Yhteysvirhe 500, kahdella boksilla

  • 14 December 2020
  • 23 kommenttia
  • 6553 katselukerrat

Nyt parin viikon ajan tallenteiden selailu kahdella eri boksilla tuottaa “yhteysvirhe 500” varsin taajaan. Käytössä olevalla internetyhteydellä ei ole vaikutusta, vika toistuu eri verkoissa. Myöskään digiboksien tehdasasetuksille palauttaminen yms alustus ei auta. Kun toiston saa käyntiin, mitään virhettä ei esiinny. Virhe ilmenee siis nimenomaan tallenteiden hakemistoissa liikkuessa, ei missään muussa kohtaa käyttöä.

MiikaMoi 3 vuotta sitten

Itellä näyttäisi karkeesti tommonen vähän reilu 7000h olevan nyt tallennuksia eikä Premiumin boksilla, kännykällä tai selaimessa tai missään ole ilmennyt mitään ongelmaa. Mikäli kuitenkin haluat nyt lähteä tuota perkaamaan, niin mielellään toki kuullaan että kuinka kävi eli auttoiko ongelmaan tallennemäärän siivoilu, tällöin olisi joku uusi suunta mistä tuota tarkistella ja rapsailla eteenpäin :) 

Sellainen kutina on, ettei kyse ollut pelkästään talletusten tuntimäärästä, mutta kun siivosin tuplien hakutoiminteella 1000 h (määrä on arvaus) tallenteita pois, samalla tapahtui jotain “defrag” tyyppistä asiaa jossain. Kenties joku välissä oleva CDN tms? Oma ongelmani siis katosi, mutta voisi luulla että kärsijöitä olisi olemassa useampi kuin kaksi nyt tällä palstalla keskustellutta, sikäli Elisalla voisi olla motiivia tutkia asiaa pitemmälle.

No kyllähän tämä varsin oudolta kuulostaa ja tosiaan kohtalontovereita tämän osalta ei ole paljoa vastaan tullut. :thinking:  Kiitos kuitenkin, että selvittelit asiaa kanssamme sillä minä laitan tästä vielä meidän Viihde-tiimille tarkempaa kyselyä että onko tällainen ongelmointi heidän tiedossaan.

EDIT 16.2.2024 // Elisa Viihteessä ollut häiriö 4.2.2024 - 5.2.2024, joka voinut ilmentyä joillakin käyttäjillä “Yhteysvirhe 500”. Elisan tiedote löytyy tästä linkistä: Linkki -Anspandeemus
 

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

23 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Nyt parin viikon ajan tallenteiden selailu kahdella eri boksilla tuottaa “yhteysvirhe 500” varsin taajaan. Käytössä olevalla internetyhteydellä ei ole vaikutusta, vika toistuu eri verkoissa. Myöskään digiboksien tehdasasetuksille palauttaminen yms alustus ei auta. Kun toiston saa käyntiin, mitään virhettä ei esiinny. Virhe ilmenee siis nimenomaan tallenteiden hakemistoissa liikkuessa, ei missään muussa kohtaa käyttöä.


No jopas nyt, kuulostaapas omituiselta. :thinking: ​​​​​​​ Lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi, niin tutkitaan?

Nyt parin viikon ajan tallenteiden selailu kahdella eri boksilla tuottaa “yhteysvirhe 500” varsin taajaan. Käytössä olevalla internetyhteydellä ei ole vaikutusta, vika toistuu eri verkoissa. Myöskään digiboksien tehdasasetuksille palauttaminen yms alustus ei auta. Kun toiston saa käyntiin, mitään virhettä ei esiinny. Virhe ilmenee siis nimenomaan tallenteiden hakemistoissa liikkuessa, ei missään muussa kohtaa käyttöä.


No jopas nyt, kuulostaapas omituiselta. :thinking: Lisäiletkö asiakasnumeroa profiiliisi, niin tutkitaan?

