Skip to main content

Apple Event 2022 järjestettiin keskiviikkona 7.9.2022.

Odotetusti Apple lanseerasi uuden 5G-puhelinten iPhone 14-sarjan. Uudet iPhone-mallit ovat:

Uuden iPhone 14 -puhelimen voit tilata verkkokaupastamme.

🍏🍎

Muistathan tilata myös 5G-liittymän, jotta saat 5G-laitteesta täyden hyödyn irti Elisan kattavassa 5G-verkossa!

 

 Useimmin kysytyt kysymykset

 

Milloin ennakkomyynti alkoi?


Ennakkomyynti käynnistyi verkkokaupassamme Suomessa perjantaina 9.9. kello 15.00.

Elisan yritysasiakkaiden osalta ennakkomyynti käynnistyi yritysten verkkokaupassa.

Milloin toimitukset alkoivat?


Toimitukset käynnistyvät perjantaina 16.9.2022.

iPhone 14 Plus -laitteiden osalta toimitukset käynnistyvät 7.10.2022.

 

Kuinka paljon laitteita saapuu?


Kuten aiempina vuosina olemme tottuneet, on laitteita ensivaiheessa saatavilla rajattuja eriä.

 

Milloin laitteita saa myymälöissä?


Laitteiden mahdollinen jakelu myymälämyyntiin tarkentuu myöhemmin.

 

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan?


Toimitamme laitteita yhdestä toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Kun tilauksesi on käsitelty, siirtyy se toimitusjonoon.

 

Mikä on paikkani jonossa?

 

Emme ota kantaa jonopaikkoihin julkisesti eikä yksityisviesteillä. Tilauksen tarkka aikaleima ei kerro tarkkaa jonopaikkaa, sillä tilauksen etenemiseen vaikuttaa myös esim. osoitetietojen tarkistus. 

Tässä yleisesti toimitusprosessista:

Tilaus siirtyy toimitusjonoon kun tilaus on käsitelty. Osa tilauksista etenee toimitusjonoon suoraan ja tällöin paikka toimitusjonossa määräytyy tarkan tilaushetken mukaan.

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan mm. tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.

Huomioithan, että jos sinulla on omaehtoinen luottokielto, tulee sinun toimittaa meille todistus OLK:sta, jotta tilauksesi etenee.

 

Toimitukset

 

Toimitus - ja saatavuustilanne 16.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 19.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 20.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 30.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 7.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 12.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 21.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 28.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 1.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 8.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 11.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 22.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 25.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 29.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 2.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 9.12.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 13.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 16.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 20.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 23.12.2022

hei! voisko joku sanoo, kuka on perunnu tilausta elisalta ja tilannu telialta iPhone pro max 128 että kuinka nopeasti saitte iphonet? mietin perua tän tilauksen elisalta nyt

 

Ei vissiin oo teliallakaan noita nyt varastossa yhtään. Soittelin eilen ja kysyin. Ei osannu sanoo yhtään millon tulee ja kuulemma menee aika nopeesti siellä myös. Joko sulla käy tuuri ja saat sen nopeesti tai sit jonotat vielä pidempään. 

nii, sitä mäkin ajattelen nyt
tilasin elisalta sen 9.9 n klo 15:45 ja ei mitään uutisii
tää kyl masentaa niin paljon, varsinkin kun oletin et saisin sen jo viime viikonlopuilla…..

No mulla on tilausvahvistus s.postissa tullu klo. 15:10 tuolloin 9.9.  Että eipä tosiaan naurata juurikaan tää tilanne. 


hei! voisko joku sanoo, kuka on perunnu tilausta elisalta ja tilannu telialta iPhone pro max 128 että kuinka nopeasti saitte iphonet? mietin perua tän tilauksen elisalta nyt

 

En nyt lähtisi hätäilemään, nopeammin sen Elisalta varmasti saat kun muualta. Joka paikasta taitaa olla lopussa tuo malli. Itse tilasin saman luurin 9.9. ja oon varovaisen optimistinen että tuo ensi viikon 15% jonosta olisi (vähintään) kaikki sinä päivänä tilauksen tehneet 🤞🏻

