Vastattu

Huollon kesto



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

52 kommenttia

Käyttäjätaso 2

OT: Toivottavasti saat pulmasi ratkaistua. Ainakaan keltainen lehdistö ei ole vielä kertonut Yhdysvaltojen lopettaneen kiinalaisen monialayritys Huwein nurkkaanajoa. Laitoin sulle yv:nä linkin.


Niinkun sanoin, niin ei ole minulle ajankohtainen asia.
Tässä Huawein nurkkanajamisasiassa ja boikotoinnissa on varmaan muualla keskustelu, mihin se paremmin sopii.
Onko kenelläkään tuohon minun varsinaiseen broplematiikkaani vastausta ?

Se varsinainen alkuperäinen kysymys ja ongelmani on hukkunut näiden puheluvertailu ja malli mielipidekeskusteluiden alle.


Eikö täällä ole ketään OnePlus asiantuntijaksi itseään tuntevaa Elisalaista ?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

OT: Oletko kenties noussut väärällä jalalla vuoteesta tänä aamuna. 🙂 Tämä keskustelusäie on merkitty ratkaistuksi, joten se ei nousse asiakaspalvelun prioriteettilistalle, elleivät he muuten satu lukaisemaan uusimpia viestejä. Tarjosin ratkaisun avaimia toisaalla. Ota ne vastaan.

Elisa on televiestintäkonserni. Sen toimii ainoastaan laitteiden jälleenmyyjänä. Ei ohjelmistojen asiantuntijana. Täällä foorumilla vierailee yksittäisiä asiakaspalvelun työntekijöitä viikonloppuisin. Itse olen vain aasiakas.

Käyttäjätaso 2

OT: Oletko kenties noussut väärällä jalalla vuoteesta tänä aamuna. 🙂 Tämä keskustelusäie on merkitty ratkaistuksi, joten se ei nousse asiakaspalvelun prioriteettilistalle, elleivät he muuten satu lukaisemaan uusimpia viestejä. Tarjosin ratkaisun avaimia toisaalla. Ota ne vastaan.

Kiitos huolenpidostasi. ihan oikealla jalalla nousin vuoteesta. minulla vääriä jalkoja edes ole.
Vaikka keskustelu on merkitty ratkaistuksi niin minulle ei ratkaisua ole kukaan esittänyt.

Tarjosit joo ratkaisun avaimia toisaalla. mutta ne ei olleet oikeat avaimet. ei sopinut lukkoon.
Jos tarkoitat että pitäisi esittää asiani, tyhmien kysymysten foorumilla.

Eikö tämä olekaan paikka, missä voi esittää kysymyksiä ?
Vai onko se sitten väärin, jos ei tietyillä käyttäjillä olekaan oikeita vastauksia juuri niihin kysymyksiin mitä on esitetty.

Mielestäni kysymykseni oli perin yksinkertainen. Täällä on ainakin tuntunut olevan paljon OnePlussan käyttäjiä. niin olettaa sopisi että nämä käyttäjät voisivat vastata, mikä versio heillä on nyt puhelimessaan. Mutta ei väkisin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

OT: Tämän keskustelufoorumin rakenne on sellainen, että jo kerran ratkaistuksi merkitty keskustelu ei nouse tehtävälistalle, vaikka kuinka kertoisit, ettet ole saanut ratkaisua pulmaasi. Miten voisin sen paremmin sinulle rautalangasta vääntää. 😉 Lähettämässäni yksityisviestissä on myös tarjolla se OnePlus foorumiosion mallivalikoima, sillä enhan edes tiedä, mistä mallista on kyse. Mukavaa viikonloppua.

 

Tottakai voit esittää kysymyksiäsi täällä, mutta tämän säikeen otsikko on “Huollon kesto”. Miten voit kuvitella muiden OnePlus-käyttäjien löytävän viestisi. Luo uusi keskustelu, uudella otsikkokentällä, jos kaipaat muiden vastauksia tällä palstalla. 