Lisätty.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@vaisajo1 kiitoksia ja lisäiletkö niiden käytössä olevien boksien sarjanumerot (alkaa yleensä 000….) myös tuonne sun profiilin yksityisiin tietoihin niin selvitetääs lisää :) 

@vaisajo1 kiitoksia ja lisäiletkö niiden käytössä olevien boksien sarjanumerot (alkaa yleensä 000….) myös tuonne sun profiilin yksityisiin tietoihin niin selvitetääs lisää :) 

Lisätty.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tarkistatko vielä että noi on nimenomaan MAC S/N koodit? :) Pitäisi alkaa tosiaan kolmella nollalla

Tarkistatko vielä että noi on nimenomaan MAC S/N koodit? :) Pitäisi alkaa tosiaan kolmella nollalla

No eihän ne MACit olleet kun sarjanumeroa kysyttiin. Lisäsin nyt. Tosin epäilen, että alkoi eilen toimia...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Pahoitteluni! Tarkoitus ei siis sinua ollut syyttää tuosta vaan paikkailla kollegan huonosti muotoilemaa kysymystä :( Tsekkasin ja noi on OK tiedoissa, onko nyt siis yhteydet noilla myös eilisen jälkeen ollut ilman hikkailuja?

Pahoitteluni! Tarkoitus ei siis sinua ollut syyttää tuosta vaan paikkailla kollegan huonosti muotoilemaa kysymystä :( Tsekkasin ja noi on OK tiedoissa, onko nyt siis yhteydet noilla myös eilisen jälkeen ollut ilman hikkailuja?

NP :) Olin liian optimisti kun eilen oli jakso ilman virheilyä. Nyt kun koitin taas se tuli heti esiin :(

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Pahoitteluni! Tarkoitus ei siis sinua ollut syyttää tuosta vaan paikkailla kollegan huonosti muotoilemaa kysymystä 😞 Tsekkasin ja noi on OK tiedoissa, onko nyt siis yhteydet noilla myös eilisen jälkeen ollut ilman hikkailuja?

NP 🙂 Olin liian optimisti kun eilen oli jakso ilman virheilyä. Nyt kun koitin taas se tuli heti esiin :(

Tehtiin täällä päässä muutama toimenpide niin käyttele vielä molemmista bokseista virtajohtoa irti ja seuraile miten sitten käy? :)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Sama yhteysvirhe 500 kiusannut minunkin tallenteiden selausta jo parisen viikkoa. Tuntuu pahenevan ilta illalta. Modemin ja digiboxin välillä kaapeli. Digiboxin muissa toiminnoissa ja itse tallenteiden katselussa ei virheitä. Joskus halutun tallenteen saa käynnistettyä kotisivulta jos se kuuluu suosittuihin ohjelmiin jos sitä ei saa tallenteissa esille. Eilen illalla virtajohdon irrotus sai tallenneosion toimimaan noin puoli tuntia.

Arrisin päivitystä olen odottanut pari vuotta. Viime helmikuussa olin yhteydessä asiakaspalveluun josta puhelu yhdistettiin palautteenpyyntö viestin mukaan “Pekalle”. Pekka sanoi lisänneensä laitteeni manuaalisesti jonoon. Luvattua tekstiviestiä ei vaan ole kuulunut ja tässä välillä olen pari kertaa tehnyt tehdasasetusten palautuksen ja virtajohdon tuuletuksen vähintään kerran kuukaudessa (joskus useamminkin. Modeemi toimii moiteetta ja nopeuskin on hiljakkoin noussut 95-97 Mb/s tasolta 102Mb/s nopeuteen Speedtestin ohjelman mukaan.

 

Pahoitteluni! Tarkoitus ei siis sinua ollut syyttää tuosta vaan paikkailla kollegan huonosti muotoilemaa kysymystä :( Tsekkasin ja noi on OK tiedoissa, onko nyt siis yhteydet noilla myös eilisen jälkeen ollut ilman hikkailuja?

NP :) Olin liian optimisti kun eilen oli jakso ilman virheilyä. Nyt kun koitin taas se tuli heti esiin :(

Juu, ei vielä muutosta parempaan :( 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Juu, ei vielä muutosta parempaan :( 

Kokeilit tuon JJesseJ’n pyytämän virtajohdon tuuletuksen?