Kun kuitenkin pitää muistaa että tilauksia ehti tulla sen 5 päivää sisään ennen kuin niitä laitettiin postiin sitten 16.9. Toki suurin suma ollut juuri silloin 9.9. 🧐 Luulisin.

tietty joku Elisalta voisi tämän vahvistaa tai korjata olettamukseni? 😉


Pro max 128gt violetti tilausvahvistus 9.9. klo 15.11. Eipä näy tai kuulu puhelinta…


Pro max 128gt violetti tilausvahvistus 9.9. klo 15.11. Eipä näy tai kuulu puhelinta…

15.07 tuli itelle vahvistus ja hiljasta pitelee. Edellee ootan sitä tekstiviestiä mikä luvattiin lähettää 3 päivän sisään ja kertoa miten tilaus etenee😃😃


Puhelin on nyt kourassa. Kiitos Elisa.

Olen kuitenkin hämmentynyt siitä, että miten heiveröisesti tuote oli pakattu. Mitä on ajateltu kun on lähetetty monen tonnin arvoinen laite ruskeassa pahvipussissa? Pussissa ei ollut mitään pehmusteita, ainoastaan lähetyslista ja  Omaguru-lappu. Puhelimen suojana oli kuljetuksen aikana siis pelkkä yksi kerros paperia.

Paketti toimitettiin matkahuollon kautta noutopisteeseen. Matkahuollon sivuilla lukee pakkaamisesta seuraavaa:

 

"Paketit kulkevat useiden eri käsittelyvaiheiden kautta, joten niiden tulee kestää normaalia kuljetusrasitusta, kuten vetämistä, työntämistä, hankausta, puristusta ja päälle lastausta."

 

Miten nämä asiat on huomioitu Elisalla tuotteita pakatessa ja lähetettäessä asiakkaille? Tuotteen toimituksesta aiheutuneen piinaavan odotuksen jälkeen nyt huoli on puhelimessa itsessään. En voi olla miettimättä, että miten pakettia on mahdollisesti viskelty tai se on ollut alimmaisena jossain pinossa puristuksissa kun sitä on toimitettu ja onko siitä mahdollisesti aiheutunut puhelimeen jotain laitteisto vaurioita jotka ilmenevät vasta ajan saatossa.

 

Olen onnellinen, että sain puhelimen mutta erittäin pettynyt siihen miten kallis laite oli pakattu. Elisa hyvä, kertoisitteko ystävällisesti mitä kriteereitä noudatatte kun pakkaatte tuhansien eurojen laitteita asiakkaille lähetettäviksi? Mielestäni tässä on paljon parannettavaa, kuitenkin tällaisella on aina suora vaikutus asiakkaaseen mikäli jotain ilmenee. Oikealla pakkaamisella voidaan jo alusta alkaen estää mahdolliset kuljetusvauriot ja vauriot itse laitteeseen.

 


Itse tilasin Pro 128 purplen 19.9., postitettu 21.9. ja näillä näkymin haettavissa tänään. 😃 kuitenkin vanhin toimittamaton uusimman tiedon mukaan 10.9., joten ihmetys on kyllä suuri millä perusteella pääsin jonon ohi. Oletus kuitenkin oli että joudun odotella viikkoja, kun tein tilauksen vasta nyt. Jokin kyllä mättää ja pahasti näissä toimituksissa, vaikkakin itselleni tilanne oli kylläkin suotuisa. 

Joo mitä ihmettä. Sama laite mulle tulossa ja tilasin 10.9. mutta ei vielä mitään🙃 ei vissii osaa kattoa ketkä jonossa


Mikäköhän lienee kellojen tilanne? Tilattu ja maksettu mut mitään ei ole kuulunut.


Itse tilasin Pro 128 purplen 19.9., postitettu 21.9. ja näillä näkymin haettavissa tänään. 😃 kuitenkin vanhin toimittamaton uusimman tiedon mukaan 10.9., joten ihmetys on kyllä suuri millä perusteella pääsin jonon ohi. Oletus kuitenkin oli että joudun odotella viikkoja, kun tein tilauksen vasta nyt. Jokin kyllä mättää ja pahasti näissä toimituksissa, vaikkakin itselleni tilanne oli kylläkin suotuisa. 

