Skip to main content

Apple Event 2022 järjestettiin keskiviikkona 7.9.2022.

Odotetusti Apple lanseerasi uuden 5G-puhelinten iPhone 14-sarjan. Uudet iPhone-mallit ovat:

Uuden iPhone 14 -puhelimen voit tilata verkkokaupastamme.

🍏🍎

Muistathan tilata myös 5G-liittymän, jotta saat 5G-laitteesta täyden hyödyn irti Elisan kattavassa 5G-verkossa!

 

 Useimmin kysytyt kysymykset

 

Milloin ennakkomyynti alkoi?


Ennakkomyynti käynnistyi verkkokaupassamme Suomessa perjantaina 9.9. kello 15.00.

Elisan yritysasiakkaiden osalta ennakkomyynti käynnistyi yritysten verkkokaupassa.

Milloin toimitukset alkoivat?


Toimitukset käynnistyvät perjantaina 16.9.2022.

iPhone 14 Plus -laitteiden osalta toimitukset käynnistyvät 7.10.2022.

 

Kuinka paljon laitteita saapuu?


Kuten aiempina vuosina olemme tottuneet, on laitteita ensivaiheessa saatavilla rajattuja eriä.

 

Milloin laitteita saa myymälöissä?


Laitteiden mahdollinen jakelu myymälämyyntiin tarkentuu myöhemmin.

 

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan?


Toimitamme laitteita yhdestä toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Kun tilauksesi on käsitelty, siirtyy se toimitusjonoon.

 

Mikä on paikkani jonossa?

 

Emme ota kantaa jonopaikkoihin julkisesti eikä yksityisviesteillä. Tilauksen tarkka aikaleima ei kerro tarkkaa jonopaikkaa, sillä tilauksen etenemiseen vaikuttaa myös esim. osoitetietojen tarkistus. 

Tässä yleisesti toimitusprosessista:

Tilaus siirtyy toimitusjonoon kun tilaus on käsitelty. Osa tilauksista etenee toimitusjonoon suoraan ja tällöin paikka toimitusjonossa määräytyy tarkan tilaushetken mukaan.

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan mm. tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.

Huomioithan, että jos sinulla on omaehtoinen luottokielto, tulee sinun toimittaa meille todistus OLK:sta, jotta tilauksesi etenee.

 

Toimitukset

 

Toimitus - ja saatavuustilanne 16.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 19.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 20.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 30.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 7.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 12.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 21.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 28.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 1.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 8.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 11.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 22.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 25.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 29.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 2.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 9.12.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 13.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 16.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 20.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 23.12.2022

what about iPhone pro max 128 purple? saadaaks sekin pois ens vko???


Hei, 

Onko Pro Max 128GB Tähtimustan tämän viikon erä laitettu toimitukseen jo? 9.9. klo 15.15 tilausvahvistus saatu, eikä vielä ole mitään kuulunut...

Hei, nämä saapuivat eilen ja noin neljäsosa jonosta saatiin purettua. Ensi viikolla odotetaan saapuvan erä millä saataisiin loppujonosta noin puolet purettua.

Minä päivänä tämä seuraava erä saapu?

Hei, ei uskalleta tarkemmin ottaa kantaa päiviin koska ne on tosiaan meillekin pelkästään arvioita vielä, ja nämä elävät koko ajan. Tämän hetken näkymän mukaan näyttäisi olevan ajoitettu loppuviikkoon, mutta tosiaan tämä saattaa vielä muuttua ja voi ollakin että tulisi alkuviikosta :)


Onko kaikki tämän viikon pro max 256gb tähtimustat jo lähetetty?🧐

Hei, tämän hetken arvio on että pieni erä saadaan vielä huomenna matkaan :)


Moi,

 

Elisalta vielä odotan tänään vastausta, että jos, niin miksi 16.9 tilattu 256 maxpro mustaa on jo toimitettu, jos 9.9 tilattuja ei? Ei siis ongelma että laitteita ei ole, mutta miksi näin on toimittu vai onko?

Hei, meidän tietojemme mukaan ei ole mennyt toimituksia kenellekään myöhemmin tilanneille. 


what about iPhone pro max 128 purple? saadaaks sekin pois ens vko???

Hei, tämä on yksi haastavimmista malleista ja tämän ja ensi viikon arvioitujen erien myötä saadaan ainoastaan noin viidennes purettua. Muistutan että nämä tilanteet elävät koko ajan ja ensi viikolla voi tilanne olla eri.


