Vastattu

Sähköpostin salasanan vaihto

  • 14 tammikuu 2021
  • 3 kommenttia
  • 608 katselukerrat

Mitenköhän voin vaihtaa sähköpostini salasanan, kun ei onnistu ‘OmaElisa’-sivuiltakaan, kun lukee vaan:

“Sinulla ei ole sopimusta, johon kuuluisi sähköpostipalvelu.” ?

Sähköpostini on kuitenkin jo ollut käytössä ainakin yli 15 vuotta, niin eipä silloin paljoa ‘tunnistauduttu’.

Muuten ei olisi niin väliä saada vaihdettua salasanaa, mutta kun on tullut viestejä, jotka olisin muka itse itselleni lähettänyt, eli on saapunut viestejä, joissa lähettäjän sähköpostiosoitteena on lukenut oma sähköpostiosoitteeni. Ja aiheena on lukenut: “Liiketoimintaehdotus”. 

Huom. En ole tietenkään avannut niitä, vaan poistanut suoraan.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kv36 15 tammikuu 2021, 10:47

Sähköpostini on kuitenkin jo ollut käytössä ainakin yli 15 vuotta, niin eipä silloin paljoa ‘tunnistauduttu’.

 

Elisa päätti jo muutama vuosi sitten, että ilmaissähköpostien salasanoja ei tarvitse vaihtaa. Omasaunalahden kautta se vielä temppuilemalla jotenkin onnistui, mutta sitäkään vaihtoehtoa ei ole enää.

Jos pystyt jotenkin todistamaan, että postilaatikko kuuluu juuri sinulle, asiakaspalvelu voi auttaa. Aiheesta on tehty ihan ohjekin:

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/olen-luonut-saehkoepostin-joskus-ilman-henkiloetietoja-enkae-paeaese-vaihtamaan-salasanaa-omaelisan-kautta-509372

 

Oletko muuten tietoinen, että myös ilmaissähköpostit ovat muuttumassa maksullisiksi?

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/ukk-internetpalvelupaketti-eli-maksullinen-saehkoepostisopimus-515361

Prosessi on ehtinyt nyt jo niin pitkälle, että joihinkin ilmaispostilaatikkoihinkin on tullut ilmoitus palvelun muuttumisesta maksulliseksi.

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Mitenköhän voin vaihtaa sähköpostini salasanan, kun ei onnistu ‘OmaElisa’-sivuiltakaan, kun lukee vaan:

“Sinulla ei ole sopimusta, johon kuuluisi sähköpostipalvelu.” ?

Sähköpostini on kuitenkin jo ollut käytössä ainakin yli 15 vuotta, niin eipä silloin paljoa ‘tunnistauduttu’.

Muuten ei olisi niin väliä saada vaihdettua salasanaa, mutta kun on tullut viestejä, jotka olisin muka itse itselleni lähettänyt, eli on saapunut viestejä, joissa lähettäjän sähköpostiosoitteena on lukenut oma sähköpostiosoitteeni. Ja aiheena on lukenut: “Liiketoimintaehdotus”. 

Huom. En ole tietenkään avannut niitä, vaan poistanut suoraan.

Ehkä ottaisin tässä tilanteessa yhteyden yksityisviestillä OmaYhteisö tiimiin tai asiakaspalveluun chatin kautta.

Käyttäjätaso 7

Sähköpostini on kuitenkin jo ollut käytössä ainakin yli 15 vuotta, niin eipä silloin paljoa ‘tunnistauduttu’.

 

Elisa päätti jo muutama vuosi sitten, että ilmaissähköpostien salasanoja ei tarvitse vaihtaa. Omasaunalahden kautta se vielä temppuilemalla jotenkin onnistui, mutta sitäkään vaihtoehtoa ei ole enää.

Jos pystyt jotenkin todistamaan, että postilaatikko kuuluu juuri sinulle, asiakaspalvelu voi auttaa. Aiheesta on tehty ihan ohjekin:

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/olen-luonut-saehkoepostin-joskus-ilman-henkiloetietoja-enkae-paeaese-vaihtamaan-salasanaa-omaelisan-kautta-509372

 

Oletko muuten tietoinen, että myös ilmaissähköpostit ovat muuttumassa maksullisiksi?

https://yhteiso.elisa.fi/saehkoeposti-68/ukk-internetpalvelupaketti-eli-maksullinen-saehkoepostisopimus-515361

Prosessi on ehtinyt nyt jo niin pitkälle, että joihinkin ilmaispostilaatikkoihinkin on tullut ilmoitus palvelun muuttumisesta maksulliseksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Sähköposti toimii aivan kuten paperipostikin, eli voit raaputaa kirjeen ylänurkkaan ihan minkä lähettäjän osoitteen haluat.

Saamiesi postien lähettäjätiedot on todennäköisesti väärennetty, eikä kukaan välttämättä tiedä salasanaasi.

Varotoimenpiteenä salasanan voi kyllä hyvin vaihtaa, ellei kykene vahvistamaan huijausviestien otsikkotiedoista, mistä ja miten ne on lähetetty.

Osallistu keskusteluun