Skip to main content

Mikähän on vialla Elisan sähköposteissa kun kirjautuminen epäonnistuu tänä aamuna, vika ei kaiketi koske kaikkia tilejä mutta ainakin osassa kirjautuminen epäonnistuu niin webmaililla kuin myös Thunderbirdillä. Salasanoja ei ole vaihdettu eikä unohdettu joten siitä ei ole kyse.

Eilen kirjautuminen onnistui kaikille tileille.

Voitteko tutkia asiaa ja tehdä vikailmoituksen, soittaa en viitsi tällä kertaa, luulisin että vika koskee muitakin asiakkaita.

Jotain tosiaan on palvelimella pielessä, samaa ongelmaa täällä, Thunderbird ilmoittaa kirjautumisvirheestä, samoin webmail.


Kyllä. Täällä sama ongelma.


Tällä hetkellä harmillisesti on yleistä ongelmaa Elisan sähköpostissa. Vika on parhaillaan korjauksen alla 🛠️ Pahoittelut häiriöstä!


Eipä näytä minullakaan onnistuvan sisäänkirjaus webmaililla. Käytössä 2 osoitetta, kumpaankaan ei pääse..


Ei toimi täälläkään Elisan sähköposti, ei pöytäkoneella eikä puhelimella, ei Mail-ohjelmalla eikä webmaililla. Salasana vaihdettu, jolloin puhelimen Mail-ohjelma ilmoitti väärästä salasanasta. Johtopäätös: palveluin tunnistaa oikeat kirjautumistiedot, mutta ei päästä siitä eteenpäin.

“Mail ei voinut kirjautua tilille Kolumbus (saapuva) tilapäisen palvelinvirheen vuoksi. Yritä myöhemmin uudelleen.

Palvelin palautti virheen: Account is temporarily unavailable.”

 


Kirjautumisongelma täälläkin hienoo tää toimimaton tekniikka, kohta puoleen tarvis postista kaivaa esille yks tilausvahvistus toivottavasti ei koko päivää kestä vikatila. 


Ihmetyttää vain että miksiköhän tuota häiriötietoa ei voi laitaa näkyville mm Webmailin kirjautumissivulle  - on turhaan tullut paukutettua päätä seinään tänä aamuna. Onneksi mailin luku näyttää kännykän Outlookilla onnistuvan ...


Thunderbirdillä kuitenkin posti kulkee eestaas.


Juurikin olis olettanut että ilmoitus viasta tulee ASAP Elisan sivulle vaikka yrityksen imago siitä hieman kärsii. Siitä kärsii vielä enemmän että jengi hätäpäissään (itseni mukaan lukien) kuvittelee että nyt on tili hakkeroitu ja alkaa vaihtamaan passuja kiireen vilkkaa ja toteaakin että vika on palvelimen päässä!!. 


OmaIT neuvoi soittamaan asiakaspalveluun: 010 808088. Niillä on kuitenkin hiukan ruuhkaa. Soittavat sitten maanantaina takaisinpäin. 

 

Jos tämä on joku yleinen ongelma, on se hassua, ettei edes Elisan sisällä tieto kulje!


Tällainen vika pitäisi ilmottaa heti mahdollisumman monessa paikassa. Monet ovat riippuvaisia toimivasta sähköpostista.

Tämä pitäisi näkyä:

-pääsivulla

-häiriö sivulla

-chatissa ensimmäisenä kommenttina

-Facebook sivulla

 

jne jne


Kappas, yritysasiakaspalvelu soittikin jo tänään ja ilmoitti, että tämä palvelu kuuluu kuluttaja-asikkaiden palveluihin ja siihen on joku eri numero, johon hän oli jo minua siirtämässä. Kerroin hänelle että palvelussa on yleisempi häiriö, joten nyt sitten sielläkin tiedetään.

Onko tiedon välitys asiakkaan kautta se paras keino, Elisa?


 Nyt toimii taas.

Elisalla tiedotus sakkaa niinkuin aina.

Eihän siinä mitään salattavaa pitäs olla, mutta ilmeisesti ylhäältä on annettu käsky tiedottamislinjasta.

Ettei vaan kurssit kärsi.

 

Nykyään osaan tulla tänne. Täältä saa tiedon missä mennään.

Sikäli sääli, että me kuluttajat(maksajat) hoidetaan Elisan hommat tiedottamisessa.


MInulla kyllä posti toimii sekä Webmailin että postiohjelman kautta. Siis vika koskee vain osaa postitileistä.


Sähköpostipalvelussa ollut häiriö on nyt korjattu. Pahoittelut vielä kertaalleen!

 

Kiitokset myös palautteista viestintää koskien, viedään eteenpäin 👍


Osallistu keskusteluun