Vastattu

Huollon kesto


On yritetty saada selville puhelimen huoltotilannetta; kohta kolmatta viikkoa huollossa. Puhelin vietiin paikalliseen myymälään, mutta sitten ongelmat alkoivat. En tiedä onko korjaaminen niin salaista, ettei huollon tilannetta saa selville mistään ja ainoa viesti on se, että myymälä ilmoittaa tekstiviestillä saapumisesta. Edes huoltoon lähtiessä ei annettua mitään kuittia tai vastaavaa. Ainoa syy viivästymiseen on vallitseva tilanne ja se, ettei myymälä saa lainkaan postia (ilmeisesti niitä huollosta saapuvia).

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 21 April 2020, 13:27

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

52 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

On yritetty saada selville puhelimen huoltotilannetta; kohta kolmatta viikkoa huollossa. Puhelin vietiin paikalliseen myymälään, mutta sitten ongelmat alkoivat. En tiedä onko korjaaminen niin salaista, ettei huollon tilannetta saa selville mistään ja ainoa viesti on se, että myymälä ilmoittaa tekstiviestillä saapumisesta. Edes huoltoon lähtiessä ei annettua mitään kuittia tai vastaavaa. Ainoa syy viivästymiseen on vallitseva tilanne ja se, ettei myymälä saa lainkaan postia (ilmeisesti niitä huollosta saapuvia).

Hmm.. Laittaisitko asiasta yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle, niin voitaisiin katsoa huollon tilannetta tarkemmin lävitse? 

Puhelimeni ollut (Sony Xperia XZ2 compact) huollossa 27.4.2020 lähtien ja alkaa kärsivällisyys olla koetuksella. Alunperin luvattiin huollon kestoksi 2 viikkoa. Mistään ei tipu mitään informaatiota huollon statuksesta ja kuinka kauan tässä joutuu vielä odottelemaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Kaksi viikkoa on yleensä aika normaalia, mutta 2kk alkaa olla jo melko pitkä aika. Toki Korona saattaa aiheuttaa huomattavia viivästyksiä mm. varaosien toimitukseen, mutta tästä kyllä pitäisi informoida asiakasta ja tarjota jokin korvaava vaihtoehto.

 

Mikäli puhelin on edelleen huoltofirmassa, eikä esim. myymälässä odottamassa noutoa, kannattaa harkita kaupan purun vaatimista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Laittaisitko @Farmaca meille vielä yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta? :slight_smile: Kuten Dj_God totesikin niin 2 viikkoa on vielä varsin normaali huoltoaika, mutta 2 kuukautta kuulostaa jo poikkeukselliselta. Toki tänä keväänä on useamman syyn soppana ollut joitain viivästyksiä huolloissa, mutta selvitetään ihmeessä missä laite menee!

Käyttäjätaso 2

Sama homma minulla. Joskin minun puhelimeni on ollut huollossa nyt “vasta” kaksi viikkoa, mutta sain liikkeestä mcaren huollon tilausvahvistuksen, ja seurantalinkin. sen mukaan laite ei ole vielä edes saapunut huoltofirmaan.
Olen kysellyt laitteen perään sieltä täältä ja kaikkialla vain kohautellaan hartioita.

Itselläni ollut puhelin Elisan kautta takuuhuollossa nyt yli kuukauden.

Tänään yritin selvittää sen tilannetta itse. Puhelin on Elisan liikkeen kautta huoltoyhteistyökumppanin mcare:n vastuulla. Heidän asiakaspalvelunsa pyysi soittamaan Digimon:lle. Digimonin asiakaspalvelu vastasi ettei näe huollon tilannetta, mutta lupasi ottaa selvää. Saa nähdä tuleeko sieltä infoa takaisinpäin.

Jokatapauksessa maksan luurista vieläkin joka kuukausi kun se on osamaksulla ostettu. Nyt siis olen ollut ilman tätä luuria toistaiseksi yli kuukauden ja vähän syletti maksaa puhelimesta viime laskulla. Jos takuuhuolto toimii tällä nopeudella niin aina pitää olla vähintään kaksi puhelinta ostettuna, ettei tarvitse olla ilman puhelinta. :|
 

Käyttäjätaso 2

Itselläni ollut puhelin Elisan kautta takuuhuollossa nyt yli kuukauden.

Tänään yritin selvittää sen tilannetta itse. Puhelin on Elisan liikkeen kautta huoltoyhteistyökumppanin mcare:n vastuulla. Heidän asiakaspalvelunsa pyysi soittamaan Digimon:lle. Digimonin asiakaspalvelu vastasi ettei näe huollon tilannetta, mutta lupasi ottaa selvää. Saa nähdä tuleeko sieltä infoa takaisinpäin.

Jokatapauksessa maksan luurista vieläkin joka kuukausi kun se on osamaksulla ostettu. Nyt siis olen ollut ilman tätä luuria toistaiseksi yli kuukauden ja vähän syletti maksaa puhelimesta viime laskulla. Jos takuuhuolto toimii tällä nopeudella niin aina pitää olla vähintään kaksi puhelinta ostettuna, ettei tarvitse olla ilman puhelinta. :|
 


Tuo kuukausi on jo rikollista :rage: . Ja olen kuullut että joillakin on kestänyt kaksikin kuukautta, eikä vieläkään tietoa mistään suunnalta.
Eikö Elisalla ole mitään vastuuta näistä huoltokapuloista ? Ei Elisalla ole kyllä tuntuneet paljon muustakaan välittävän. Muusta kun että rahat tulee.