Joo mitä ihmettä. Sama laite mulle tulossa ja tilasin 10.9. mutta ei vielä mitään🙃 ei vissii osaa kattoa ketkä jonossa

Sama täällä. Tilattu 10.9. mut sen jälkeen ei ole kuulunut mitään muuta kuin tilausvahvistus.


Puhelin on nyt kourassa. Kiitos Elisa.

Olen kuitenkin hämmentynyt siitä, että miten heiveröisesti tuote oli pakattu. Mitä on ajateltu kun on lähetetty monen tonnin arvoinen laite ruskeassa pahvipussissa? Pussissa ei ollut mitään pehmusteita, ainoastaan lähetyslista ja  Omaguru-lappu. Puhelimen suojana oli kuljetuksen aikana siis pelkkä yksi kerros paperia.

Paketti toimitettiin matkahuollon kautta noutopisteeseen. Matkahuollon sivuilla lukee pakkaamisesta seuraavaa:

 

"Paketit kulkevat useiden eri käsittelyvaiheiden kautta, joten niiden tulee kestää normaalia kuljetusrasitusta, kuten vetämistä, työntämistä, hankausta, puristusta ja päälle lastausta."

 

Miten nämä asiat on huomioitu Elisalla tuotteita pakatessa ja lähetettäessä asiakkaille? Tuotteen toimituksesta aiheutuneen piinaavan odotuksen jälkeen nyt huoli on puhelimessa itsessään. En voi olla miettimättä, että miten pakettia on mahdollisesti viskelty tai se on ollut alimmaisena jossain pinossa puristuksissa kun sitä on toimitettu ja onko siitä mahdollisesti aiheutunut puhelimeen jotain laitteisto vaurioita jotka ilmenevät vasta ajan saatossa.

 

Olen onnellinen, että sain puhelimen mutta erittäin pettynyt siihen miten kallis laite oli pakattu. Elisa hyvä, kertoisitteko ystävällisesti mitä kriteereitä noudatatte kun pakkaatte tuhansien eurojen laitteita asiakkaille lähetettäviksi? Mielestäni tässä on paljon parannettavaa, kuitenkin tällaisella on aina suora vaikutus asiakkaaseen mikäli jotain ilmenee. Oikealla pakkaamisella voidaan jo alusta alkaen estää mahdolliset kuljetusvauriot ja vauriot itse laitteeseen.

 

Moikka @BLX28 !

Kiitos palautteestasi. 🙂 Laitoin tästä tiedustelun eteenpäin. Laitehan on omassa suljetussa pakkauksessaan myös, joten oliko pakkauksessa jotain kuljetusvauriota?


Itse tilasin Pro 128 purplen 19.9., postitettu 21.9. ja näillä näkymin haettavissa tänään. 😃 kuitenkin vanhin toimittamaton uusimman tiedon mukaan 10.9., joten ihmetys on kyllä suuri millä perusteella pääsin jonon ohi. Oletus kuitenkin oli että joudun odotella viikkoja, kun tein tilauksen vasta nyt. Jokin kyllä mättää ja pahasti näissä toimituksissa, vaikkakin itselleni tilanne oli kylläkin suotuisa. 

Hei, kiitos kun nostit tämän ylös ja kerroit vielä asiakastietosi että pääsimme kiinni tähän. Havaitsimme että meillä on ollut tilapäinen häiriö järjestelmästämme , jonka johdosta pieni osa tilauksista on mennyt jonon ohi jos tilaus oli tehty häiriön aikana. Pahoittelemme tilannetta ja teemme työtä välttääksemme vastaavanlaiset ongelmat jatkossa. Osa näistä tilauksista kenen ohi on menty saadaan paikattua ja toimitettua jo heti tänään saapuvilla erillä.

 

 


Itse tilasin Pro 128 purplen 19.9., postitettu 21.9. ja näillä näkymin haettavissa tänään. 😃 kuitenkin vanhin toimittamaton uusimman tiedon mukaan 10.9., joten ihmetys on kyllä suuri millä perusteella pääsin jonon ohi. Oletus kuitenkin oli että joudun odotella viikkoja, kun tein tilauksen vasta nyt. Jokin kyllä mättää ja pahasti näissä toimituksissa, vaikkakin itselleni tilanne oli kylläkin suotuisa. 

