Skip to main content
Vastaus

Thunderbird-sovelluksella viestin lähetys ei toimi

  • April 2, 2025
  • 2 kommenttia
  • 145 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+2

Mistä johtuu ettei saapuvaan sähköpostiviestiin vastaaminen tai uuden lähettäminen onnistu ja miten saan sen toimimaan. Olen Elisan Sähköpostipalvelujen asiakas ja käytän Thunderbird-sähköpostisovellusta. 

EDIT: 3.4.2025 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi. -Burnett

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

Onhan palvelinasetukset tarkistettu.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/sahkopostin-asetukset/

Lähtevän postin asetukset

Palvelin smtpa.kolumbus.fi *
Protokolla SMTP (portti 465)
SSL-suojaus Kyllä *

Vähän samanmoisessa vaivassa on toisaalla auttanut:

“Poistin kaikki tilini Thunderbirdistä ja sitten poistin Thunderbirdin myös tietokoneeltani. Sitten asensin sen uudelleen ja lisäsin tilini. Tämä toimi, koska nyt voin lähettää sähköposteja Thunderbirdistä.”

(Voihan vaan asentaa Thunderbirdin uudestaan.)

2 kommenttia

  • Vastaus
  • April 2, 2025

Onhan palvelinasetukset tarkistettu.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/sahkopostin-asetukset/

Lähtevän postin asetukset

Palvelin smtpa.kolumbus.fi *
Protokolla SMTP (portti 465)
SSL-suojaus Kyllä *

Vähän samanmoisessa vaivassa on toisaalla auttanut:

“Poistin kaikki tilini Thunderbirdistä ja sitten poistin Thunderbirdin myös tietokoneeltani. Sitten asensin sen uudelleen ja lisäsin tilini. Tämä toimi, koska nyt voin lähettää sähköposteja Thunderbirdistä.”

(Voihan vaan asentaa Thunderbirdin uudestaan.)


Burnett
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+16
  • OmaYhteisön moderaattori
  • April 3, 2025

Kuvasta näkyy, että käytössä on suojaamaton lähetystapa, joten kannattaa tarkistaa tuon lähtevän postin palvelin asetukset ja vaihtaa salattuun se. Asetukset löytyy täältä: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/palvelut/sahkopostin-asetukset/ 

Jos käytät suojaamatonta yhteyttä, voit lähettää postia ainoastaan Elisan nettiliittymistä.