@jarmokap ootko koittanut modeemin resetointia jonka perään boksille sisäisen muistin alustus ja tehdasasetusten palautus?

Juu, ei vielä muutosta parempaan :( 

Kokeilit tuon JJesseJ’n pyytämän virtajohdon tuuletuksen?


@jarmokap ootko koittanut modeemin resetointia jonka perään boksille sisäisen muistin alustus ja tehdasasetusten palautus?

Virtajohtoa on tuuleteltu urakalla, samaten sisäisen muistin alustus ja tehdasasetusten palautus. Paljoahan siellä ei asetuksia ole, mutta ainakin Viaplayn tunnukset tuossa kohdin katoaa, ei haluaisi ihan huvikseen tehdä. Toisaaltaan tässä on mahdollisuus kustannussäästöön: toisesta boksista voi luopua kun ei ehkä tokene enää.

Sama yhteysvirhe 500 kiusannut minunkin tallenteiden selausta jo parisen viikkoa. Tuntuu pahenevan ilta illalta. Modemin ja digiboxin välillä kaapeli. Digiboxin muissa toiminnoissa ja itse tallenteiden katselussa ei virheitä. Joskus halutun tallenteen saa käynnistettyä kotisivulta jos se kuuluu suosittuihin ohjelmiin jos sitä ei saa tallenteissa esille. Eilen illalla virtajohdon irrotus sai tallenneosion toimimaan noin puoli tuntia.

Arrisin päivitystä olen odottanut pari vuotta. Viime helmikuussa olin yhteydessä asiakaspalveluun josta puhelu yhdistettiin palautteenpyyntö viestin mukaan “Pekalle”. Pekka sanoi lisänneensä laitteeni manuaalisesti jonoon. Luvattua tekstiviestiä ei vaan ole kuulunut ja tässä välillä olen pari kertaa tehnyt tehdasasetusten palautuksen ja virtajohdon tuuletuksen vähintään kerran kuukaudessa (joskus useamminkin. Modeemi toimii moiteetta ja nopeuskin on hiljakkoin noussut 95-97 Mb/s tasolta 102Mb/s nopeuteen Speedtestin ohjelman mukaan.

 

Oletko kokeillut jakaa puhelimen wifin boksille? Oletan, että vika ei katoa, ainakin minulla käynyt niin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Virtajohtoa on tuuleteltu urakalla, samaten sisäisen muistin alustus ja tehdasasetusten palautus. Paljoahan siellä ei asetuksia ole, mutta ainakin Viaplayn tunnukset tuossa kohdin katoaa, ei haluaisi ihan huvikseen tehdä. Toisaaltaan tässä on mahdollisuus kustannussäästöön: toisesta boksista voi luopua kun ei ehkä tokene enää.

Onko noista mistään ollut näkyvää vaikutusta edes hetkellisesti?

Virtajohtoa on tuuleteltu urakalla, samaten sisäisen muistin alustus ja tehdasasetusten palautus. Paljoahan siellä ei asetuksia ole, mutta ainakin Viaplayn tunnukset tuossa kohdin katoaa, ei haluaisi ihan huvikseen tehdä. Toisaaltaan tässä on mahdollisuus kustannussäästöön: toisesta boksista voi luopua kun ei ehkä tokene enää.

Onko noista mistään ollut näkyvää vaikutusta edes hetkellisesti?

Virtajohtoa on tuuleteltu urakalla, samaten sisäisen muistin alustus ja tehdasasetusten palautus. Paljoahan siellä ei asetuksia ole, mutta ainakin Viaplayn tunnukset tuossa kohdin katoaa, ei haluaisi ihan huvikseen tehdä. Toisaaltaan tässä on mahdollisuus kustannussäästöön: toisesta boksista voi luopua kun ei ehkä tokene enää.

Onko noista mistään ollut näkyvää vaikutusta edes hetkellisesti?

