Sähköpostiuudistuksen myötä yksi Elisan sähköpostiosoitteistani ei toimi seuraavalta osin: Kun yrittää poistaa viestin Saapuneet -kansiosta, viesti poistuu noin sekunniksi ja ilmestyy takaisin virheilmoituksen kera.
Operaatio kansiolle “Saapuneet” ei onnistunut. Tilin “sähköpostiosoite@saunalahti.fi” postipalvelin vastasi: [TRYCREATE] Mailbox doesn’t exist: Trash
Ellei vika poistu Saapuneet kansio alkaa täyttyä.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Semper Fidelis
Snouppi kirjoitti:
Auttaisiko jos määrität tuon sähköpostin uudelleen Thunderbirdiin?
Terve, Snouppi! Riitti, kun Tilin asetukset -kohdasta on valittuna Roskakori palvelimella (sähköpostiosoite). Tuolla määrityksellä kun pelaa ja tarvittaessa tekee muutoksen määritykseen, niin lähtee toimimaan. Vaatii osan määrityksien osalta pikkuisen kokeilua, mutta ne on helppo tehdä, kun voi testata määrityksen toimivuutta heti poistamalla viestin ongelmallisesta Saapuneet -kansiosta. Tuloksen näkee heti.
Sähköpostiohjelmasi yrittää siirtää viestin kansioon nimeltä Trash, jota ei ole olemassa.
Vaihda sähköpostiohjelman roskiksena käyttämä kansio siihen kansioon, mikä Elisan järjestelmässä on käytössä. Tai vaihda sähköpostiohjelmasi toimintatapa viestin siirrosta roskakansioon viestin poiston merkitsemiseen.
Esimerkiksi Thunderbirdissä siis Asetukset → Tilien asetukset → tili, joka temppuilee → Palvelimen asetukset. Huomaa, että trash kirjoitetaan Elisan palvelimella pienellä alkukirjaimella.
Oletko kokeillut asettaa roskakoriksi myös Roskakori? Jotkut ohjelmat suomentavat kansioiden nimiä, jolloin on vaikea hahmottaa, mihin kansioon ne oikeasti viittaavat palvelimella.
Oletko kokeillut asettaa roskakoriksi myös Roskakori? Jotkut ohjelmat suomentavat kansioiden nimiä, jolloin on vaikea hahmottaa, mihin kansioon ne oikeasti menevät palvelimella.
Roskakori on se nimi kansiolle, joka lukee Thunderbirdissä. trash -nimistä roskakoria siellä ei ole listattukaan. Mutta kun katsoo trash -nimisen roskiksen ominaisuudet, siinä lukee Roskakori kansion nimenä. Eli Thunderbird suomentaa juttuja lennossa.
Huomionarvoista on, että tämä ongelma esiintyy vain yhdessä Elisa sähköpostitilissäni. Muut (2 kpl) toimivat moitteettomasti, vaikka ne on määritelty samalla tavoin keskenään.
Auttaisiko jos määrität tuon sähköpostin uudelleen Thunderbirdiin?
Terve, Snouppi! Riitti, kun Tilin asetukset -kohdasta on valittuna Roskakori palvelimella (sähköpostiosoite). Tuolla määrityksellä kun pelaa ja tarvittaessa tekee muutoksen määritykseen, niin lähtee toimimaan. Vaatii osan määrityksien osalta pikkuisen kokeilua, mutta ne on helppo tehdä, kun voi testata määrityksen toimivuutta heti poistamalla viestin ongelmallisesta Saapuneet -kansiosta. Tuloksen näkee heti.
Mitä tarkoittaa “Tilin asetukset -kohdasta on valittuna Roskakori palvelimella (sähköpostiosoite)”. Siis missä kohtaa asetuksia valitaan Roskakori? En nähnyt asetuksissa missään roskakoria/trashiä.
Mitä tarkoittaa “Tilin asetukset -kohdasta on valittuna Roskakori palvelimella (sähköpostiosoite)”. Siis missä kohtaa asetuksia valitaan Roskakori? En nähnyt asetuksissa missään roskakoria/trashiä.
Ahaa, nyt löysin paikan. Mutta haluaisin tosiaan siirtää viestin Trashiin eikä vain merkitä poistetuksi. Onko tilanne siis se, että Elisan postipalvelu ei enää salli tuota Trashiin siirtämistä (tai sallii vain kansioon Roskakori siirtämisen)? Ts. englannin kielellä ei ole täyttä tukea?