Joo mitä ihmettä. Sama laite mulle tulossa ja tilasin 10.9. mutta ei vielä mitään🙃 ei vissii osaa kattoa ketkä jonossa

Sama täällä. Tilattu 10.9. mut sen jälkeen ei ole kuulunut mitään muuta kuin tilausvahvistus.


Moikka @HeleneK !

Voit laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , että voidaan tarkistaa asiaa.


Itse tilasin Pro 128 purplen 19.9., postitettu 21.9. ja näillä näkymin haettavissa tänään. 😃 kuitenkin vanhin toimittamaton uusimman tiedon mukaan 10.9., joten ihmetys on kyllä suuri millä perusteella pääsin jonon ohi. Oletus kuitenkin oli että joudun odotella viikkoja, kun tein tilauksen vasta nyt. Jokin kyllä mättää ja pahasti näissä toimituksissa, vaikkakin itselleni tilanne oli kylläkin suotuisa. 

Joo mitä ihmettä. Sama laite mulle tulossa ja tilasin 10.9. mutta ei vielä mitään🙃 ei vissii osaa kattoa ketkä jonossa

Sama täällä. Tilattu 10.9. mut sen jälkeen ei ole kuulunut mitään muuta kuin tilausvahvistus.


Moikka @HeleneK !

Voit laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi , että voidaan tarkistaa asiaa.

Juuri tulikin ilmoitus, että puhelin on matkalla. Kelloa vieläkin odottelen.


Itse tilasin Pro 128 purplen 19.9., postitettu 21.9. ja näillä näkymin haettavissa tänään. 😃 kuitenkin vanhin toimittamaton uusimman tiedon mukaan 10.9., joten ihmetys on kyllä suuri millä perusteella pääsin jonon ohi. Oletus kuitenkin oli että joudun odotella viikkoja, kun tein tilauksen vasta nyt. Jokin kyllä mättää ja pahasti näissä toimituksissa, vaikkakin itselleni tilanne oli kylläkin suotuisa. 

Hei, kiitos kun nostit tämän ylös ja kerroit vielä asiakastietosi että pääsimme kiinni tähän. Havaitsimme että meillä on ollut tilapäinen häiriö järjestelmästämme , jonka johdosta pieni osa tilauksista on mennyt jonon ohi jos tilaus oli tehty häiriön aikana. Pahoittelemme tilannetta ja teemme työtä välttääksemme vastaavanlaiset ongelmat jatkossa. Osa näistä tilauksista kenen ohi on menty saadaan paikattua ja toimitettua jo heti tänään saapuvilla erillä.

 

 

Tuo häiriö on varmaan koskettanut muitakin tilauksia sitten. Täällä ainakin 2hlöä sanonut jo saaneensa pro max 256 mustan vaikka tilasivat 12. ja 16. päivä, kun taas 9.9. kolmelta tilauksen tehneet yhä odottelevat. Voidaanko jostain varmistaa että jono on ajan tasalla... 


Puhelin on nyt kourassa. Kiitos Elisa.

Olen kuitenkin hämmentynyt siitä, että miten heiveröisesti tuote oli pakattu. Mitä on ajateltu kun on lähetetty monen tonnin arvoinen laite ruskeassa pahvipussissa? Pussissa ei ollut mitään pehmusteita, ainoastaan lähetyslista ja  Omaguru-lappu. Puhelimen suojana oli kuljetuksen aikana siis pelkkä yksi kerros paperia.

Paketti toimitettiin matkahuollon kautta noutopisteeseen. Matkahuollon sivuilla lukee pakkaamisesta seuraavaa:

 

"Paketit kulkevat useiden eri käsittelyvaiheiden kautta, joten niiden tulee kestää normaalia kuljetusrasitusta, kuten vetämistä, työntämistä, hankausta, puristusta ja päälle lastausta."

