Vastattu

Samsung TV:llä Viaplay antaa virheilmoituksen S-3016 sarjalle Pohjolan Laki

  • 26 January 2023
  • 14 kommenttia
  • 1920 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Samgsun Tv kautta katsoessa Pohjolan laki sarja 2. kausi 1. jakso tulee virheilmoitus S-3016.


EDIT 27.1.2023 // muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -draakki

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Veini2021 7 February 2023, 20:28

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Kokeile tuolta:

Kuinka vapauttaa muistia Samsung TV:ssä

TV-muistin puhdistaminen

Tai:

Samsung TV:n palauttaminen tehdasasetuksiin

Josko vaikka auttaisi.

Käyttäjätaso 1

Pitääkö vapauttaa muistia tai palauttaa tehdasasetukset kun Viaplay sovelluksessa toimii kaikki muut ohjelmat paitsi Pohjolan laki sarjan 2. kausi 1. jakso. 

Käyttäjätaso 7

Pitääkö vapauttaa muistia tai palauttaa tehdasasetukset kun Viaplay sovelluksessa toimii kaikki muut ohjelmat paitsi Pohjolan laki sarjan 2. kausi 1. jakso. 

Ehdottomasti ei pidä. Oli vain ehdotus.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @Veini2021 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 

Onpas kurja kuulla, että Pohjolan Laki -sarjan uudesta kaudesta et ole nyt päässyt nauttimaan 😱 lähdetääs katsomaan miten saataisiin sarja sinullekin pyörimään, meillä on tähän onneksi hihassa useampi jippo mitä pystyt kokeilemaan kotosalla telkkarin kanssa. 

@Kimblez kerkesikin jo vinkkaamaan pari neuvoa, mistä television kokonaan resetointi eli palautus tehdasasetuksille on myös listan aika loppupäässä, mutta koska se tietysti on vähän rajumpi toimenpide ja vaatii sitten jonkin verran vaivaa että saa kaikki asetukset taas mieluiseksi, oikeat sovellukset asennettua ja kirjauduttua taas kaikkialle sisään, niin voit hyvin jättää sen testaamisen vasta siihen pisteeseen jos mikään muu ei auta. 👍🏼 

Viaplayn sovelluksen välimuistia voisi ainakin koittaa ihan aluksi tyhjennellä, asetuspolun pitäisi mennä näin: 

 

Paina Koti -painiketta kaukosäätimessä > Asetukset > Tuki > Laitteen ylläpitoTallennustilan hallinta > valitse Viaplayn sovellus listasta > Näytä tiedot > Tyhjennä välimuisti > kun välimuisti on tyhjennetty, valitse Sulje

 

Englanniksi sama litania, jos käyttöjärjestelmä sattuu olemaan englannin eikä suomen kielellä: 

 

Home > Settings > Device Care > Manage Storage > Viaplay > View Details > Clear Cache > Close

 

Jos sovelluksen pelkän välimuistin tyhjennys ei auta, kannattaa poistaa ja asentaa uudelleen Viaplayn sovellus. Mikäli pelkkä poisto ei onnistu (jos sovellus kuuluu vaikkapa oletussovelluksiin) niin yleensä uudelleenasennus onnistuu siitä huolimatta.

Tämä löytyy yleensä polusta: 

 

Sovellukset > Asetukset > valitse Viaplayn sovellus > avautuvasta alavalikosta valitse Asenna uudelleen

 

Voit kokeilla myös ottaa television virtajohdon irti vähintään kahdeksi minuutiksi, ja samalla sammuta myös ja irrota virtajohto siitä kodin nettilaitteesta, mikä jakaa nettiyhteyden televisiolle (esim. reititin tai modeemi). Kun vähintään pari minuuttia on kulunut, mieluummin ehkä jopa 5-10 minuuttia, voit kytkeä kaikki virtajohdot taas takaisin napakasti ja käynnistellä kaikki laitteet uudelleen normaalisti. 🙂 

Viaplayn sovellus kannattaa tottakai myös päivittää jos on mitään päivityksiä odottamassa, ja olisi tärkeää varmistella myös että onhan television oma ohjelmisto ajan tasalla. Jälkimmäisen voi tarkistaa seuraavanlaisesta asetuspolusta: 

 

Asetukset > Tuki > Järjestelmäpäivitys / Ohjelmistopäivitys

 

Kuittailetko vielä meille, että oliko mistään näistä toimista apua ongelmaan? 😊

Käyttäjätaso 1

Tein kaikki temput, mutta ei auttanut, Pohjolan laki kausi 2. tulee virheilmoitus S-3016. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Äh, onpas @Veini2021 harmillista 😰 kiitos että jaksoit testata! Kokeillaas sitten seuraavat toimenpiteet, kyselen myös jo lisätietoja mitä tarvitaan asian tarkempaa tutkimista varten, kiitos jos jaksat nämä vielä jumpata. 🔧 

Jos testaat Pohjolan lain kakkoskautta millä tahansa muulla laitteella kuten mobiilisovelluksella tai Viaplayn sivuilla, pelittääkö kakkoskausi kuitenkin samoilla tunnuksilla muilla laitteilla? 