Onko tämän viikon pro max 128gb purplet jo lähteneet?


what about iPhone pro max 128 purple? saadaaks sekin pois ens vko???

Hei, tämä on yksi haastavimmista malleista ja tämän ja ensi viikon arvioitujen erien myötä saadaan ainoastaan noin viidennes purettua. Muistutan että nämä tilanteet elävät koko ajan ja ensi viikolla voi tilanne olla eri.

Onko nää jo tältä viikolta lähteny vai ei? Viimeks tais olla että tällä viikolla piti saada tuo viidennes purettua ja nyt se on muuttunu jo tälle JA ens viikolle. Tää alkaa mennä jo huvittavaks tää homma. 


Tilasin Iphone 14 Pro 256gt Hopea, koska näitä on tulossa lisää? Tilattu heti ennakon avattua.


Elisa, missä tilauksemme?

 

Miks ne, jotka tilasivat 9.9 eivät saanneet puhelimensa ja myöhemmin tilaavat saivat jo?
 

Miks telialta tilanneet ovat jo saanneet tilauksensa? 


Miks joudumme tässä istumaan ja mässymään meidän epäillyyksiään, saamatta mitään vastauksia?
 

Me olemme valmiita antaa teille yli 1000€ rahaa/asiakas näistä ostoksista ja teidän mielestä on ok suhtautumaan tällä tavalla asiakkaitaan?  

Millä tavalla pystyy perustelemaan ettemme saa tietää missä tilauksemme ovat? En kyllä halua oottaa jouluun asti tässä. Olisi kyllä rehellisempää kertoa heti, et ”joo ette saa nyt mitään”, jotta asiakkaat eivät pettyisi odottamassa. Eks oo aivan mitään mahdollisuutta suhtautua meihin paremmin?


Olisi kiva saada vastausta ja jotain muuta kuin ”joo emme tiiä”  En usko ettette tiiä :)

R u ok there????

Vahvasti tämä! Vuosia ollut Elisan asiakas ja eivät vaivaudu mitään edes tiedottamaan 

Sama! Kätevää, kun kaikki asiat Elisalla vuosia, mutta nyt kyllä pännii.. Kärpäsestä tulee helposti härkänen jos ei olla avoimia ja ja hoideta asioita kunnialla! Ekasta tekstarista todella päättelin, et toimitus 16.9, sit vasta alkanut valkenee todellinen tilanne ja nuo nyt tulleet tekstarit ei paljon rauhoita, kun jokaisessa kukee sama “ilmoitamme toimitusajasta kolmen arkipäivän sisällä”.. Edelleen sitä tietoa siitä toimitusajasta odotellen.. 💩

Sitä tekstaria odotettu huomenna sen 2 viikkoa…


Itse sain ti 13.9. tekstarin että kiva kun teit ennakkotilauksen, toimitukset alkavat 16.9. ja ajankohtainen tieto toimitusten etenemisestä omayhteisössä. Muuta ei ole kuulunut eli kyllä se menee täällä vatvomiseksi joka tapauksessa. 
 

Kaiken lisäksi asiakaspalvelija sanoi tuolloin pe minulle että tilaamani 256 musta promax lähtee matkaan vielä sen päivän aikana. Alkaa vahvasti tuntumaan että olen tippunut jostain syystä jonosta kun itse tilasin heti ennakkotilauksen alkamisen jälkeen ja toiset kolmekin päivää myöhemmin ja ovat jo saaneet omansa. Ja kaikki luottotiedot yms on kyllä kunnossa. 

Ja ensinhän luvattiin päivitykset ti ja to, yhtäkkiä sanotaankin että seuraava ilmoitus perjantaina.. 

Hei, pahoittelut jos olemme kertoneet vahingossa viestintä päiväksi torstain, perjantai on tosiaan oikea päivä. Tuosta kyseisestä mallista tuli tosiaan tällä viikolla hyvän kokoinen erä millä saadaan noin 2/3 jonosta purettua, ja ensi viikon erästä saadaan jono melkein nollille.


 

höpöhöpö että ette voi tehdä mitään , kannattais varmaan yrityshankinnan olla yhteydessä pikkasen paremmin applen kanssa jos ei ole erien määrästä tietoa , HYVÄNÄ ESIMERKKINÄ PLAYSTATION 5 ei sitäkään myydä toimittamattomia varastoja vaan erä kerrallaan , no onneks itellä ei ongelmia kun peruin teiltä tehdyn ja otin telialta ja niiltä ostettuna tuote onkin jo kädessä , muutenkin aika avutonta on luoda tällänen thread missä asiakkaat pääosin joutuu spekuloimaan keskenään koska saa tuotteensa :’D no onneks kaikki liittymät on siirretty teiltä pois aikapäiviä sitten ja nyt tää mahiksen antaminen ja totaali munaus oli täysin vika kerta asioida teidän kanssa , elisalaisille ketkä jaksaa vielä sitkeästi jonottaa niin voimia eipä voi muuta sanoa 


what about iPhone pro max 128 purple? saadaaks sekin pois ens vko???

