Vastattu

Uusittu Elisa sähköposti ja .JPG-liitteet

  • 24 August 2023
  • 10 kommenttia
  • 243 katselukerrat

Elisan sähköposti muuttui. En pysty enää aukaisemaan sähköpostin liitteenä olevia riistakameran lähettämiä .JPG kuvatiedostoja. Olen käyttänyt tätä sähköpostikuviota jo vuosia. Ongelma alkoi 21.8. heti kun uusittu Elisan sähköposti tuli käyttöön. 

Kun klikkaa .JPG liitettä: "Tämän liitteen avaamiseksi tarvittavaa sovellusta ei löydy". 

Kun lähetän Elisamailin lähettämän sähköpostin liitteineen Gmailiin, niin liite avautuu Gmailissa normaalisti. 

Miten voisin taas avata riistakameran kuvat suoraan Elisamailista? 

​​​​

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana 24 August 2023, 16:57

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Elisan sähköposti muuttui. En pysty enää aukaisemaan sähköpostin liitteenä olevia riistakameran lähettämiä .JPG kuvatiedostoja. Olen käyttänyt tätä sähköpostikuviota jo vuosia. Ongelma alkoi 21.8. heti kun uusittu Elisan sähköposti tuli käyttöön. 

Kun klikkaa .JPG liitettä: "Tämän liitteen avaamiseksi tarvittavaa sovellusta ei löydy". 

Kun lähetän Elisamailin lähettämän sähköpostin liitteineen Gmailiin, niin liite avautuu Gmailissa normaalisti. 

Miten voisin taas avata riistakameran kuvat suoraan Elisamailista? 

​​​​

Eiköhän asia hoidu ottamalla yhteyttä:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Tee vaikka vika/häiriöilmoitus.

ChattaaOmaelisassa 

Lähetä viesti Facebookissa 
Lähetä viesti Twitterissä

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

OmaElisassa esim:

Omaelisa/Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö>Elisan sähköpostipalvelu/Sähköposti

(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)

Käyttäjätaso 7

Elisan sähköposti muuttui. En pysty enää aukaisemaan sähköpostin liitteenä olevia riistakameran lähettämiä .JPG kuvatiedostoja. Olen käyttänyt tätä sähköpostikuviota jo vuosia. Ongelma alkoi 21.8. heti kun uusittu Elisan sähköposti tuli käyttöön. 

Kun klikkaa .JPG liitettä: "Tämän liitteen avaamiseksi tarvittavaa sovellusta ei löydy". 

Kun lähetän Elisamailin lähettämän sähköpostin liitteineen Gmailiin, niin liite avautuu Gmailissa normaalisti. 

Miten voisin taas avata riistakameran kuvat suoraan Elisamailista?

Näkyykö uudistetussa Webmailissa sen kuvatiedoston .jpg-pääte oikein? Jos ei näy , niin mahdollisesti palvelussa on bugi , joka estää selainta tunnistamasta tiedostotyyppiä oikein.

Kirjauduin kokeeksi Elisamailiin Webin kautta. JPG-liitteet aukeavat siellä normaalisti. 

Yleensä käytän puhelimen (Huawei P20 Pro, Android 12) sähköpostia johon olen liittänyt sähköpostitileinä sekä Gmailin että Elisamailin. Jotain on siis tapahtunut Elisamailin uudistuksen yhteydessä.

Tällä ongelmakuvauksella Elisa voi halutessaan selvittää asian. Voin lähettää Elisan tekniikalle Elisamailin lähettämän  sähköpostin jonka JPG-liite ei aukea. 

Käyttäjätaso 7

Kirjauduin kokeeksi Elisamailiin Webin kautta. JPG-liitteet aukeavat siellä normaalisti. 

Yleensä käytän puhelimen (Huawei P20 Pro, Android 12) sähköpostia johon olen liittänyt sähköpostitileinä sekä Gmailin että Elisamailin. Jotain on siis tapahtunut Elisamailin uudistuksen yhteydessä.

Tällä ongelmakuvauksella Elisa voi halutessaan selvittää asian. Voin lähettää Elisan tekniikalle Elisamailin lähettämän  sähköpostin jonka JPG-liite ei aukea. 

Tuskinpa Elisa ryhtyy täällä keskusteluissa tulleita asioita selvittämään ilman vikailmoitusta.

