Vastattu

puhelin menettää puhelinverkkoyhteyden

  • 15 December 2020
  • 11 kommenttia
  • 926 katselukerrat

Minulla on melko uusi Saunalahti huoleton ja vielä uudempi Samsung galaxy a41.  Verkko on hävinnyt usein, kuten kerran eilen ja tänään.  Uudelleenkäynnistys yhdistää uudelleen, lentotilan käyttö ei.  Viime viikolla verkkoyhteys oli pari päivää poissa ja omaiset ja ystävät meinasivat jo hermostua näin korona-aikana.

Omaelisan asiakaspalvelu etsi ja sanoi ettei alueella (Helsingin kantakaupunki) ole ollut mitään häiriöitä ja käski ottaa yhteyttä tekniseen tukeen (maksullinen puhelu).  Pyysin lähettämään uuden sim-kortin, mutteivat suostuneet.

Seuraan tilannetta vielä tällä puhelimella.

Onko tuttu tilanne?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi 44katzu 22 December 2020, 16:53

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

@44katzu tervetuloa OmaYhteisöön. 

Uuden sim-kortin voit tilata myös OmaElisa palvelusta ja se kyllä kannattaa tehdä jos epäilet, että kortti olisi niin vanha, että aiheutuu häiriöitä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Tahtoo uusi SIM-kortti olla maksullinen Elisalla. DNA:lta saa veloituksetta, jos kortti on riittävän vanha tai siitä vaikka uupuu pienimmät koot. Ilmeisesti kyseessä aika uusi SIM-kortti, kun uusi liittymä.

 

Toki jos palstalla olisi joku ystävällinen joka hoitaa asian vianrajaus mielessä, saa kortin ilmaiseksi tai vaan operaattori vaihtoon niin kortin saat tingattua tai ainakin mahtavat alennukset liittymään.

Oman kokemuksen mukaan nuissa ongelmissa kannattaa asentaa päivitykset laitteisiin ja jos ei auta vaihtaa operaattoria, harvoin kortissa vikaa.(ei yhtään viallista korttia tullut minulla vielä vastaan)

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Voisiko puhelin olla viallinen? Onnistuuko kokeilla toisen operaattorin kortilla?

Uusi puhelin ja uudehko simkortti.  En ole vielä kokeillut vanhassa puhelimessa, mutta on suunnitteilla, seuraan vielä pari päivää. Päivityskin tehty pari viikkoa sitten.  En ole kokeillut toisen operaattorin korttiakaan, vika ei ole tullut edes päivittäin.  Kokeilun pitäisi olla useita päiviä.

Paljonko uusi simkortti maksaa?  Pyysin uutta omaelisasta, en saanut oikein vastausta.

Kiitos kommenteista, Niistä voiisi päätellä että puhelinvika on todennäköisempi.  Jokohan lähtisin puhelinkauppaan reklamoimaan?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Uusi puhelin ja uudehko simkortti.  En ole vielä kokeillut vanhassa puhelimessa, mutta on suunnitteilla, seuraan vielä pari päivää. Päivityskin tehty pari viikkoa sitten.  En ole kokeillut toisen operaattorin korttiakaan, vika ei ole tullut edes päivittäin.  Kokeilun pitäisi olla useita päiviä.

Paljonko uusi simkortti maksaa?  Pyysin uutta omaelisasta, en saanut oikein vastausta.

Kiitos kommenteista, Niistä voiisi päätellä että puhelinvika on todennäköisempi.  Jokohan lähtisin puhelinkauppaan reklamoimaan?

näyttäs google kertovan: 

Uusi SIM-kortti / SIM-kortin aktivointi 7,00 €

7,00€

 

 

Hekilökphtasesti olen sitä mieltä,että jos ns.uusi kortti on viallinen,se on uusittava veloituksetta. Näin toimii mm. pankkin. Toki moni asia on erikseen ehkä sovittava, mutta jos hyvää asiakaspalvelua ajatellen, niin juurijin tuo olisi vähintä operaattorin puolelta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Vielä hetki sitten hinta oli viisi euroa. DNA:lla listahinta on 10€, tiedä sitten saako sitä veloituksetta vaihdettua myyjän hyväntahtoisuudeneleenä. Elisalla ainakin joskus onnistui kortin vaihto kohdallani uuteen, kun se oli vanha eikä tukenut 4G-verkkoja, mutta tuosta on jo aikaa. Telialla uusi simmi on veloitukseton.

Soisi nyt sentään yhden sim-kortin vaihdon vuoteen olevan ilmainen. Työkseen korttia hukkaavat asia erikseen, jos ja kun muovinpalasta jotain kustannusta syntyy. E-sim saisi olla kokonaan maksuton.

Jos kokeilet puhelimen asetuksista pakottamaan vain 2 tai 3G-verkon päälle, katoaako yhteys myös tuolloin. Huomioithan sen, että 2G-verkossa ei puhelun aikana voi käyttää dataa, mutta tästä ei nyt tainnut olla kyse, vaan “rajoitettu tila” tms. viesti puhelimen tilapalkissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Mikäli kortissa on vika niin toki silloin hyvitellään toi 7e veloitus noissa vaihdoissa :) Kovinkaan kortin vialle toi ei nyt omaan korvaani kuulosta ja mielellään kuulisinkin tuosta vanhan puhelimen testistä ensin kokemusta ennen kuin kortin vaihtoa tsekkaisi, yleensä kortin viat olleet aika ON/OFF tyyppisiä eli joko joku toimii tai ei toimi

Mulla on korttiviat kyllä aina ilmenneet juuri noin eli puhelin on kadottanut verkon ja löytänyt sen taas uudelleenkäynnistyksellä. Ensimmäinen korttini toimi moitteetta 20 vuotta, mutta se piti lopulta vaihtaa uudenaikaisempaan. Sen jälkeen kortit ovat alkaneet takkuilla noin vuoden käytön jälkeen.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

En ainakaan ottaisi sitä riskiä, että 7€ joutuu kortista maksamaan…

 

Halvin olisi vaihto toiseen operaattoriin niin tulisi testattua sen vaikutus. Sitten palaa Elisaan takaisin jos siltä tuntuu. Samalla tulee kilpailutettua operaattorit ja voi saada tosi hyvät winback tarjoukset, jonka jälkeen voi jopa sen 7€ maksaa uudesta kortista.

 

Yllä mainittu vain 2G tai 2G/3G pakotukset kannattaa testata.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@44katzu - selvisikö tämän ongelman aiheuttaja? :)

Syy ei ole selvinnyt MUTTA enää ei ole verkko hävinnyt viikkoon.

Puhelimeni on dual sim ja laitoin prepaid simin toiseen.  Jotenkin epäilen että Elisan verkossa olisi ollut jotakin pientä joka olisi heittänyt verkosta ulos ja jäänyt sille tielle.  Pidin jopa puhelinta kokeellisesti piilossa huonommassa verkossa, nämä nykyseinät haittavat joskus verkkoa. 

Prepaid on halvempi kokeilu kun uusi sim tms.

Raportoin tänne jos verkko häviää jommasta kummasta operaattorista tai molemmista.  Jos menee molemmista on puhelimessa varmasti vikaa ja voin reklamoida.

Tämä on tavallista kadunnaisen kaupunkilaislogiikkaa. ???