Vastattu

Huollon kesto

  • 21 huhtikuu 2020
  • 14 kommenttia
  • 1153 katselukerrat

On yritetty saada selville puhelimen huoltotilannetta; kohta kolmatta viikkoa huollossa. Puhelin vietiin paikalliseen myymälään, mutta sitten ongelmat alkoivat. En tiedä onko korjaaminen niin salaista, ettei huollon tilannetta saa selville mistään ja ainoa viesti on se, että myymälä ilmoittaa tekstiviestillä saapumisesta. Edes huoltoon lähtiessä ei annettua mitään kuittia tai vastaavaa. Ainoa syy viivästymiseen on vallitseva tilanne ja se, ettei myymälä saa lainkaan postia (ilmeisesti niitä huollosta saapuvia).

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 21 huhtikuu 2020, 13:27

On yritetty saada selville puhelimen huoltotilannetta; kohta kolmatta viikkoa huollossa. Puhelin vietiin paikalliseen myymälään, mutta sitten ongelmat alkoivat. En tiedä onko korjaaminen niin salaista, ettei huollon tilannetta saa selville mistään ja ainoa viesti on se, että myymälä ilmoittaa tekstiviestillä saapumisesta. Edes huoltoon lähtiessä ei annettua mitään kuittia tai vastaavaa. Ainoa syy viivästymiseen on vallitseva tilanne ja se, ettei myymälä saa lainkaan postia (ilmeisesti niitä huollosta saapuvia).

Hmm.. Laittaisitko asiasta yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voitaisiin katsoa huollon tilannetta tarkemmin lävitse? 

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

On yritetty saada selville puhelimen huoltotilannetta; kohta kolmatta viikkoa huollossa. Puhelin vietiin paikalliseen myymälään, mutta sitten ongelmat alkoivat. En tiedä onko korjaaminen niin salaista, ettei huollon tilannetta saa selville mistään ja ainoa viesti on se, että myymälä ilmoittaa tekstiviestillä saapumisesta. Edes huoltoon lähtiessä ei annettua mitään kuittia tai vastaavaa. Ainoa syy viivästymiseen on vallitseva tilanne ja se, ettei myymälä saa lainkaan postia (ilmeisesti niitä huollosta saapuvia).

Hmm.. Laittaisitko asiasta yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voitaisiin katsoa huollon tilannetta tarkemmin lävitse? 

Puhelimeni ollut (Sony Xperia XZ2 compact) huollossa 27.4.2020 lähtien ja alkaa kärsivällisyys olla koetuksella. Alunperin luvattiin huollon kestoksi 2 viikkoa. Mistään ei tipu mitään informaatiota huollon statuksesta ja kuinka kauan tässä joutuu vielä odottelemaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Kaksi viikkoa on yleensä aika normaalia, mutta 2kk alkaa olla jo melko pitkä aika. Toki Korona saattaa aiheuttaa huomattavia viivästyksiä mm. varaosien toimitukseen, mutta tästä kyllä pitäisi informoida asiakasta ja tarjota jokin korvaava vaihtoehto.

 

Mikäli puhelin on edelleen huoltofirmassa, eikä esim. myymälässä odottamassa noutoa, kannattaa harkita kaupan purun vaatimista.

Käyttäjätaso 3

Laittaisitko @Farmaca meille vielä yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? :slight_smile: Kuten Dj_God totesikin niin 2 viikkoa on vielä varsin normaali huoltoaika, mutta 2 kuukautta kuulostaa jo poikkeukselliselta. Toki tänä keväänä on useamman syyn soppana ollut joitain viivästyksiä huolloissa, mutta selvitetään ihmeessä missä laite menee!

Sama homma minulla. Joskin minun puhelimeni on ollut huollossa nyt “vasta” kaksi viikkoa, mutta sain liikkeestä mcaren huollon tilausvahvistuksen, ja seurantalinkin. sen mukaan laite ei ole vielä edes saapunut huoltofirmaan.
Olen kysellyt laitteen perään sieltä täältä ja kaikkialla vain kohautellaan hartioita.

Itselläni ollut puhelin Elisan kautta takuuhuollossa nyt yli kuukauden.

Tänään yritin selvittää sen tilannetta itse. Puhelin on Elisan liikkeen kautta huoltoyhteistyökumppanin mcare:n vastuulla. Heidän asiakaspalvelunsa pyysi soittamaan Digimon:lle. Digimonin asiakaspalvelu vastasi ettei näe huollon tilannetta, mutta lupasi ottaa selvää. Saa nähdä tuleeko sieltä infoa takaisinpäin.