Mitä tarkoittaa “Tilin asetukset -kohdasta on valittuna Roskakori palvelimella (sähköpostiosoite)”. Siis missä kohtaa asetuksia valitaan Roskakori? En nähnyt asetuksissa missään roskakoria/trashiä.
Ahaa, nyt löysin paikan. Mutta haluaisin tosiaan siirtää viestin Trashiin eikä vain merkitä poistetuksi. Onko tilanne siis se, että Elisan postipalvelu ei enää salli tuota Trashiin siirtämistä (tai sallii vain kansioon Roskakori siirtämisen)? Ts. englannin kielellä ei ole täyttä tukea?
Lauri54 Sähköpostiohjelmassa Thunderbird: Työkalut > Tilien asetukset > kyseisen sähköpostiosoitteen kohdalla > Palvelimen asetukset > “Kun viesti poistetaan:” kohdassa valitaan “Siirrä viesti roskakoriin” alasvetovalikosta valitaan haluttu roskakori: Roskakori palvelimella “sähköpostiosoite@saunalahti.fi” alasvetovalikosta valitaan “Roskakori”. Vaihtoehtoisesti trash, mikäli se esiintyy alasvetovalikossa. Minulla esiintyy, mutta olen itse valinnut Roskakori.
Kiitos selvennöksestä! Tein kansion Roskakori, ja yllätys, sinnehän ne viestit deletoituivat, kun asetuksiin niin laitoin. Elisan mail ei siis tässä suhteessa tue englanninkielistä sovellusta. Koodauksessa ehkä jäänyt huomiotta. Mutta menköön sitten näin, että yksi kansio on suomeksi, vaikka muut ovat englanniksi.
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
Elisan ja kolmansien osapuolien evästeitä käytetään verkkosivujen toiminnan varmistamiseen, tilastointiin ja analytiikkaan, sekä sisällön ja markkinoinnin personointiin. Elisa voi luovuttaa kumppaneilleen tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja suostumukseesi perustuen. Evästeasetuksista voit muuttaa valintojasi milloin tahansa. Lue lisää tietosuojasta ja evästeistä.
Evästeasetukset
Käydessäsi Elisan sivuilla vierailusta tallentuu kävijätietoja. Tietojen perusteella parannamme sivujen toiminnallisuuksia ja tarjoamme sinulle personoitua sisältöä. Kävijätietoja yhdistetään toisiinsa selaimesi tallentamien evästeiden avulla. Kävijätietoja voidaan yhdistää myös asiakastietoihisi, mikäli olet ollut kirjautuneena sivustollamme. Elisa voi luovuttaa tietojasi, kuten selain- ja ostotietoja, kumppaneilleen suostumukseesi perustuen.
Kyseiset kumppanit toimivat tietojen käsittelyn osalta itsenäisinä rekisterinpitäjinä. Lisätietoa käsittelystä löydät kumppaneiden tietosuojaselosteista. Elisan käyttämät kumppanit löydät valitsemalla Näytä evästeet alta olevista evästetyypeistä. Näkymästä voit hyväksyä haluamasi evästeet. Evästevalinnat eivät vaikuta sivuillamme olevien mainosten määrään.
Lue lisää Elisan tietosuojaperiaatteista.
Hallinnoi asetuksia
Välttämättömät evästeet
Aina aktiivinen
Monet ominaisuudet, kuten ostoskori ja kirjautuminen, eivät toimi ilman näitä evästeitä. Nämä evästeet ovat aina käytössä.
Markkinointiin käytettävät
Sinulle näytetyt mainokset voidaan personoida kävijätietojesi perusteella. Suostuessasi näihin evästeisiin voit saada sivustollamme ja muualla internetissä mainoksia sinua kiinnostavista asioista.
Analytiikkaan käytettävät
Verkkosivujemme kehittäjät näkevät anonyymiä tietoa siitä, mitä asiakkaat sivuilla tekevät. Opimme esimerkiksi, mitkä sivut ovat luetuimpia ja miten sivuja voisi kehittää vielä paremmiksi.
Toiminnalliset evästeet
Toiminnalliset evästeet tekevät verkkosivujemme käytöstä vaivattomampaa muistamalla aiempia valintojasi tai asetuksia verkkosivuillamme.
Personointiin käytettävät
Voimme tehdä vierailustasi sinulle räätälöidyn esimerkiksi tuomalla etusivulle tarjouksen tuoteryhmästä, josta olet ollut aiemmin kiinnostunut.