Skip to main content
Vastattu

LG TV:n Viaplay sovellus ei toimi kunnolla

  • 2. maaliskuuta 2022
  • 33 kommenttia
  • 3947 katselukerrat

LG UH850V televisiossa Viaplay ja elisa viihde applikaatiot ei toimi kunnolla. Laitoin siis tuon viaplay paketin eilen. Teeveessä normaalisti kanavilla 235 → eteenpäin näkyvät kanavat digiboxin kautta, mutta jos koitan tuon LG tv:n applikaation kautta joko viaplay apin tai sitten elisa viihde apin kautta, pääsen kyllä kirjautumaan mutta elokuvat / sarjat ym ei lähde päälle, jää vain pyörittänään “tiimalasia”. Tuo appi muistaakseni on päivittynyt uusimpaan versioon, tietokoneella ja puhelimella toimii ok, oisko vihjeitä

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JanneU

Lautturi kirjoitti:

@JanneU mielenkiintoista olisi tietää ratkesiko tämä ongelma 😊 Saataisiinkohan sinut vielä vastaamaan tähän?

Moi, tässä lomaillut niin tietsikkahommat jäänyt vähemmälle :)  Eli ratkesi se, laitoin foorumin ylläpitäjille yksityisviestiä heidän pyynnöstä aikaisemmin ja jatkoin keskustelua siellä. Asiaan ei löytynyt muuta ratkaisua muuta kuin minkä huomasin itse, eli kun viaplay appin käynnistää lg-telkussa ja odottaa about 2-3min niin se rupeaa toistamaan videoita / elokuvia ym. sen jälkeen kun kun on kerran lähtenyt toistamaan appin käynnistämisen jälkeen toistuu muut sitten heti, eli se vaan lataa sitä appia niin kauan käyntiin eka startilla, varmaan jokin bugi teeveessä tai on liian vanha, mutta toimii kuitenkin ja tämän kanssa pystyy elämään :)

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

33 kommenttia

  • 4637 kommenttia
  • 2. maaliskuuta 2022

Sovellusten poisto ja uudelleenasennus saattaa auttaa.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 2. maaliskuuta 2022
Kimblez kirjoitti:

Sovellusten poisto ja uudelleenasennus saattaa auttaa.

Täytyypä kokeilla tänään, kiitos!


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 2. maaliskuuta 2022

Eipä se sovellusten poisto ja uudelleenasennus auttanut.


  • 4637 kommenttia
  • 2. maaliskuuta 2022

Auttaisikohan TV:n uudelleenkäynnistys. Ota virtapistoke irti ,(ohjeet sanoo 10sek), mutta pitäisin kyllä irti sen puoli minuuttia.

Toinen konsti on tehdasasetusten palauttaminen.

LG:n älytelevisio nollataan painamalla kaukosäätimen kotinäppäintä ja menemällä sitten asetuksiin ruudun oikeasta yläkulmasta. Tehdasasetusten palautuksen pitäisi löytyä yleisten asetusten alta.

Tosin yleinen ohje. Omasta käyttöohjeesta löytyy ainakin.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 2. maaliskuuta 2022

Ei auttanut uudelleenkäynnistyskään (otin virtapistokkeen irti yli 30sek), tehdasasetusten palautukseen en vihtis lähtiä koska sitten katoaa kaikki kuvansäädöt mitä olen tehnyt, en muista mistä sain ne viimeksi, varmaan jostain lg foorumista tais olla.


  • 4637 kommenttia
  • 2. maaliskuuta 2022

Kuvansäädöistä tuolla:

https://www.lg.com/fi/tuki/product/lg-55UH850V.AEN

Ohjelmistopäivityksestäkin.

Onpahan selkeän oloinen käyttöopaskin.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 3. maaliskuuta 2022
Kimblez kirjoitti:

Kuvansäädöistä tuolla:

https://www.lg.com/fi/tuki/product/lg-55UH850V.AEN

Ohjelmistopäivityksestäkin.

