Skip to main content

Useissa Elisan palveluissa häiriöitä

  • 30. tammikuuta 2019
  • 39 kommenttia
  • 11466 katselukerrat

Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1906 kommenttia
Päivitys 30.1.2019 klo 15:07:

Häiriötilanteesta johtuneet ongelmat on nyt korjattu. Olemme erittäin pahoillamme asiakkaille aiheutuneesta haitasta.

***

Päivitys 30.1.2019 klo 13:33:

Häiriötilanne useissa Elisan palveluissa

Elisan palveluissa havaittiin häiriötilanne, joka vaikutti laajasti mm. Elisa Viihteeseen, Aitioon, Elisa Kirjaan ja elisa.fi-sivuston tiedotteisiin.

Häiriöllä oli vaikutusta myös muun muassa OmaElisaan, missä PDF-versiot laskuista eivät olleet saatavilla. Ongelmia oli myös pienessä määrässä sähköposteja. Ongelmat on nyt korjattu Elisa Viihteen, Aition, OmaElisan, Elisan Kirjan ja sähköpostien osalta. Vian korjaus jatkuu elisa.fi-verkkosivuston Uutishuoneen osalta.

Häiriötilanne johtui eilen tapahtuneesta levyjärjestelmäviasta, jota yritettiin korjata laitetoimittajan suosittelemalla hätämuutoksella. Kyseinen muutos kuitenkin epäonnistui, ja ongelmat alkoivat näkyä asiakkaille tiistai-iltana noin klo 16. Sen jälkeen vikaa on korjattu läpi yön ja koko aamupäivän. Korjaustyötä jatketaan yhä täysmiehityksellä.

Olemme erittäin pahoillamme asiakkaille aiheutuneesta haitasta.


***

Elisan palveluissa on havaittu häiriötilanne, jota korjataan parhaillaan. Häiriö vaikuttaa laajasti Elisa Viihteeseen ja Aitioon sekä Elisa Kirjaan.

Häiriöllä on vaikutusta myös OmaElisaan, missä PDF-versiot laskuista eivät ole saatavilla.

Pahoittelemme tilannetta!
Oliko tästä hyötyä?

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

39 kommenttia

Forum|alt.badge.img
  • Älyniekka
  • 54 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Kesti kyllä aika kauan ennenkuin Elisalta tuli virallista häiriötietoa tälle keskustelupalstalle.Täällä asiakkaat ovat kyselleet mikä on vikana kun ei toimi! Monet asiakkaat ovat turhaan irroitelleet johtoja ja tehneet tehdasasetuksien palautusta!

Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1906 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
pappa kirjoitti:
Kesti kyllä aika kauan ennenkuin Elisalta tuli virallista häiriötietoa tälle keskustelupalstalle.Täällä asiakkaat ovat kyselleet mikä on vikana kun ei toimi! Monet asiakkaat ovat turhaan irroitelleet johtoja ja tehneet tehdasasetuksien palautusta!



Pahoittelut - olisi pitänyt tulla aiemmin.

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Voisitte vähän tiedottaa myös niille asiakkaille joilla on ollut koko netti poikki eilisestä kello 16:sta asti. Ei paljon lämmitä nämä muut tiedotteet kun televisio ja muut laitteet ovat pimeänä ja etätyöpäivä vaihtui lumessa kahlaamiseen.

😡

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Minä en ole päässyt sähköpostiinikaan eilisen iltapäivän jälkeen

Forum|alt.badge.img+2
  • Avulias
  • 34 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Helsingissä 00650 alueella eilisestä alkaen VDSL laajakaista on pätkinyt ja nyt ollut koko aamun kokonaan poikki. Aikamoinen häiriö, kun kaikki mahdolliset palvelut ovat nurin.

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Päivitin eilen viihteeseen uuden 24kk sopparin ja samana päivänä alkoi koko järjestelmä takkuilla ja odotin innolla että pääsen illalla katsomaan HBO kanavapaketin sisältöä mutta ei.... Ei kovin kiva fiilis tästä jäänyt, taidan vedota palvelun heikkoon laatuun ja perua sopimuksen!

Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1906 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Hai kirjoitti:
Helsingissä 00650 alueella eilisestä alkaen VDSL laajakaista on pätkinyt ja nyt ollut koko aamun kokonaan poikki. Aikamoinen häiriö, kun kaikki mahdolliset palvelut ovat nurin.


Tämä VDSL-vika on yksittäinen vika, joka harmillisesti sattui juuri samaan aikaan kun tämä isompi vika.

Nämä eivät liity toisiinsa, kyseessä on vain harmillinen sattuma.

Pahoittelemme tilannetta.