Minäkin ostin toisen puhelimen, koska pakko joku kapula olla.
Sitä kai Elisa toivookin.

Vaikka Elisan liikkeestä olisi saanut kympillä varakapulan huollon ajaksi, niin siihen asennettuja henkilökohtaisia tietoja, asetuksia ja sovelluksia olisi taas ollut aikamoinen työ siirtää pois kun huoltokapula joskus tässä elämässä palaa. tai toivottavasti palaa.

Minulla Elisan liikkeestä sanoivat samalla tavalla että ne ei näe huollon tilannetta, mutta lupasivat ottaa selvää. Mitään ei ole kuulunut.

Oletteko katselleet mitä kuluttajasuoja tästä asiasta sanoo ?

Täytyy ottaa selvää siitä, mikäli toiset pari viikkoa vielä kestää. minä en ala kuukautta odottelemaan - enkä kahta.

Varsinkin kun huoltoliike lupaa tilausvahvistuksessaan ja sivuillaan huollon parissa kolmessa päivässä. ja Elisakin keskimäärin 5 - 8 päivässä että saa kapulan takaisinkin.  Nyt se ei ole siis mennyt perillekään edes 11 päivässä.

Kun olin viemässä 17. päivä kännykkääni liikkeeseen huoltoon ja odottelin vuoroani, kuulin asiakaspalvelijan puhuvan puhelimessa. asiakkaan puhelin oli ollut niin kauan huollossa, eikä ollut tietoa missä on, niin “tehdääs tässä nyt niin, että saatte uuden laitteen tilalle, kun on kestänyt näin kauan”. Olikohan tuo asiakas odottanut puoli vuotta vai vuoden ?

Tähän olisi kyllä hyvä saada Elisalaisilta joku kommentti. Muutakin kun pelkkiä pahoitteluja.

 

 

 

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Pahoittelut laitteiden huoltoaikojen pitkittymisestä! Yksi laitteiden huoltoyhtiöistä meni konkurssiin tänä keväänä. Siitä johtuen huoltomäärät ja -jonot ovat kasvaneet muilla huoltoyhtiöillä. Tilanne on haastava ja ikävä kyllä näkyy nyt normaalia pidempinä huoltoaikoina.

Asian eteen tehdään koko ajan kovasti töitä ja yritämme koko ajan parantaa toimintaa yhteistyössä huoltokumppaneiden kanssa.

Jos laitteesi huolto on pitkittynyt useaan viikkoon, voidaan laitteesi huollon tilannetta selvittää huoltokumppaneilta. Ota tällöin yhteyttä yksityisviestillä OmaYhteisö-tiimin kautta ja selvitämme asiaa. :)

Käyttäjätaso 2

Pahoittelut laitteiden huoltoaikojen pitkittymisestä! Yksi laitteiden huoltoyhtiöistä meni konkurssiin tänä keväänä. Siitä johtuen huoltomäärät ja -jonot ovat kasvaneet muilla huoltoyhtiöillä. Tilanne on haastava ja ikävä kyllä näkyy nyt normaalia pidempinä huoltoaikoina.

Asian eteen tehdään koko ajan kovasti töitä ja yritämme koko ajan parantaa toimintaa yhteistyössä huoltokumppaneiden kanssa.

Jos laitteesi huolto on pitkittynyt useaan viikkoon, voidaan laitteesi huollon tilannetta selvittää huoltokumppaneilta. Ota tällöin yhteyttä yksityisviestillä OmaYhteisö-tiimin kautta ja selvitämme asiaa. :)


Jos olette tienneet huoltohtiön aiheuttaman ruuhkatilanteen jo keväällä, niin miksi minulle reilu pari viikkoa sitten sanottiin että saisin kapulani takaisin parissa viikossa ?

Mikä on tiedän tulkintanne pitkittynyt huolto ? “Useaan viikkoon”. mielestäni kolmatta viikkoa kestänyt huolto on tuo “usea viikko”, mutta kaikkialta mistä olen kysellyt, niin ei tehdä yhtään mitään. sanotaan vaan että tekstiviesti tulee kun laite on noudettavissa.
Kirjoitin tiistaina myös Elisa liikkeeseen mihin laitteen vein. he eivät vastaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Nopeemmin huollot tuntuu menevän, kun jättää välikädet pois. Itse suoraan huoltoon viemällä tai lähettämällä menee niin nopeesti perille kuin mahdollista. Ei pahemmin ollut ongelmia tuolla systeemillä.

 

Elisa tekee välissä kuitenkin vaan sen lähetyksen eikä muuta, jos siis muistaa lähettää niin turhaa sinne viedä. Kuitti yleensä riittää huoltoon viemiseen ja jokaisella merkillä omat takuuhuoltopaikat joiden kanssa voi sopia mitä tehdään ja miten edetään.

Käyttäjätaso 2

Nopeemmin huollot tuntuu menevän, kun jättää välikädet pois. Itse suoraan huoltoon viemällä tai lähettämällä menee niin nopeesti perille kuin mahdollista. Ei pahemmin ollut ongelmia tuolla systeemillä.