 

Miten nämä asiat on huomioitu Elisalla tuotteita pakatessa ja lähetettäessä asiakkaille? Tuotteen toimituksesta aiheutuneen piinaavan odotuksen jälkeen nyt huoli on puhelimessa itsessään. En voi olla miettimättä, että miten pakettia on mahdollisesti viskelty tai se on ollut alimmaisena jossain pinossa puristuksissa kun sitä on toimitettu ja onko siitä mahdollisesti aiheutunut puhelimeen jotain laitteisto vaurioita jotka ilmenevät vasta ajan saatossa.

 

Olen onnellinen, että sain puhelimen mutta erittäin pettynyt siihen miten kallis laite oli pakattu. Elisa hyvä, kertoisitteko ystävällisesti mitä kriteereitä noudatatte kun pakkaatte tuhansien eurojen laitteita asiakkaille lähetettäviksi? Mielestäni tässä on paljon parannettavaa, kuitenkin tällaisella on aina suora vaikutus asiakkaaseen mikäli jotain ilmenee. Oikealla pakkaamisella voidaan jo alusta alkaen estää mahdolliset kuljetusvauriot ja vauriot itse laitteeseen.

 

Moikka @BLX28 !

Kiitos palautteestasi. 🙂 Laitoin tästä tiedustelun eteenpäin. Laitehan on omassa suljetussa pakkauksessaan myös, joten oliko pakkauksessa jotain kuljetusvauriota?

Ei ollut kuljetusvaurioita pussissa tai puhelimen laatikossa nopeasti katsottuna. Totta on, että puhelin tulee omassa laatikossaan mutta eipä se ole mitenkään kummoinen suoja puhelimelle suoraa puristusta ja iskuja ajatellen jos sen suojana on pelkkä paperipussi. Odotin, että puhelin olisi tullut pienessä pahvilaatikossa jossa itse puhelinlaatikko on paperitäytteellä suojattuna. Tällöin mitään suoria iskuja tai puristusta ei kohdistu itse puhelinlaatikkoon joka itsessään on melko ohut, itse puhelinhan on heti sen puhelinlaatikon kannen alla kamerapuoli ylöspäin eikä siinä ole mitään käytännössä mitään suojaa jos esim. paperipussissa olevan puhelinlaatikon päälle tallaa. Tässä tuolla paperipussilla ei siis käytännössä ole ollut mitään funktiota (korkeintaan sisällön piilotus), joten puhelin olisi käytännössä voitu lähettää sellaisenaan. Jotenkin tuosta paperipussista tuli fiilis, että puhelin on vaan nopeasti laitettu pussiin ilman sen enempää miettimättä mitä sinne pussiin oikein laitettiin 😑


Puhelin on nyt kourassa. Kiitos Elisa.

Olen kuitenkin hämmentynyt siitä, että miten heiveröisesti tuote oli pakattu. Mitä on ajateltu kun on lähetetty monen tonnin arvoinen laite ruskeassa pahvipussissa? Pussissa ei ollut mitään pehmusteita, ainoastaan lähetyslista ja  Omaguru-lappu. Puhelimen suojana oli kuljetuksen aikana siis pelkkä yksi kerros paperia.

Paketti toimitettiin matkahuollon kautta noutopisteeseen. Matkahuollon sivuilla lukee pakkaamisesta seuraavaa:

 

"Paketit kulkevat useiden eri käsittelyvaiheiden kautta, joten niiden tulee kestää normaalia kuljetusrasitusta, kuten vetämistä, työntämistä, hankausta, puristusta ja päälle lastausta."

 

Miten nämä asiat on huomioitu Elisalla tuotteita pakatessa ja lähetettäessä asiakkaille? Tuotteen toimituksesta aiheutuneen piinaavan odotuksen jälkeen nyt huoli on puhelimessa itsessään. En voi olla miettimättä, että miten pakettia on mahdollisesti viskelty tai se on ollut alimmaisena jossain pinossa puristuksissa kun sitä on toimitettu ja onko siitä mahdollisesti aiheutunut puhelimeen jotain laitteisto vaurioita jotka ilmenevät vasta ajan saatossa.

