Skip to main content
Vastattu

Palvelunestohyökkäys ja laajakaistan sulkeminen

  • 20. huhtikuuta 2023
  • 3 kommenttia
  • 357 katselukerrat

Elisa on sulkenut Laajakaista liittymäni jo kaksi kerta ja nyt uhkaa kolmatta kertaa- Mitä teen

kunolen uusinut jo kolme kertaa digipoksi viimeksi Elisan oma ja kaikki salasanat on vaihdettu

mutta sama toistuu n kahden kuukauden välein. haluaisin tietää päivämäärän milloin paveluhyökkäys on tetty sillä meillä on kaikki piuhat irti seinästä joten sitä ei voi käyttää

 

EDIT 20.4.2023 // Muokattu otsikko kuvaavammaksi. -Burnett

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kimblez

bobokoira2013 kirjoitti:

Elisa on sulkenut Laajakaista liittymäni jo kaksi kerta ja nyt uhkaa kolmatta kertaa- Mitä teen

kunolen uusinut jo kolme kertaa digipoksi viimeksi Elisan oma ja kaikki salasanat on vaihdettu

mutta sama toistuu n kahden kuukauden välein. haluaisin tietää päivämäärän milloin paveluhyökkäys on tetty sillä meillä on kaikki piuhat irti seinästä joten sitä ei voi käyttää

Kysäise asiakaspalvelusta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Esim:

Soittakaa minulle:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm) Avoinna ma-pe klo 8-18.

Esim:

Chattaa OmaElisassa 

Lähetä viesti Facebookissa  

Lähetä viesti Twitterissä

Viesti asiakaspalveluun - Elisa

 

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

 

Lisää vielä omaan profiiliisi asiakasnumero vastaisuuden varalle, jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla

nimimerkkipallukkaasi sivun oikealla ylhäällä/Oma profiili

 

 

Katso alkuperäinen viesti
Oliko tästä hyötyä?

3 kommenttia

  • 4634 kommenttia
  • Vastaus
  • 20. huhtikuuta 2023
bobokoira2013 kirjoitti:

Elisa on sulkenut Laajakaista liittymäni jo kaksi kerta ja nyt uhkaa kolmatta kertaa- Mitä teen

kunolen uusinut jo kolme kertaa digipoksi viimeksi Elisan oma ja kaikki salasanat on vaihdettu

mutta sama toistuu n kahden kuukauden välein. haluaisin tietää päivämäärän milloin paveluhyökkäys on tetty sillä meillä on kaikki piuhat irti seinästä joten sitä ei voi käyttää

Kysäise asiakaspalvelusta:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Esim:

Soittakaa minulle:

Asiakaspalvelupuhelu:

010 190 240 (mpm/pvm) Avoinna ma-pe klo 8-18.

Esim:

Chattaa OmaElisassa 

Lähetä viesti Facebookissa  

Lähetä viesti Twitterissä

Viesti asiakaspalveluun - Elisa

 

Omaelisassakin voi viestitellä:

Omaelisa/ Asiakaspalvelu/Viestit ja ilmoitukset/Asiakaspalvelun viestit.

 

Lisää vielä omaan profiiliisi asiakasnumero vastaisuuden varalle, jos ei ole:

Oma profiili/muokkaa profiilia.

Omaan profiiliin pääset klikkaamalla

nimimerkkipallukkaasi sivun oikealla ylhäällä/Oma profiili

 

 


zoppendorf
  • 93 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

Mikähän on nykypäivän(10/2024) reagointi/ilmoitusmalli/toiminta/asiakkaalle päin  mikäli Elisa havaitsee/epäilee  asiakkaan laajakaista(kiinteä/mobiili) verkkoa käytettävän osana palvelunestohyökkäystä.Voidaanko esim. vanha/haavoitttuva/heikosti suojattu  asiakasreititin havaita ja ilmoittaa siitä asiakkaalle..

Olisikohan tästä palvelusta  verkossa yhtenäistä kuvausta jotta välttäisi “turhia” yhteydenottoja aspaan..kiitos..

 


Snouppi
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+17
  • Elisalainen
  • 1324 kommenttia
  • 16. lokakuuta 2024

Suosittelen tutustumaan tarkemmin Elisan kyberturvallisuuteen! Elisan sivuilta löytyy runsaasti tietoa. Toimintamalleja tai prosesseja ei kuitenkaan yleensä julkisteta näkyville. Asiakkaille ilmoitetaan välittömästi, kun haittaliikenne tai vuotava elementti havaitaan, ja laajakaista suljetaan tilapäisesti, jotta verkko pysyy puhtaana. Aina on toki suotavaa, että käyttäjä on aktiivinen myös oman turvallisuudensa osalta ja kannattaakin kurkata myös Kyberturvakuukausi 2024 – turvallisella polulla.


Osallistu keskusteluun