 

PS. En voi vastata enää yksityisviestiisi, koska estit sen jotenkin. Vastaan kuitenkin tässä: Tapanani ei ole yleisesti mainostaa toisia keskustelupalstoja. Tein jo poikkeuksen lisäämällä tähän säikeeseen osittain varoituksena linkin Huawei AppGallery tietyistä ohjelmistopuutteista. Lisää kysymyksesi sitten sinne oikean mallin kohdalle. Pikaisella silmäyksellä ketjut näyttivät enemmänkin käyttökokemuksilta laitteista. Sen vuoksi ehdotin sitä yleisiä ja tyhmiä kysymyksiä -osiota. Ei ole tyhmiä kysymyksiä kuten sanoit. ;)

Käyttäjätaso 2

OT: Tämän keskustelufoorumin rakenne on sellainen, että jo kerran ratkaistuksi merkitty keskustelu ei nouse tehtävälistalle, vaikka kuinka kertoisit, ettet ole saanut ratkaisua pulmaasi. Miten voisin sen paremmin sinulle rautalangasta vääntää. 😉 Lähettämässäni yksityisviestissä on myös tarjolla se OnePlus foorumiosion mallivalikoima, sillä enhan edes tiedä, mistä mallista on kyse. Mukavaa viikonloppua.

 

Ei sinun ole kukaan pyytänyt rautalangasta vääntää - eikä mistään.
Olen kertonut täällä useaan kertaan mistä mallista on kysymys (OnePlus 7 Pro).
Heti eka viestissä tänään pari tuntia sitten, ja usein sen jälkeenkin.

Että en voi mitään mikäli kysymystäni ei lueta, vaikka siihen yritetäänkin vastata.

Tottakai voit esittää kysymyksiäsi täällä, mutta tämän säikeen otsikko on “Huollon kesto”. Miten voit kuvitella muiden OnePlus-käyttäjien löytävän viestisi. Luo uusi keskustelu, uudella otsikkokentällä, jos kaipaat muiden vastauksia tällä palstalla. 

Juuri näinhän tässä hiljattain kirjoitin, mikäli olet jaksanut lukea.
on tainnut olla liian kiire esittää omia mielipiteitä, että et ole kerinnyt lukea.

Katsoin tuonne matkapuhelinfoorumille, niin eipä siellä oneplussasta tästä mallista ole muuta kun tuli selväksi että tämä käyttöjärjestelmän versio, mikä on huollon jälkeen siis nyt, on ollut vielä joskus marras-joulukuussa 2019.

Hyvää viikonloppua.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Tällä elisan palstalla sulla ei ole uutta viestiketjua paremmin otsikoituna. Laita kysymyksesi toki myös sinne matkapuhelinfoorumille, josko saisit pulmasi aiemmin ratkaistua.

Käyttäjätaso 7

Eikö täällä ole ketään OnePlus asiantuntijaksi itseään tuntevaa Elisalaista ?

Täällä julkisella palstalla vastausten saaminen on enemmän tai vähemmän onnen kauppaa.

Kokeile onneasi yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle . Silloin se kysymys on osoitettu Elisalle , mutta vastausajat ovat useita päiviä. Elisalla on myös chat-palvelu.

PS. Huoltojen kannalta Elisa on vain postikonttori ja se luontevin tapa selvittää asioita on olla yhteydessä suoraan huoltoliikkeeseen.

Käyttäjätaso 2

Eikö täällä ole ketään OnePlus asiantuntijaksi itseään tuntevaa Elisalaista ?

Täällä julkisella palstalla vastausten saaminen on enemmän tai vähemmän onnen kauppaa.

Kokeile onneasi yksityisviestillä @OmaYhteisö-tiimi :lle . Silloin se kysymys on osoitettu Elisalle , mutta vastausajat ovat useita päiviä. Elisalla on myös chat-palvelu.

PS. Huoltojen kannalta Elisa on vain postikonttori ja se luontevin tapa selvittää asioita on olla yhteydessä suoraan huoltoliikkeeseen.


kiitos Sokrates.
Minä olisin tietysti yhteydessä suoraan huoltoliikkeeseen, mutta OnePlus huollossa asiointi tapahtuu vain englannin kielellä.
Sitä kautta yritin ensin huoltotilauksenkin tehdä lähettääkseni laitteen huoltoon mutta koska ei englannin kieli suju tarpeeksi hyvin, niin oli turvautuminen Elisan kautta asiointiin.