 

Olen onnellinen, että sain puhelimen mutta erittäin pettynyt siihen miten kallis laite oli pakattu. Elisa hyvä, kertoisitteko ystävällisesti mitä kriteereitä noudatatte kun pakkaatte tuhansien eurojen laitteita asiakkaille lähetettäviksi? Mielestäni tässä on paljon parannettavaa, kuitenkin tällaisella on aina suora vaikutus asiakkaaseen mikäli jotain ilmenee. Oikealla pakkaamisella voidaan jo alusta alkaen estää mahdolliset kuljetusvauriot ja vauriot itse laitteeseen.

 

Moikka @BLX28 !

Kiitos palautteestasi. 🙂 Laitoin tästä tiedustelun eteenpäin. Laitehan on omassa suljetussa pakkauksessaan myös, joten oliko pakkauksessa jotain kuljetusvauriota?

Ei ollut kuljetusvaurioita pussissa tai puhelimen laatikossa nopeasti katsottuna. Totta on, että puhelin tulee omassa laatikossaan mutta eipä se ole mitenkään kummoinen suoja puhelimelle suoraa puristusta ja iskuja ajatellen jos sen suojana on pelkkä paperipussi. Odotin, että puhelin olisi tullut pienessä pahvilaatikossa jossa itse puhelinlaatikko on paperitäytteellä suojattuna. Tällöin mitään suoria iskuja tai puristusta ei kohdistu itse puhelinlaatikkoon joka itsessään on melko ohut, itse puhelinhan on heti sen puhelinlaatikon kannen alla kamerapuoli ylöspäin eikä siinä ole mitään käytännössä mitään suojaa jos esim. paperipussissa olevan puhelinlaatikon päälle tallaa. Tässä tuolla paperipussilla ei siis käytännössä ole ollut mitään funktiota (korkeintaan sisällön piilotus), joten puhelin olisi käytännössä voitu lähettää sellaisenaan. Jotenkin tuosta paperipussista tuli fiilis, että puhelin on vaan nopeasti laitettu pussiin ilman sen enempää miettimättä mitä sinne pussiin oikein laitettiin 😑

Sisko haki äsken puhelimensa postista ja sama juttu, paperipussissa tuli perille. Ehjänä näytti olevan vaikka aika paha olisi jos noin olemattomalla pakkaamisella vaurioituu, tulee Elisalle kalliiksi 😬


Tuo laitteiden oma pakettihan nimenomaan on tarkoitettu laitteiden lähetystä varten, eli mitään “extraa” ei laitteen pitäisi normaalissa kuljetuksessa tarvita. Vähän samoin kuin ei telkarrit, imurit tai läppäritkään tule sen kummemin erikseen pakattuina, vaan omassa tuotepakettissaan jonka päällä on jotain joka peittää sisällön :)


Onko tiistaina tulossa seuraavan kerran tieto tulevista eristä? Tilasin violetin pro max 256gb 16.09 ja lähinnä mietin meneekö tässä vielä 2vko vai 1kk ennen kun puhelimen saa. Tässä kohta ei itsellä mikään kiire ole. Palautetta voisin antaa sen osalta, että luvattiin olla yhteydessä tarkemmasta aikataulusta 3päivän kuluessa, vaikkei niin toimittu. 


Tilasin violetin pro max 256gb 16.09 ja lähinnä mietin meneekö tässä vielä 2vko vai 1kk ennen kun puhelimen saa. Tässä kohta ei itsellä mikään kiire ole. 


Samassa tilanteessa itsekkin. Applen omassa kaupassa Pro Max -puhelimien toimitusaika on 4-5 viikkoa. Olen henkisesti varautunut, että toimitusaika on sitä luokkaa myös Elisan kautta. Eipä tässä sinänsä jäniksen selässä olla. 


Jes mun oma lähetettiin tänään. Toivottavasti tulis nopeeta ja ehjänä😄


Moi,

 

Oma 9.9 klo 15 tilattu 256gt pro max mustana on eilen klo 20 saanut seurantatunnuksen ja imein. Hyvä näin, mutta oikeasti laittakaahan prosessit kuntoon, jotta homma ei ole näin sekavaa.  Itselleni tältä erää viimeinen tuote Elisalta. 


