Skip to main content

Webmailin osoitekirjaan ei tallennu Saapuvien tai Lähtevien sanomien lähettäjätietoja. Kaikki sähköpostin perusasetukset on Elisan lähettämien ohjeiden mukaan tehty. Huom. Osoitekirjaohjeen mukaan:  “Kohta 1. Kerätyt sähköpostiosoitteet: Kaikilla käyttäjillä on oletuksena päällä asetus, joka tallentaa automaattisesti kaikki sellaiset osoitteet tähän, johon käyttäjä on joskus lähettänyt sähköpostia. Asetuksen voi ottaa halutessaan pois päältä Asetukset-valikosta”. 

Vaan eipähän tätä asetusta ole sähköpostiini koskaan tehty. Enkä koskaan itse ole asetuksia tältä osin muuttanut. Vain ohjeen kohta 2.  Manuaalinen lisäys on mahdollinen mutta en halua jokaista osoitetta lähteä erikseen tallentamaan. Mielestäni on väärin, että minun pitäisi maksaa Elisalle (OmaGuru) siitä että loistavaa palvelua mainostava Elisa ei suostu korjaamaan omia asetuksiaansa/ järjestelmää toimimaan niinkuin se ohjekirjan mukaan kuuluu toimia.

Webmailin osoitekirjaan ei tallennu Saapuvien tai Lähtevien sanomien lähettäjätietoja. Kaikki sähköpostin perusasetukset on Elisan lähettämien ohjeiden mukaan tehty. Huom. Osoitekirjaohjeen mukaan:  “Kohta 1. Kerätyt sähköpostiosoitteet: Kaikilla käyttäjillä on oletuksena päällä asetus, joka tallentaa automaattisesti kaikki sellaiset osoitteet tähän, johon käyttäjä on joskus lähettänyt sähköpostia. Asetuksen voi ottaa halutessaan pois päältä Asetukset-valikosta”. 

Vaan eipähän tätä asetusta ole sähköpostiini koskaan tehty. Enkä koskaan itse ole asetuksia tältä osin muuttanut. Vain ohjeen kohta 2.  Manuaalinen lisäys on mahdollinen mutta en halua jokaista osoitetta lähteä erikseen tallentamaan. Mielestäni on väärin, että minun pitäisi maksaa Elisalle (OmaGuru) siitä että loistavaa palvelua mainostava Elisa ei suostu korjaamaan omia asetuksiaansa/ järjestelmää toimimaan niinkuin se ohjekirjan mukaan kuuluu toimia.

Webmailin osoitekirjaan ei tallennu Saapuvien tai Lähtevien sanomien lähettäjätietoja. Kaikki sähköpostin perusasetukset on Elisan lähettämien ohjeiden mukaan tehty. Huom. Osoitekirjaohjeen mukaan:  “Kohta 1. Kerätyt sähköpostiosoitteet: Kaikilla käyttäjillä on oletuksena päällä asetus, joka tallentaa automaattisesti kaikki sellaiset osoitteet tähän, johon käyttäjä on joskus lähettänyt sähköpostia. Asetuksen voi ottaa halutessaan pois päältä Asetukset-valikosta”. 

Vaan eipähän tätä asetusta ole sähköpostiini koskaan tehty. Enkä koskaan itse ole asetuksia tältä osin muuttanut. Vain ohjeen kohta 2.  Manuaalinen lisäys on mahdollinen mutta en halua jokaista osoitetta lähteä erikseen tallentamaan. Mielestäni on väärin, että minun pitäisi maksaa Elisalle (OmaGuru) siitä että loistavaa palvelua mainostava Elisa ei suostu korjaamaan omia asetuksiaansa/ järjestelmää toimimaan niinkuin se ohjekirjan mukaan kuuluu toimia.

Kokeile tuota:

Asetukset>Sähköposti>Käytös:

 

Laita palautetta, tai tee vaikka vika/häiriöilmoitus.

OmaElisa on oiva kanava molemmille:

Omaelisa / Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Elisasähköpostipalvelu/Sähköposti

(Häiriöilmoituksetkin)

 

 


Webmailin osoitekirjaan ei tallennu Saapuvien tai Lähtevien sanomien lähettäjätietoja. Kaikki sähköpostin perusasetukset on Elisan lähettämien ohjeiden mukaan tehty. Huom. Osoitekirjaohjeen mukaan:  “Kohta 1. Kerätyt sähköpostiosoitteet: Kaikilla käyttäjillä on oletuksena päällä asetus, joka tallentaa automaattisesti kaikki sellaiset osoitteet tähän, johon käyttäjä on joskus lähettänyt sähköpostia. Asetuksen voi ottaa halutessaan pois päältä Asetukset-valikosta”. 

Vaan eipähän tätä asetusta ole sähköpostiini koskaan tehty. Enkä koskaan itse ole asetuksia tältä osin muuttanut. Vain ohjeen kohta 2.  Manuaalinen lisäys on mahdollinen mutta en halua jokaista osoitetta lähteä erikseen tallentamaan. Mielestäni on väärin, että minun pitäisi maksaa Elisalle (OmaGuru) siitä että loistavaa palvelua mainostava Elisa ei suostu korjaamaan omia asetuksiaansa/ järjestelmää toimimaan niinkuin se ohjekirjan mukaan kuuluu toimia.