Käyttäjätaso 7


kiitos Sokrates.
Minä olisin tietysti yhteydessä suoraan huoltoliikkeeseen, mutta OnePlus huollossa asiointi tapahtuu vain englannin kielellä.
Sitä kautta yritin ensin huoltotilauksenkin tehdä lähettääkseni laitteen huoltoon mutta koska ei englannin kieli suju tarpeeksi hyvin, niin oli turvautuminen Elisan kautta asiointiin.


Ok.

Ymmärrän ongelman.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Kannattaa ehkä se tehdaspalautus tehdä, sen ne neuvovat kuitenkin siellä myymälässä tekemään.

Gigantissa muuten sanoivat huawein puhelimista juurikin tuon googlen puutteen, sivukorvalla kuuntelin kun äiteelle nokialainen haettiin…

Ne huawein puhelimet joissa on jo ollut googlen palvelut, saavat ne pitää, siksipä sullakin ne on :)

Uudemmista puhelimista on google play poistettu, ja tilalla on huawei app gallery.

 

Alla muuten linkki päivitykseen :

 

https://www.oneplus.com/fi/support/softwareupgrade/details?code=PM1574156267635

Käyttäjätaso 2

Kannattaa ehkä se tehdaspalautus tehdä, sen ne neuvovat kuitenkin siellä myymälässä tekemään.

Gigantissa muuten sanoivat huawein puhelimista juurikin tuon googlen puutteen, sivukorvalla kuuntelin kun äiteelle nokialainen haettiin…

Ne huawein puhelimet joissa on jo ollut googlen palvelut, saavat ne pitää, siksipä sullakin ne on :)

Uudemmista puhelimista on google play poistettu, ja tilalla on huawei app gallery.


Tein nyt kolmannen kerran sen tehdasasetusten palautuksen. Ei mitään vaikutusta.

Tuosta Huaweista en jaksaisi alkaa enää jauhamaan, mutta sitä sanottiin jo pari vuotta sitten että googlepalvelut niistä poistetaan. Tämä minun puhelinmallini on kuitenkin viime vuodelta. No aika näyttää.
Tiedän että asia on kipeä asia monelle ja siitä haluttaisi olla äänessä kaikissa ketjuissa.

Minulle se tulee ajankohtaiseksi sitten ehkä myöhemmin tarkastella ja ottaa selvää paremmin mikä on tilanne siinä vaiheessa kun puntaroin vaihtoehtoja. Onko se googlekaan sitten niin maailman tärkein asia. tiedä hänestä. Minä karttaisin viimeiseen asti googlen  urkintasovelluksia jos mahdollista.
Mutta päätän keskustelun tähän, mikä Huaweihin liittyy. koska se ei minua koske eikä kiinnosta tällä hetkellä. 

Vuosittain tulee uusia puhelinmalleja ja -merkkejä. ja tiedä sitten mikä mahtaa olla tilanne sinä vuotena kun puhelinta vaihdan.
Kunhan käytän loppuun nämä nykyisetkin puhelimet, mistä toinen on vain vajaa 9 kk. vanha ja toinen pari viikkoa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Kannattaa ehkä se tehdaspalautus tehdä, sen ne neuvovat kuitenkin siellä myymälässä tekemään.

Gigantissa muuten sanoivat huawein puhelimista juurikin tuon googlen puutteen, sivukorvalla kuuntelin kun äiteelle nokialainen haettiin…

Ne huawein puhelimet joissa on jo ollut googlen palvelut, saavat ne pitää, siksipä sullakin ne on :)

Uudemmista puhelimista on google play poistettu, ja tilalla on huawei app gallery.


Tein nyt kolmannen kerran sen tehdasasetusten palautuksen. Ei mitään vaikutusta.

