Skip to main content

Miten tunnistan mahdollisen huijausviestin?

  • June 10, 2026
  • 4 kommenttia
  • 123 katselukerrat

Forum|alt.badge.img

Kävin Elisan palvelupisteessä Jumbossa asioimassa. sain myöhemmin viestin osoitteesta

OmaEIisa <noreply@yourpersonalendpoint.uk>

Onko huijaus jos on niin miksi sain sen käytyäni palvelupisteessä
EDIT: 11.6.2026 // Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi -HerraParta

4 kommenttia

  • OmaYhteisön luottojäsen
  • June 10, 2026

Sattui varmaan vaan tulemaan sopivaan aikaan

Huijaushan se on, osoitehan vie Webmailin kirjautumissivun näköiselle sivulle:

Senhän voi jatkolähettää:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/viat-ongelmat/huijausyritykset/

Huijausviestit Elisan nimissä

Mikäli tietojenkalasteluviestin lähettäjä esiintyy Elisana, jatkolähetäthän saamasi viestin osoitteeseen abuse(at)elisa.fi Huom! Kyseisessä osoitteessa otetaan vastaan vain ilmoituksia Elisaa koskevista huijausyrityksistä.


HerraParta
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 11, 2026

Kävin Elisan palvelupisteessä Jumbossa asioimassa. sain myöhemmin viestin osoitteesta

OmaEIisa <noreply@yourpersonalendpoint.uk>

Onko huijaus jos on niin miksi sain sen käytyäni palvelupisteessä
 

Ei tuo ainakaan Elisan sähköpostiosoitteesta ole tullut, eli ohjaisin sen tänne: abuse@elisa.fi. Tuohon sähköpostiosoitteeseen voi ohjata mahdolliset huijausviestit jotka on niin sanotusti meiltä tulleet. 👍 Elisan lähettämissä sähköposteissa sähköpostin loppu on @elisa.fi.

Täältä asiakastiedotteista näet Elisaa koskevat tällä hetkellä tiedossa olevat tiedotteet.


Forum|alt.badge.img+11
  • Tietäjä
  • June 11, 2026

Minulle tuli eilen roskapostisuodattimen läpi OmaElisan nimissä lähetetty roskaposti. Kun yritin välittää sen edelleen tuohon abuse-osoitteeseen, ei onnistunut, koska tuli herja, että sitä epäillään roskapostiksi. Siis minulle se tuli läpi, mutta kun yritin välittää sen Elisalle, se tulkittiinkin jo roskapostiksi. Ihmeellisesti toimii tuo roskapostisuodatin. No, minäpä tein siitä PDF-tiedoston ja lähetin sen uudelleen ja johan onnistui.


HerraParta
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+8
  • OmaYhteisön moderaattori
  • June 11, 2026

Minulle tuli eilen roskapostisuodattimen läpi OmaElisan nimissä lähetetty roskaposti. Kun yritin välittää sen edelleen tuohon abuse-osoitteeseen, ei onnistunut, koska tuli herja, että sitä epäillään roskapostiksi. Siis minulle se tuli läpi, mutta kun yritin välittää sen Elisalle, se tulkittiinkin jo roskapostiksi. Ihmeellisesti toimii tuo roskapostisuodatin. No, minäpä tein siitä PDF-tiedoston ja lähetin sen uudelleen ja johan onnistui.

Hienoa, että sait lähetyksen onnistumaan. 👍