Vastattu

LG TV:n Viaplay sovellus ei toimi kunnolla



Näytä ensimmäinen kirjoitus

33 kommenttia

Tämä samainen ongelma on ollut jo useamman vuoden, ja alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Eli itselläni myös LG-televisio ja Elisan kaapelinetti. Viaplay ja katsomo ei suostu aloittamaan toistoa heti. Kun yhdistää telkkarin internettiin kaapelinetti-puhelin-televisio ketjulla, palvelut toimii normaalisti. Eli suoraan arris modeemiin yhdistettynä tuo takkuilee. Onko mitään tehtävissä? 

Nyt en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla kaapelinetti-puhelin-televisio ketjulla? 🤔

 

Tarkoitin sitä, että puhelimeni on yhdistettynä wifillä kaapelimodeemiin ja puhelin on yhdistetty jakamaan internet televisioon.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Aivan! Käsitykseni mukaan, kun tuo puhelimen netin jako on päällä niin se ei suinkaan sitä kaapelimodeemin wifiä jaa vaan puhelimen oman mobiilinetin. Mutta tämä onkin tärkeä tieto! Tämä kertoo siis meille nyt sen, että selkeästi jollain toisella nettiyhteydellä toimii paremmin. 

 

Oletko kokeillut tuota kaapelinettiä sekä langattomasti ja langallisesti?

Aivan, taitaakin olla niin tuon jakamisen kanssa. 

 

Kokeiltu on langalla ja ilman. Kokeiltu nollata laitteet yms. mitä näitä perusjuttuja nyt kaiken kaikkiaan onkaan 😅

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Hmm, onpas mielenkiintoista 🤔 jos puhelimesta jaetulla netillä tosiaan pelittää normaalisti, niin tuntuu rajautuvan ongelma tuohon Arriksen modeemiin silloin. Kerroitkin @Arduu että olit joitain temppuja kokeillut, varmistan ihan varuilta että oliko modeemi resetoitu eli palautettu tehdasasetuksille asti? 

Arriksen TG2492s malli on tyypillisin Elisalta jaossa oleva modeemimalli, sille löytyy ohjeet täältä. 👍🏼 

Hmm, onpas mielenkiintoista 🤔 jos puhelimesta jaetulla netillä tosiaan pelittää normaalisti, niin tuntuu rajautuvan ongelma tuohon Arriksen modeemiin silloin. Kerroitkin @Arduu että olit joitain temppuja kokeillut, varmistan ihan varuilta että oliko modeemi resetoitu eli palautettu tehdasasetuksille asti? 

Arriksen TG2492s malli on tyypillisin Elisalta jaossa oleva modeemimalli, sille löytyy ohjeet täältä. 👍🏼 

Jep saman mallin modeemi meillä. 

Kokeiltu resetoida pariin otteeseen. Ei silloin ollut vaikutusta. En ole lähiaikoina kokeillut.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Hmm, onpas mielenkiintoista 🤔 jos puhelimesta jaetulla netillä tosiaan pelittää normaalisti, niin tuntuu rajautuvan ongelma tuohon Arriksen modeemiin silloin. Kerroitkin @Arduu että olit joitain temppuja kokeillut, varmistan ihan varuilta että oliko modeemi resetoitu eli palautettu tehdasasetuksille asti? 

Arriksen TG2492s malli on tyypillisin Elisalta jaossa oleva modeemimalli, sille löytyy ohjeet täältä. 👍🏼 

Jep saman mallin modeemi meillä. 

Kokeiltu resetoida pariin otteeseen. Ei silloin ollut vaikutusta. En ole lähiaikoina kokeillut.

 

Kannattaa kokeilla vielä nyt vaikutusta. 🤔 Itsellä Arriksen kaapelimodeemi ja LG:n älytelkku ja vastaavia ongelmia en ole havainnut.

@Burnett kokeiltu resetointia. Ei vaikutusta vieläkään. Yläkerrassa myös LG televisio jossa samat oireet. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

@Burnett kokeiltu resetointia. Ei vaikutusta vieläkään. Yläkerrassa myös LG televisio jossa samat oireet. 

Sitten tuosta kannattaa soitella asiakaspalveluun tai varata soittoaika, että tarkistellaan modeemin ohjelmistoversio. https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ 🤔 Voi toki olla jokin yhteensopivuusongelma sitten. Itsellä 2017 vuoden LG WebOS 3.5 käyttöjärjestelmällä ja Arriksen TG2482 kaapelimodeemi. Ennen tuota oli Arriksen TG2492S ja ei ongelmia.

Osallistu keskusteluun