Virtajohtoa on tuuleteltu urakalla, samaten sisäisen muistin alustus ja tehdasasetusten palautus. Paljoahan siellä ei asetuksia ole, mutta ainakin Viaplayn tunnukset tuossa kohdin katoaa, ei haluaisi ihan huvikseen tehdä. Toisaaltaan tässä on mahdollisuus kustannussäästöön: toisesta boksista voi luopua kun ei ehkä tokene enää.

Onko noista mistään ollut näkyvää vaikutusta edes hetkellisesti?

Ei, heti muistin alustuksen ja tehdasasetusten palautuksenkin jälkeen + virtajohdon tuuletus tilanne toistuu. “Kohta poistuvat” ja “Uusimmat tallenteet” on pahimmat, niitä ilmeisesti päivitellään tiuhempaan. Ehkä tallenteita minulla on liikaa? Tosin silloin kun hakemiston päivitys onnistuu, ei se vie kuin pari sekuntia. Ehkä jossain on timeout liian kireällä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Ei, heti muistin alustuksen ja tehdasasetusten palautuksenkin jälkeen + virtajohdon tuuletus tilanne toistuu. “Kohta poistuvat” ja “Uusimmat tallenteet” on pahimmat, niitä ilmeisesti päivitellään tiuhempaan. Ehkä tallenteita minulla on liikaa? Tosin silloin kun hakemiston päivitys onnistuu, ei se vie kuin pari sekuntia. Ehkä jossain on timeout liian kireällä.

 

Minun kohdaltani ongelma on jo ratkaistu. Laiskuus kostautui. Aloin eilen illalla siivota turhia tallenteita ja duplikaatteja pois pitkästä aikaa. Virheilmoitus on väärä; ongelma on resurssien loppumisesta tietorakenteessa johon siirretty data tallennetaan. Havaitsin myös että päivittäin poistamani Ylen ja MTV3:n uutislähetykset olivat palanneet tallenteiksi (lähes 700 Ylen uutislähetystä). Taitaa jonkin ohjelmointivirheen vuoksi roskakorin sisältö palata tallenteiksi silloin tällöin.

Ei, heti muistin alustuksen ja tehdasasetusten palautuksenkin jälkeen + virtajohdon tuuletus tilanne toistuu. “Kohta poistuvat” ja “Uusimmat tallenteet” on pahimmat, niitä ilmeisesti päivitellään tiuhempaan. Ehkä tallenteita minulla on liikaa? Tosin silloin kun hakemiston päivitys onnistuu, ei se vie kuin pari sekuntia. Ehkä jossain on timeout liian kireällä.

 

Minun kohdaltani ongelma on jo ratkaistu. Laiskuus kostautui. Aloin eilen illalla siivota turhia tallenteita ja duplikaatteja pois pitkästä aikaa. Virheilmoitus on väärä; ongelma on resurssien loppumisesta tietorakenteessa johon siirretty data tallennetaan. Havaitsin myös että päivittäin poistamani Ylen ja MTV3:n uutislähetykset olivat palanneet tallenteiksi (lähes 700 Ylen uutislähetystä). Taitaa jonkin ohjelmointivirheen vuoksi roskakorin sisältö palata tallenteiksi silloin tällöin.

Loistavaa, kiitos! Minulla tuplien siivous korjasi tilanteen myös. Ilmiesesti samalla tapahtuu jotain rakenteen uudelleen organisointia. Mutta kyllähän tuo bugin omainen ominaisuus on, miten mahtaa Premiumin 5000 h tila käyttäytyä vastaavassa tilanteessa, vai onko tilanteessa jokin kombinaatio myös itse boksin ominaisuuksista? Vaikka tuo tila varmastikkin varsin virtuaalista ja ylibuukattua on, jotain hakemistorakennettahan siellä pitää olla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Itellä näyttäisi karkeesti tommonen vähän reilu 7000h olevan nyt tallennuksia eikä Premiumin boksilla, kännykällä tai selaimessa tai missään ole ilmennyt mitään ongelmaa. Mikäli kuitenkin haluat nyt lähteä tuota perkaamaan, niin mielellään toki kuullaan että kuinka kävi eli auttoiko ongelmaan tallennemäärän siivoilu, tällöin olisi joku uusi suunta mistä tuota tarkistella ja rapsailla eteenpäin :) 

