Skip to main content
Vastattu

HDCP-ongelmaa


Hei,

 

Minulla on HDCP ongelma television ja elisaviihde digiboksin kanssa. Silloin tällöin en pysty katsomaan mitään TV kanavaa, koska digiboksi herjaa että minulla ei ole HDCP yhteensopiva televisio. Uskon, että sama ongelma vaikuttaa myös Netflix, Viaplay ja HBO suoratoisto palveluihin.

 

Vanha televisio on Philips 49PUT4900/12 vm 2015.

 

Luin toisesta ketjusta, että voitte lähettää erilaisen firmwaren minun elisa digiboksi laitteeseen, jolloin tuota herjaa ei pitäisi tulla? Tässä ketju, jota luin: 

 

Muokkaus: Lisäsin asiakasnumeron ja MAC-osoitteen profiiliini.

 

Terveisin,

Henkka

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde

Aloittajan televisio on nyt minulla testattavana ja saan toistettua HDCP-ongelmat niin N7800 kuin N7950-boksillakin. Selvitämme asiaa.

Vian esiintyessä television sammutus ja uudelleenkäynnistys näyttäisi korjaavan tilanteen. Tämä siis vihjeeksi muille vastaavaan ongelmaan ainakin jos kyseessä Philips TV.

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

28 kommenttia

Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2412 kommenttia
  • 2. elokuuta 2021

Moikka @jhenrui ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Laitettiin tuoretta päivitystä tulemaan digiboksille. Irroitatko digiboksista virtajohdon hetkeksi, niin pitäisi sen jälkeen asentua :slight_smile:


Jos ei lähde jostain syystä tuolla virtajohdon irroituksella asentumaan uusi päivitys, palauta digiboksi tehdasasetuksille. Jos vastaavaa temppuilua vielä esiintyy, niin kannattaa tarkistaa television ohjelmistopäivitykset ja toisen HDMI-portin testaus.  :thumbsup:


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 3. elokuuta 2021

Moi,

Uusi päivitys asentui näppärästi eilen eikä ongelmia ilmennyt enää eilisen aikana ja toivoin jo, että vika olisi korjattu tällä. Tänään aamusta kuitenkin tuli taas sama ongelma “Tämän sisällön toistaminen vaatii HDCP-tuen”.

Palautin digiboksin tehdasasetuksille ja vaihdoin HDMI porttia telkkarista. Nämä eivät kuitenkaan auttaneet.. Olen jo aiemmin (n. 1kk sitten) päivittänyt telkkarin ohjelmiston ja tarkistin, että se ei ole muuttunut siitä.

Mitä voisi tehdä seuraavaksi? Digiboksi vaihdettiin myös alku vuodesta, kun tilasin tämän Elisa viihde premium palvelun.


roopeg
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+19
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1236 kommenttia
  • 3. elokuuta 2021

No voi pahus! Nyt en suorilta osaa antaa sinulle vastausta tähän, joten selvitelläänpä asiaa ja palataan pian! :slight_smile:


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • 1751 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021

@jhenrui Sellanen kysymys vielä, että olitkos testannut toisella HDMI kaapelilla? Onko vaikutusta?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021
JJesseJ kirjoitti:

@jhenrui Sellanen kysymys vielä, että olitkos testannut toisella HDMI kaapelilla? Onko vaikutusta?

Kokeilin eri HDMI kaapelilla ja telkkarin eri HDMI paikkoja, ei vaikutusta. :/ Telkkarissa 3 HDMI paikkaa, jotka on kaikki kokeiltu.

Tällä hetkellä käytän läppäriä netflixin ja viaplayn katsomiseen, vaikka ne on tilattu elisaviihteen mukana. Läppärin olen kytkenyt telkkarin HDMI paikkaan ja se toimii moitteettomasti.

En ymmärrä miksi tämä HDCP ongelma tulee vain elisaviihde digiboksin kanssa. Lisäksi, aiemminhan tätä ongelmaa ei ollut (v. 2019) vaikka käytössä oli elisaviihde digiboksi ja sama telkkari. Ongelma alkoi vasta v. 2020.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021

Toistuuko ongelma päivittäin? Ja jos ongelma päällä, tuleeko kaikilta kanavilta tuota HDCP-virheilmoitusta?

Miten tilanne ratkeaa eli kuinka pääset taas katsomaan kanavia?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 12. elokuuta 2021

Ongelma toistuu silloin tällöin, joskus useammin ja joskus harvemmin.. Välillä ongelma on päällä monta päivää putkeen, toisinaan taas ongelmaa ei ole esimerkiksi 1-2 päivään.