 

Ajattelin ja kokeilin tuota itse suoraan huoltoon lähettämisen vaihtoehtoa ensiksi.

Siinä oli vaan sellainen homma, että kun sain ohjeessa kaksi vaihtoehtoa laitteen huoltoon toimittamisesta:
 1) Olette yhteydessä suoraan One Plussaan. https://oneplus.net/fi Sieltä aukeaa kohta Support, ja sieltä live chat. Chatin kautta voi keskustella OnePlus ? asiakaspalvelijan kanssa ongelmasta, jonka aikana OnePlus ? asiakaspalvelija luo tapahtumasta heille oman "toimeksiannon". Sitten siinä chatin aikana se toimeksianto tulee hoidettua alusta loppuun, eli se One Plussan asiakaspalvelija kysyy tarvittavat kysymykset kuten puhelimen IMEI-koodi yms yms, ja lopuksi hän antaa myös ohjeet että mihin laite toimitetaan ja miten.

2) Käytte Elisa myymälässä ja he hoitavat tämän saman asian teidän puolestanne. Tässä kohtaa täytyy vain sanoa, että se tarkoittaa käytännössä noin viikkoa lisää siihen, että milloin te tulette saamaan puhelimen takaisin itsellenne.


Kohta 1) että olisin toimittanut itse laitteen One Plussaan huoltoon ei onnistunut, koska keskustelu tämän One Plussan asiakaspalvelijan kanssa olisi ollut mahdollista vain englannin kielellä.
Tuo seikka unohtui Elisalta mainita, joten turhaan edes kokeilin OnePlussan asiakaspalvelua.
One Plussan asiakaspalvelussa ennen varsinaista huoltotilauksen tekemistä onneksi siellä tuli ilmoitus että kaikki asioinnit tulisi tapamahtumaan vain englanniksi.


Siksi oli pakko turvautua vaihtoehtoon 2 .

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +9

Mahtaiskohan laki sanoa jotain, jos palvelua ei saa kuin englanniksi varsinkin, kun laitetta myydään Suomessa. Ei ole ennen moista vastaan tullut. Noh pitänee välttää OnePlus puhelimia ennen kuin tuo epäkohta on korjattu. Mikä taho ne mahtaa täällä takuuhuoltaa voishan sieltä kysellä.
 

Joskus tuli ostettua asuksen padphone 2 ja se piti lähettää kuriirilla aina ruotsiin upsalaan korjattavaksi. Oli viimonen asuksen luuri. Siinä matkassa sun muussa kesti ihan mukavasti. Tosin enää tiiä korjattaisko niitä jo suomessakin. Aika tavalla aikaa jo tuosta.

 

Edit:

Tällänen tuli vastaan OnePlus huoltokeskus

Käyttäjätaso 2

Mahtaiskohan laki sanoa jotain, jos palvelua ei saa kuin englanniksi varsinkin, kun laitetta myydään Suomessa. Ei ole ennen moista vastaan tullut. Noh pitänee välttää OnePlus puhelimia ennen kuin tuo epäkohta on korjattu. Mikä taho ne mahtaa täällä takuuhuoltaa voishan sieltä kysellä.
 

Joskus tuli ostettua asuksen padphone 2 ja se piti lähettää kuriirilla aina ruotsiin upsalaan korjattavaksi. Oli viimonen asuksen luuri. Siinä matkassa sun muussa kesti ihan mukavasti. Tosin enää tiiä korjattaisko niitä jo suomessakin. Aika tavalla aikaa jo tuosta.

 

Edit:

Tällänen tuli vastaan OnePlus huoltokeskus

 

Ainakin jossain laissa on että käyttöohjeet pitää saada suomeksi, jos laitetta myydään suomessa. Sekään ei aina toteudu.

Edes erikseen jälkikäteen pyytämällä.

Aika usein törmää palveluihin, mihin ei saa tukea suomenkielellä.

Käyttäjätaso 2

Pahoittelut laitteiden huoltoaikojen pitkittymisestä! Yksi laitteiden huoltoyhtiöistä meni konkurssiin tänä keväänä. Siitä johtuen huoltomäärät ja -jonot ovat kasvaneet muilla huoltoyhtiöillä. Tilanne on haastava ja ikävä kyllä näkyy nyt normaalia pidempinä huoltoaikoina.

Asian eteen tehdään koko ajan kovasti töitä ja yritämme koko ajan parantaa toimintaa yhteistyössä huoltokumppaneiden kanssa.

Jos laitteesi huolto on pitkittynyt useaan viikkoon, voidaan laitteesi huollon tilannetta selvittää huoltokumppaneilta. Ota tällöin yhteyttä yksityisviestillä OmaYhteisö-tiimin kautta ja selvitämme asiaa. :)

 

lähetin jo useita päiviä sitten yksityisviestin OmaYhteisön tiimiin. mutta hiljaista on. kolme viikkoa umpeutuu eikä mistään kuulu yhtään mitään. Se on Elisan lähetettävä sitten uusi laite tilalle kohta.

 

Soitin tuonne mcareen, minkä puljun tilausvahvistuksen sain Elisalta kun sen laitteen huoltoon toimitettavaksi vein.
Kuten aikaisemmin sanottu, tämän tilausvahvistuksen seurantasivu näyttää vielä edelleen että Tilausta ei löydy.
No, nyt tuolta nähtiin että laite on lähetetty heille 23.6.2020 eli viikon päästä siitä kun  Elisalla kävin (17.6.)  Elisa siis odottaa viikon ennen kun lähettää laitteita huoltoon. Ei siis ihme että kestää.
Toivottavasti Elisalta tulee sitten tekstiviesti nopeammin kun viikon päästä siitä kun laite on noudettavissa. vai pitääkö Elisa tuota puhelinta viikon ennen kun ilmoittaa siitä.
Puhelu maksoi  taas palvelupuhelun perusteella ylimääräistä. Mutta pakko oli jotakin kautta saada jotain tietoa. Elisa juu lupaa selvittää, mutta ei kuitenkaan tee mitään.

mcaren asiakaspalvelijakin sanoi että voi tiedustella suoraan oneplussan huollosta, mutta jos kysyn jotain, niin en ymmärrä vastausta.  ja en kyllä osaa kysyäkään.

Elisa ei välitä kai näistä laitehuolloista ottaa selvää, koska heille ei euroja näistä tipu.

 

Käyttäjätaso 2

toissapäivänä eli 9.7. tuli ilmoitus että laite on noudettavissa. Mitään ei vastattu vaikka aikaisemmin kyselin. Noudin sen eilen.


Panssarilasin oli jouduttu irrottamaan, kun vaihdettiin koko näyttö.

Liikkeessä ei tiedetty onko näytössä panssarilasi tallella vaiko ei. yritti tutkailla sitä huoltoraportista.

Itse kokeilin niin sen näki heti että siinä oli se normaali suojakalvo vain.

menin ostamaan taas uuden.

Kotona nyt aamulla huomasin että asetuksista esim. kellon tyyppiasetukset ja kuvakkeiden muotoasetukset ei toimi. vaan on sen mukaan mitä oletuksena on.

Kellon asetukset tulee vasta näytönsäästäjään, jos sen on valinnut. mutta lukitusnäyttöön tulee järjestelmän mukaan oletuskello.

lisäksi en tiedä onko järjestelmäpäivityksiä tullut ja onko siihen kuuluva normaali ominaisuus vai vika, että lukitusnäyttö ei toimi jo taustalla on esim. radio tai musiikki.

Ainakin joitakin perussovelluksia on häipynyt mitkä oli aikaisemmin oletuksena käyttöliittymässä, niin sen perusteella ajattelen että siinä on uusi järjestelmä, mitä aikaisemmin. Otin kyllä ennen huoltoon viemistä ja tehdasasetusten palautusta järjestelmäkuvauksesta kuvakaappauksen, niin täytyy verrata.

mutta luulisin että asetukset pitäisi toimia järjestelmäpäivityksistä huolimatta.

On kyllä niin virhehankinta tää OnePlus puhelin että ei ikinä. Noin 6-7 kertaa kalliimpi kun mitkään aikaisemmat puhelimet (ja myöhemmin hankittu kakkospuhelin), ja kaikkein surkein. Kalliilla ei todellakaan saa välttämättä ollenkaan hyvää.

saan makseltua, niin myyn heti pois ja ostan Huawein uusimman tai Samsungin.

menisin Elisan liikkeeseen tuota näyttämään taas maanantaina, mutta taitaa olla turhaa, kun ei ne siellä tiedä mitään.
 

Lukitusnäytöön olen valinnut samantapaisen maisemakuvan, mitä on tässä taustakuvassakin. Jos on musiikki tai radio (tai mikä tahansa sovellus) taustalla päällä, niin lukitusnäyttö menee omituiseksi. tuossa retriinipunaisessa se vielä “elää” eli väreilee.

Ja kelloksi perinteisen kellonäkymän, sekä kuvakkeihin neliön.

kuvakkeet pysyvät samanlaisina vaikka asetuksista laittaisin ne miksi vaan.

ja kyllä - tallentanut olen valinnat. Käynnistin kännykkäni uudelleenkin pari kertaa.

Eikö näitä kuvia saa muuta kun tekstiviestikenttään, kun tulee hevosenkokoisena.
Laitoin aijaan kautta, mutta en tiedä kauanko ne on nähtävillä.

http://img.aijaa.com/t/00953/14859391.t.jpg
http://img.aijaa.com/t/00998/14859392.t.jpg
http://img.aijaa.com/t/00213/14859393.t.jpg

 

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Mula ollut oneplus5 julkaisusta asti, mitään ongelmia ei ole ollut, eikä ole pitkään aikaan tarvetta vaihtaa, sen verran juoheata on käyttö vieläkin. Juuri tuli android10 päivityskin puhelimeen.

Osa asetuksista on 1+ puhelimissa eri lailla kuin yleensä androideissa, ja osa asetuksista saattaa muuttua päivityksien myötä, mutta niin ne muuttuu samsungissa ja googlen hylkäämässä huaweissakin.

Lukitusnäytön taustakuva muuttuu kappaleen mukaan, josset ole huomannut. Spotifyssä, ainakin mulla, tulee artistin kuva lukitusnäytön taustalle, hieno ominaisuus mun mielestä :)

Käyttäjätaso 2

katsoin nyt, niin ennen huoltoon viemistä Ohjelmiston versionumero oli OxygenOS 10.0.6GM21BA
ja nyt huollon jälkeen OxygenOS 10.0.2GM21BA.

Päivitys on mennyt uusimmista vanhempaan ?

Baseband ja Kenel -versiot myös uusimmasta vanhempaan sekä Anroid turvataso ennen huoltoa 1.5.2020. Nyt huollon jälkeen 1.10.2019.
Sekin on mennyt vahempaan päin.

Mula ollut oneplus5 julkaisusta asti, mitään ongelmia ei ole ollut, eikä ole pitkään aikaan tarvetta vaihtaa, sen verran juoheata on käyttö vieläkin. Juuri tuli android10 päivityskin puhelimeen.

Kiva että olet ollut tyytyväinen. Tämä minun on OnePlus 7 Pro.
Ja on 8 kuukauden ikäinen. nyt 3 viikkoa oli huollossa (näyttö paloi kiinni, mikä on kuulemma jokseenkin yleistä näissä puhelimissa).
Tuo android 10 on ollut minun puhelimessa melkein alusta alkaen.

Osa asetuksista on 1+ puhelimissa eri lailla kuin yleensä androideissa, ja osa asetuksista saattaa muuttua päivityksien myötä, mutta niin ne muuttuu samsungissa ja googlen hylkäämässä huaweissakin.

Ei ole siitä kysymys, että 1+ puhelimissa asetukset on erilailla kuin yleensä muissa androideissa, mutta kai olisi tarkoitus että asetuksista voisi valita omaan käyttöön sopivimmat vaihtoehdot ? Ne ainakin ennen huoltoa toimi.
Minulla on ollut aikaisemmin Huawei Honor (paras puhelin ikinä, mutta näyttö kävi silmilleni liian pieneksi), Nyt kakkospuhelimekseni otain Huawei P Smart 2019 ja se on mielestäni muuten parempi kun 1+, mutta hiukan isompi näyttö saisi olla. Kuitenkin hintaeroa oli sellaiset 700 eli sikäli näytön koosta voi tinkiä. Muistia vaikka vähemmän, mutta saa muistikortilla laajennettua. 1+ puhelimissa muistikorttipaikkaa ei ole.
Google ei ainakaan tätä Huawei mallia ole hylännyt, että ei voi yleistää. Ja jos on seurannut uutisia, Google on Huawein kanssa päässyt jo aikaa sopimuksiin, eli toimii uusimmissakin laitteissa.

Tuo sormenjälkitunnistin on lisäksi 1 + puhelimissa aivan väärässä paikassa, mutta se on jo toinen juttu.

Lukitusnäytön taustakuva muuttuu kappaleen mukaan, josset ole huomannut. Spotifyssä, ainakin mulla, tulee artistin kuva lukitusnäytön taustalle, hieno ominaisuus mun mielestä :)

Minä en taas tuosta pidä.
Eikä puhelin käyttäytynyt näin ennen huoltoa. Olisin huomannut, koska minulla oli usein radio taustalla.
Olenhan minä tosiaan huomannut, otinhan niistä lukitusnäytöistä kuvatkin - josset ole huomannut.
Se että taustalla oleva musiikki yms. sovellus näkyy kuvakkeena, on tietysti normaalia. mutta että se rikkoo kokonaan lukitusnäytön kuvan ?

Kysymys nyt kuuluikin että onko nämä (katsokaa kuvat ja selitykset) nykyisen one+ puhelimien ominaisuuksia vai virheitä ?
ja onko sekin ominaisuus ja tarkoituksenmukaista että asetuksia ei voi muuttaa.

Katsoin järjestelmäpäivitykset, niin siellä sanotaan että tämä nykyinen 10.0.2.GM21BA on ajantasalla.
Vaikka onkin melkein vuoden vanhempi kun se mikä oli ennen huoltoa ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

katsoin nyt, niin ennen huoltoon viemistä Ohjelmiston versionumero oli OxygenOS 10.0.6GM21BA
ja nyt huollon jälkeen OxygenOS 10.0.2GM21BA.

Päivitys on mennyt uusimmista vanhempaan ?

Baseband ja Kenel -versiot myös uusimmasta vanhempaan sekä Anroid turvataso ennen huoltoa 1.5.2020. Nyt huollon jälkeen 1.10.2019.
Sekin on mennyt vahempaan päin.

Mula ollut oneplus5 julkaisusta asti, mitään ongelmia ei ole ollut, eikä ole pitkään aikaan tarvetta vaihtaa, sen verran juoheata on käyttö vieläkin. Juuri tuli android10 päivityskin puhelimeen.

Kiva että olet ollut tyytyväinen. Tämä minun on OnePlus 7 Pro.
Ja on 8 kuukauden ikäinen. nyt 3 viikkoa oli huollossa (näyttö paloi kiinni, mikä on kuulemma jokseenkin yleistä näissä puhelimissa).

Osa asetuksista on 1+ puhelimissa eri lailla kuin yleensä androideissa, ja osa asetuksista saattaa muuttua päivityksien myötä, mutta niin ne muuttuu samsungissa ja googlen hylkäämässä huaweissakin.

Ei ole siitä kysymys, että 1+ puhelimissa asetukset on erilailla kuin yleensä muissa androideissa, mutta kai olisi tarkoitus että asetuksista voisi valita omaan käyttöön sopivimmat vaihtoehdot ? Ne ainakin ennen huoltoa toimi.
Minulla on ollut aikaisemmin Huawei Honor (paras puhelin ikinä, mutta näyttö kävi silmilleni liian pieneksi), Nyt kakkospuhelimekseni otain Huawei P Smart 2019 ja se on mielestäni muuten parempi kun 1+, mutta hiukan isompi näyttö saisi olla. Kuitenkin hintaeroa oli sellaiset 700 eli sikäli näytön koosta voi tinkiä. Muistia vaikka vähemmän, mutta saa muistikortilla laajennettua. 1+ puhelimissa muistikorttipaikkaa ei ole.
Google ei ainakaan tätä Huawei mallia ole hylännyt, että ei voi yleistää. Ja jos on seurannut uutisia, Google on Huawein kanssa päässyt jo aikaa sopimuksiin, eli toimii uusimmissakin laitteissa.

Lukitusnäytön taustakuva muuttuu kappaleen mukaan, josset ole huomannut. Spotifyssä, ainakin mulla, tulee artistin kuva lukitusnäytön taustalle, hieno ominaisuus mun mielestä :)

Minä en taas tuosta pidä.
Eikä puhelin käyttäytynyt näin ennen huoltoa. Olisin huomannut, koska minulla oli usein radio taustalla.
Olenhan minä tosiaan huomannut, otinhan niistä lukitusnäytöistä kuvatkin - josset ole huomannut.
Se että taustalla oleva musiikki yms. sovellus näkyy kuvakkeena, on tietysti normaalia. mutta että se rikkoo kokonaan lukitusnäytön kuvan ?

 

 

Taitaa olla melko tavallista että versio saattaa olla eri huollosta tullessa kuin sinne mennessä, kuitenkin tiedät ja osaat puhelimen päivittää, ellet jo ole :) Saat, ehkä, haluamasi ominaisuudet takaisin ja puhelimesi käyttäytyy samallailla kuin enne huoltoa :) Jos näin, niin siitähän ei ole puhelinta syyttäminen, vaan huoltoa joka dongradesi puhelimesi.

Onkohan puhelimeesi vaihdettu uusi emolevykin, kun versio muuttunut ?

Harmillista että huonon huoltokokemuksen takia et ole tyytyväinen puhelimeesi, vai oliko ensimmäinen kolme viikkoa puhelimen kanssa myös pettymys ?

Harmittaa joskus että asiasta ihan erilliset jutut muokkaavat mielipiteitä, en nyt sano että tässä kävi niin, mutta monesti niin käy :)

En olekkaan kuullut tuosta huawein ja googlen päätöksestä, se on hieno homma, mulla oli ennen oneplus5 puhelinta monta huaweita, ja muulla perheellä on huaweit tälläkin hetkellä. Hyviä puhelimia hyvään hintaan, ei ehkä niitä nopeimpia, mutta hyvin sujuvia käytöltään.

 

Käyttäjätaso 2

Taitaa olla melko tavallista että versio saattaa olla eri huollosta tullessa kuin sinne mennessä, kuitenkin tiedät ja osaat puhelimen päivittää, ellet jo ole 🙂 Saat, ehkä, haluamasi ominaisuudet takaisin ja puhelimesi käyttäytyy samallailla kuin enne huoltoa 🙂 Jos näin, niin siitähän ei ole puhelinta syyttäminen, vaan huoltoa joka dongradesi puhelimesi.

Kyllä kiitos, osaan kyllä päivittää puhelimeni. mutta järjestelmäpäivitys sanoo että järjestelmä on ajan tasalla. kuten tähän edelliseen viestiini lisäsin. muokkaukseni meni vastauksesi kanssa päällekkäin niin et siksi ilmeisesti huomannut.
Ja kun puhelimen ottaa käytöön, niin järjestelmähän yleensä hakee ne uusimmat päivitykset. tarkistin asian kuitenkin.

Onkohan puhelimeesi vaihdettu uusi emolevykin, kun versio muuttunut ?

Harmillista että huonon huoltokokemuksen takia et ole tyytyväinen puhelimeesi, vai oliko ensimmäinen kolme viikkoa puhelimen kanssa myös pettymys ?

Ei ole huoltoraportin mukaan vaihdettu muuta kun näyttö.
“Completed repair, display assembly replaced. quality check completed”.
Itse en osaa tuota tulkita, enkä jaksa nyt tähän hätään googlekääntäjälläkään kääntää. mutta Elisasta eilen suomennettiin.

Minkään huolto toimenpiteen tarkoitus ei kai ole saattaa asetusvalikkoa toimimattomaksi yms. ?

Kyllä minä olin pettynyt tähän puhelimeeni jo ennen huoltoakin. Ei siis ollut virheellisen huoltokokemuksen takia tämä tyytymättömyys, se vaan vahvisti sitä.
Tämä on nyt reilu 8 kk vanha. mutta oli huollossa sen 3 kk. tämä pieni oikaisu tähän väliin.

Harmittaa joskus että asiasta ihan erilliset jutut muokkaavat mielipiteitä, en nyt sano että tässä kävi niin, mutta monesti niin käy :)

En tiedä ihan tarkkaan mitä tarkoitat, mutta mielestäni tuo asetusvalikon toimimattomuus on aika oleellinen asia eikä erillinen ? Ja toki kun eri käyttäjillä on erilaiset käyttäjän tarpeet ja odotukset, niin toimivakin puhelin välillä on pettymys.
Ei sitä kannata harmitella  että joillakin on erilaiset käyttötarpeet ja mielipiteet kun sinulla.

Se on erillinen juttu, mikä muokkaa sitä pettymystä tähän puhelimeen, että siinä ei ole erillistä muistikorttipaikkaa, ja  että sormenjälkilukija on näytössä, ja kolmanneksi että ei ole kuulokeliitäntää. Ne on mielipideasioita ja erillisiä siinä mielessä, että ne on laiteen ominaisuuksia. mutta se että asetusvalikko ei toimi, tai näyttö palaa kiinni, niin ne on mielestäni laitteen vikoja. eikä mielipidekysymyksiä.
Ei pidä näitä kahta sekoittaa.
Yhdistävä tekijä näillä on, että molemmat muokkaa tyytymättömyyttä puhelimeen.

En olekkaan kuullut tuosta huawein ja googlen päätöksestä, se on hieno homma, mulla oli ennen oneplus5 puhelinta monta huaweita, ja muulla perheellä on huaweit tälläkin hetkellä. Hyviä puhelimia hyvään hintaan, ei ehkä niitä nopeimpia, mutta hyvin sujuvia käytöltään.

Ainakin tämä Huawei malli minkä ostin pari viikkoa sitten, on sujuvampi ja joskus tuntuu että nopeampikin kun 1+.
vaikka käyttömuistiakin on vähemmän, niin se ei tarvitsekaan, kun ei ole kaikenmaailman härpästikkeleitä, jotka sitä vaatisi.
Sekä akku vaikka onkin huikan pienempi, niin se silti kestää vähintään yhtä kauan kun Oneplussassa, koska se ei kuluta akkua yhtä paljon, vaikka olisi käytössä yhtä kauan.
Siis kaikki tämä on niin suhteellista.

Joka tapauksessa olisi hyvä tietää, kuuluuko nämä asiat todellakin oneplussan nykyiseen ominaisuuksiin, vai onko uusi huolto edessä ?
Mikä järjestelmä näissä pitäisi nyt olla ?

Oli alunperinkin itseasiallinen tarkoitus kysyä nimenomaan näitä (minkä vuoksi laitoin kuvatkin).
Tässä mahdollisesta laitevirheestä nyt on kysymys kuitenkin ihan muusta kun mielipidekysymyksestä siitä mikä puhelinmerkki kenellekin on mieluinen.

Asetusvalikosta yritin muuttaa myös sitä aikaa mitä esim lukitusnäyttö on päällä ennen kun näyttö sammuu. se on oletuksena jonkun sekunnin tai kaksi. en tahdo keritä siinä ajassa avata sitä sormenjälkitunnisteella. kun näyttö menee kiinni.
Sekään ei asetusmäärityksistä huolimatta muuttunut miksikään.

Onko tämäkin siis uusi 1+ ominaisuus ? vai vika ?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

OT: Mieti nyt tarkkaa vielä mahdollista tulevaa puhelinvalintaasi. Uusimmat Huaweit ja Honorit eivät tällä hetkellä tarjoa googlen palveluita (Google Mobile Services), joten pankkisovelluksia, Spotifyä, WhatsAppia, Instagramia tai Facebookia et voi niillä suoraa käyttää. Ehkä selaimella.

Uusin P40 ja P40 Pro mallit lienevät varsin hyviä taskukameroina, mutta edellä mainittujen palveluiden puute ei saa minua niiden käyttäjäksi. Pelkkään puhelukäyttöön hankittuna tuon tason laite on aavistuksen hinnakas.

Onko kyseessä sitten pelkkä suurvaltapolitiikka vai todellinen uhka. Totuus on tuolla jossain?

Huawein App Galleryn tarjontaa kesäkuun lopussa

Käyttäjätaso 2

Niin kun sanottu, tämä uusi Huawei kyllä toimii kaikin puolin.

 

Uusimmat Huaweit ja Honorit eivät tällä hetkellä tarjoa googlen palveluita (Google Mobile Services), joten pankkisovelluksia, Spotifyä, WhatsAppia, Instagramia tai Facebookia et voi niillä suoraa käyttää.
 

Niinkö ? Ihanko olet vain lukenut jostain, vai oletko kokeillut.
Itselläni on siis Huawei P Smart 2019, ja siinä toimii kaikki Googlen palvelut.
Ja mitä olen kuullut muilta, keillä on vielä uusimpia Huawein malleja niin toimii niissäkin.

Toki sitten katson asioita aina sen mukaan mikä milloinkin on tarpeellista ja ajankohtaista. Puhelimissa, jos missä, asiat muuttuu moneen kertaan vuodessa.
 

 Totuus on tuolla jossain?

Siinä olet oikeassa. 
Kaikki välttämättä sitä ei ole löytänyt siinäkään suhteessa mitä näistä Huawei puhelimista on liikkeellä.