Jokatapauksessa maksan luurista vieläkin joka kuukausi kun se on osamaksulla ostettu. Nyt siis olen ollut ilman tätä luuria toistaiseksi yli kuukauden ja vähän syletti maksaa puhelimesta viime laskulla. Jos takuuhuolto toimii tällä nopeudella niin aina pitää olla vähintään kaksi puhelinta ostettuna, ettei tarvitse olla ilman puhelinta. :|
 

Itselläni ollut puhelin Elisan kautta takuuhuollossa nyt yli kuukauden.

Tänään yritin selvittää sen tilannetta itse. Puhelin on Elisan liikkeen kautta huoltoyhteistyökumppanin mcare:n vastuulla. Heidän asiakaspalvelunsa pyysi soittamaan Digimon:lle. Digimonin asiakaspalvelu vastasi ettei näe huollon tilannetta, mutta lupasi ottaa selvää. Saa nähdä tuleeko sieltä infoa takaisinpäin.

Jokatapauksessa maksan luurista vieläkin joka kuukausi kun se on osamaksulla ostettu. Nyt siis olen ollut ilman tätä luuria toistaiseksi yli kuukauden ja vähän syletti maksaa puhelimesta viime laskulla. Jos takuuhuolto toimii tällä nopeudella niin aina pitää olla vähintään kaksi puhelinta ostettuna, ettei tarvitse olla ilman puhelinta. :|
 


Tuo kuukausi on jo rikollista :rage: . Ja olen kuullut että joillakin on kestänyt kaksikin kuukautta, eikä vieläkään tietoa mistään suunnalta.
Eikö Elisalla ole mitään vastuuta näistä huoltokapuloista ? Ei Elisalla ole kyllä tuntuneet paljon muustakaan välittävän. Muusta kun että rahat tulee.

Minäkin ostin toisen puhelimen, koska pakko joku kapula olla.
Sitä kai Elisa toivookin.

Vaikka Elisan liikkeestä olisi saanut kympillä varakapulan huollon ajaksi, niin siihen asennettuja henkilökohtaisia tietoja, asetuksia ja sovelluksia olisi taas ollut aikamoinen työ siirtää pois kun huoltokapula joskus tässä elämässä palaa. tai toivottavasti palaa.

Minulla Elisan liikkeestä sanoivat samalla tavalla että ne ei näe huollon tilannetta, mutta lupasivat ottaa selvää. Mitään ei ole kuulunut.

Oletteko katselleet mitä kuluttajasuoja tästä asiasta sanoo ?

Täytyy ottaa selvää siitä, mikäli toiset pari viikkoa vielä kestää. minä en ala kuukautta odottelemaan - enkä kahta.

Varsinkin kun huoltoliike lupaa tilausvahvistuksessaan ja sivuillaan huollon parissa kolmessa päivässä. ja Elisakin keskimäärin 5 - 8 päivässä että saa kapulan takaisinkin.  Nyt se ei ole siis mennyt perillekään edes 11 päivässä.

Kun olin viemässä 17. päivä kännykkääni liikkeeseen huoltoon ja odottelin vuoroani, kuulin asiakaspalvelijan puhuvan puhelimessa. asiakkaan puhelin oli ollut niin kauan huollossa, eikä ollut tietoa missä on, niin “tehdääs tässä nyt niin, että saatte uuden laitteen tilalle, kun on kestänyt näin kauan”. Olikohan tuo asiakas odottanut puoli vuotta vai vuoden ?

Tähän olisi kyllä hyvä saada Elisalaisilta joku kommentti. Muutakin kun pelkkiä pahoitteluja.

 

 

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Pahoittelut laitteiden huoltoaikojen pitkittymisestä! Yksi laitteiden huoltoyhtiöistä meni konkurssiin tänä keväänä. Siitä johtuen huoltomäärät ja -jonot ovat kasvaneet muilla huoltoyhtiöillä. Tilanne on haastava ja ikävä kyllä näkyy nyt normaalia pidempinä huoltoaikoina.

Asian eteen tehdään koko ajan kovasti töitä ja yritämme koko ajan parantaa toimintaa yhteistyössä huoltokumppaneiden kanssa.