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Olisi todella kiva ja hyvää asiakaspalvelua, jos näistä häiriöistä tulisi tieto vaikaa tavistekstarina. Tämän päivän suunnitellut hommat kotona pitääkin nyt mennä tekemään muualle (minnekköhän?) ja suunnitella koko loppupäivän menot uusiksi. Mitkä vaikuttaa jo huomiseenkin...

Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1906 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
kivi77 kirjoitti:
Voisitte vähän tiedottaa myös niille asiakkaille joilla on ollut koko netti poikki eilisestä kello 16:sta asti. Ei paljon lämmitä nämä muut tiedotteet kun televisio ja muut laitteet ovat pimeänä ja etätyöpäivä vaihtui lumessa kahlaamiseen.

😡


@kivi77 Mahdolliset laajakaistayhteyksien viat eivät ole sidoksissa tähän laajaan häiriöön. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin tehdään vikailmoitus!

Onpas sukkelaa. Mä en oo huomannu mitään erikoista. Normaalia hidastelua lukuunottamatta, mikä ilmeisesti johtuu säästä.

Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1906 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
MieMai kirjoitti:
Olisi todella kiva ja hyvää asiakaspalvelua, jos näistä häiriöistä tulisi tieto vaikaa tavistekstarina. Tämän päivän suunnitellut hommat kotona pitääkin nyt mennä tekemään muualle (minnekköhän?) ja suunnitella koko loppupäivän menot uusiksi. Mitkä vaikuttaa jo huomiseenkin...


@MieMai mahdolliset laajakaistaviat eivät ole kytköksissä tähän laajaan vikaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin tehdään vikailmoitus!

Ja tuo tekstari, se todellakin pistetään harkintaan 🙂

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Suvi kirjoitti:

kivi77 kirjoitti:
Voisitte vähän tiedottaa myös niille asiakkaille joilla on ollut koko netti poikki eilisestä kello 16:sta asti. Ei paljon lämmitä nämä muut tiedotteet kun televisio ja muut laitteet ovat pimeänä ja etätyöpäivä vaihtui lumessa kahlaamiseen.

😡
@kivi77 Mahdolliset laajakaistayhteyksien viat eivät ole sidoksissa tähän laajaan häiriöön. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin tehdään vikailmoitus!


Mistähän asiakas olisi voinut tämän tietää jos vika alkaa samalla kellonlyömällä? Olen jo vikailmoituksen tehnyt eilen illalla.

Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2939 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
@kivi77 eipä mistään täydellä varmuudella 😞 Siispä hyvä että varmistat 🙂 Hyvä myös että olet jo tuon vikailmoituksen tehnyt niin ongelma on korjauksessa 🙂

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Nyt toimii netti! Jei!
Liittyyko häiriöt myös Pilvilinna-palveluihin? Puhelin ei saa yhteyttä palveluun eikä mm. kuvat tallennu. Onneksi ei siis mitenkään hätä siitä just nyt.
😬

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Monta viikkoa jo pätkinyt netti. Ja nyt kokonaan poikki,edes kanavat ei näy. Kauanko korjaus kestää vielä?

Dj_God
Forum|alt.badge.img+26
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 800 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Netin pätkimisestä kannattaa olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun ja tehdä vikailmoitus.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot

Lisäksi kannattaa resetoida modeemi, joskus sekin auttaa.

  • Tulokas
  • 2 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Resetointi tai sammutus ei auta. No jätin nyt soittopyynnön...

  • Avulias
  • 12 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Moi,

OmaElisa on vielä alhaalla, kirjautuminen päättyy järjestelmävirheeseen.

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
Ei ole kaikki ongelmat korjattu,mm. ei pääse kirjautumaan sähköpostitilille läppärillä

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
jukkakne kirjoitti:
Ei ole kaikki ongelmat korjattu,mm. ei pääse kirjautumaan sähköpostitilille läppärillä

Sama täällä: sposti toimii, ei toimi, toimii... Kuinkahan paljon tärkeää postia on hävinnyt bittien avaruuteen? Onko Elisalta hyvitystä odotettavissa?

  • Tulokas
  • 1 kommentti
  • 30. tammikuuta 2019
Tänään kun avasin Elisa Viihteen jouduin tekemään kaikki asetukset uudelleen alkaen kielivalinnoista, verkkoyhteyksistä ja kanavahausta. Palvelun päivitys onnistui ja sain Viihteen taas käyttööni. Tässä samalla kuitenkin hävisi Ohjelmakirjasto kokonaan. Jäljelle jäi enää tallenteet, tv ja asetukset.

Mistähän moinen johtuu ja miten tilanteen saisi korjattua? Mobiiliäpissä kaikki toimii kuitenkin normaalisti.