Webmailin asetuksissa on kohta “Sähköposti » Käytös » Luettaessa kerää automaattisesti yhteystiedot "Kerätyt osoitteet" -kansioon “

Tähän kohtaan vain kruksi ja silloin osoitteiden pitäisi tallentua osoitekirjaan. Itselläni ei sitä kruksia ole enkä tarvitse , mutta muutakaan asiaan liittyvää asetuksista en löytänyt.


Kiitos vaan Sokrates neuvosta, mutta minulla on kyseisessä kohdassa sähköpostin asetuksissa sinisellä pohjalla edelleen ruksi, mutta ei vain osoitteita ole tallentuneena sähköpostiin silti.

Yksi asia joka minua myös ihmetyttää on sähköpostimääritteiden sekavuus. Kohdassa Omat yhteystiedot Sähköposti 1 on: nimi1@saunalahti .fi vaikka nykyinen sähköpostiosoitteeni on nimi@netti.fi? Ilmeisesti numero tarkoittaa sähköpostilaatikon järjestysnumeroa?

Tilit kohdassa Elisa on puolestaan laittanut minulle E-mail tiedoiksi: nimi1@saunalahti, ja nimi@netti.fi molemmat nettiosoitteet yhteen pötköön peräkkäin kirjoitettuna?


Kiitos vaan Sokrates neuvosta, mutta minulla on kyseisessä kohdassa sähköpostin asetuksissa sinisellä pohjalla edelleen ruksi, mutta ei vain osoitteita ole tallentuneena sähköpostiin silti.

Jaahas. Sitten näyttää siltä , että toiminto ei toimi. Lienee jäänyt keskeneräiseksi ainakin toistaiseksi.

Tämä on ihan oikea vika ja suosittelen tekemään vikailmoituksen.

 

 

Yksi asia joka minua myös ihmetyttää on sähköpostimääritteiden sekavuus. Kohdassa Omat yhteystiedot Sähköposti 1 on: nimi1@saunalahti .fi vaikka nykyinen sähköpostiosoitteeni on nimi@netti.fi? Ilmeisesti numero tarkoittaa sähköpostilaatikon järjestysnumeroa?

Tilit kohdassa Elisa on puolestaan laittanut minulle E-mail tiedoiksi: nimi1@saunalahti, ja nimi@netti.fi molemmat nettiosoitteet yhteen pötköön peräkkäin kirjoitettuna?

Kyllä minulla on ihan samalla periaatteella osoitteet esitetty. Kieltämättä esitystapa on sekava.

No kyse on siitä , että toinen osoite on ns. pääosoite ja toinen alias. Molemmat osoitteet viittaavat samaan postilaatikkoon eli molemmilla osoitteilla posti tulee samaan paikkaan.


Vikailmoituksen teko on helpommin sanottu kuin tehty. Ainoa tapa minkä minä tiedän Elisalla hoitaa tällaisia asioita, on soittaa asiakaspalveluun ja pyytää heitä soittamaan takaisin. Muutamaan kertaan olen jo yrittänyt hoitaa tätä asiaa ja keskustelujen lopuksi minun aina käsketään soittamaan Omagurulle.

Tämä on periaatekysymys.  Jos Elisa ei omalla kustannuksellaan korjaa omaa järjestelmävirhettään, otan mieluimmin yhteyttä asiassa Kuluttaja-asiamieheen kuin Omaguruun.


Vikailmoituksen teko on helpommin sanottu kuin tehty. Ainoa tapa minkä minä tiedän Elisalla hoitaa tällaisia asioita, on soittaa asiakaspalveluun ja pyytää heitä soittamaan takaisin. Muutamaan kertaan olen jo yrittänyt hoitaa tätä asiaa ja keskustelujen lopuksi minun aina käsketään soittamaan Omagurulle.

Tämä on periaatekysymys.  Jos Elisa ei omalla kustannuksellaan korjaa omaa järjestelmävirhettään, otan mieluimmin yhteyttä asiassa Kuluttaja-asiamieheen kuin Omaguruun.

Hmmm…

Ei ole pakko mihinkään Oma Guruun ottaa yhteyttä , kun se on kaiken lisäksi maksullinen palvelu.

Voit ottaa netin kautta yhteyttä asiakaspalveluun ihan ilmaiseksi. Tässä pari vaihtoehtoa:


Vikailmoituksen teko on helpommin sanottu kuin tehty. Ainoa tapa minkä minä tiedän Elisalla hoitaa tällaisia asioita, on soittaa asiakaspalveluun ja pyytää heitä soittamaan takaisin. Muutamaan kertaan olen jo yrittänyt hoitaa tätä asiaa ja keskustelujen lopuksi minun aina käsketään soittamaan Omagurulle.

Tämä on periaatekysymys.  Jos Elisa ei omalla kustannuksellaan korjaa omaa järjestelmävirhettään, otan mieluimmin yhteyttä asiassa Kuluttaja-asiamieheen kuin Omaguruun.