Jos laitteesi huolto on pitkittynyt useaan viikkoon, voidaan laitteesi huollon tilannetta selvittää huoltokumppaneilta. Ota tällöin yhteyttä yksityisviestillä OmaYhteisö-tiimin kautta ja selvitämme asiaa. :)

Pahoittelut laitteiden huoltoaikojen pitkittymisestä! Yksi laitteiden huoltoyhtiöistä meni konkurssiin tänä keväänä. Siitä johtuen huoltomäärät ja -jonot ovat kasvaneet muilla huoltoyhtiöillä. Tilanne on haastava ja ikävä kyllä näkyy nyt normaalia pidempinä huoltoaikoina.

Asian eteen tehdään koko ajan kovasti töitä ja yritämme koko ajan parantaa toimintaa yhteistyössä huoltokumppaneiden kanssa.

Jos laitteesi huolto on pitkittynyt useaan viikkoon, voidaan laitteesi huollon tilannetta selvittää huoltokumppaneilta. Ota tällöin yhteyttä yksityisviestillä OmaYhteisö-tiimin kautta ja selvitämme asiaa. :)


Jos olette tienneet huoltohtiön aiheuttaman ruuhkatilanteen jo keväällä, niin miksi minulle reilu pari viikkoa sitten sanottiin että saisin kapulani takaisin parissa viikossa ?

Mikä on tiedän tulkintanne pitkittynyt huolto ? “Useaan viikkoon”. mielestäni kolmatta viikkoa kestänyt huolto on tuo “usea viikko”, mutta kaikkialta mistä olen kysellyt, niin ei tehdä yhtään mitään. sanotaan vaan että tekstiviesti tulee kun laite on noudettavissa.
Kirjoitin tiistaina myös Elisa liikkeeseen mihin laitteen vein. he eivät vastaa.

Käyttäjätaso 4

Nopeemmin huollot tuntuu menevän, kun jättää välikädet pois. Itse suoraan huoltoon viemällä tai lähettämällä menee niin nopeesti perille kuin mahdollista. Ei pahemmin ollut ongelmia tuolla systeemillä.

 

Elisa tekee välissä kuitenkin vaan sen lähetyksen eikä muuta, jos siis muistaa lähettää niin turhaa sinne viedä. Kuitti yleensä riittää huoltoon viemiseen ja jokaisella merkillä omat takuuhuoltopaikat joiden kanssa voi sopia mitä tehdään ja miten edetään.

Nopeemmin huollot tuntuu menevän, kun jättää välikädet pois. Itse suoraan huoltoon viemällä tai lähettämällä menee niin nopeesti perille kuin mahdollista. Ei pahemmin ollut ongelmia tuolla systeemillä.

 

Ajattelin ja kokeilin tuota itse suoraan huoltoon lähettämisen vaihtoehtoa ensiksi.

Siinä oli vaan sellainen homma, että kun sain ohjeessa kaksi vaihtoehtoa laitteen huoltoon toimittamisesta:
 1) Olette yhteydessä suoraan One Plussaan. https://oneplus.net/fi Sieltä aukeaa kohta Support, ja sieltä live chat. Chatin kautta voi keskustella OnePlus ? asiakaspalvelijan kanssa ongelmasta, jonka aikana OnePlus ? asiakaspalvelija luo tapahtumasta heille oman "toimeksiannon". Sitten siinä chatin aikana se toimeksianto tulee hoidettua alusta loppuun, eli se One Plussan asiakaspalvelija kysyy tarvittavat kysymykset kuten puhelimen IMEI-koodi yms yms, ja lopuksi hän antaa myös ohjeet että mihin laite toimitetaan ja miten.

2) Käytte Elisa myymälässä ja he hoitavat tämän saman asian teidän puolestanne. Tässä kohtaa täytyy vain sanoa, että se tarkoittaa käytännössä noin viikkoa lisää siihen, että milloin te tulette saamaan puhelimen takaisin itsellenne.


Kohta 1) että olisin toimittanut itse laitteen One Plussaan huoltoon ei onnistunut, koska keskustelu tämän One Plussan asiakaspalvelijan kanssa olisi ollut mahdollista vain englannin kielellä.
Tuo seikka unohtui Elisalta mainita, joten turhaan edes kokeilin OnePlussan asiakaspalvelua.
One Plussan asiakaspalvelussa ennen varsinaista huoltotilauksen tekemistä onneksi siellä tuli ilmoitus että kaikki asioinnit tulisi tapamahtumaan vain englanniksi.


Siksi oli pakko turvautua vaihtoehtoon 2 .

