Skip to main content

Elisa Turvapaketti ja palvelu


  • Keskustelija
  • 4 kommenttia


Minulla on sama ongelma kuin joillakin teistä muistakin Elisan turvapaketin kanssa. Minun ongelmani ei vain ole hävinnyt. Asioin sen tiimoilta Myyrmannin liikkeessä viime viikolla. Apua en saanut. Minuahan palvelikin myyjä kuten hän itse sanoi puolustuksekseen, kun ei mielestään voinut auttaa. Neuvoi soittamaan asiakaspalveluun minkä tein saamatta asiaan ratkaisua. Asiaa luvattiin toki tutkia, mutta olen hieman skeptinen?! Ja minä olen ongelman kanssa edelleen. Turvapaketti ilmoittaa, että suojausta määritetään ja kellottaa, kun klikkaan kuvaketta. Jos käynnistän kännykän uudelleen,  sovellus näyttäisi skannaavan ja loppuun päästyään aloittaa uudelleen. On siis JUMISSA ymmärtääkseni.  Koska tuli "turvaton"  olo ilman asiallisesti toimivaa virustorjuntaa lähdin Kaaren kauppakeskuksen liikkeeseenne. Palvelu siellä oli erinomaista. Valitettavasti ongelma ei vaan ratkennut sielläkään. Koko ajan puhutaan kuinka tärkeää on huomioida nettiä käyttäessä turvallisuus!!!! Turvapaketista kuukausittain maksavana asiakkaana pitäisi sen olla moitteettomasti käytettävissäni. Onko nyt todella niin, että minun on tyytymäni tilanteeseen, jossa sovellus ei toimi moitteettomasti ja maksan siitä kuitenkin????!!!

  

Kiinnitetty vastaus

17. tammikuuta 2023

Pientä lisätietoa. Osassa Turvapaketteja on havaittu juurikin tällaista ongelmaa. Vika on F-Securella korjauksessa, tämä vika liittyy mitä todennäköisimmin siihen. Pahoittelut @Oksat tilanteesta ja ylimääräisestä vaivasta!

Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

  • 4384 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2023

Kannattaa kokeilla tuolta aitoa F-Secure SAFE — Kotimaista tietoturvaa.

“Kokeile F‑Secure SAFE ‑täys­versiota 30 päivää ilmaiseksi”

Muutenkin ihan kilpailukykyinen hinta.

 

SAFEhan Elisan tietoturvassakin on.

Huawein puhelimissahan ongelmia ollut ainakin aikaisemmin

enempi ja vähempi Elisan tietoturvan kanssa.

 


Snouppi
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+15
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1246 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2023

Moikka @Oksat ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Onko ongelman ratkaisemiseksi koitettu tehdä korjauksia kuten poisto ja uudelleenasennus? Onko laite päivitetty ja mikä laite on siis kyseessä, johon turvapaketti on asennettu?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2023

Laite on Samsung A22 ja päivitetty. Sovellus poistettu ja asennettu uudelleen niin minä itse kuin myös Kaaren Elisan myyjä. 


  • 4384 kommenttia
  • 16. tammikuuta 2023

Tuolla ilmaista virustorjuntaa:

https://fi.wizcase.com/blog/parasta-ilmaista-virustorjuntaa-androidille/

6 parasta ILMAISTA virustorjuntaa Androidille 2023

Jos ei välttämättä tarvitse olla maksullinen.

 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2911 kommenttia
  • 17. tammikuuta 2023

@Oksat - Olikos puhelimessa käyttöjärjestelmä uusimpaan versioon päivitetty? Oliko Turvapaketille sallittu mitkä kaikki käyttöoikeudet puhelimen sovellusasetuksissa?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 17. tammikuuta 2023

Kaikki mahdolliset päivitykset hoidettu. En ole muuttanut turvapaketin asetuksia eli käyttöoikeudet sen mukaan entiset! Päivitykset tsekkasi myös Elisan myyjä Kaaren liikkeessä!


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 17. tammikuuta 2023

Kiitos Kimblez ilmaisten virussovellusten linkistä. Toki halauaisin vastineen virustorntasovelluksesta maksamalleni palvelulle Elisalta!!!!! Ehkä harkitsen operaattorin vaihtamista??


  • 4384 kommenttia
  • 17. tammikuuta 2023
Oksat kirjoitti:

Kiitos Kimblez ilmaisten virussovellusten linkistä. Toki halauaisin vastineen virustorntasovelluksesta maksamalleni palvelulle Elisalta!!!!! Ehkä harkitsen operaattorin vaihtamista??

Voithan irtisanoa Elisan turvapaketin OmaElisassa:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/irtisanominen/

Elisa Turvapaketti, Elisa Identiteettisuoja, Freedome VPN, Elisa Pilvilinna

Irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Ennen operaattorin vaihtoa

kannattaa kyllä kokeilla tuota edellä mainittua

aitoa F-Secure Safea ainakin se ilmainen kuukausi.

Aito on aina aito.

Eihän se ota, eikä anna.

 

 

 


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2911 kommenttia
  • 17. tammikuuta 2023
Kiinnitetty vastaus

Pientä lisätietoa. Osassa Turvapaketteja on havaittu juurikin tällaista ongelmaa. Vika on F-Securella korjauksessa, tämä vika liittyy mitä todennäköisimmin siihen. Pahoittelut @Oksat tilanteesta ja ylimääräisestä vaivasta!


  • 523 kommenttia
  • 17. tammikuuta 2023

Ilmeisesti tuolla ihmisten “turvattomalla ololla” näitä saadaan myytyä asiakkaille. Kun lopettaa sen epämääräistenohjelmien lataamisen ja pankkitunnuksien tunkemisen jokapaikkaan (Mitä harva muutenkaan harrastaa), ei näille virustorjunnoille ole mitään tarvetta Android tai IOS ympäristössä.

Itse koen tämän jo vähän huijauksen oloiseksi, kun joka kerta OmaElisa-sovellus tätä tyrkyttää, että “kokeile kuukausi ilmaiseksi” ja sen perään “vain” 6.99€/kk. Tuo nyt on niin turhasta maksamista kun vaan voi olla. ja tilaajista iso osa ei varmasti ymmärrä edes mitä tilaa, muuta kuin sitä osin valheellistakin “Turvallisuuden tunnetta”.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
  • 17. tammikuuta 2023

Kiitos kaikille keskustelusta. Olin tänään yhteydessä omaguruun. Sain kuulla, että ongelma on F-Securen hoidossa. Jos Elisa olisi ilmoittanut tilanteesta vaikkakin tilanne koskin vain osaa asiakkaita, en olisi uhrannut aikaa ja puheluihin lisäksi rahaa. Ehkä minun ei tarvitse suhtautua jatkossa näin vakavasti tämänkaltaisiin ongelmiin. Nyt jään harkitsemaan asiakkuuttani ym.  Hyvää talven jatkoa kaikille.