Suosittelen tekemään:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Ok. En tutustunut riittävästi tämän foorumin ideaan. Yritin ensin lähestyä Elisaa ensin Chatillä mutta se robittikuvio oli tässä tapauksessa turhauttava kokemus. Sitten tein vikailmoituksen yhteyslomakkeella mutta juuri kun olin saanut touhun valmiiksi liitteineen se palvelu heitti minut ulos ja noin 20 minuutin työ katosi kokonaan. Siinä yhteydessä löysin Elisan ohjeen käyttää tätä foorumia. Kuvittelin että Elisa tarttuisi asiaan jos kyseessä olisi esim tuotehämminki. Tätä enempää en tähän aikaani uhraa. Elisalta jää ilmeisesti tänne kirjaamani sähköpostiuudistuksen aiheuttama hämminki pimentoon. 

Käyttäjätaso 7

Ok. En tutustunut riittävästi tämän foorumin ideaan. Yritin ensin lähestyä Elisaa ensin Chatillä mutta se robittikuvio oli tässä tapauksessa turhauttava kokemus. Sitten tein vikailmoituksen yhteyslomakkeella mutta juuri kun olin saanut touhun valmiiksi liitteineen se palvelu heitti minut ulos ja noin 20 minuutin työ katosi kokonaan. Siinä yhteydessä löysin Elisan ohjeen käyttää tätä foorumia. Kuvittelin että Elisa tarttuisi asiaan jos kyseessä olisi esim tuotehämminki. Tätä enempää en tähän aikaani uhraa. Elisalta jää ilmeisesti tänne kirjaamani sähköpostiuudistuksen aiheuttama hämminki pimentoon. 

Tee vikailmoitus jostakin noista:

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

OmaElisassa esim:

Omaelisa/Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö>Elisan sähköpostipalvelu/Sähköposti

(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)

Käyttäjätaso 7

Ok. En tutustunut riittävästi tämän foorumin ideaan. Yritin ensin lähestyä Elisaa ensin Chatillä mutta se robittikuvio oli tässä tapauksessa turhauttava kokemus. Sitten tein vikailmoituksen yhteyslomakkeella mutta juuri kun olin saanut touhun valmiiksi liitteineen se palvelu heitti minut ulos ja noin 20 minuutin työ katosi kokonaan. Siinä yhteydessä löysin Elisan ohjeen käyttää tätä foorumia. Kuvittelin että Elisa tarttuisi asiaan jos kyseessä olisi esim tuotehämminki. Tätä enempää en tähän aikaani uhraa. Elisalta jää ilmeisesti tänne kirjaamani sähköpostiuudistuksen aiheuttama hämminki pimentoon. 

Chatissa pääset Botista eroon helposti.

Kirjoitat tekstikenttään askarruttavasta aiheesta. Esim. Sähköposti.

Botin antamista vaihtoehdoista valitset jonkun.

Käväiset Botin siirtämällä sivulla ja palaat takaisin.

Vastaat Botin kysymykseen, Oliko hyötyä: Ei.

Nyt voit halutessasi siirtyä asiakaspalvelijan pakeille.

Vaikka vähän porukkaa edelläkin, niin malttia vaan.

Jono vetää yleensä ihan hyvin.

 

Tee se vikailmoitus jostakin noista:

Soittakaa minulle Häiriöilmoituksetkin.

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen virka-ajan ulkopuolellakin.

Ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin.

(Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Ehkä paras tapa kuitenkin tehdä

OmaElisassa.

Omaelisa/Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Palvelun tai tuotteen käyttö>Elisan sähköpostipalvelu/Sähköposti

(Häiriöilmoituksetkin onnistuu)

Liitteitä voi olla enintään 5 kpl.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +17

Kuvat aukeavat webmailissa suoraan selaimella kokeiltuna…

Vika ei silloin ole sähköpostissa itsessään.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Kuvat aukeavat webmailissa suoraan selaimella kokeiltuna…

Vika ei silloin ole sähköpostissa itsessään.

Juurikin näin. 🤔 Mikäli tuossa tarvitset apua, voidaan täällä pähkäillä tarkemmin @herlax tai sitten meiltä löytyy myös Omaguru palvelu, jossa osaavat auttaa myös. 😊

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Androidissa noita kuvakatselusovelluksia kyllä on useita ja voithan kokeilla ladata/vaihtaa sovellusta jossa yrittää kuvaa avata.

Saattaisi liittyä asiaan jos tuo pääte on oikeasti isolla .JPG . Itselläni oli yksi IP-kamera joka tallensi still-kuvat juurikin noin ja kaikki ohjelmat ei sitä muistaakseni tajunneet windowssillakaan. Tuosta ei voinut helposti muuttaa niitä .jpg muotoon (oli olevinaan sama kuin .JPG), niin laitoin .jpeg ja silloin toimi.

Osallistu keskusteluun