Päivitys 30.1.2019 klo 15:07:
Häiriötilanteesta johtuneet ongelmat on nyt korjattu. Olemme erittäin pahoillamme asiakkaille aiheutuneesta haitasta.
***
Päivitys 30.1.2019 klo 13:33:
Häiriötilanne useissa Elisan palveluissa
Elisan palveluissa havaittiin häiriötilanne, joka vaikutti laajasti mm. Elisa Viihteeseen, Aitioon, Elisa Kirjaan ja elisa.fi-sivuston tiedotteisiin.
Häiriöllä oli vaikutusta myös muun muassa OmaElisaan, missä PDF-versiot laskuista eivät olleet saatavilla. Ongelmia oli myös pienessä määrässä sähköposteja. Ongelmat on nyt korjattu Elisa Viihteen, Aition, OmaElisan, Elisan Kirjan ja sähköpostien osalta. Vian korjaus jatkuu elisa.fi-verkkosivuston Uutishuoneen osalta.
Häiriötilanne johtui eilen tapahtuneesta levyjärjestelmäviasta, jota yritettiin korjata laitetoimittajan suosittelemalla hätämuutoksella. Kyseinen muutos kuitenkin epäonnistui, ja ongelmat alkoivat näkyä asiakkaille tiistai-iltana noin klo 16. Sen jälkeen vikaa on korjattu läpi yön ja koko aamupäivän. Korjaustyötä jatketaan yhä täysmiehityksellä.
Olemme erittäin pahoillamme asiakkaille aiheutuneesta haitasta.
***
Elisan palveluissa on havaittu häiriötilanne, jota korjataan parhaillaan. Häiriö vaikuttaa laajasti Elisa Viihteeseen ja Aitioon sekä Elisa Kirjaan.
Häiriöllä on vaikutusta myös OmaElisaan, missä PDF-versiot laskuista eivät ole saatavilla.
Pahoittelemme tilannetta!
Sivu 1 / 2
Kesti kyllä aika kauan ennenkuin Elisalta tuli virallista häiriötietoa tälle keskustelupalstalle.Täällä asiakkaat ovat kyselleet mikä on vikana kun ei toimi! Monet asiakkaat ovat turhaan irroitelleet johtoja ja tehneet tehdasasetuksien palautusta!
Pahoittelut - olisi pitänyt tulla aiemmin.
Voisitte vähän tiedottaa myös niille asiakkaille joilla on ollut koko netti poikki eilisestä kello 16:sta asti. Ei paljon lämmitä nämä muut tiedotteet kun televisio ja muut laitteet ovat pimeänä ja etätyöpäivä vaihtui lumessa kahlaamiseen.
Minä en ole päässyt sähköpostiinikaan eilisen iltapäivän jälkeen
Helsingissä 00650 alueella eilisestä alkaen VDSL laajakaista on pätkinyt ja nyt ollut koko aamun kokonaan poikki. Aikamoinen häiriö, kun kaikki mahdolliset palvelut ovat nurin.
Päivitin eilen viihteeseen uuden 24kk sopparin ja samana päivänä alkoi koko järjestelmä takkuilla ja odotin innolla että pääsen illalla katsomaan HBO kanavapaketin sisältöä mutta ei.... Ei kovin kiva fiilis tästä jäänyt, taidan vedota palvelun heikkoon laatuun ja perua sopimuksen!
Tämä VDSL-vika on yksittäinen vika, joka harmillisesti sattui juuri samaan aikaan kun tämä isompi vika.
Nämä eivät liity toisiinsa, kyseessä on vain harmillinen sattuma.
Pahoittelemme tilannetta.
Olisi todella kiva ja hyvää asiakaspalvelua, jos näistä häiriöistä tulisi tieto vaikaa tavistekstarina. Tämän päivän suunnitellut hommat kotona pitääkin nyt mennä tekemään muualle (minnekköhän?) ja suunnitella koko loppupäivän menot uusiksi. Mitkä vaikuttaa jo huomiseenkin...
Onpas sukkelaa. Mä en oo huomannu mitään erikoista. Normaalia hidastelua lukuunottamatta, mikä ilmeisesti johtuu säästä.
Ja tuo tekstari, se todellakin pistetään harkintaan 🙂
Mistähän asiakas olisi voinut tämän tietää jos vika alkaa samalla kellonlyömällä? Olen jo vikailmoituksen tehnyt eilen illalla.
Nyt toimii netti! Jei!
Liittyyko häiriöt myös Pilvilinna-palveluihin? Puhelin ei saa yhteyttä palveluun eikä mm. kuvat tallennu. Onneksi ei siis mitenkään hätä siitä just nyt.
Liittyyko häiriöt myös Pilvilinna-palveluihin? Puhelin ei saa yhteyttä palveluun eikä mm. kuvat tallennu. Onneksi ei siis mitenkään hätä siitä just nyt.
Monta viikkoa jo pätkinyt netti. Ja nyt kokonaan poikki,edes kanavat ei näy. Kauanko korjaus kestää vielä?
Netin pätkimisestä kannattaa olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun ja tehdä vikailmoitus.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot
Lisäksi kannattaa resetoida modeemi, joskus sekin auttaa.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot
Lisäksi kannattaa resetoida modeemi, joskus sekin auttaa.
Resetointi tai sammutus ei auta. No jätin nyt soittopyynnön...