Tuosta Huaweista en jaksaisi alkaa enää jauhamaan, mutta sitä sanottiin jo pari vuotta sitten että googlepalvelut niistä poistetaan. Tämä minun puhelinmallini on kuitenkin viime vuodelta. No aika näyttää.
Tiedän että asia on kipeä asia monelle ja siitä haluttaisi olla äänessä kaikissa ketjuissa.

Minulle se tulee ajankohtaiseksi sitten ehkä myöhemmin tarkastella ja ottaa selvää paremmin mikä on tilanne siinä vaiheessa kun puntaroin vaihtoehtoja. Onko se googlekaan sitten niin maailman tärkein asia. tiedä hänestä. Minä karttaisin viimeiseen asti googlen  urkintasovelluksia jos mahdollista.
Mutta päätän keskustelun tähän, mikä Huaweihin liittyy. koska se ei minua koske eikä kiinnosta tällä hetkellä. 

Vuosittain tulee uusia puhelinmalleja ja -merkkejä. ja tiedä sitten mikä mahtaa olla tilanne sinä vuotena kun puhelinta vaihdan.
Kunhan käytän loppuun nämä nykyisetkin puhelimet, mistä toinen on vain vajaa 9 kk. vanha ja toinen pari viikkoa.

 

Jep, ei huaweista sen enempää. Ehkä vielä kokeilisin tuota ns. hard resettiä :

https://www.hardreset.info/devices/oneplus/oneplus-7-pro/

 

Käyttäjätaso 2

Jep, ei huaweista sen enempää. Ehkä vielä kokeilisin tuota ns. hard resettiä :

https://www.hardreset.info/devices/oneplus/oneplus-7-pro/

 

Voisi kokeilla, mutta en tee mitään, mistä en  tiedä mitä olen tekemässä.
Ohje on englannin kielellä, ja ymmärrän siitä yhtä vähän, kun OnePlus huollon englanninkielisistä ohjeista.
Jos ja kun en ymmärrä tarpeeksi hyvin  englantia (kuten olen kirjoittanut että juuri siksi en asioinut enkä pysty nytkään kysymään suoraan OnePlussan huollosta) ,  niin se on sama juttu joka paikassa missä on englannin kielistä tekstiä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Jep, ei huaweista sen enempää. Ehkä vielä kokeilisin tuota ns. hard resettiä :

https://www.hardreset.info/devices/oneplus/oneplus-7-pro/

 

Voisi kokeilla, mutta en tee mitään, mistä en  tiedä mitä olen tekemässä.
Ohje on englannin kielellä, ja ymmärrän siitä yhtä vähän, kun OnePlus huollon englanninkielisistä ohjeista.
Jos ja kun en ymmärrä tarpeeksi hyvin  englantia (kuten olen kirjoittanut että juuri siksi en asioinut enkä pysty nytkään kysymään suoraan OnePlussan huollosta) ,  niin se on sama juttu joka paikassa missä on englannin kielistä tekstiä.

Linkin sivun ohje palauttaa puhelimeen tehdasasetukset, eli poistaa kaikki tiedot puhelimesta ja tyhjentää puhelimen eli varmuuskopiot pitää olla tehtynä.

Sivun ohje on:

  1. 1. Sammuta virta puhelimesta
  2. 2. Pidä alaspainettuna äänenvoimakkuus alaspäin ja virtanäppäintä yhtä aikaa hetken aikaa
  3. 3. Jos puhelin kysyy pääsykoodia, siihen laitetaan puhelimen lukituskoodi
  4. 4. Sitten puhelin varoittaa englanniksi että kaikkit tiedot/tiedostot kuten musiikki, kuvat jne katoaa puhelimesta, valitaan Ok siniseksi (äänenvoimakkuus painikkeilla liikutaan ylös/alas ja virtanäppäimella vahvistetaan valinta)
  5. 5. Puhelin varoittaa englanniksi että toimintoa ei voi perua että jatketaanko, valitaan taas Ok
  6. 6. Sitten kestää jonkin aikaa kun puhelin palauttaa tehdasasetukset
Käyttäjätaso 2

no nuo tehdasasetuksethan olen tehnyt nyt neljä kertaa. kai se on sama millä kielellä ne tehdään.
Nyt on sitten viisi kertaa tehty. ei muutosta.
 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

https://www.oneplus.com/fi/support/softwareupgrade/details?code=PM1574156267635

Tuolta sivulta kun lataa “Download” painikkeesta joko tietokoneen selaimella tai puhelimen selaimella ja asentaa uusimman järjestelmäpäivityksen.

