Skip to main content

Elisa Tietoturva ollut vuosia ongelmitta käytössä Androidilla ja PC:lla, mutta vaihdoin juuri iPhone 15:een, eikä iPhone toimi jos Elisa Tietoturva on asennettuna; katkoo nettiyhteyttä koko ajan, vaikka VPN:n laittaisi pois päältä ja sovellukset ei toimi. Kun puhelimen käynnistää uudelleen, toimii hetken, mutta jossain vaiheessa tippuu pois verkosta, jolloin sovellukset ei toimi ja esim.WhatsApp viestit ei tietysti tule perille.

Myöskään netin jakaminen muihin laitteisiin ei aluksi toiminut, vaikka laitoin VPN:nkin pois päältä, mutta sen sain (ehkä) ratkaistua kun poistin ensin Tietoturvan asennuksen, jaoin sitten netin niin, että yhteys oli kertaalleen laitteeseen löytynyt, sitten onnistui Tietoturvankin kanssa (mutta vain jos VPN pois päältä).

Tietääkö joku ratkaisua tuohon ensimmäiseen ongelmaan? Ellei ratkea, täytyy irtisanoa Elisa Tietoturvan tilaus, kun eihän tuolla tee mitään jos sovellukset ei toimi.

Elisa Tietoturva ollut vuosia ongelmitta käytössä Androidilla ja PC:lla, mutta vaihdoin juuri iPhone 15:een, eikä iPhone toimi jos Elisa Tietoturva on asennettuna; katkoo nettiyhteyttä koko ajan, vaikka VPN:n laittaisi pois päältä ja sovellukset ei toimi. Kun puhelimen käynnistää uudelleen, toimii hetken, mutta jossain vaiheessa tippuu pois verkosta, jolloin sovellukset ei toimi ja esim.WhatsApp viestit ei tietysti tule perille.

Myöskään netin jakaminen muihin laitteisiin ei aluksi toiminut, vaikka laitoin VPN:nkin pois päältä, mutta sen sain (ehkä) ratkaistua kun poistin ensin Tietoturvan asennuksen, jaoin sitten netin niin, että yhteys oli kertaalleen laitteeseen löytynyt, sitten onnistui Tietoturvankin kanssa (mutta vain jos VPN pois päältä).

Tietääkö joku ratkaisua tuohon ensimmäiseen ongelmaan? Ellei ratkea, täytyy irtisanoa Elisa Tietoturvan tilaus, kun eihän tuolla tee mitään jos sovellukset ei toimi.

Kokeile auttaako, kun VPN asetuksista ottaa Killswitch-toiminnon pois päältä.

Tuollaista toisaalla:

“VPN voi tosiaan hidastaa valitettavasti nettiyhteyttä. Jos yhteyden kanssa on vielä ongelmia, niin olethan yhteydessä meidän vikapuolelle.”

Vaihtoehtoja:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Soittakaa minulle Häiriöilmoitus

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm)​

Numerossa voi tehdä myös vika/häiriöilmoituksen 24h ympäri vuoden

Arjet, pyhät. (Kuuntelet vaan nauhoitteen ihan lopuun asti)

Omaelisassa:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit

>Uusi viesti>Häiriöilmoitukset

 


iPhonen Tietoturva sovelluksen VPN asetuksissa voit myös vaihtaa VPN Protokollan IKEv1 → IKEv2 ja koittaa jos siitä olis apua. 😊

Ja tervetuloa mukaan tänne OmaYhteisöön @PauliinaS! 👋


Ratkesiko asia @PauliinaS ? 😊


Kiitos vinkistä, keskustelin Elisan Häiriöilmoituspalvelun asiantuntijan kanssa, VPN:n asetusten muuttaminen ei auttanut vaan täytyi ottaa Elisa Tietoturvasta VPN kokonaan pois päältä. Ilmeisesti Applella tässä laajemminkin ongelmaa, toivottavasti joku päivitys korjaa vian.

 


Kiitos vinkistä, keskustelin Elisan Häiriöilmoituspalvelun asiantuntijan kanssa, VPN:n asetusten muuttaminen ei auttanut vaan täytyi ottaa Elisa Tietoturvasta VPN kokonaan pois päältä. Ilmeisesti Applella tässä laajemminkin ongelmaa, toivottavasti joku päivitys korjaa vian.

 

 

Niin eihän se kai Aplella se ongelma ole ..


Osallistu keskusteluun