Moi,
OmaElisa on vielä alhaalla, kirjautuminen päättyy järjestelmävirheeseen.
OmaElisa on vielä alhaalla, kirjautuminen päättyy järjestelmävirheeseen.
Ei ole kaikki ongelmat korjattu,mm. ei pääse kirjautumaan sähköpostitilille läppärillä
Sama täällä: sposti toimii, ei toimi, toimii... Kuinkahan paljon tärkeää postia on hävinnyt bittien avaruuteen? Onko Elisalta hyvitystä odotettavissa?
Tänään kun avasin Elisa Viihteen jouduin tekemään kaikki asetukset uudelleen alkaen kielivalinnoista, verkkoyhteyksistä ja kanavahausta. Palvelun päivitys onnistui ja sain Viihteen taas käyttööni. Tässä samalla kuitenkin hävisi Ohjelmakirjasto kokonaan. Jäljelle jäi enää tallenteet, tv ja asetukset.
Mistähän moinen johtuu ja miten tilanteen saisi korjattua? Mobiiliäpissä kaikki toimii kuitenkin normaalisti.
Iso kiitos avusta jo ennakkoon!
/Nina
Mistähän moinen johtuu ja miten tilanteen saisi korjattua? Mobiiliäpissä kaikki toimii kuitenkin normaalisti.
Iso kiitos avusta jo ennakkoon!
/Nina
juuri tunti sitten tein vianetsintää teknisen neuvonnan kanssa VDSL verkon toimimattomuudesta. Netti ollut toimimaton maanantai illasta saakka.
Vian kuvaus on seuraavanlainen:
Modeemi ei saa neuvoteltua vdsl yhteyttä resetin jälkeen todella pitkään aikaan. Jossain vaiheessa saa ADSL2 linjan, mutta internet yhteyttä ei sitten saa ollenkaan. Modeemissa Zyxel B10b palaa keltainen dsl-valo ja Internet-merkkivalo vilkkuu ja muuttuu punaiseksi.
Mittausten mukaan linja on kuitenkin kunnossa ja ohjelmistoversio ajantasalla.
Ratkaisuna ongelmaan kirjattiin modeemivika ja ohjeistettiin hakemaan uusi modeemi lähellä sijaitsevasta Elisan toimipisteestä.
Ihmettelen nyt kuinka samankaltainen vika esiintyy näinkin monella yhteisön jäsenellä? Onko kenties tullut uusia ohjelmistopäivityksiä jotka voisivat olla yhteydessä tähänkin vikaan?
Tai sitten säötila?
Vian kuvaus on seuraavanlainen:
Modeemi ei saa neuvoteltua vdsl yhteyttä resetin jälkeen todella pitkään aikaan. Jossain vaiheessa saa ADSL2 linjan, mutta internet yhteyttä ei sitten saa ollenkaan. Modeemissa Zyxel B10b palaa keltainen dsl-valo ja Internet-merkkivalo vilkkuu ja muuttuu punaiseksi.
Mittausten mukaan linja on kuitenkin kunnossa ja ohjelmistoversio ajantasalla.
Ratkaisuna ongelmaan kirjattiin modeemivika ja ohjeistettiin hakemaan uusi modeemi lähellä sijaitsevasta Elisan toimipisteestä.
Ihmettelen nyt kuinka samankaltainen vika esiintyy näinkin monella yhteisön jäsenellä? Onko kenties tullut uusia ohjelmistopäivityksiä jotka voisivat olla yhteydessä tähänkin vikaan?
Tai sitten säötila?
OmaElisa on vielä alhaalla, kirjautuminen päättyy järjestelmävirheeseen.
OmaElisan osalta vika korjattiin iltapäivästä - kirjautumisongelma kuulostaa liittyvän johonkin muuhun asiaan. Laitathan
Viimeisimpien tietojen mukaan kaikki, mitkä tuohon tiistaina-keskiviikkona olleeseen ongelmaan liittyi, on korjattu. Mikäli teillä on vielä jotain ongelmia jotka on ilmenneet tuolloin eikä omin neuvoin ratkea, laittakaa meille @OmaYhteisö-tiimi kautta yksäriä jos asian selvittämisellä ei ole niin akuutti kiire, nopeammissa asioissa suosittelen Facebookia tai ihan yhteydenottoa asiakaspalveluun niin saadaan asiaa nopeammin katsottua kuntoon :)
Pari huomio vielä tarkemmin:
@Nina W. palauta digiboksille tehdasasetukset kertaalleen viisi kertaa boksin virtanappia nopeasti näpyttämällä
@JyrkiA modeemeihin tai laajakaistoihin ei tuolla vialla ole ollut vaikutusta
@jukkakne ja @Repale jos sähköposti ei vieläkään toimi niin laittakaa viestiä meillepäin
Pahoittelut vielä kollektiivisesti kaikille joilla on ongelmia ilmennyt joko tämän myötä tai muuten palveluissa! 😞
Pari huomio vielä tarkemmin:
Pahoittelut vielä kollektiivisesti kaikille joilla on ongelmia ilmennyt joko tämän myötä tai muuten palveluissa! 😞
Pari huomio vielä tarkemmin:
Pahoittelut vielä kollektiivisesti kaikille joilla on ongelmia ilmennyt joko tämän myötä tai muuten palveluissa! :(
Sähköposti toimii tietokoneella, mutta ei Ipadin eikä kännykän (Samsung) selaimella.
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi