Tokmannin sähköpostit

  • 11 September 2022
  • 9 kommenttia
  • 202 katselukerrat

Tokmannin tarjouskirjeet ja myös tärkeämmät tilaus- tai toimitusvahvistukset eivät tule läpi Elisan sähköpostiosoitteeseen. Domain *@m.tokmanni.fi on määritetty sallituksi lähettäjäksi sähköpostipalvelussa sähköpostiosoitteelleni. Asikaspalvelun chat ei osannut auttaa...


9 kommenttia

Valitettavan monia aiheellisia menee suoraan roskakoriin, kuten oma.posti palvelun saapumisviestit

Käyttäjätaso 7

Valitettavan monia aiheellisia menee suoraan roskakoriin, kuten oma.posti palvelun saapumisviestit

Minulla on puhelimessa Postin appi ja silloin sähköpostiin tulevista saapumisilmoituksista ei tarvitse välittää , kun ne tulevat suoraan ko. appiin.

Kyllä kyllä, mutta melko paljon suodattaa ihan asiallisia maileja suoraan roskiin ja maksullinen palvelu. Gmail oli käytössä 15 vuotta, eikä koskaan ainuttakaan viestiä ohitse 

Käyttäjätaso 7

Kyllä kyllä, mutta melko paljon suodattaa ihan asiallisia maileja suoraan roskiin ja maksullinen palvelu. Gmail oli käytössä 15 vuotta, eikä koskaan ainuttakaan viestiä ohitse 

Hmmmm….

Kyllä Elisan postissa paikattavaa on , mutta myös käyttäjän asetuksilla lienee vaikutusta. Ei minulla Elisan posti juurikaan tarpeellisia viestejä roskaksi tulkitse.

Olen käyttänyt Elisan postia parikymmentä vuotta ja mielestäni se alkaa sekoilla enemmän , jos asetuksissa on sallittuja osoitteita estettyjen lisäksi.

Käyttäjätaso 2

Minulla tulee läpi sekä Tokmanni- että Omaposti-sähköpostit.

 

En ole tehnyt mitään sääntöjä OmaElisaan vaan tarkistan webmailissa suodatetut postit ja varmistan että väärin suodatetun lähettäjän osoite on tallennettu webmailin osoitekirjaan. Sitten siirrän postin saapuneet kansioon. Vastaavasti siirrän suodattamattomat roskapostit saapuneet kansiosta roskapostikansioon. Ihan kaikkea tämä ei korjaa.

 

Sähköposti ohjelmana minulla on Thunderbird. Jos tulee roskaposti läpi niin “liekitän” sen eli painan roskaposti-nappia. Roskaposti asetuksissa on että päästää läpi osoitekirjaan tallennetut lähettäjät ja kerätyt osoitteet (ts. ne joille lähetetetty postia). Kerättyjä osoitteita on syytä tarkkailla ja poistaa turhat. Yhteen aikaan roskapostittajat saivat jonkin bugin avulla osoitteitaan tuonne kerättyihin.

 

Näin menetellen aika vähän roskapostia tulee Thunderbirdin saapuneet kansioon. Jotkut mainossähköpostit kuten MyTrendyPhone käyttää pelkkää kuvaa sähköpostissaan ja ne Elisamaili suodattaa armotta pois joten niitä on saanut poimia webmailin roskapostista. Se on ollut tänä vuonna huvittavaa kun Elisan omat markkinointiviestit (esim. kilpailut) ovat suodattuneet Elisan roskapostikansioon (Elisa-kirjan viestit tehneet sitä kauemmin mutta näyttää nykyään saapuvan perille).

 

Kyllä kyllä, mutta melko paljon suodattaa ihan asiallisia maileja suoraan roskiin ja maksullinen palvelu. Gmail oli käytössä 15 vuotta, eikä koskaan ainuttakaan viestiä ohitse 

Hmmmm….

Kyllä Elisan postissa paikattavaa on , mutta myös käyttäjän asetuksilla lienee vaikutusta. Ei minulla Elisan posti juurikaan tarpeellisia viestejä roskaksi tulkitse.

Olen käyttänyt Elisan postia parikymmentä vuotta ja mielestäni se alkaa sekoilla enemmän , jos asetuksissa on sallittuja osoitteita estettyjen lisäksi.

Kyllä minä olen sitä mieltä, ettei asiakkaan kuulu maksulliseen palveluun itse viilata asetuksia eikä niitä kukaan vanhus edes osaa

Käyttäjätaso 7

Kyllä minä olen sitä mieltä, ettei asiakkaan kuulu maksulliseen palveluun itse viilata asetuksia eikä niitä kukaan vanhus edes osaa

Tästä olen samaa mieltä. Kerroin vain mitä itse olen havainnut asetusten suhteen , kun toistaiseksi asialle ei oikein muutakaan ole tehtävissä.

Elisa on luvannut uudistaa koko sähköpostipalvelun tämän vuoden kuluessa , joten toivotaan , että uusi on parempi. No voi olla , että uudistus venähtää ensi vuoden puolelle , kun toistaiseksi ei ole mitään näkynyt/kuulunut.

 

Kyselin näistä asetuksista chatin kautta ja sieltä ohjattiin OmaGurulle. Onko tämä vain Elisan keino laskuttaa tarpeettomasta maksullisesta asiakasneuvonnasta ? Pitäisikö ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tai kuluttajaneuvontaan ?

Käyttäjätaso 7

Onko tämä vain Elisan keino laskuttaa tarpeettomasta maksullisesta asiakasneuvonnasta ?

Kyllä.

 

Pitäisikö ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tai kuluttajaneuvontaan ?

Riippuu mikä on tavoite.

Jos tavoite on hyvin toimiva sähköposti ja roskapostinsuodatus, sitä ei löydy noista osoitteista. Eikä (ainakaan toistaiseksi) myöskään Elisalta.

 

Jotain johtopäätelmiä voinee tehdä siitä, että yritysasiakkaiden sähköpostit Elisa on siirtänyt Microsoftin tuottamaan palveluun jo vuosia sitten.

Osallistu keskusteluun