Onpahan selkeän oloinen käyttöopaskin.

Kiitos, säästit multa etsimisen vaivan, jospa kokeilisi vielä tuota tehdasasetusten palautusta.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1751 kommenttia
  • 3. maaliskuuta 2022

Tervetuloa OmaYhteisöön @JanneU 
Olitkos ehtinyt testailla jo tuon tehdasasetusten palautuksen?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 3. maaliskuuta 2022
JJesseJ kirjoitti:

Tervetuloa OmaYhteisöön @JanneU 
Olitkos ehtinyt testailla jo tuon tehdasasetusten palautuksen?

En vielä kerinnyt, mutta katsoin että uusin ohjelmistoversio on asennettuna. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla, palauttaako muuten tehdasasetusten palautus myös ohjelmistoversionkin alkuperäiseen, eli joutuuko päivittämään sen sitten uudestaan myös?


Sokrates
  • 6388 kommenttia
  • 3. maaliskuuta 2022
JanneU kirjoitti:
JJesseJ kirjoitti:

Tervetuloa OmaYhteisöön @JanneU 
Olitkos ehtinyt testailla jo tuon tehdasasetusten palautuksen?

En vielä kerinnyt, mutta katsoin että uusin ohjelmistoversio on asennettuna. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla, palauttaako muuten tehdasasetusten palautus myös ohjelmistoversionkin alkuperäiseen, eli joutuuko päivittämään sen sitten uudestaan myös?

Tehdasasetusten palautus palauttaa käsittääkseni vain asetukset ja softaversiolle ei tapahdu mitään.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 3. maaliskuuta 2022
Sokrates kirjoitti:
JanneU kirjoitti:
JJesseJ kirjoitti:

Tervetuloa OmaYhteisöön @JanneU 
Olitkos ehtinyt testailla jo tuon tehdasasetusten palautuksen?

En vielä kerinnyt, mutta katsoin että uusin ohjelmistoversio on asennettuna. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla, palauttaako muuten tehdasasetusten palautus myös ohjelmistoversionkin alkuperäiseen, eli joutuuko päivittämään sen sitten uudestaan myös?

Tehdasasetusten palautus palauttaa vain asetukset ja softaversiolle ei tapahdu mitään.

Ok, kiitos!


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2022

Ei auttanut tehdasasetusten palautuskaan.


k4rppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+3
  • Elisalainen
  • 116 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2022

Saatko jonkun virhekoodin, kun yrität katsella sisältöjä, vai jääkö ruutuun pyörimään vain se tiimalasi? 


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 4. maaliskuuta 2022
k4rppi kirjoitti:

Saatko jonkun virhekoodin, kun yrität katsella sisältöjä, vai jääkö ruutuun pyörimään vain se tiimalasi? 

Ei tule mitään virhekoodia, jää vain pyörittämään, en ole 5min kauempaa jäänyt odottamaan.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1751 kommenttia
  • 5. maaliskuuta 2022

@JanneU Mites sulla tulee nettiyhteys siihen telkkarille? Jos se tulee WiFillä niin onko mahdollista testata verkkokaapelilla ottaa yhteys tai päinvastoin? Toimiiko telkkarissa muut sovellukset kuitenkin normaalisti?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2022
JJesseJ kirjoitti:

@JanneU Mites sulla tulee nettiyhteys siihen telkkarille? Jos se tulee WiFillä niin onko mahdollista testata verkkokaapelilla ottaa yhteys tai päinvastoin? Toimiiko telkkarissa muut sovellukset kuitenkin normaalisti?

Verkkokaapelilla tulee, tuota wifiä vois kokeilla testata kyllä. Muut sovellukset toimii ok.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 6. maaliskuuta 2022

Ei toimi wifin kauttakaan.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1751 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2022
JanneU kirjoitti:

Ei toimi wifin kauttakaan.