Hei, tämä on yksi haastavimmista malleista ja tämän ja ensi viikon arvioitujen erien myötä saadaan ainoastaan noin viidennes purettua. Muistutan että nämä tilanteet elävät koko ajan ja ensi viikolla voi tilanne olla eri.

Onko nää jo tältä viikolta lähteny vai ei? Viimeks tais olla että tällä viikolla piti saada tuo viidennes purettua ja nyt se on muuttunu jo tälle JA ens viikolle. Tää alkaa mennä jo huvittavaks tää homma. 

Hei, tämän viikon erä on saapunut eilen joten lähtökohtaisesti se on eilen myös toimitettu. Alla kuvakaappaus myös  aikaisemmasta arviosta. 

 

 


Tilasin Iphone 14 Pro 256gt Hopea, koska näitä on tulossa lisää? Tilattu heti ennakon avattua.

Hei, ensi viikolla on näillä näkymin tulossa erä millä saadaan lähestulkoon koko jono purettua :)


Moi,

 

Elisalta vielä odotan tänään vastausta, että jos, niin miksi 16.9 tilattu 256 maxpro mustaa on jo toimitettu, jos 9.9 tilattuja ei? Ei siis ongelma että laitteita ei ole, mutta miksi näin on toimittu vai onko?

Hei, meidän tietojemme mukaan ei ole mennyt toimituksia kenellekään myöhemmin tilanneille. 

Hei,

 

Hmmm?


Okei kai se on pakko vielä kärvistellä vaikka ärsyttävää odottaa hajonnella puhelimella.

 

Voisitte myös soitella mulle liittymätarjouksen perään


what about iPhone pro max 128 purple? saadaaks sekin pois ens vko???

Hei, tämä on yksi haastavimmista malleista ja tämän ja ensi viikon arvioitujen erien myötä saadaan ainoastaan noin viidennes purettua. Muistutan että nämä tilanteet elävät koko ajan ja ensi viikolla voi tilanne olla eri.

Onko nää jo tältä viikolta lähteny vai ei? Viimeks tais olla että tällä viikolla piti saada tuo viidennes purettua ja nyt se on muuttunu jo tälle JA ens viikolle. Tää alkaa mennä jo huvittavaks tää homma. 

Hei, tämän viikon erä on saapunut eilen joten lähtökohtaisesti se on eilen myös toimitettu. Alla kuvakaappaus myös  aikaisemmasta arviosta. 

 

 

Eli siis ei riittäny vieläkään mulle puhelinta. Aivan naurettavaa meininkii on kyl. 15:05 on puhelin tilattu 9.9. Ja tilausvahvistus tuli klo. 15:10 sähköpostiin. Taitaapa riittää tällanen pelleily tän homman kans. Jos vaikka tilais tuon puhelimen jostain mistä sen oikeesti saa ja vaikka kyselis liittymätarjouksii samalla. 


Itekkin tosiaan tilannu ihan ekoilla minuuteilla 128 purplen mut nähtävästi tippunu jonon hännille kun muita tilauksia myös Elisalta. Aina oon teiltä tuotteet tilannu ja maksanut ajallaan ja silti joutuu selvitykseen. 😃😃 Ei maksuhäiriöitä eikä mitään muutakaan. Kiitos!


Itekkin tosiaan tilannu ihan ekoilla minuuteilla 128 purplen mut nähtävästi tippunu jonon hännille kun muita tilauksia myös Elisalta. Aina oon teiltä tuotteet tilannu ja maksanut ajallaan ja silti joutuu selvitykseen. 😃😃 Ei maksuhäiriöitä eikä mitään muutakaan. Kiitos!

No mulla ei edes oo mitään muuta osarisopimusta Elisalle tällä hetkellä ja parit liittymät siellä ja laskut on maksettu aina reilusti ennen eräpäivää. Tässä alkaa mennä vati nurin kohta tähän touhuun. Että tosiaan kiitos vaan elisalle. 