Kaikilta kanavilta tulee sama herja, HDCP ei ole yhteensopiva tms.. Ja silloin, kun tämä ongelma tulee niin myöskään suoratoistopalvelut kuten viaplay ja netflix eivät toimi. Silloin taas, kun tätä ongelmaa ei tule niin nuo palvelut toimii. Olen huomannut suoran yhteyden tämän HDCP ongelman ja näiden palvelujen kesken.

Tilanne ratkeaa “itsestään” kuin taianomaisesti, kun digiboksi on suljettuna ja avaan sen uudelleen “X” ajan päästä tai vaikka seuraavana päivänä. Mitään tarkkaa aikaa ei ole, eikä mitään hyväksi todettua fixiä. Yleensä näissä tämän tyyppisissä ongelmissa on joku syy ja seuraus ja mahdollisuus korjata ongelma jollain tavalla, mutta tähän en ole sellaista löytänyt.


Forum|alt.badge.img+21
  • Elisalainen
  • 2412 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021

@jhenrui Tuli mieleen sellainen, että onko sulla jotain vahvistinta/soundbaria tai vastaavaa yhdistettynä Viihteen digiboksiin? Onko mitään eroa toimivuudessa silloin jos testaat ilman tuollaista laitetta?


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021
Keinotekoinen kirjoitti:

@jhenrui Tuli mieleen sellainen, että onko sulla jotain vahvistinta/soundbaria tai vastaavaa yhdistettynä Viihteen digiboksiin? Onko mitään eroa toimivuudessa silloin jos testaat ilman tuollaista laitetta?

Moi, hyvä pointti, mutta mulla ei ole kytkettynä mitään muuta tuohon järjestelmään kuin viihde digiboksi ja telkkari. Siinä välissä ei ole mitään muita laitteita. Netti tulee suoraan seinästä digiboksiin RJ45 liittimestä ja cat5 piuhalla. Antenni tulee myös suoraan seinästä digiboksiin, vaikka sitä ei ilmeisesti edes tarvitsisi liittää, koska kaikki toimii netin kautta. Ilman nettiä mikään digiboksissa ei tunnu toimivan.. 

Telkkarin toiseen hdmi reikään olen kytkenyt läppärin, koska tosiaan viihteen digiboksi toimii satunnaisesti ja siksi pääasiassa käytän läppäriä. Tuntuu vaan tyhmältä maksaa digiboksista ja käyttää ominaisuuksia läppärin kautta, enkä voi katsoa suoria lähetyksiä telkkarista.. 


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2096 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021
jhenrui kirjoitti:
Keinotekoinen kirjoitti:

@jhenrui Tuli mieleen sellainen, että onko sulla jotain vahvistinta/soundbaria tai vastaavaa yhdistettynä Viihteen digiboksiin? Onko mitään eroa toimivuudessa silloin jos testaat ilman tuollaista laitetta?

Moi, hyvä pointti, mutta mulla ei ole kytkettynä mitään muuta tuohon järjestelmään kuin viihde digiboksi ja telkkari. Siinä välissä ei ole mitään muita laitteita. Netti tulee suoraan seinästä digiboksiin RJ45 liittimestä ja cat5 piuhalla. Antenni tulee myös suoraan seinästä digiboksiin, vaikka sitä ei ilmeisesti edes tarvitsisi liittää, koska kaikki toimii netin kautta. Ilman nettiä mikään digiboksissa ei tunnu toimivan.. 

Telkkarin toiseen hdmi reikään olen kytkenyt läppärin, koska tosiaan viihteen digiboksi toimii satunnaisesti ja siksi pääasiassa käytän läppäriä. Tuntuu vaan tyhmältä maksaa digiboksista ja käyttää ominaisuuksia läppärin kautta, enkä voi katsoa suoria lähetyksiä telkkarista.. 


Onko sulla myös antennipiuha kiinni ? Ettei olis maalenkki ongelmaa kuten tässä toisessa threadissa  veikkasin myös, kokeile ilman antennijohtoa, tai hommaa galvaaninen erotin antennin johtoon niin katkeaa tuo antennina toimiva maalenkki joka aiheuttaa kaikenlaista kivaa laitteisiin.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021

Kyse on melkoisen varmasti juuri tuosta PUT4900-sarjan televisiosta, juuri tuolla mallimerkinnällä olevien Philipsien kanssa on ollut useita erilaisia yhteensopivuusongelmia Viihteen digiboksien kanssa. Ratkaisua ei valitettavasti ole nyt tarjolla.


