Vastattu

Saunalahden sähköpostin aktivoiminen uudessa laitteessa

  • 29 June 2022
  • 6 kommenttia
  • 220 katselukerrat

Saunalahden sähköpostin aktivoiminen uudessa Windows11 koneessa ei onnistu.  Tarjoaa ongelmaksi salasanaa tai synkronointiongelmaa.  Salasana on tarkistettu.  Pääsen sillä webmailiin ja vanhalle koneelle.

 

Kehottaa sallimaan synkronoinnin uudella laitteella, mutta en löydä Oma Elisan sivuilta sähköpostin tiedoista sellaista kohtaa.   Lähteväksi kirjattu mail.kolumbus.fi/ IMAP.  Saapuvaksi smtpa.kolumbus.fi/SMPT.   Sp-ohjelmassa oli  niille valmis valikko, joten portin numeroa ei siihen voi lisätä. 

 

Vastaavia ongelmia oli vanhan koneen kanssa,  mutta ne hoituivat poistamalla tilin edelliseltä koneelta.  Mulla on siellä sekä Outlook että koneen oma sp-ohjelma.  En haluaisi tehdä sitä ennen kuin saan tämän toimimaan.  OmaGuru on niin varattu, ettei sinne pääse.

 

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Marima 29 June 2022, 17:08

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Salasana on tarkistettu.

Olethan tarkastanut myös käyttäjätunnuksen?

Elisalla on menossa prosessi, jossa vanhoja IMAP- ja SMTP-palvelimia poistetaan käytöstä. Vanhat palvelimet hyväksyivät kirjautumiseen sekä erillisen käyttäjätunnuksen että sähköpostiosoitteen kokonaisuudessaan.

mail.kolumbus.fi ei välttämättä hyväksy erillisellä käyttäjätunnuksella kirjautumista.

Eihän sinulla ole postin edelleenkopiointi käytössä? Tämänkin on raportoitu aiheuttavan ongelmia sähköpostin lukemisessa.

 

Kehottaa sallimaan synkronoinnin uudella laitteella

Tällaista ei tarvitse eikä voi tehdä Elisan sähköpostipalvelussa, toisin kuin esimerkiksi Googlella.

 

ne hoituivat poistamalla tilin edelliseltä koneelta.

Elisan sähköpostia pystyy hyvin käyttämään useammalta koneelta, joten tässä on nyt jotakin outoa.

Ainostaan vanhaa POP3-protokollaa käytettäessä on olla syytä tarkkana, etteivät saapuvat viestit ”häviä” toiselle koneelle.

Ei ole käyttäjätunnusta, vain sähköposti.   Ei myöskään edelleen kopiointia.  Täysi mysteeri.

Käyttäjätaso 7

Ota palomuuri ( Windows Defender )  pois käytöstä.

Jos toimii, niin takaisin käyttöön ja valitse palomuurin asetuksista:

Salli sovelluksen tietoliikenne palomuurin läpi.

Ainahan voi kokeilla, jos vaikka onnistuisikin.

 

Käyttäjätaso 7

Lähteväksi kirjattu mail.kolumbus.fi/ IMAP.  Saapuvaksi smtpa.kolumbus.fi/SMPT.   Sp-ohjelmassa oli  niille valmis valikko, joten portin numeroa ei siihen voi lisätä.

Hmmmm…

Nuo ainakin ovat väärinpäin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Dna:n keskusteluista löytyi tällainen tiedonjyvänen:

Tiedoksi, että Thunderbird 102 ei näytä toimivan Windows 11:ssa. 91.11.0 toimii.

Mikäli tämä on yleisempikin ongelma Windows yhdessätoista, kokeile asentaa käyttämästäsi sähköpostiohjelmasta vanhempi versio.

Jos taas haluat kokeilla Thunderbirdiä, niin versio 91.11.0 löytyy tuolta.

Ota palomuuri ( Windows Defender )  pois käytöstä.

Jos toimii, niin takaisin käyttöön ja valitse palomuurin asetuksista:

Salli sovelluksen tietoliikenne palomuurin läpi.

Ainahan voi kokeilla, jos vaikka onnistuisikin.

 

Kiitos tästä!  F Secure  pyysi asennusvaiheessa poistamaan Nortonin. Sen jälkeen alkoi sähklöposti toimia.  Tykkäsi näköjään tutusta F Securesta enemmän.:)     Kiitos kaikille muillekin.