Elisa Tietoturvapalvelua ei ole tilattu mutta oli kytketty liittymään

  • 30 April 2021
  • 4 kommenttia
  • 145 katselukerrat

  • Tiedonhaluinen
  • 0 kommenttia

Sain sähköpostiini ilmoituksen, että liittymälleni on kytketty Elisan turvapakettipalvelu “Hei xxx,
Kiitos, kun valitsit kotimaisen Elisa tietoturvapalvelun. Tilaukseesi kuuluu: Elisa Turvapaketti
Suojataksesi laitteesi, asenna palvelu alla olevasta painikkeesta. “. En ole kyseistä paketti tilannut, enkä ole saanut mitään tilausvahvistuksia tietenkään.  Sain tämän maksullisen 1 e / kk palvelun kytkettyä onneksi pois asiakaschatin, mutta miten on mahdollista, että Elisa kytkee maksullisia palveluja liittymään ilman asiakkaan suostumusta? Tilausvahvistusta ei löytynyt.  


Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Hei @ArLi ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Äh, ihan heti ensi alkuun pahoittelut omasta puolestani tästä aiheutuneesta hämmingistä :confused:  meillä on tehty nyt kuluneen kuun aikana muutoksia joihinkin laajakaistaliittymiin missä vanha nopeus on poistunut saatavilta niin olemme päivitelleet liittymiä nopeammiksi, ja samassa yhteydessä liittymätyypistä riippuen osa asiakkaista on saanut liittymän kylkeen tietoturvapalvelut jotta rahalle saa enemmän vastinetta. Olemme lähettäneet tästä paperikirjeet niille asiakkaille, joita muutos on koskenut. Tuliko se sinulle koskaan perille? 

Kirjeessä on siis tiivistetysti kerrottu että parannamme sekä mobiililaajakaistan nopeutta että turvallisuutta, ja mobiililaajakaistaliittymä vaihtuu toukokuussa nopeammaksi liittymäksi. Uusi mobiililaajakaistaliittymä on tässä tapauksessa sisältänyt Elisa Turvapaketti -ominaisuuden, jonka virustorjunta on tarkoitettu suojaamaan koko kodin laitteet tehokkaasti viruksia ja haittaohjelmia vastaan. :thumbsup_tone2:

Tuon turvaominaisuuden saa tottakai sulkea pois, jos sille ei ole tarvetta. 

Jos sopimuksissa on vielä mitään epäselvyyttä, niin laitathan meille vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta viestiä niin katsotaan asia yhdessä kuntoon! :slight_smile:

Käyttäjätaso 7

Eli suomeksi sanottuna Elisa on taas nostanut liittymien hintoja ja “vastineeksi” antanut jotain ominaisuuksia ja lisäpalveluita, joita asiakas ei ole pyytänyt eikä halunnut?

Hei,

 

Minulla on sama tarina kuin aloittajalla: Elisa nosti laajakaistan nopeutta tuplaten hinnan, vaikka entinen nopeus oli minulle riittävä.

Olen käyttänyt jo vuosia F-securen ohjelmia. Tästä syystä kylkiäisenä annettuun lisäpalveluun ei ole tarvetta, oli se sitten maksullinen tai ilmainen. Jos Elisa todella haluaa antaa asiakkaalle lisäarvoa tai paremmin perustella hinnan tuplaamista, se voi nostaa nopeutta entisestään, jos verkko ja laitteet sen vaan mahdollistavat.

Teillä on kaikki vaadittavat tiedot asiakasnumeroineen kaikkineen. Olkaa hyvä ja lopettakaa tämä palvelu, jota en ole tilannut saatikka edes tarvitse. Kiitos!


YT,

“SF”

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Hei,

 

Minulla on sama tarina kuin aloittajalla: Elisa nosti laajakaistan nopeutta tuplaten hinnan, vaikka entinen nopeus oli minulle riittävä.

Olen käyttänyt jo vuosia F-securen ohjelmia. Tästä syystä kylkiäisenä annettuun lisäpalveluun ei ole tarvetta, oli se sitten maksullinen tai ilmainen. Jos Elisa todella haluaa antaa asiakkaalle lisäarvoa tai paremmin perustella hinnan tuplaamista, se voi nostaa nopeutta entisestään, jos verkko ja laitteet sen vaan mahdollistavat.

Teillä on kaikki vaadittavat tiedot asiakasnumeroineen kaikkineen. Olkaa hyvä ja lopettakaa tämä palvelu, jota en ole tilannut saatikka edes tarvitse. Kiitos!


YT,

“SF”

Sopimusasioita meidän tulee käydä läpi yksityisesti niin laitatko meille Yksityisviestiä tai voit olla asiakaspalveluumme yhteydessä myös muuta kautta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/