Itellä näyttäisi karkeesti tommonen vähän reilu 7000h olevan nyt tallennuksia eikä Premiumin boksilla, kännykällä tai selaimessa tai missään ole ilmennyt mitään ongelmaa. Mikäli kuitenkin haluat nyt lähteä tuota perkaamaan, niin mielellään toki kuullaan että kuinka kävi eli auttoiko ongelmaan tallennemäärän siivoilu, tällöin olisi joku uusi suunta mistä tuota tarkistella ja rapsailla eteenpäin :) 

Sellainen kutina on, ettei kyse ollut pelkästään talletusten tuntimäärästä, mutta kun siivosin tuplien hakutoiminteella 1000 h (määrä on arvaus) tallenteita pois, samalla tapahtui jotain “defrag” tyyppistä asiaa jossain. Kenties joku välissä oleva CDN tms? Oma ongelmani siis katosi, mutta voisi luulla että kärsijöitä olisi olemassa useampi kuin kaksi nyt tällä palstalla keskustellutta, sikäli Elisalla voisi olla motiivia tutkia asiaa pitemmälle.

Käyttäjätaso 5

Itellä näyttäisi karkeesti tommonen vähän reilu 7000h olevan nyt tallennuksia eikä Premiumin boksilla, kännykällä tai selaimessa tai missään ole ilmennyt mitään ongelmaa. Mikäli kuitenkin haluat nyt lähteä tuota perkaamaan, niin mielellään toki kuullaan että kuinka kävi eli auttoiko ongelmaan tallennemäärän siivoilu, tällöin olisi joku uusi suunta mistä tuota tarkistella ja rapsailla eteenpäin :) 

Sellainen kutina on, ettei kyse ollut pelkästään talletusten tuntimäärästä, mutta kun siivosin tuplien hakutoiminteella 1000 h (määrä on arvaus) tallenteita pois, samalla tapahtui jotain “defrag” tyyppistä asiaa jossain. Kenties joku välissä oleva CDN tms? Oma ongelmani siis katosi, mutta voisi luulla että kärsijöitä olisi olemassa useampi kuin kaksi nyt tällä palstalla keskustellutta, sikäli Elisalla voisi olla motiivia tutkia asiaa pitemmälle.

No kyllähän tämä varsin oudolta kuulostaa ja tosiaan kohtalontovereita tämän osalta ei ole paljoa vastaan tullut. :thinking:  Kiitos kuitenkin, että selvittelit asiaa kanssamme sillä minä laitan tästä vielä meidän Viihde-tiimille tarkempaa kyselyä että onko tällainen ongelmointi heidän tiedossaan.

EDIT 16.2.2024 // Elisa Viihteessä ollut häiriö 4.2.2024 - 5.2.2024, joka voinut ilmentyä joillakin käyttäjillä “Yhteysvirhe 500”. Elisan tiedote löytyy tästä linkistä: Linkki -Anspandeemus
 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

Minulla tallennustilaa on arviolta reilu 16000 tuntia, josta nyt vapaana 4300h kun poistin ohjelmia n. 2000h edestä. Tallenteita on nyt 10763 poistettuani yli 2000 ohjelmaa (valtavasti jäi vielä duplikaatteja siivoamatta). Pari sataa tallennussääntöä kerää lähes kaiken minua kiinnostavan automaattisesti, joten en enää katso suorana mitään (kiva skipata mainokset pois).

 

 

Minulla tallennustilaa on arviolta reilu 16000 tuntia, josta nyt vapaana 4300h kun poistin ohjelmia n. 2000h edestä. Tallenteita on nyt 10763 poistettuani yli 2000 ohjelmaa (valtavasti jäi vielä duplikaatteja siivoamatta). Pari sataa tallennussääntöä kerää lähes kaiken minua kiinnostavan automaattisesti, joten en enää katso suorana mitään (kiva skipata mainokset pois).

 

 

Kyllä, Viihteen mobiili katselun huonoin puoli on huonommat skip toiminnot.