Skip to main content
Vastattu

Salasana hukassa sähköpostiin

  • 28. helmikuuta 2024
  • 3 kommenttia
  • 178 katselukerrat

Siippani vaihtoi  tietokonetta  eikä pääse nyt sähköpostiinsa. Salasana unohtunut. Asiakaspalvelu  kehotti että  pääkäyttäjä eli minä voi sen vaihtaa. 
Yritin.  Omaelisa kyllä näyttää  molempien sähköpostiosoitteet, mutta vaikka  klikkaan sitä hänen nimellään olevaa, ei salasanan vaihto onnistu siihen, voin vaihtaa vain omaan. 
Ja  kun hän  yrittää omalla koneellaan vaihtaa salasanaa,  elisa väittää, ettei hänellä ole edes sopimusta.  
Miten  eteenpäin?  

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jollanisti

Kiitos neuvoista! Pääkäyttäjänä  pääsin lopulta  vaihtamaan omalla koneellani hänen sähköpostiinsa  uuden salasanan.  Muutaman tunnin päästä hän pääsi näillä tunnuksilla myös omalta koneeltaan.  Miten se lopulta onnistui, jäi arvoisukseksi. 
Minusta  ihmisen pitäisi kuitenkin voida vaihtaa salasanansa  suoraan ilman pääkäyttäjän  oikeuksia.   Meillä on omat koneet, työhuoneet eri kerroksissa, omat osoitteet ja puhelimet. Mutta  Elisan modemin ja langan kautta on netti.    

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

3 kommenttia

  • 4698 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2024
Jollanisti kirjoitti:

Siippani vaihtoi  tietokonetta  eikä pääse nyt sähköpostiinsa. Salasana unohtunut. Asiakaspalvelu  kehotti että  pääkäyttäjä eli minä voi sen vaihtaa. 
Yritin.  Omaelisa kyllä näyttää  molempien sähköpostiosoitteet, mutta vaikka  klikkaan sitä hänen nimellään olevaa, ei salasanan vaihto onnistu siihen, voin vaihtaa vain omaan. 
Ja  kun hän  yrittää omalla koneellaan vaihtaa salasanaa,  elisa väittää, ettei hänellä ole edes sopimusta.  
Miten  eteenpäin?  

Ottakaa vaan uudestaan yhteyttä asiakaspalveluun, tai  tarvittaessa vaikka

vika/häiriöilmoitus (jos kiirus niin soittamalla vaikka heti), niin hoituu hyvinkin.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

ChattaaOmaelisassa  ma-pe 8-21 ja la 9-17.

Lähetä viesti Facebookissa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.
Lähetä viesti X-palvelussa  Arkisin 8-21 ja viikonloppuisinkin 9-21.

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus (muut)

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset>Elisa sähköpostipalvelu

(Liitteitäkin voi laittaa)

 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 1 kommentti
  • Vastaus
  • 28. helmikuuta 2024

Kiitos neuvoista! Pääkäyttäjänä  pääsin lopulta  vaihtamaan omalla koneellani hänen sähköpostiinsa  uuden salasanan.  Muutaman tunnin päästä hän pääsi näillä tunnuksilla myös omalta koneeltaan.  Miten se lopulta onnistui, jäi arvoisukseksi. 
Minusta  ihmisen pitäisi kuitenkin voida vaihtaa salasanansa  suoraan ilman pääkäyttäjän  oikeuksia.   Meillä on omat koneet, työhuoneet eri kerroksissa, omat osoitteet ja puhelimet. Mutta  Elisan modemin ja langan kautta on netti.    


  • 4698 kommenttia
  • 28. helmikuuta 2024
Jollanisti kirjoitti:

Kiitos neuvoista! Pääkäyttäjänä  pääsin lopulta  vaihtamaan omalla koneellani hänen sähköpostiinsa  uuden salasanan.  Muutaman tunnin päästä hän pääsi näillä tunnuksilla myös omalta koneeltaan.  Miten se lopulta onnistui, jäi arvoisukseksi. 
Minusta  ihmisen pitäisi kuitenkin voida vaihtaa salasanansa  suoraan ilman pääkäyttäjän  oikeuksia.   Meillä on omat koneet, työhuoneet eri kerroksissa, omat osoitteet ja puhelimet. Mutta  Elisan modemin ja langan kautta on netti.    

Eipä mitään.

Olisikohan ollut joku väliaikainen häiriö.

Erinomaisen hyvä, että kuitenkin onnistui.

Noinhan se näyttää menevän:

Uusi sähköpostitili ja salasanan vaihto OmaElisassa

Jos salasanan vaihto ei onnistu OmaElisassa, huomioi, että sähköpostitilejä pääsee hallinnoimaan OmaElisassa vain liittymän/palvelun omistaja.