Vastattu

Mobiilivarmenne lukittu

  • 30 March 2021
  • 4 kommenttia
  • 2762 katselukerrat

Olen siis vaihtanut varmenteen Elisan sivulla (https://varmenne.elisa.fi/tunnusluvun-vaihto), mutta puhelin herjaa yhä jatkuvasti että varmenne on lukittu. Käynnistin puhelimenkin uudestaan. Missäköhän vika? Uusimisestakin on toista vuorokautta… 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi MiikaMoi 31 March 2021, 16:46

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 5

Olen siis vaihtanut varmenteen Elisan sivulla (https://varmenne.elisa.fi/tunnusluvun-vaihto), mutta puhelin herjaa yhä jatkuvasti että varmenne on lukittu. Käynnistin puhelimenkin uudestaan. Missäköhän vika? Uusimisestakin on toista vuorokautta… 

Moi @pkav345 ja tervetuloa OmaYhteisöön! Uusitko siis koko Mobiilivarmenteen pari päivää sitten?

Nyt kuulostaa siltä, että tässä kohtaa pääsee helpoimmalla, kun vaihtaa SIM-kortin uudempaan: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/ ja aktivoi Mobiilivarmenteen käyttöön puhtaalta pöydältä tältä sivulta: https://varmenne.elisa.fi/ 

Vanhan sopimus katkeaa automaattisesti SIM-kortin vaihtuessa. 💡

No just… Kiitos vastauksesta. Onhan tämä hankalaa. Eli “pääsee helpoimmalla”, ei kuulosta yhtään helpolta. Siis eikö tässä oikeasti ole muuta ratkaisua?

Ja jos tai kun sen sim-kortin joutuu vaihtamaan, niin tuleekohan siitä katkoksia puheluiden vastaanottamiseen tms. hankaluuksia? Ajatuksena tuo kuulostaa, ainakin ennakkoon kaikkea muulta kuin helpolta. :no_mouth:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Varmenne menee lukkoon muun muassa SIM-kortin vaihdoissa ja kun yhteystiedot (esim. nimi) vaihtuu turvallisuussyistä :confused:  samalle SIM-kortille millä on kerran ollut Mobiilivarmenne aktivoituna ja varmenne on mennyt syystä tai toisesta kiinni ei pysty valitettavasti aktivoimaan varmennetta uudelleen, vaan SIM-kortti täytyy ensin vaihtaa välissä. Uuden aktivoidun SIM-kortin saa välittömästi matkaan mukaan henkkareita näyttämällä missä tahansa Elisan myymälässä tai myyntipisteellä, tai voit joko itse tai me voimme tilailla sinulle postitse uuden aktivoitavan SIM-kortin OmaElisan kautta.

SIM-kortin vaihdossa ei tule mitään katkoksia puhelujen vastaanottamisessa yms. ellei puhelu nyt satu juuri sillä sekunnilla tulemaan kun vaihdat uuden SIM-kortin puhelimeen :slight_smile:  uuden kortin aktivoinnissa ja SIM-kortin vaihdossa puhelimeen menee vain muutama minuutti. Jos aktivoit SIM-kortin itse voit aktivoida sen 24/7 milloin vain OmaElisassa kun sille on sopiva hetki, myymälässä toki isketään tuliterä SIM-kortti sinulle heti valmiiksi puhelimeen. Tältä sivulta löytyy tosiaan lisätietoja tuohon SIM-kortin aktivointiin liittyen :thumbsup_tone2: