Skip to main content
Vastattu

Digiboksin tallennelista päivittyy huonosti

  • 22. marraskuuta 2021
  • 10 kommenttia
  • 374 katselukerrat

Forum|alt.badge.img+5
  • Avulias
  • 65 kommenttia

Jo useamman kuukauden ajan on ollut ongelmana että boksin tallennelistaus päivittyy huonosti ( kaikki tallennetut ohjelmat ei näy listalla). Puuttuvat tallenteet usein kyllä ilmestyy kun listausta selaa ylös/alas tai käy toisessa kansiossa välillä. Tallenteet siis puuttuvat satunnaisesti listauksesta, ohjelmia siis puuttuu epämääräisesti ohjelmien välistä. 

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Lautturi

juke kirjoitti:

Jo useamman kuukauden ajan on ollut ongelmana että boksin tallennelistaus päivittyy huonosti ( kaikki tallennetut ohjelmat ei näy listalla). Puuttuvat tallenteet usein kyllä ilmestyy kun listausta selaa ylös/alas tai käy toisessa kansiossa välillä. Tallenteet siis puuttuvat satunnaisesti listauksesta, ohjelmia siis puuttuu epämääräisesti ohjelmien välistä. 

 

Mitä ilmeisemmin ongelma liittyy nyt siihen, että siellä on sekä tallennekapasiteetti ja myös tallennesääntöjen kapasiteetti melko täynnä ja siitä syystä johtuen tuo boksi käyttäytyisi näin. Suosittelen kokeilemaan seuraavaa: Tyhjennä ylimääräiset tallenteet ja kannattaa koluta läpi myös tallennesäännöt → poista kaikki tallennesäännöt jotka eivät ole enää ajankohtaisia.

 

Elisa Viihde Premiumiin päivitystä suosittelen myös, koska se pystyy ja kykenee paremmin handlaamaan suuria määriä tallenteita

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • 24. marraskuuta 2021

Kuulostaapas oudolta 🤔 Oletko kokeillut jo resetoida digiboksia? Mikä digiboksi malli on kyseessä?


sjuhani
Forum|alt.badge.img+8
  • Mentor
  • 412 kommenttia
  • 24. marraskuuta 2021
Lautturi kirjoitti:

- - Mikä digiboksi malli on kyseessä?

Näyttäisihän se laitemalli näkyvän jo tuon alkuperäisen viestin allekirjoituksessa.


Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 65 kommenttia
  • 24. marraskuuta 2021

Resetoin boksin vielä kerran, ei vaikutusta. Tuntuu, että boksi ei saisi oikein tietoja serveriltä. Jos vaikka selaa listaa alaspäin nuoli-näppäimellä, niin listaus pysähtyy aina välillä 1-2sek. ja jatkuu sitten taas jonkin aikaa ja pysähtyy uudestaan. Boksi N7800 ja liitetty kaapelilla 100M kaapelimodeemiin (DNA).


sakarialanne
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+24
  • Elisalainen
  • 3822 kommenttia
  • 24. marraskuuta 2021

Onko sulla tallenteet itse luoduissa kansioissa, vai samassa paikassa kaikki ?


Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 65 kommenttia
  • 24. marraskuuta 2021

Osa sarjoista on myös itse luoduista kansioissa (7 kpl), mutta käytän yleensä vaan ”uusimmat tallenteet”  kansioita, jota tuo ongelma juuri koskee. 


draakki
OmaYhteisön moderaattori
Forum|alt.badge.img+13
  • OmaYhteisön moderaattori
  • 1477 kommenttia
  • 25. marraskuuta 2021

Kysyn @juke ihan varmuuden vuoksi, että olitko resetoinnin lisäksi kokeillut vielä varmuuden vuoksi digiboksin sisäisen muistin alustuksen sekä manuaalisen digiboksin päivitysten tsekkaamisen? :slight_smile: Ohjeet löytyy kätevästi täältä jos eivät olleet tuttuja toimenpiteitä.


Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 65 kommenttia
  • 25. marraskuuta 2021

Joo, kokeiltu on. Voisikohan tuohon vaikuttaa tallennustilan koko ja tallenne määrä? Sitä kun on tässä vuosien aikana ”hieman” kasvatettu 😉


Forum|alt.badge.img+5
  • Mentor
  • 93 kommenttia
  • 25. marraskuuta 2021
juke kirjoitti:

Joo, kokeiltu on. Voisikohan tuohon vaikuttaa tallennustilan koko ja tallenne määrä? Sitä kun on tässä vuosien aikana ”hieman” kasvatettu 😉

 

https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-digiboksit-14/yhteysvirhe-500-kahdella-boksilla-518440

 

Jouduin loppujen lopuksi vähentämään tallenteita niin paljon että vapaata tilaa oli 8000h.

Tuota tallenteiden piilottelua on taas alkanut viime aikoina esiintymään ja eilen poistin muutama

sata duplikaattia nettisivulla manuaalisesti kun automaattipoistoon ei voi luottaa. Korotin

kaapeliliittymän nopeutta viikko sitten 100M → 600M ja yllättäen huomasin tällä viikolla

saaneeni 5000h lisää tilaa eli sitä on nyt jotain 21000h.

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Keskustelun aloittaja
  • Avulias
  • 65 kommenttia
  • 25. marraskuuta 2021

Tuota yhteysvirhe ilmoitusta tulee tännekin aina joskus. Lisäksi hyvin usein joutuu poistamaan saman tallenteen kahteen kertaan. Kun poistaa tallenteen, se ilmestyy uudelleen listalle, tähän on jo niin tottunut, etten muistanut mainita ;-)


Lautturi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+12
  • Elisalainen
  • 992 kommenttia
  • Vastaus
  • 29. marraskuuta 2021
juke kirjoitti:

Jo useamman kuukauden ajan on ollut ongelmana että boksin tallennelistaus päivittyy huonosti ( kaikki tallennetut ohjelmat ei näy listalla). Puuttuvat tallenteet usein kyllä ilmestyy kun listausta selaa ylös/alas tai käy toisessa kansiossa välillä. Tallenteet siis puuttuvat satunnaisesti listauksesta, ohjelmia siis puuttuu epämääräisesti ohjelmien välistä. 

 

Mitä ilmeisemmin ongelma liittyy nyt siihen, että siellä on sekä tallennekapasiteetti ja myös tallennesääntöjen kapasiteetti melko täynnä ja siitä syystä johtuen tuo boksi käyttäytyisi näin. Suosittelen kokeilemaan seuraavaa: Tyhjennä ylimääräiset tallenteet ja kannattaa koluta läpi myös tallennesäännöt → poista kaikki tallennesäännöt jotka eivät ole enää ajankohtaisia.

 

Elisa Viihde Premiumiin päivitystä suosittelen myös, koska se pystyy ja kykenee paremmin handlaamaan suuria määriä tallenteita