Moi,

Huomenna kun julkaisette viimeisimmän toimitetun tilauspäivän eri puhelinmallien osalta, niin Pro Max 128Gb Purple tulee varmasti lukemaan vielä se 9.9. Voisitteko laittaa kellonajan myös siihen mukaan? Olisi kiva nähdä että menemmekö toimituksissa vasta jossain 15:02 tilanneissa, vaiko esim 15:30. Tuo varmaan tulee olemaan useamman viikon siinä 9.9 statuksessa, joten näkisi ees jotain edistystä.

Hei, kohta julkaisemme päivitetyt tiedot mutta valitettavasti ei voida kellontarkasti ottaa kantaa. Lisäsimme nyt kuitenkin yhden sarakkeen lisää verrattuna tiistain taulukkoon mistä näkee arvion et kuinka paljon tuleva erä vaikuttaa jonon kokoon.

Mitenniin ette voi? Tuo on tasan tarkkaan teidän oma valintanne, tietenkin järjestelmänne tietää kellontarkasti mitkä tilaukset ovat lähteneet ja mitkä ei. Eli Elisan virallinen kanta asiakkaille on heikompi tiedotus vain jotta myyntimäärien arviot eivät vain paljastuisi kilpailijoille? En tiedä onko kovin kummoinen strategia, sillä heikon tiedotuksenne takia menetätte niitä asiakkaita. Olette ainoa operaattori joka ei osaa arvioida tilauksen toimitusaikaa, ehkä siinä olisi kehitettävää.


Onko tiistaina tulossa seuraavan kerran tieto tulevista eristä? Tilasin violetin pro max 256gb 16.09 ja lähinnä mietin meneekö tässä vielä 2vko vai 1kk ennen kun puhelimen saa. Tässä kohta ei itsellä mikään kiire ole. Palautetta voisin antaa sen osalta, että luvattiin olla yhteydessä tarkemmasta aikataulusta 3päivän kuluessa, vaikkei niin toimittu. 


Moikka @Velbott ja tervetuloa OmaYhteisöön!

Tiistaisin ja torstaisin tulee tietoa tulevista eristä. 🙂 Vien palautteesi eteenpäin. 🤔


Oman tilaukseni peruutin tänään kun huomasin, että läheisessä powerissa on varastossa saatavilla juuri se malli minkä olin tilannut Elisalta.


Moi,

Huomenna kun julkaisette viimeisimmän toimitetun tilauspäivän eri puhelinmallien osalta, niin Pro Max 128Gb Purple tulee varmasti lukemaan vielä se 9.9. Voisitteko laittaa kellonajan myös siihen mukaan? Olisi kiva nähdä että menemmekö toimituksissa vasta jossain 15:02 tilanneissa, vaiko esim 15:30. Tuo varmaan tulee olemaan useamman viikon siinä 9.9 statuksessa, joten näkisi ees jotain edistystä.

Hei, kohta julkaisemme päivitetyt tiedot mutta valitettavasti ei voida kellontarkasti ottaa kantaa. Lisäsimme nyt kuitenkin yhden sarakkeen lisää verrattuna tiistain taulukkoon mistä näkee arvion et kuinka paljon tuleva erä vaikuttaa jonon kokoon.

Mitenniin ette voi? Tuo on tasan tarkkaan teidän oma valintanne, tietenkin järjestelmänne tietää kellontarkasti mitkä tilaukset ovat lähteneet ja mitkä ei. Eli Elisan virallinen kanta asiakkaille on heikompi tiedotus vain jotta myyntimäärien arviot eivät vain paljastuisi kilpailijoille? En tiedä onko kovin kummoinen strategia, sillä heikon tiedotuksenne takia menetätte niitä asiakkaita. Olette ainoa operaattori joka ei osaa arvioida tilauksen toimitusaikaa, ehkä siinä olisi kehitettävää.


Se on sisäistä tietoa, joten emme siihen ota kantaa. 🤔 Vien palautteesi eteenpäin.


Onko uutta päivityslistaa jossain näkyvissä ? Löysin 20.9 olevan eikä sen jäljeen mitään tietoa missä mennään!!? Itse tilasin iPhone 14 256Gb tähtimustan ja se tulo olisi viikkojen 38-39 aikana? Mitään tietoa tai viestiä en ole Elisalta saanut.


Osallistu keskusteluun