 

Käyttäjätaso 4

Mahtaiskohan laki sanoa jotain, jos palvelua ei saa kuin englanniksi varsinkin, kun laitetta myydään Suomessa. Ei ole ennen moista vastaan tullut. Noh pitänee välttää OnePlus puhelimia ennen kuin tuo epäkohta on korjattu. Mikä taho ne mahtaa täällä takuuhuoltaa voishan sieltä kysellä.
 

Joskus tuli ostettua asuksen padphone 2 ja se piti lähettää kuriirilla aina ruotsiin upsalaan korjattavaksi. Oli viimonen asuksen luuri. Siinä matkassa sun muussa kesti ihan mukavasti. Tosin enää tiiä korjattaisko niitä jo suomessakin. Aika tavalla aikaa jo tuosta.

 

Edit:

Tällänen tuli vastaan OnePlus huoltokeskus

Mahtaiskohan laki sanoa jotain, jos palvelua ei saa kuin englanniksi varsinkin, kun laitetta myydään Suomessa. Ei ole ennen moista vastaan tullut. Noh pitänee välttää OnePlus puhelimia ennen kuin tuo epäkohta on korjattu. Mikä taho ne mahtaa täällä takuuhuoltaa voishan sieltä kysellä.
 

Joskus tuli ostettua asuksen padphone 2 ja se piti lähettää kuriirilla aina ruotsiin upsalaan korjattavaksi. Oli viimonen asuksen luuri. Siinä matkassa sun muussa kesti ihan mukavasti. Tosin enää tiiä korjattaisko niitä jo suomessakin. Aika tavalla aikaa jo tuosta.

 

Edit:

Tällänen tuli vastaan OnePlus huoltokeskus

 

Ainakin jossain laissa on että käyttöohjeet pitää saada suomeksi, jos laitetta myydään suomessa. Sekään ei aina toteudu.

Edes erikseen jälkikäteen pyytämällä.

Aika usein törmää palveluihin, mihin ei saa tukea suomenkielellä.

Pahoittelut laitteiden huoltoaikojen pitkittymisestä! Yksi laitteiden huoltoyhtiöistä meni konkurssiin tänä keväänä. Siitä johtuen huoltomäärät ja -jonot ovat kasvaneet muilla huoltoyhtiöillä. Tilanne on haastava ja ikävä kyllä näkyy nyt normaalia pidempinä huoltoaikoina.

Asian eteen tehdään koko ajan kovasti töitä ja yritämme koko ajan parantaa toimintaa yhteistyössä huoltokumppaneiden kanssa.

Jos laitteesi huolto on pitkittynyt useaan viikkoon, voidaan laitteesi huollon tilannetta selvittää huoltokumppaneilta. Ota tällöin yhteyttä yksityisviestillä OmaYhteisö-tiimin kautta ja selvitämme asiaa. :)

 

lähetin jo useita päiviä sitten yksityisviestin OmaYhteisön tiimiin. mutta hiljaista on. kolme viikkoa umpeutuu eikä mistään kuulu yhtään mitään. Se on Elisan lähetettävä sitten uusi laite tilalle kohta.

 

Soitin tuonne mcareen, minkä puljun tilausvahvistuksen sain Elisalta kun sen laitteen huoltoon toimitettavaksi vein.
Kuten aikaisemmin sanottu, tämän tilausvahvistuksen seurantasivu näyttää vielä edelleen että Tilausta ei löydy.
No, nyt tuolta nähtiin että laite on lähetetty heille 23.6.2020 eli viikon päästä siitä kun  Elisalla kävin (17.6.)  Elisa siis odottaa viikon ennen kun lähettää laitteita huoltoon. Ei siis ihme että kestää.
Toivottavasti Elisalta tulee sitten tekstiviesti nopeammin kun viikon päästä siitä kun laite on noudettavissa. vai pitääkö Elisa tuota puhelinta viikon ennen kun ilmoittaa siitä.
Puhelu maksoi  taas palvelupuhelun perusteella ylimääräistä. Mutta pakko oli jotakin kautta saada jotain tietoa. Elisa juu lupaa selvittää, mutta ei kuitenkaan tee mitään.

mcaren asiakaspalvelijakin sanoi että voi tiedustella suoraan oneplussan huollosta, mutta jos kysyn jotain, niin en ymmärrä vastausta.  ja en kyllä osaa kysyäkään.

Elisa ei välitä kai näistä laitehuolloista ottaa selvää, koska heille ei euroja näistä tipu.

 

Osallistu keskusteluun