Käytössäni on Elisan Kotikuitu ( 300 Mb), joka on liitetty Zyxel VMG3925-B10B -laitteen kautta kotilaitteisiin. Seuraan laitteiden/verkon toimintaa FING Pro-sovelluksella. Sovellus herjaa
“Access point has insufficient protection”
DHCP Proxy WPAD ?
Mikä siin Zykkelissä on väärässä asennossa?
Sain Fingiltä ohjeen : disable Web Proxy Auto-Discovery (WPAD) .
Näin tein tietokoneessani, mutta miten se hoidetaan Zykkelissä, jotta herja poistuu?
Oiskohan niin, että tuo tarkistusohjelma ei “tykkää” siitä, että laite toimii nimipalvelimena välittäen kyselyt eteenpäin. Eli LAN-puolella näkyy DNS-palvelimen osoitteena 192.168.10.1 mutta ne kyselyt välitetään sieltä eteenpäin Elisan nimipalvelimille, IP-osoitteille 193.229.0.40 ja 193.229.0.42.
Voisit kokeilla manuaalisesti määrittää nuo operaattorin nimipalvelut, josko herja häviäisi.
Tuo “ongelma” on terminä varmaan enemmänkin “DNS proxy” kuin “DHCP proxy” mutta en tunne tuota FING Pro -sovellusta niin en osaa tarkemmin ottaa kantaa.
Fiilispohjalta kuitenkin tuntuu, että ilmoitus on aiheeton.
Jeps! Olen sammuttanut ja sytyttänyt, kunnes sytytti: vaihdoin Zyxelin TW-EAV510-AV reitittimeen. Ongelmat poistuivat saman tien. Elikkä vika on siis Zyxelin sisällä. Olisiko Elisalla osaa asiassa…? Sattui olemaan tuo TW valmiina odottamassa “pahaa päivää”. Kiitos avuistasi. 😉
PS. Myös mesh-vehkeet näyttävät toimivan normaalisti. PC onkin langan jatkona.
Oiskohan niin, että tuo tarkistusohjelma ei “tykkää” siitä, että laite toimii nimipalvelimena välittäen kyselyt eteenpäin. Eli LAN-puolella näkyy DNS-palvelimen osoitteena 192.168.10.1 mutta ne kyselyt välitetään sieltä eteenpäin Elisan nimipalvelimille, IP-osoitteille 193.229.0.40 ja 193.229.0.42.
Voisit kokeilla manuaalisesti määrittää nuo operaattorin nimipalvelut, josko herja häviäisi.
Tuo “ongelma” on terminä varmaan enemmänkin “DNS proxy” kuin “DHCP proxy” mutta en tunne tuota FING Pro -sovellusta niin en osaa tarkemmin ottaa kantaa.
Fiilispohjalta kuitenkin tuntuu, että ilmoitus on aiheeton.
Hyvä juttu @aarolehi että vähintäänkin laitetta vaihtamalla ongelma ratkesi 🙂 jos päätät vielä jossain kohtaa kokeilla tuota Zyxelin laitetta uudestaan, niin kokeile ihmeessä vielä @sakarialanne vinkkaamat ohjeet läpi. 👍🏼
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.