No johan nyt on… Laittaisitko meille asiasta yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi (tv:n ohjelmistoversio, Viaplay sovelluksen versio yms.) niin lähetäänpä tarkemmin selvittää mistä moinen ongelma nyt voisi johtua.


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 7. maaliskuuta 2022
JJesseJ kirjoitti:
JanneU kirjoitti:

Ei toimi wifin kauttakaan.

No johan nyt on… Laittaisitko meille asiasta yksityisviestiä OmaYhteisö-tiimi (tv:n ohjelmistoversio, Viaplay sovelluksen versio yms.) niin lähetäänpä tarkemmin selvittää mistä moinen ongelma nyt voisi johtua.

Minäpä laitan tässä kunhan työpäivä on pulkassa, kiitos.


  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 11. heinäkuuta 2022

Saitteko tämän ratkaistua? Törmäsin samaan ongelmaan mutta huomasin toiston alkavan kun käynnistän toiston samaan aikaan Viaplay:n sovelluksella puhelimella (ainakin samassa verkossa). Käytössä teidän kaapelinetti ja Arris tg2492s modeemi.


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • 13. heinäkuuta 2022

@JanneU mielenkiintoista olisi tietää ratkesiko tämä ongelma 😊 Saataisiinkohan sinut vielä vastaamaan tähän?


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2099 kommenttia
  • 14. heinäkuuta 2022
Lautturi kirjoitti:

@JanneU mielenkiintoista olisi tietää ratkesiko tämä ongelma 😊 Saataisiinkohan sinut vielä vastaamaan tähän?

Huomasitko myös pettineh:in edellisen viestin, taitaa olla jotain tekemistä tunnuksen jakamisen kanssa eri laitteiden välillä ?


  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • Vastaus
  • 24. heinäkuuta 2022
Lautturi kirjoitti:

@JanneU mielenkiintoista olisi tietää ratkesiko tämä ongelma 😊 Saataisiinkohan sinut vielä vastaamaan tähän?

Moi, tässä lomaillut niin tietsikkahommat jäänyt vähemmälle :)  Eli ratkesi se, laitoin foorumin ylläpitäjille yksityisviestiä heidän pyynnöstä aikaisemmin ja jatkoin keskustelua siellä. Asiaan ei löytynyt muuta ratkaisua muuta kuin minkä huomasin itse, eli kun viaplay appin käynnistää lg-telkussa ja odottaa about 2-3min niin se rupeaa toistamaan videoita / elokuvia ym. sen jälkeen kun kun on kerran lähtenyt toistamaan appin käynnistämisen jälkeen toistuu muut sitten heti, eli se vaan lataa sitä appia niin kauan käyntiin eka startilla, varmaan jokin bugi teeveessä tai on liian vanha, mutta toimii kuitenkin ja tämän kanssa pystyy elämään :)


  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 21. maaliskuuta 2023

Tämä samainen ongelma on ollut jo useamman vuoden, ja alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Eli itselläni myös LG-televisio ja Elisan kaapelinetti. Viaplay ja katsomo ei suostu aloittamaan toistoa heti. Kun yhdistää telkkarin internettiin kaapelinetti-puhelin-televisio ketjulla, palvelut toimii normaalisti. Eli suoraan arris modeemiin yhdistettynä tuo takkuilee. Onko mitään tehtävissä? 


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • 22. maaliskuuta 2023
Arduu kirjoitti:

Tämä samainen ongelma on ollut jo useamman vuoden, ja alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Eli itselläni myös LG-televisio ja Elisan kaapelinetti. Viaplay ja katsomo ei suostu aloittamaan toistoa heti. Kun yhdistää telkkarin internettiin kaapelinetti-puhelin-televisio ketjulla, palvelut toimii normaalisti. Eli suoraan arris modeemiin yhdistettynä tuo takkuilee. Onko mitään tehtävissä? 

Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla kaapelinetti-puhelin-televisio ketjulla? 🤔