoitetta ei ole olemassa.

Laitatko asiakasnumerosi profiilisi tietoihin, että pääsen kurkkaamaan itse mistä on kysymys. 🤔

Lisätty.

Kiitos! Laitoin tuon selvitykseen ylläpitoon. Huikkaillaan tänne, kun saadaan sieltä vastausta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Nyt sain kuittauksen, että vanha kummitteleva osoite olisi saatu pois. Kuittaatko miten siulla nyt näkyy @Peter Aava ?

Nyt sain kuittauksen, että vanha kummitteleva osoite olisi saatu pois. Kuittaatko miten siulla nyt näkyy @Peter Aava ?

Nyt toimii! Syvä kiitos ja kumarrus! Ghost in the machine is dead.

Loistavaa. Mulla loppui ihan omat kyvyt tuon kanssa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Nyt sain kuittauksen, että vanha kummitteleva osoite olisi saatu pois. Kuittaatko miten siulla nyt näkyy @Peter Aava ?

Nyt toimii! Syvä kiitos ja kumarrus! Ghost in the machine is dead.

Loistavaa. Mulla loppui ihan omat kyvyt tuon kanssa.

Erittäin kiva kuulla, että ratkesi viimein tämä. 😊

Käyttäjätaso 7

Nyt sain kuittauksen, että vanha kummitteleva osoite olisi saatu pois. Kuittaatko miten siulla nyt näkyy @Peter Aava ?

No heh. 😁

Ensin vikapalvelu ilmoitti ettei voi asialle mitään ja sitten taas voi. Mitähän tästä oikein pitäisi ajatella? 🙄😗

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Nyt sain kuittauksen, että vanha kummitteleva osoite olisi saatu pois. Kuittaatko miten siulla nyt näkyy @Peter Aava ?

No heh. 😁

Ensin vikapalvelu ilmoitti ettei voi asialle mitään ja sitten taas voi. Mitähän tästä oikein pitäisi ajatella? 🙄😗

Vaikuttaa siltä, ettei ole ymmärretty mistä on ollut kysymys. 😑 Laitoin palautetta tästä asianomaisille. 🙂

Käyttäjätaso 7

Nyt sain kuittauksen, että vanha kummitteleva osoite olisi saatu pois. Kuittaatko miten siulla nyt näkyy @Peter Aava ?

No heh. 😁

Ensin vikapalvelu ilmoitti ettei voi asialle mitään ja sitten taas voi. Mitähän tästä oikein pitäisi ajatella? 🙄😗

Vaikuttaa siltä, ettei ole ymmärretty mistä on ollut kysymys. 😑 Laitoin palautetta tästä asianomaisille. 🙂

Onhan sekin inhimillistä , mutta ei ainakaan minulla aloittajan viestien ymmärtämisessä ollut mitään vaikeutta. Pitäisiköhän niille vikapalvelun hemmoille järjestää suomenkielen kurssi???

Käyttäjätaso 7

Otin yhteyttä vikapalveluun, ja vikapalvelukaan ei tiennyt mitään vaan ohjasi jälleen omagurun luo.

 

Vaikuttaa siltä, ettei ole ymmärretty mistä on ollut kysymys. 😑 Laitoin palautetta tästä asianomaisille. 🙂

 

Toivottavasti väännätte asianosaisille ja muillekin vikapalvelun edustajille rautalangasta, että eivät he voi kääntää gurulle eli siis asiakkaan omalle vastuulle järjestelmäpuolen ongelmaa, jota he eivät itsekään ymmärrä eivätkä osaa korjata. Silloin pitää etsiä omasta talosta se taho joka osaa ja pystyy asian korjaamaan.

Käyttäjätaso 7

Otin yhteyttä vikapalveluun, ja vikapalvelukaan ei tiennyt mitään vaan ohjasi jälleen omagurun luo.

 

Vaikuttaa siltä, ettei ole ymmärretty mistä on ollut kysymys. 😑 Laitoin palautetta tästä asianomaisille. 🙂

 

Toivottavasti väännätte asianosaisille ja muillekin vikapalvelun edustajille rautalangasta, että eivät he voi kääntää gurulle eli siis asiakkaan omalle vastuulle järjestelmäpuolen ongelmaa, jota he eivät itsekään ymmärrä eivätkä osaa korjata. Silloin pitää etsiä omasta talosta se taho joka osaa ja pystyy asian korjaamaan.

Mahtaako edes se rautalanka riittää , vaan minusta aloittajalle pitäisi hyvittää ne omagurun maksut , koska vika oli Elisan omissa systeemeissä eikä omagurusta edes ollut mitään apua.

Osallistu keskusteluun