  • Keskustelun aloittaja
  • Keskustelija
  • 5 kommenttia
  • 13. elokuuta 2021

@BK_viihde tehkää pari tarjousta vaikka yv:llä uudesta telkkarista (min. 50", max. 65") mihin tämä digiboksi käy varmasti niin päivitetään laitteisto niin etten maksa turhaan tästä elisaviihteestä :) 


tontze
Forum|alt.badge.img+18
  • Superstara
  • 2096 kommenttia
  • 15. elokuuta 2021
jhenrui kirjoitti:

@BK_viihde tehkää pari tarjousta vaikka yv:llä uudesta telkkarista (min. 50", max. 65") mihin tämä digiboksi käy varmasti niin päivitetään laitteisto niin etten maksa turhaan tästä elisaviihteestä :) 


Löydät sopivan telkkarin niin saat seuraavat ongelmat ;D


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • Vastaus
  • 23. elokuuta 2021

Aloittajan televisio on nyt minulla testattavana ja saan toistettua HDCP-ongelmat niin N7800 kuin N7950-boksillakin. Selvitämme asiaa.

Vian esiintyessä television sammutus ja uudelleenkäynnistys näyttäisi korjaavan tilanteen. Tämä siis vihjeeksi muille vastaavaan ongelmaan ainakin jos kyseessä Philips TV.


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 17. syyskuuta 2021

Ongelma on nyt paikallistettu ja vika korjaantuu tulevissa ohjelmistopäivityksissä.

Jos sinulla on Philipsin PUT4900-sarjan televisio ja ongelmia esiintyy niin ota yhteyttä, laitetaan jo etukäteen sinulle korjaava päivitys.


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2021

Moi, milloin tulee uusi päivitys boxille N7800

Juuri nyt menee ”aamun avaus” pieleen kun ei TV näy 😟


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2021

Mikä televisio sinulla on? Tapahtuuko näin joka aamu?


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2021

Ei onneksi joka aamu ole näin tuskainen. 😆

 

Boxia buutattu versio on 8.4.21.30

Tv Samsung Ue70ku6072 versio 1234.2 


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 30. syyskuuta 2021

Ymmärsinkö nyt oikein, että sinulla ei viihde toimi nyt lainkaan? Vai oliko ongelmaa vain aamusta? Kuinka usein tätä ongelmaa esiintyy?

Boksillasi on varmaankin ohjelmistoversio 8.4.21-43. Se on nykyinen tuotantoversio.


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 1. lokakuuta 2021

Elisa Viihde toimii taasen. On satunnaista tämä Hdcp virhe. Se on ikävä ilmestyessään, kun ei voi edes tallenteita katsella. TV pelastaa tuolloin, että voi ne aamun uutiset katsella. 

Versio tietty uusin 8.4.21-43

Samsung TV:stä on Anynet+(HDMI-CEC) asetus off teidän elokuisten ohjeistuksen mukaan.

Eilen ja tänäänkin näemmä on vielä TV puolella HD kanavatkin kuralla (taloyhtiö tai antennipiuha asia), joten SD kanavilla mentiin. Ei mennyt aamun uutiset ihan ohi.


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 10. marraskuuta 2021

Huomenta

Tuttu HDCP ongelma tervehtii jälleen 🤔 

Aamu-TV katsotaan siis TV:n kautta. Toivottavasti illalla pääsee Elisa Viihteeseen käsiksi. Nyt rn tee mitään boksilla, aika hoitanee.

Onko tämän ongelman juurisyy selvinnyt, että miksi korjauksista huolimatta tätä ilmenee?


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 11. marraskuuta 2021

@RipsaK2021 :lle laitettu testiin uudempi ohjelmistoversio.


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 22. joulukuuta 2021

Nyyh 😟 HDCP on taas täällä. 
ilta pilalla, kun ei voi tallenteita katsella. 
Harmi en osaa tähän puhelimen videota liittää, mutta noin 20 sekunnin välein on musta ruutu ja vain kun source on Elisa Viihde, ei TV puolella.
Plus tuttu ”Tämän sisällön toistaminen vaatii HDCP-tuen”

 


Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 634 kommenttia
  • 23. joulukuuta 2021

Ymmärsinkö oikein, että boksi toimi kuitenkin normaalisti kuukauden ajan? Pystyisitkö kokeilemaan toista HDMI-kaapelia?


  • Osallistuja
  • 10 kommenttia
  • 23. joulukuuta 2021

Hei, tokihan jälleen yö korjasi tilanteen. 
Mutta mikä ihme tuota aiheuttaa? 
Ja siis toimi koko tämän ajan han hyvin.