Vastattu

Elisa pilvilinna Plus tiedostojen siirto tietokoneelle palvelusta

  • 17 January 2017
  • 18 kommenttia
  • 5689 katselukerrat

Terve,
Haluaisin lopettaa pilvilinna plus palvelun, kuinka kopioin tiedostoni talteen palvelusta ennen kuin suljen sen?
Pilvilinna plus sovelluksessa voin klikkailla yksittäisiä tiedostoja ja valita lataa, mutta tämä ei voi olla ainoa tapa ladata tiedostoja?
Pilvilinnassa minulla on yli 15000 tiedostoa, eli yksi kerrallaan lataaminen ei oikein ole vaihtoehto.
Toivottavasti minulta on jäänyt huomaamatta näppärä toiminto tiedostojen lataamiseen.

Muistaakseni vanha pilvilinna näkyi myös tietokoneeni resurssienhallinnassa, josta oli näppärä siirrellä tiedostoja.

Eli kysymykseni on: Onko jotain jäänyt huomaamatta vai onko pilvilinna nykyään 'yksisuuntainen' palvelu?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Emppppu 25 January 2017, 15:44

Katso alkuperäinen viesti

18 kommenttia

Kokeilin pilvilinna sovelluksesta kuvat->valitse kaikki. 158 kuvaa tuli näkyviin jotka sain toki ladattua kerralla, mutta kuvia on yhteensä hieman yli 9000 kpl.
Muihin tiedostoihin en ole löytänyt valitse kaikki toimintoa, ainoastaan valinta yksi kerrallaan näyttäisi olevan.
Työpöytäsovelluksessa kun valitsen tiedoston sijaan kansion ja lataan sen, niin latauksen lopputulos on kuvatiedosto jossa lukee:
😞 sadface. could not parse this video, sorry


Hyvät naurut sain, mutta en varsinaista apua ongelmaan 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6
Moikka H3nry, ja tervetuloa palstalle!

En ole itse pilvilinnaa laajemmin käyttänyt, mutta pyysin pilvilinna-porukkaa vastaamaan tähän, niin saadaan sitten oikeaa tietoa ja ratkaisu ongelmaasi 🙂
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Valitettavasti ainoa keino siirtää tiedostoja Pilvilinnasta koneelle on valita tiedostot yksitellen tai antaa tiedostonäkymän (esim. kuvat) latautua näkyviin kokonaan, jonka jälkeen valitaan PC/Mac-sovelluksen vasemmasta ylälaidasta Valitse kaikki. Tämän jälkeen klikataan työkaluriviltä Lataa-painiketta ja saadaan ladattua tiedostot koneelle haluttuun kansioon.

Automaattista kansioiden synkronointia Pilvilinnasta laitteelle päin ei palvelussa ole.
Näin höynäytetään asiakkaita tekemään kuukausimaksullinen (ylihinnoiteltu) sopimus palvelusta, josta ei pääse eroon, kun ei ole helppoa systeemiä, jolla voisi saada tiedostonsa takaisin tietokoneelleen. Varmassa tallessahan ne tietysti ovat ja niitä voi katsella yksi kerrallaan.

Mitä tapahtuu, kun oman koneen kovalevy paukahtaa ja yli 9000 kuvaa (kysyjän tapaus) haihtuu bittitaivaaseen. Ei huolta, minullahan on varmistus Pilvilinnassa! MUTTA EI OLE VALMISTA SYYSTEEMIÄ TIEDOSTOJEN PALAUTTAMISEEN. Näin ainakin on palstatiimin vastaus.

Tämä on yhtä kieroa hommaa kuin mitä puhelimiin myydään kuukausimaksullisia pelejä tai muuta krääsää. Eroon ei pääse kuin baltialaisella ulosotolla. Minä H3nrynä veisin asian kuluttaja-asiamiehen käsiteltäväksi.

Vinkiksi muille, että on olemassa pilvipalveluja, jossa 1 tera maksaa 7 egee kuussa tai 70 egee vuodessa ja päälle tule yhden koneen täysi Office-paketti. Ja synkronointi pelaa molempiin suuntiin.
Hei,
kamppailin saman ongelman kanssa yli tunnin ja alkoi ärsyttää kohtuullisesti. Siksi tässä lisätietoa, joka helpottaa edes vähän. Kannattaa toimia etusivulla kuvat/ aikajana-toiminnossa ja valita päivämäärittäin haluamansa kohteet. Silloin näkymä sallii valita kuvat ja muut kohteet edes päivämäärittäin. (Sen sijaan kun toimii tiedostot-puolella, todellakin saa valokoida kuvan kerrallaan ja yksikin väärä liike niin tekemäsi valinnat nollautuvat.) No niin, takaisin sinne etusivulle: valintojen jälkeen valite "Lataa" [neljäs ikoni oikealta] ja ohjelma kysyy ladataanko zip-tiedostona? Valitse kyllä niin saat tietokoneen Ladatut tiedostot -kansioon zip-kansion. Kopioi siitä omalle koneellesi.
Onko tähän tulossa(kaan) mitään parannusta?
Etsin luotettavaa, helppoa, pilvipalvelua mutta tämä Pilvilinna kuulostaa aika epäilyttävältä...
Missään ei ole kohtaa mihin kansioon kuvat haluaisi palauttaa

Hei!