Google translatella Suomennettu ohje tuolta sivulta:

  • Mikä on uutta?

    järjestelmä

     • OnePlus Bullets Wireless Z voidaan nyt integroida Dolby Atmos -laitteeseen äänenlaadun parantamiseksi

     • Optimoitu äänenvoimakkuuden säätö käyttökokemuksen parantamiseksi

     • Parempi akun käyttöikäkokemus

     • Parempi järjestelmän vakaus ja kiinteät yleiset ongelmat

     • Päivitetty Android-tietoturvakorjaus versioon 2020.05

     

     Kamera

     • Linssin tahran tunnistuksen lisääminen

  • Kuinka päivittää järjestelmää?

    Lataa laitteellesi tarkoitettu ohjelmistorakenne tältä sivulta. Varmuuskopioi tietosi ennen laitteen vilkkumista.

    Kytke puhelimesi tietokoneeseen ja kopioi ladattu .zip puhelimen tallennustilaan. Jos käytät Mac-tietokonetta, voit asentaa Android File Transfer -sovelluksen tähän tiedostoon.

    Kun .zip-tiedosto on kopioitu puhelimeesi, siirry 'Asetukset' - 'Järjestelmäpäivitys', napsauta 'asetukset' -kuvaketta oikeassa yläkulmassa, valitse 'Paikallinen päivitys', etsi .zip-tiedosto ja napsauta 'Asenna' ' vahvistaa.

    Päivitys vie noin minuutin (tiedoston koosta riippuen), kun laite on käynnistetty uudelleen, jotta se käynnistyy viimeisimmässä Oxygen OS -käyttöjärjestelmässä.

 

Jos tuon päivitys zip tiedoston lataa suoraan käynnykän selaimella ei sitä tarvitse silloin siirtää tietokoneelta puhelimeen, pitää tietysti tietää mihin se sen tallentaa, todennäköisesti se löytyy sitten Download tai Lataukset kansiosta.

Käyttäjätaso 2

No kiitos jniiranen. kiitos ja kumarrus.
se oikea vastaus ja neuvo tuli sitten kuitenkin tähän keskusteluun, mihin jonkun mielestä oli turha enää edes kirjoittaa.
ja aloitin tuon toisen keskustelun aiheesta, kun tästä edellä mainitusta syystä neuvottiin.

https://yhteiso.elisa.fi/android-23/one-plus-7-pro-puhelimen-huollon-jaelkeinen-jaerjestelmaeversio-ja-bugit-517171

Tuolla kysyinkin, että onko verkkosivua mistä voisi päivityksen ladata.

Nyt näyttäisi että päivitys onnistui.
Yksi kysymys vielä: voiko tuon zip. asennustiedoston poistaa matkapuhelimesta. vai poistaako se sen päivityksen samalla. tosin kun tuo on zip. tiedosto niin tuskin se tilaakaan pahemmin vie. en halua kuitenkaan säilyttää siinä mitään turhaa sälää.

sillä kun laite menee myyntiin, niin teen siihen tietysti tehdasasetusten palautuksen. Tällä uudella omistajalla on edessään sitten sama ongelma.

Tämä jniirasen vastaus oli tähän minun koko päivän kestäneeseen ongelmaan paras ja ratkaiseva, mutta en pysty sitä parhaammaksi merkitsemään. kiitos kuitenkin. linkitän tämän keskustelun tuonne toiseen ketjuun.

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

zip asennus tiedoston voi poistaa, se ei poista päivitystä. Jotkut tekee järjestelmäpäivityksen jälkeen tehdasasetusten palautuksen, sen voi halutessaan tehdä niin silloin ainakaan mikään asetus ei voi olla “vinossa”.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Tehdassetusten palautus ei poista käyttöjärjestelmäpäivityksiä, eli sen jälkeen ei tarvitse enää päivittää käyttöjärjestelmää.