On puhelinmalli tämän OnePlussan jälkeen ihan mikä vaan, niin osaan kiitos kyllä käyttää harkintaa. ja boikotoida joitakin merkkejä ilman apujakin.

Tätäkin One Plussaa harkitsin toisena vaihtoehtona jo silloin muutamia vuosia sitten kun päädyin Huawei Honoriin. One Plussaa monet suositeltiin täälläkin jo silloin, kun vartavasten kyselin. kävin vertailuja ja harkitsin aika pitkään. valitsin kuitenkin Honorin sen vuoksi kun silloin halusin pienemmän näytön.
Myöhemmin isompi näytöllinen puhelin tuli tarpeeseen ja siksi valitsin 1+ puhelimen.
Ei olisi pitänyt.

Eli ei ne toisten käyttäjien suosituksetkaan aina takaa että valinta osuisi nappiin.


Kaverillani on myös tämä sama puhelin. Hän on siihen pääosin tyytyväinen. mutta hänen puhelimensa ei olekaan jumpitellut - vielä. tosin hänkin kakkospuhelimekseen on hankkimassa Huawein.

Mutta kukaan ei ilmeisesti pysty tässä varsinaisessa kysymyksessäni auttaa. ??

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Valitettavasti en voi auttaa kysymyksessäsi, koska käytössäni ei ole yhtään android-laitetta. Äskeinen kommenttini koski kevään uusimpia ja pian myyntiin tulevia laitteita kuten Honor 9A. Viime talvena ja aiemmin esiteltyjä malleja Yhdysvaltojen pakotteet eivät vielä koske ja kaikki googlen Play sovelluskaupan palvelut ovat jatkossakin niiden käytössä.

En missään mielessä tarkoittanut ko. tuotteiden boikotointia, vaan lähinnä miettimään omia tarpeitaan tarkasti, ettei tule jälleen uusia pettymyksiä tällä kertaa sovellusten suhteen.

Käyttäjätaso 2

Valitettavasti en voi auttaa kysymyksessäsi, koska käytössäni ei ole yhtään android-laitetta. Äskeinen kommenttini koski kevään uusimpia ja pian myyntiin tulevia laitteita kuten Honor 9A. Viime talvena ja aiemmin esiteltyjä malleja Yhdysvaltojen pakotteet eivät vielä koske ja kaikki googlen AppStore- ja päivityspalvelut ovat jatkossakin niiden käytössä.


Kiitos mielipiteestäsi. Kuten sanottu, haluaisin nyt apuja ja vastauksia varsinaiseen problematiikkaani. Että ei varsinainen kysymys huku, niin voiko nämä puhelinvertailu ja mielipideasia keskustelut käydä jossain muualla ketjussa.

Että ei tarvitsisi aloittaa aivan uutta keskustelua ja kopioida kysymystäni siihen.
Voin senkin toki tehdä, mikäli kysymykseni hukkuu asiaan , mikä ei minulle ainakaan ole ajankohtainen.

Se tulee ajankohtaiseksi sitten kun heitän tällä 1+ puhelimella vesilintua. TEkisin toki sen nyt jo, mikäli olisin tämän saanut edes alta maksettua.


Niin kun aikaisemmin jo useassa viestissä tässä ketjussa kirjoitin, niin osaan käyttää sitten vertailuja ja harkintaa ihan sen mukaan mitä milloinkin on ajankohtainen.
En olisi osannut tätä OnePlussaakaan valita (en ollut ennen kuullutkaan koko merkistä) ilman että täällä suositeltiin. Mutta pieleen meni silti.

Tekniikkaluolassa uudessa videossa oli Huawein puhelimen testi, ja ainakin tämä käyttäjä ihan viikko kaksi sitten sanoi että Huawei ja Google on päässyt sopuun. Mutta tietysti asiat elää ja niitä katsotaan sitten kun sen aika on. Vielä tämä ei ole minulle ajankohtainen, ja matkapuhelinasiat - jos mitkä - muuttuu ja elää jatkuvasti. Että mitään valintoja ei kannata tehdä ollenkaan etukäteen.

Käyttäjätaso 2

Pitäisikö tähän puhelimeeni tehdä heti tehdasasetuksen palautus, kun se väittää että järjestelmä on ajantasalla. vaikka on sama järjestelmänumero kun silloin lokakuussa 2019 kun tämän hankin.
Ennen huoltoa oli toukokuussa 2020 päivätty järjestelmä.

Voihan se olla että koska tuolta asetusvalikosta ei juuri muutakaan saa valittua ja muutettua niin se ei anna tuota päivitystäkään   siksi tehdä.

Käyn maanantaina Elisan liikkeessä, mutta tuskin osaavat sielä mitään tehdä tai sanoa.

Onko täällä One Plus 7 Pro puhelimen käyttäjiä, jotka osaisivat sanoa, mikä versio heillä on ja mikä pitäisi olla. että onhan se kumma kun päivitys menee alaspäin kun lehmän häntä.
Ja olisikin vaikka mikä, mutta olisi kiva että asetusvalikko toimisi.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

OT: Toivottavasti saat pulmasi ratkaistua. Ainakaan keltainen lehdistö ei ole vielä kertonut Yhdysvaltojen lopettaneen kiinalaisen monialayritys Huwein nurkkaanajoa. Laitoin sulle yv:nä linkin.