 

Juttelin eilen mukavan asiantuntijan kanssa Elisan Oma Gurun kautta. Yritettiin yhdessä siirtää kaikki Pilvilinnaan siirretyt valokuvat ja videot takaisin tietokoneen fyysiseen muistiin. Kokeilin siis Windowsille tehtyä Pilvilinna Plus ohjelmaa sekä verkkopalvelua. Oma Guru neuvoi valitsemaan valokuvat oikein, mutta kun yritimme ladata tiedostot niin sen jälkeen verkkosivut lakkasivat toimimasta Oma Gurun tilillä sekä minun tilillä. Sama tapahtui myös tietokoneelle tehdyllä ohjelmalla. Elisa on ollut asiasta jo noin kaksi vuotta sitten tietoinen, mutta työstää ongelmaa parhaillaan. Kuitenkin kysyn vielä täältä onko mitään kikkaa jolla kuvat, videot ja tiedostot saadaan palautettua saman aikaisesti esimerkiksi ZIP- tiedostona? Irtisanoin palvelun ja Elisa aikoo tuhota kaiken datan kahden kuukauden sisällä.

 

Oma Guruun en tästä ongelmasta enään soita, koska eiliselle puhelulle tuli hintaa noin. 40 euroa ja itse palvelun ongelmaan ei ratkaisua saatu. Kyseessä on kuitenkin todella vakava virhe palvelun toiminnan kannalta. Mielipiteeni palvelusta on ehkä vähän kyseen alainen, mutta  mielestäni ongelma tulisi korjata. Ominaisuus kuitenkin sieltä löytyy ja asiakashan maksaa palvelusta säännöllisesti kiinteän kuukausimaksun. Voiko kyseessä olla jokin ehto sopimuksessa jatkuvan kassavirran takaamiseksi? 

 

Ystävällisin terveisin

Jimmy Liljeberg

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei!

 

Juttelin eilen mukavan asiantuntijan kanssa Elisan Oma Gurun kautta. Yritettiin yhdessä siirtää kaikki Pilvilinnaan siirretyt valokuvat ja videot takaisin tietokoneen fyysiseen muistiin. Kokeilin siis Windowsille tehtyä Pilvilinna Plus ohjelmaa sekä verkkopalvelua. Oma Guru neuvoi valitsemaan valokuvat oikein, mutta kun yritimme ladata tiedostot niin sen jälkeen verkkosivut lakkasivat toimimasta Oma Gurun tilillä sekä minun tilillä. Sama tapahtui myös tietokoneelle tehdyllä ohjelmalla. Elisa on ollut asiasta jo noin kaksi vuotta sitten tietoinen, mutta työstää ongelmaa parhaillaan. Kuitenkin kysyn vielä täältä onko mitään kikkaa jolla kuvat, videot ja tiedostot saadaan palautettua saman aikaisesti esimerkiksi ZIP- tiedostona? Irtisanoin palvelun ja Elisa aikoo tuhota kaiken datan kahden kuukauden sisällä.

 

Oma Guruun en tästä ongelmasta enään soita, koska eiliselle puhelulle tuli hintaa noin. 40 euroa ja itse palvelun ongelmaan ei ratkaisua saatu. Kyseessä on kuitenkin todella vakava virhe palvelun toiminnan kannalta. Mielipiteeni palvelusta on ehkä vähän kyseen alainen, mutta  mielestäni ongelma tulisi korjata. Ominaisuus kuitenkin sieltä löytyy ja asiakashan maksaa palvelusta säännöllisesti kiinteän kuukausimaksun. Voiko kyseessä olla jokin ehto sopimuksessa jatkuvan kassavirran takaamiseksi? 

 

Ystävällisin terveisin

Jimmy Liljeberg

 

Elisan palveluissa olevista virheistä ei koskaan kannata soittaa Omaguruille. Soitapa sinne takaisin Elisalle ja vaadi koko €40 puhelu guruille hyvitetyksi. Vika on ELISAn päässä. Elisa korvaa kulut ja korjaa vian. Kun soitat katso vielä luurista ettet soita OMAGURUille.

Nyt soi Basslovers United - Wolo (We Only Live Once) (Dan Winter Edit).

Tuossa vielä kopio OmaGurun saamasta vastauksesta. Tosiaan ongelmana on, että 2x MSI:n konetta ei jaksa pyörittää Elisan ohjelmaa ja verkkosivut eivät anna ladata 910 kuvaa läpi.