Minun huolto kesti yli kaksi kuukautta ja puhelin edelleen rikki. Ei voi suositella.

Käyttäjätaso 3

Huollon kesto on tosiaan ongelma näissä Elisan kautta hankituissa takuunalaisissa puhelimissa. Omalla puhelimella matka huoltoon kesti melkein 2 viikkoa. 

Sitä selvittäessä missä puhelin on 2/3 luvatusta 3 viikon reissusta mennyt, selvisi että Elisan liike lähettää puhelimen yhdelle huoltoliikkeelle, joka siirtää 1+ puhelimet kolmannelle osapuolelle.

Tuo kolmas toimia ei anna tietoja huollon etenemisestä vaikka sinne ottaa suoraan yhteyttä.

 

Itse vika puhelimesta selvisi hyvin nopeasti, ja nyt on odoteltu osaa mCaren sivujen mukaan jo kaksi viikkoa. Surkeaa on, puhelin oli kuitenkin vasta marraskuun lopussa hankittu 7T, joten ei pitäisi joutua viimeisiä osia metsästämään jostain huoltojen jätelaatikoista.

 

Liittymistä (ja puhelimesta) juoksee laskut Elisalta ihan normaalisti. Puhelin on nyt ollut 2 viikkoa matkalla huoltoon ja diaknoosiin, 2 viikkoa odotettu osaa.

 

Surkeinta tässä on ehkä se, että huoltoon viedessä kuljin kahden huoltoliikkeen ohi. Rahalla olisin varmaan Fonumista saanut puhelimen matkaan 2 päivän jälkeen?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26

Ongelma ei ole pelkästään Elisan kautta hankituissa laitteissa, vaan sama ongelma koskee kaikkia huoltoon meneviä puhelimia ostopaikasta riippumatta. Kiitos koronan.

Käyttäjätaso 3

Ongelma ei ole pelkästään Elisan kautta hankituissa laitteissa, vaan sama ongelma koskee kaikkia huoltoon meneviä puhelimia ostopaikasta riippumatta. Kiitos koronan.

Ihan en näe yhteyttä huonon tiedonkulun ja koronan välillä, mutta kai sellainen on.

Varaosien huono saatavuus koronan aikana ei ole mitenkään Elisan erityisoikeus, mutta se miten tilanne ratkaistaan, jos huollossa kestää > 4 viikkoa, siihen voi laitteen myynyt taho vaikuttaa.

Kun saan selville, mitä siihen on vaihdettu, voin kysyä Elisan liikkeen vieressä olevalta huollolta, olisiko ollut osaa kuinka saatavilla. Saa verrokin siitä miten nopeasti sen olisi saanut hoidettua toista kautta.

On kyllä aika syvältä. Itse saa hakea huollon, huollosta ei vastata. 5 viikkoa huollossa 2 kk vanha puhelin. Maanantai malli. Mitään yhteydenottoa ei huollon puolelta tullut. 

Pahoittelut laitteiden huoltoaikojen pitkittymisestä! Yksi laitteiden huoltoyhtiöistä meni konkurssiin tänä keväänä. Siitä johtuen huoltomäärät ja -jonot ovat kasvaneet muilla huoltoyhtiöillä. Tilanne on haastava ja ikävä kyllä näkyy nyt normaalia pidempinä huoltoaikoina.

Asian eteen tehdään koko ajan kovasti töitä ja yritämme koko ajan parantaa toimintaa yhteistyössä huoltokumppaneiden kanssa.

Jos laitteesi huolto on pitkittynyt useaan viikkoon, voidaan laitteesi huollon tilannetta selvittää huoltokumppaneilta. Ota tällöin yhteyttä yksityisviestillä OmaYhteisö-tiimin kautta ja selvitämme asiaa. :)

Eihän puolivuotta sitten konkurssiin mennyt huoltoyhtiö enään voi vaikuttaa näin pahasti!? Itsellä on ollut nytten 18.9 asti puhelin huollossa!!