Itekkin tosiaan tilannu ihan ekoilla minuuteilla 128 purplen mut nähtävästi tippunu jonon hännille kun muita tilauksia myös Elisalta. Aina oon teiltä tuotteet tilannu ja maksanut ajallaan ja silti joutuu selvitykseen. 😃😃 Ei maksuhäiriöitä eikä mitään muutakaan. Kiitos!

No mulla ei edes oo mitään muuta osarisopimusta Elisalle tällä hetkellä ja parit liittymät siellä ja laskut on maksettu aina reilusti ennen eräpäivää. Tässä alkaa mennä vati nurin kohta tähän touhuun. Että tosiaan kiitos vaan elisalle. 

Itekkin just heiltä 5G liittymän otin et olkaa hyvä vaan👍


Elisa, missä tilauksemme?

 

Miks ne, jotka tilasivat 9.9 eivät saanneet puhelimensa ja myöhemmin tilaavat saivat jo?
 

Miks telialta tilanneet ovat jo saanneet tilauksensa? 


Miks joudumme tässä istumaan ja mässymään meidän epäillyyksiään, saamatta mitään vastauksia?
 

Me olemme valmiita antaa teille yli 1000€ rahaa/asiakas näistä ostoksista ja teidän mielestä on ok suhtautumaan tällä tavalla asiakkaitaan?  

Millä tavalla pystyy perustelemaan ettemme saa tietää missä tilauksemme ovat? En kyllä halua oottaa jouluun asti tässä. Olisi kyllä rehellisempää kertoa heti, et ”joo ette saa nyt mitään”, jotta asiakkaat eivät pettyisi odottamassa. Eks oo aivan mitään mahdollisuutta suhtautua meihin paremmin?


Olisi kiva saada vastausta ja jotain muuta kuin ”joo emme tiiä”  En usko ettette tiiä :)

R u ok there????

Vahvasti tämä! Vuosia ollut Elisan asiakas ja eivät vaivaudu mitään edes tiedottamaan 

Sama! Kätevää, kun kaikki asiat Elisalla vuosia, mutta nyt kyllä pännii.. Kärpäsestä tulee helposti härkänen jos ei olla avoimia ja ja hoideta asioita kunnialla! Ekasta tekstarista todella päättelin, et toimitus 16.9, sit vasta alkanut valkenee todellinen tilanne ja nuo nyt tulleet tekstarit ei paljon rauhoita, kun jokaisessa kukee sama “ilmoitamme toimitusajasta kolmen arkipäivän sisällä”.. Edelleen sitä tietoa siitä toimitusajasta odotellen.. 💩

Sitä tekstaria odotettu huomenna sen 2 viikkoa…


Itse sain ti 13.9. tekstarin että kiva kun teit ennakkotilauksen, toimitukset alkavat 16.9. ja ajankohtainen tieto toimitusten etenemisestä omayhteisössä. Muuta ei ole kuulunut eli kyllä se menee täällä vatvomiseksi joka tapauksessa. 
 

Kaiken lisäksi asiakaspalvelija sanoi tuolloin pe minulle että tilaamani 256 musta promax lähtee matkaan vielä sen päivän aikana. Alkaa vahvasti tuntumaan että olen tippunut jostain syystä jonosta kun itse tilasin heti ennakkotilauksen alkamisen jälkeen ja toiset kolmekin päivää myöhemmin ja ovat jo saaneet omansa. Ja kaikki luottotiedot yms on kyllä kunnossa. 

Ja ensinhän luvattiin päivitykset ti ja to, yhtäkkiä sanotaankin että seuraava ilmoitus perjantaina.. 

Hei, pahoittelut jos olemme kertoneet vahingossa viestintä päiväksi torstain, perjantai on tosiaan oikea päivä. Tuosta kyseisestä mallista tuli tosiaan tällä viikolla hyvän kokoinen erä millä saadaan noin 2/3 jonosta purettua, ja ensi viikon erästä saadaan jono melkein nollille.