 

No jos joku kokee saavansa apua tästä ratkaisusta niin jätän tähän. :D

Saatu vastaus:

I will, briefly, explain how the compression works. If a user chooses to download a number of files by compressing them to a single .zip file then the service will let the browser do the compression. 
This basically means that until the compression is finished the service plays no real part in the matter. Time of the compression is based on browser itself, the RAM, the CPU power and the number of files selected, which raises the time exponentially.
Now, if the user selects to zip all his photos then based on the number of them the most probable scenario is that the browser itself will not be able to handle the compression.
However, are you saying that this also happens for a small number of photos as well? For example I just tested the service (Firefox) for about a hundred photos and it worked really well.
If the user wants all his photos downloaded then he might be better using the PC and MAC client.

Eli kyseessä on ominaisuus. Ratkaisu on tuo pc:n oma sovellus.

Ystävällisin terveisin,
Joni

Elisa Omaguru - Digikodin asiantuntija palveluksessasi
Palvelemme ma-pe 8-21, la 9-17 numerossa 0600 900 500 (2,28 eur/min+pvm/mpm)
https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=www.omaguru.fi&data=02%7C01%7C%7Cabfa10eb9d4c41de87a808d7692c0515%7C661f8f5f1e7d4d4da8861d2661c4ddf8%7C0%7C1%7C637093510096082768&sdata=gQfHnYyib5Sw8ZliDZPemz0jlKn5KJeMm1jaoyv2skw%3D&reserved=0

Lisätietoa henkilötietojen käsittelystä ja tietosuojasta Elisalla https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Felisa.fi%2Ftietosuoja&data=02%7C01%7C%7Cabfa10eb9d4c41de87a808d7692c0515%7C661f8f5f1e7d4d4da8861d2661c4ddf8%7C0%7C1%7C637093510096082768&sdata=Vp%2Bva5uHlQ8F1AA6Jxl%2F%2BV61MMYqLu7vL2VNi%2FojhO0%3D&reserved=0

Liekö tilanne muuttunut vuodessa? 

Moi,

Minä taistelen tämän saman ongelman kanssa ja voin kertoa että aika tuskaa on saada kuvat omalle koneelle takaisin.  Aikaa vievää hommaa ja lopputulos on että niiden aikaleimat muuttuvat latauspävälle.  JOs tähän jotain neivoa tai työkaula on niin en ole löytänyt tai en ole osannut toimia oikein.  Kiitos neuvosta jo etukäteen.  TUo aikaleiman muuttuminen on vielä kauheampi asia kun aika joka menee pikku määrä kerrallaan lataillessa, sitä sentään voi tehdä pikkuhiljaa mutta mites palautat aikaleiman oikein??

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Mihin se muuttaa sen aikaleiman? Windowsin tiedoston hallintaan? Se päivä siellä on viimeinen muokkauspäivä muistaakseni. Klikkaa kuvaa ja ota ominaisuudet ja sieltä tiedot. Win 11 näytti myös kuvaus päivän pitämällä hiirtä tiedoston päällä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Klikkaa työpöydän ilmoitusalueella olevaa Pilvilinna-kuvaketta ja valitse “Palauta tiedostot”. Tätä kautta saat massapalautettua tiedostoja kansioittain.

Näin ainakin Mac-puolella toimii!

Ole maksanut Elisa PIlvilinnasta nyt vuosien mittaan satoja euroja turhaan, kun en saa kuvia mitenkään kätevästi ladattua ulos, enkä voi irtisanoa palvelua, kun kuvat häviäisivät.

Eikö tuolle käyttöliittymälle voi tehdä jotain??? Asiakaspalvelusta pystyvät auttamaan sen verran, että lähettivät minulle pdf-ohjeen, jolla ei tee käytännössä mitään.

 

 

pilvilinnan webbi käyttöliittymä on kyllä aika kehno…. ja hidas,  itsellä esim roskakori tyhjä mutta silti järjestelmä kertoo että vie tilaa…. sekä windows maailmassa sovellus on hidas toimimaan, en nyt tarkoita latauksia vaan yleisesti koko sovellus toimii hitaasti, todennäköisesti tulen vaihtamaan palvelun jonkin toisen palveluntarjoajaan, kun ensin saan kuvat talteen itselleni.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Ole maksanut Elisa PIlvilinnasta nyt vuosien mittaan satoja euroja turhaan, kun en saa kuvia mitenkään kätevästi ladattua ulos, enkä voi irtisanoa palvelua, kun kuvat häviäisivät.

Eikö tuolle käyttöliittymälle voi tehdä jotain??? Asiakaspalvelusta pystyvät auttamaan sen verran, että lähettivät minulle pdf-ohjeen, jolla ei tee käytännössä mitään.

 

 

Avaatko hieman, että mihin tuo homma tyssää siulla? 🤔

Moi,

Nyt uudelleen kun koitin palauttaa niin Johan pelotti. Hassusss paikassa muuten palautus on mutta pääasia että kuvat nyt koneella ja ihan alkuperäisillä aikaleimoilla.  Jos tuosta käyttöliittymästä ottaa kuvia zippinä tai yksittäisinä niin niiden aikaleimat muuttuu ja myös kuvan luonti aika ei pelkästään fileen aika

 

 

Osallistu keskusteluun