Vastattu

Freedome-sopimuksen peruuttaminen


Käyttäjätaso 1

Puhelinliittymätilauksen yhteydessä Elisan puhelinmyyjä sai ylipuhutuksi minut tilaamaan myös F-Securen Freedomen. Päivän harkinnan jälkeen totesin Freedome-palvelun itselleni tarpeettomaksi ja yritin peruuttaa sen OmaElisassa. Mutta ei onnistu: kun klikkaan kohtaa ”Päätä sopimus”, tulee esiin teksti:”Sopimusehtojemme mukaisesti voit päättää sopimuksen aikaisintaan 14 vrk kuluttua tilauksesta.”

Mutta puhelinmyynnin yleisten ehtojen mukaanhan peruutuksen pitää olla mahdollista nimenomaan 14 vrk:n sisällä tilauksesta?

Olen pettynyt myös valehteluun: puhelinmyyjä sanoi, että tekemäni tilaukset voi halutessaan peruuttaa OmaElisassa. 
Olenko väärässä?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez 25 May 2022, 14:45

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Mielenkiintoista, että Elisan asiakaspalvelussa on ruuhkaa ICT-alan lakon johdosta, mutta puhelinmyyjillä ei ole. Olisikohan Elisalla priorisoinnin paikka?

Myyjä tosiaan puhui potaskaa, sillä etämyynnin tilauksia ei voi peruuttaa Oma Elisassa. Sitä kautta onnistuu ainoastaan normaali irtisanominen.

Peruaksesi tilauksesi sinun tulee ottaa yhteys asiakaspalveluun. Normaalisti voisit esimerkiksi lähettää Oma Elisan kautta viestin, mutta lakon aikana se ei ole mahdollista.

Yksi vaihtoehto on jonottaa arkisin klo 8–15 puhelimessa asiakaspalveluun ja maksaa puhelusta epänormaali puhelumaksu.

Koska Oma Elisan viestit on estetty, voit yrittää lähettää yksityisviestin käyttäjälle OmaYhteisö-tiimi. Muista mainita viestissä asiakasnumerosi. Tai vielä parempi, lisää se myös OmaYhteisön profiilitietoihisi.

Eräs tapa on lähettää Elisalle perinteinen paperikirje. Sen käsittelyssä kestää todennäköisesti niin kauan, että saat aiheettoman laskun ja joudut lisäksi reklamoimaan sen.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Mielenkiintoista, että Elisan asiakaspalvelussa on ruuhkaa ICT-alan lakon johdosta, mutta puhelinmyyjillä ei ole. Olisikohan Elisalla priorisoinnin paikka?

Myyjä tosiaan puhui potaskaa, sillä etämyynnin tilauksia ei voi peruuttaa Oma Elisassa. Sitä kautta onnistuu ainoastaan normaali irtisanominen.

Peruaksesi tilauksesi sinun tulee ottaa yhteys asiakaspalveluun. Normaalisti voisit esimerkiksi lähettää Oma Elisan kautta viestin, mutta lakon aikana se ei ole mahdollista.

Yksi vaihtoehto on jonottaa arkisin klo 8–15 puhelimessa asiakaspalveluun ja maksaa puhelusta epänormaali puhelumaksu.

Koska Oma Elisan viestit on estetty, voit yrittää lähettää yksityisviestin käyttäjälle OmaYhteisö-tiimi. Muista mainita viestissä asiakasnumerosi. Tai vielä parempi, lisää se myös OmaYhteisön profiilitietoihisi.

Eräs tapa on lähettää Elisalle perinteinen paperikirje. Sen käsittelyssä kestää todennäköisesti niin kauan, että saat aiheettoman laskun ja joudut lisäksi reklamoimaan sen.

Viestin voi laittaa myös yhteyslomakkeella. Mutta pääasiassa kaikissa Elisan lisäpalveluissa on myös tuo 14 vuorokauden irtisanomisaika eli sen voi irtisanoa aikaisintaan silloin, kun 14 vuorokautta tullut täyteen.

Käyttäjätaso 7

 eli sen voi irtisanoa aikaisintaan silloin, kun 14 vuorokautta tullut täyteen.

Sopimuksen irtisanominen, purkaminen ja peruuttaminen ovat sopimusteknisesti täysin eri asioita.

Tässä tapauksessa puhutaan kuluttajansuojalain mukaisesta peruutusoikeudesta, joka on voimassa 14 vuorokautta sopimuksen tekemisestä. Peruutus pitää siis tehdä ennen kuin 14 vuorokautta on tullut täyteen.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sopimusehdot/ohje/sopimuksen-peruuttaminen/

Käyttäjätaso 1

Asiakaspalvelu ei nyt ota vastaan muutoksia koskevia puheluita ja ihmisen hoitama chatti on kiinni. OmaYhteisö-tiimi ei ole vastannut 4 päivää sitten lähettämääni viestiin. Etämyynnin LAKISÄÄTEINEN peruutusoikeus 14 vrk:n sisällä ei siis nyt toteudu työtaistelun vuoksi.

Käyttäjätaso 7

Asiakaspalvelu ei nyt ota vastaan muutoksia koskevia puheluita ja ihmisen hoitama chatti on kiinni. OmaYhteisö-tiimi ei ole vastannut 4 päivää sitten lähettämääni viestiin. Etämyynnin LAKISÄÄTEINEN peruutusoikeus 14 vrk:n sisällä ei siis nyt toteudu työtaistelun vuoksi.

 

Nyt kestää ne vastaukset entistä kauemmin, kun lakko on jo niin pitkällä.

Laita viestiä tuonne:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteyslomake/

Jos joku pitää lopettaa, niin laita viestiin,

että lopettakaa se heti ja jos tarvitsee yhteydenoton, niin

sekin käy, Mutta lopetus heti.

Luulisi hoituvan

 

Käyttäjätaso 1

Kiitos, nyt onnistui!