Iso kiitos avusta jo ennakkoon!
/Nina

Forum|alt.badge.img+1
  • Avulias
  • 13 kommenttia
  • 30. tammikuuta 2019
juuri tunti sitten tein vianetsintää teknisen neuvonnan kanssa VDSL verkon toimimattomuudesta. Netti ollut toimimaton maanantai illasta saakka.

Vian kuvaus on seuraavanlainen:
Modeemi ei saa neuvoteltua vdsl yhteyttä resetin jälkeen todella pitkään aikaan. Jossain vaiheessa saa ADSL2 linjan, mutta internet yhteyttä ei sitten saa ollenkaan. Modeemissa Zyxel B10b palaa keltainen dsl-valo ja Internet-merkkivalo vilkkuu ja muuttuu punaiseksi.

Mittausten mukaan linja on kuitenkin kunnossa ja ohjelmistoversio ajantasalla.

Ratkaisuna ongelmaan kirjattiin modeemivika ja ohjeistettiin hakemaan uusi modeemi lähellä sijaitsevasta Elisan toimipisteestä.

Ihmettelen nyt kuinka samankaltainen vika esiintyy näinkin monella yhteisön jäsenellä? Onko kenties tullut uusia ohjelmistopäivityksiä jotka voisivat olla yhteydessä tähänkin vikaan?
Tai sitten säötila?

Suvi
OmaYhteisön yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+14
  • Keskustelun aloittaja
  • OmaYhteisön yhteisömanageri
  • 1906 kommenttia
  • 31. tammikuuta 2019
mipele kirjoitti:
Moi,

OmaElisa on vielä alhaalla, kirjautuminen päättyy järjestelmävirheeseen.


OmaElisan osalta vika korjattiin iltapäivästä - kirjautumisongelma kuulostaa liittyvän johonkin muuhun asiaan. Laitathan @OmaYhteisö-tiimi 'lle yksärin, niin tutkitaan asiaa 🙂

Patomiäs
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+22
  • Elisalainen
  • 2939 kommenttia
  • 31. tammikuuta 2019
Viimeisimpien tietojen mukaan kaikki, mitkä tuohon tiistaina-keskiviikkona olleeseen ongelmaan liittyi, on korjattu. Mikäli teillä on vielä jotain ongelmia jotka on ilmenneet tuolloin eikä omin neuvoin ratkea, laittakaa meille @OmaYhteisö-tiimi kautta yksäriä jos asian selvittämisellä ei ole niin akuutti kiire, nopeammissa asioissa suosittelen Facebookia tai ihan yhteydenottoa asiakaspalveluun niin saadaan asiaa nopeammin katsottua kuntoon :)

Pari huomio vielä tarkemmin:
@Nina W. palauta digiboksille tehdasasetukset kertaalleen viisi kertaa boksin virtanappia nopeasti näpyttämällä
@JyrkiA modeemeihin tai laajakaistoihin ei tuolla vialla ole ollut vaikutusta
@jukkakne ja @Repale jos sähköposti ei vieläkään toimi niin laittakaa viestiä meillepäin

Pahoittelut vielä kollektiivisesti kaikille joilla on ongelmia ilmennyt joko tämän myötä tai muuten palveluissa! 😞

  • Keskustelija
  • 3 kommenttia
  • 31. tammikuuta 2019
Patomiäs kirjoitti:
Viimeisimpien tietojen mukaan kaikki, mitkä tuohon tiistaina-keskiviikkona olleeseen ongelmaan liittyi, on korjattu. Mikäli teillä on vielä jotain ongelmia jotka on ilmenneet tuolloin eikä omin neuvoin ratkea, laittakaa meille @OmaYhteisö-tiimi kautta yksäriä jos asian selvittämisellä ei ole niin akuutti kiire, nopeammissa asioissa suosittelen Facebookia tai ihan yhteydenottoa asiakaspalveluun niin saadaan asiaa nopeammin katsottua kuntoon :)

Pari huomio vielä tarkemmin:
@Nina W. palauta digiboksille tehdasasetukset kertaalleen viisi kertaa boksin virtanappia nopeasti näpyttämällä
@JyrkiA modeemeihin tai laajakaistoihin ei tuolla vialla ole ollut vaikutusta
@jukkakne ja @Repale jos sähköposti ei vieläkään toimi niin laittakaa viestiä meillepäin

Pahoittelut vielä kollektiivisesti kaikille joilla on ongelmia ilmennyt joko tämän myötä tai muuten palveluissa! :(

Sähköposti toimii tietokoneella, mutta ei Ipadin eikä kännykän (Samsung) selaimella.