Ei se osoitteiden keruu näytä täälläkään automaattisesti toimivan. Puoliautomaattisesti jotenkin onnistuu ruksailemalla ja klikkailemalla.Vähän miten sattuu näyttää toimivan.

Tee  vaan se vika/häiröilmoitus, niin selviää varmaan.

Paras vaihtoehto siihen on OmaElisa.

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit>

Uusi viesti>Häiriöilmoitukset> Elisa sähköpostipalvelu/Sähköposti

(Liitteitäkin voi laittaa)

 

 

 

 


Kerron vielä lopputuloksen asiasta Elisan teknisen tuen kanssa, miksi sähköpostiosoitteeni eivät tallennu.

Elisan mukaan ongelmana on että käytän Thunderbird-sovellusta postieni käsittelyssä. Todellakin, jos luen ja kirjoitan sähköposteja suoraan Web- mailista käsin, osoitteita alkaa tallentua. Miksi osoitteet eivät voisi tallentua Web-mailiin, kun ne kuitenkin kulkevat Elisan sähköpostipalvelun kautta (vaikkakin päätyvät Thunderbirdiin), sitä minulle ei ole suostuttu kertomaan. Olisiko syynä se että Elisa ei halua asiakkaidensa käyttävän kilpailevia sovelluksia, vaikka ei toisaalta halua enään kehittää omaa postiaansakaan?

Minulle on myös jäänyt vuosien takaa järjestelmätietoihin @saunalahti.fi  loppuinen Elisan ykkössähköpostiosoite (en ole sitä itse valinnut) , jolle tulee m.m. yrityksien sähköposteja (rinnakkainen nykyisen @netti.fi:n kanssa). Tämä olisi estettävissä sillä, jos Elisa suostuisi vaihtamaan @saunalahti.fi:n kakkososoitteeksi. Minulla on heti alusta asti ollut käytössä @netti.fi loppuinen osoite. En ole muuta osoitetta koskaan käyttänyt. Sen pitäisi  olla ykkösosoite.

Kuitenkin, nyt minun pitäisi palata tämän ongelmani kanssa kyselyn lähtöruutuun, sillä viimeisin ohje jonka ongelmiini sain on:  Ota yhteys Omaguruun!  Siis minun pitäisi edelleenkin maksaa siitä, että Elisa korjaa omaa järjestelmäänsä. Luulenpa että tällä foorumilla ei tätä asiaa kannata jatkaa.

Kiitos kuitenkin asiaani täällä tukevista hyvistä, ystävällisistä ja asiallisista kommenteista, vaikka lopullinen ongelmien ratkaisu päättyikin umpikujaan!


Kerron vielä lopputuloksen asiasta Elisan teknisen tuen kanssa, miksi sähköpostiosoitteeni eivät tallennu.

Elisan mukaan ongelmana on että käytän Thunderbird-sovellusta postieni käsittelyssä. Todellakin, jos luen ja kirjoitan sähköposteja suoraan Web- mailista käsin, osoitteita alkaa tallentua. Miksi osoitteet eivät voisi tallentua Web-mailiin, kun ne kuitenkin kulkevat Elisan sähköpostipalvelun kautta (vaikkakin päätyvät Thunderbirdiin), sitä minulle ei ole suostuttu kertomaan. Olisiko syynä se että Elisa ei halua asiakkaidensa käyttävän kilpailevia sovelluksia, vaikka ei toisaalta halua enään kehittää omaa postiaansakaan?

Minulle on myös jäänyt vuosien takaa järjestelmätietoihin @saunalahti.fi  loppuinen Elisan ykkössähköpostiosoite (en ole sitä itse valinnut) , jolle tulee m.m. yrityksien sähköposteja (rinnakkainen nykyisen @netti.fi:n kanssa). Tämä olisi estettävissä sillä, jos Elisa suostuisi vaihtamaan @saunalahti.fi:n kakkososoitteeksi. Minulla on heti alusta asti ollut käytössä @netti.fi loppuinen osoite. En ole muuta osoitetta koskaan käyttänyt. Sen pitäisi  olla ykkösosoite.

Kuitenkin, nyt minun pitäisi palata tämän ongelmani kanssa kyselyn lähtöruutuun, sillä viimeisin ohje jonka ongelmiini sain on:  Ota yhteys Omaguruun!  Siis minun pitäisi edelleenkin maksaa siitä, että Elisa korjaa omaa järjestelmäänsä. Luulenpa että tällä foorumilla ei tätä asiaa kannata jatkaa.

Kiitos kuitenkin asiaani täällä tukevista hyvistä, ystävällisistä ja asiallisista kommenteista, vaikka lopullinen ongelmien ratkaisu päättyikin umpikujaan!

Tuolla ketjussa jonkunlainen esimerkki sähköpostivaivasta:

 Sähköpostilaatikko kadonnut

Pari otetta:

“Viestit saa itse palautettua.”(Ei vaan kerrota miten.)

ja

“Omaguru neuvoo tarvittaessa.”

 


Osallistu keskusteluun