 

höpöhöpö että ette voi tehdä mitään , kannattais varmaan yrityshankinnan olla yhteydessä pikkasen paremmin applen kanssa jos ei ole erien määrästä tietoa , HYVÄNÄ ESIMERKKINÄ PLAYSTATION 5 ei sitäkään myydä toimittamattomia varastoja vaan erä kerrallaan , no onneks itellä ei ongelmia kun peruin teiltä tehdyn ja otin telialta ja niiltä ostettuna tuote onkin jo kädessä , muutenkin aika avutonta on luoda tällänen thread missä asiakkaat pääosin joutuu spekuloimaan keskenään koska saa tuotteensa :’D no onneks kaikki liittymät on siirretty teiltä pois aikapäiviä sitten ja nyt tää mahiksen antaminen ja totaali munaus oli täysin vika kerta asioida teidän kanssa , elisalaisille ketkä jaksaa vielä sitkeästi jonottaa niin voimia eipä voi muuta sanoa 

Hei, ikävä kuulla että et ole ollut tyytyväinen meihin 😞 Playstation 5 oli alkuun myös ennakkomyynti, missä tilauksia tuli reilusti enemmän sisään kun mitä pystyimme toimittamaan.


Okei kai se on pakko vielä kärvistellä vaikka ärsyttävää odottaa hajonnella puhelimella.

 

Voisitte myös soitella mulle liittymätarjouksen perään

Hei, voit laittaa minulle yksityisviestillä asiakasnumeron niin voin välittää tiedot eteenpäin 🙂 Yksityisviestin saat laitettua kun painat minun nimimerkkiä.


Tää on vaan todella kummallista että täällä tuntuu kaikki ketkä on tilannu puhelimen heti kun se on ollu mahdollista odottelevan edelleen ja tiedän kyl että tuolla on porukkaa ketkä on tilannu puhelimen myöhemmin ja niillä se on jo kädessä. Kyllä on tosiaan toimitettu tilausjärjestyksessä joo. 


Itekkin tosiaan tilannu ihan ekoilla minuuteilla 128 purplen mut nähtävästi tippunu jonon hännille kun muita tilauksia myös Elisalta. Aina oon teiltä tuotteet tilannu ja maksanut ajallaan ja silti joutuu selvitykseen. 😃😃 Ei maksuhäiriöitä eikä mitään muutakaan. Kiitos!

Hei, emme voi ottaa yksittäisiin tilauksiin kantaa mutta yleisellä tasolla niin tosi pieni osuus tosiaan päätyy manuaaliseen tarkastukseen. Tietyt mallit olivat erittäin suosittuja heti ennakkomyynnin alettua, ja isoin haaste on ollut se että meille saapuvat erät on ollut tosi pieniä verrattuna jonon kokoon, ja tästä syystä tietyistä malleista odottaa vielä tilauksia mitkä on tehty heti ennakkomyynnin alettua.


Tää on vaan todella kummallista että täällä tuntuu kaikki ketkä on tilannu puhelimen heti kun se on ollu mahdollista odottelevan edelleen ja tiedän kyl että tuolla on porukkaa ketkä on tilannu puhelimen myöhemmin ja niillä se on jo kädessä. Kyllä on tosiaan toimitettu tilausjärjestyksessä joo. 

Hei, meidän tietojen mukaan jonon perusteella toimittamisessa ei ole ollut ongelmia, vaan laitteet toimitetaan kyllä järjestyksessä. Moni asiakas on kyllä saanut jo puhelimensa käteen (myös semmoisia jotka on tilannut 9.9 jälkeen), mutta nämä mallit ovat olleet semmoisia missä meillä on ollut hyvä saatavuus ja olemme pystyneet sen takia toimittamaan. 


Miksi mulla elisa sovelluksessa lukee ”käsittelyssä” ja tässä selaimessa lukee ”odottaa tuotetta: tarkastuksessa”. Eli ooksmä tarkastuksessa, vai käsittelyssä? 


Miksi mulla elisa sovelluksessa lukee ”käsittelyssä” ja tässä selaimessa lukee ”odottaa tuotetta: tarkastuksessa”. Eli ooksmä tarkastuksessa, vai käsittelyssä? 

Hei, kuulostaa mielenkiintoiselta  että on eri tieto. Voitko laittaa minulle yksityisviestillä asiakasnumeron niin voin tarkistaa tilanteen 🙂 yksityisviestin voit lähettää minulle painamalla nimimerkkiäni.


Miksi mulla elisa sovelluksessa lukee ”käsittelyssä” ja tässä selaimessa lukee ”odottaa tuotetta: tarkastuksessa”. Eli ooksmä tarkastuksessa, vai käsittelyssä? 

Hei, kuulostaa mielenkiintoiselta  että on eri tieto. Voitko laittaa minulle yksityisviestillä asiakasnumeron niin voin tarkistaa tilanteen 🙂 yksityisviestin voit lähettää minulle painamalla nimimerkkiäni.

Ihan samalla tavalla lukee mullakin. On koko ajan lukenu täysin samalla tavalla. 


Osallistu keskusteluun