Kerrotko vielä ihan tarkan television mallin? Jos se ei ole ulkomuistissa sen voi luntata esimerkiksi television ostokuitilta tai tilausvahvistuksesta, laitteen takaa tai oikeasta sivusta löytyvästä tuotetietotarrasta, tai telkkarin asetuksista seuraavasta polusta (tarkat sanamuodot voivat suomenkielisessä käännöksessä hieman vaihdella): 

 

Asetukset > Tuki > Ota yhteyttä Samsungin tukeen


Näkymästä olisi hyvä luntata mallinumero (Model Code) ja ohjelmistoversio (Software Version), mitkä olisi hyvä jakaa tänne. 🙂 Ota myös varmuudeksi samasta näkymästä television sarjanumero (Serial Number) ylös, mutta älä laita sitä tähän julkiseen keskusteluun, saatamme tarvita sitä myöhemmin jos tästä avataan vielä tarkempi tutkinta viankorjaukseen. 👍🏼 

Ennen television palauttamista tehdasasetuksille sille voi tehdä niin kutsutun “soft resetin”, mikä ei poista mitään käyttäjädataa kuten asentamiasi sovelluksia tai niiden kirjautumistietoja. Tämän tosin taisitkin jo kokeilla? 🤔 Soft reset tehdään Samsung TV:lle siten, että virtajohto irroitetaan vähintään minuutiksi, kytketään sitten takaisin ja käynnistetään TV uudelleen painamalla television käynnistysnappulaa. 

Jos tuo yllämainittu ei tosiaan auttanut, niin siinä tapauksessa televisio olisi hyvä palauttaa vielä ihan kokonaan tehdasasetuksille, jolloin kaikki asetukset palautuvat oletusasetuksiksi ja laite otetaan uudelleen käyttöön ikään kuin se olisi vasta otettu paketista ulos uutena. Useimmissa Samsung TV:issä oletuksena PIN-koodi on 0000. 
 

Paina Koti -painiketta kaukosäätimessä > Asetukset > Yleiset > Palauta tehdasasetukset > anna nelinumeroinen PIN-koodi (oletus-PIN on 0000 jos et ole itse muuttanut PIN-koodia) > valitse Kyllä vahvistaaksesi valinnan > televisio palauttaa tehdasasetukset ja sammuu itsekseen kun prosessi on valmis, minkä jälkeen voit ottaa television uudelleen käyttöön normaalisti

 

En ollut aivan satavarma tarkoista suomenkielisistä käännöksistä, joten osa asetuksista on vapaasti suomennettu, asetus voi siis olla television käyttöliittymässä hieman eri tavalla käännetty virallisessa käännöksessä. Yleiset voi esimerkiksi olla myös Yleiset ja yksityisyys tai Yleisasetukset, käännettynä englanninkielisestä asetuksesta GeneralPalauta tehdasasetukset voi myös ihan olla vain Reset tai Nollaa. Jos lontoo taittuu, Samsungin tukisivuilta löytyy englanniksi kuvalliset ohjeet. 🙂 

Kerro vielä miten kävi!

Käyttäjätaso 1

Kaikki temput on tehty, paitsi tehdasasetusten palautus, siitä olisi liikaa vaivaa. Edelleen tulee virheilmoitus. 

Sirpa 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Okei, vaikka tuo tehdasasetusten palautus kuulostaa työläältä, se kannattaa tässä yhteydessä tehdä ehdottomasti. Kokeilitko toisella laitteella kuten esimerkiksi puhelimella, että toimiiko tuo kakkoskausi normaalisti? 🤔 Lisäksi tarkemmat kysytyt tiedot telkkaristasi vielä uupuvat myös.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Hei @Veini2021, tulikohan tämä vielä kuntoon? 🙂 Jos ei, niin katsotaan saataisiinko asiaa etenemään ilman tehdasasetustenkin palauttamista. Tarvittaisiin vain tosiaan noita joitakin puuttuvia tietoja vielä. Laitatko meille vaikka vielä yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta, niin katsotaan nuo tarkemmat laitetiedot sekä Viaplayn käyttäjätili yhdessä ja pistetään asiaa tarkempaan syyniin. 😊

Käyttäjätaso 1

Jos katson sarjan 2. kauden katsin sen tietokoneelta. Lopetin Viaplay tilauksen.

Sirpa 

Miksi tämä virhe koskee vain suomenkielisiä sarjoja? Kaikki muut toimivat.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

@KnudeP - Mitä kaikkia sarjoja testatessa sait kyseisen virheilmoituksen? 

 

Tämä vika on Viaplayn puolella tutkinnassa, toivottavasti ongelmalle löytyy nopea ratkaisu.

Ainakin Kaikki synnit ja Rosvopankki

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

@KnudeP  kiitos tiedoista!

Vaikuttaisi todellakin olevan samaa ongelmaa ja tuota tutkitaan Viaplayn puolella, niinkuin kolleega tuossa ylempänä totesikin. Toivottavasti löytyy nopeasti ratkaisua tuohon! 👍

Osallistu keskusteluun