Skip to main content

Apple Event 2022 järjestettiin keskiviikkona 7.9.2022.

Odotetusti Apple lanseerasi uuden 5G-puhelinten iPhone 14-sarjan. Uudet iPhone-mallit ovat:

Uuden iPhone 14 -puhelimen voit tilata verkkokaupastamme.

🍏🍎

Muistathan tilata myös 5G-liittymän, jotta saat 5G-laitteesta täyden hyödyn irti Elisan kattavassa 5G-verkossa!

 

 Useimmin kysytyt kysymykset

 

Milloin ennakkomyynti alkoi?


Ennakkomyynti käynnistyi verkkokaupassamme Suomessa perjantaina 9.9. kello 15.00.

Elisan yritysasiakkaiden osalta ennakkomyynti käynnistyi yritysten verkkokaupassa.

Milloin toimitukset alkoivat?


Toimitukset käynnistyvät perjantaina 16.9.2022.

iPhone 14 Plus -laitteiden osalta toimitukset käynnistyvät 7.10.2022.

 

Kuinka paljon laitteita saapuu?


Kuten aiempina vuosina olemme tottuneet, on laitteita ensivaiheessa saatavilla rajattuja eriä.

 

Milloin laitteita saa myymälöissä?


Laitteiden mahdollinen jakelu myymälämyyntiin tarkentuu myöhemmin.

 

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan?


Toimitamme laitteita yhdestä toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Kun tilauksesi on käsitelty, siirtyy se toimitusjonoon.

 

Mikä on paikkani jonossa?

 

Emme ota kantaa jonopaikkoihin julkisesti eikä yksityisviesteillä. Tilauksen tarkka aikaleima ei kerro tarkkaa jonopaikkaa, sillä tilauksen etenemiseen vaikuttaa myös esim. osoitetietojen tarkistus. 

Tässä yleisesti toimitusprosessista:

Tilaus siirtyy toimitusjonoon kun tilaus on käsitelty. Osa tilauksista etenee toimitusjonoon suoraan ja tällöin paikka toimitusjonossa määräytyy tarkan tilaushetken mukaan.

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan mm. tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.

Huomioithan, että jos sinulla on omaehtoinen luottokielto, tulee sinun toimittaa meille todistus OLK:sta, jotta tilauksesi etenee.

 

Toimitukset

 

Toimitus - ja saatavuustilanne 16.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 19.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 20.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 30.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 7.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 12.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 21.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 28.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 1.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 8.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 11.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 22.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 25.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 29.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 2.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 9.12.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 13.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 16.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 20.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 23.12.2022

Milloin eiliset paketit lähtee teiltä kuriireille (ne joista eilen tuli viestiä että on lähetetty matkaan)? Paketin seurana näyttää yhä että pakettia odotetaan kuljetukseen.

Samaa mietin. Erikoisen kauan menee aiempiin kokemuksiin verrattuna. Toivottavasti ei ollut virhe koko ilmoitus


Milloin eiliset paketit lähtee teiltä kuriireille (ne joista eilen tuli viestiä että on lähetetty matkaan)? Paketin seurana näyttää yhä että pakettia odotetaan kuljetukseen.

Mulla ainaki muutama minuutti sit oli matkahuollon status muuttunu. Varmaan huomenna vois tuurilla käydä paketin hakee lokerosta. 


Milloin eiliset paketit lähtee teiltä kuriireille (ne joista eilen tuli viestiä että on lähetetty matkaan)? Paketin seurana näyttää yhä että pakettia odotetaan kuljetukseen.

Samaa mietin. Erikoisen kauan menee aiempiin kokemuksiin verrattuna. Toivottavasti ei ollut virhe koko ilmoitus

No se tästä puuttuisikin jos olis ollut virhe :D

 

Valitsin Matkahuollon toimituksen, olen itse huomannut että heillä on lagannut se seuranta välillä. Näyttää "odotetaan kuljetukseen" vaikka paketti on jo heillä matkassa. Toivon että nyt olisi sama tilanne. Mutta joka tapauksessa olisi tosiaan kiva tietää onko ne oikeasti jo lähteneet ja jos ei, niin milloin.


Milloin eiliset paketit lähtee teiltä kuriireille (ne joista eilen tuli viestiä että on lähetetty matkaan)? Paketin seurana näyttää yhä että pakettia odotetaan kuljetukseen.

Mulla ainaki muutama minuutti sit oli matkahuollon status muuttunu. Varmaan huomenna vois tuurilla käydä paketin hakee lokerosta. 


Kiva tietää! Pitää seurata tilannetta.

 

// Edit: kappas, niin vaan oli siirtynyt Vantaalle käsittelyyn minunkin seurannan tila. Jee!

fyi: @Vb12 


Eli pro max 256 violettia ei ole nyt tällä viikolla myöskään tulossa teille? 

Hei, tällä hetkellä näyttää tosiaan siltä että ainakaan tälle viikolle ei ole tulossa.


Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 📱🍎

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne . Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Tällä hetkellä tilanne on haastava useamman mallin osalta, eikä meillä ole tietoa seuraavan erän saapumisesta. Muistutamme kuitenkin että tilanne elää jatkuvasti, ja toivon mukaan saamme tietoa seuraavista eristä perjantaihin mennessä.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Tällä viikolla piti aiemman tiedon mukaan tulla erä pro max 128gb hopeaa ja nyt kohta tyhjänä eli eikö sitäkään erää tulekkaan?

Hei, aikaisemmi arvioitu erä tälle viikolle tuli eilen.


Kiva kun kysytään arvosteluja sähköpostilla elisan toimesta ostoksesta kun laitettakaan ei ole saanut / tiedä edes koska sen saa ? 😂😂
iphone pro max 256 kulta


Postilla odotellaan edelleen pakettia toimitettavaks ☹️ No,kaipa se jossain vaihees muuttuu tiedoksi että paketti toimitettu 👍


Tilaus Elisalta peruttu ja käyty tilaamassa Powerilta, ensiviikon tiistaina tulee puhelin 👍🏽


Noniin 🥳 Postin sivulla ilmoitus että paketti noudettavissa 28.9 👍👍iPhone 14 Pro Max 256Gb tähtimusta,tilattu 9.9. 


Noniin 🥳 Postin sivulla ilmoitus että paketti noudettavissa 28.9 👍👍iPhone 14 Pro Max 256Gb tähtimusta,tilattu 9.9. 

Sama täällä ja sama puhelin väreineen päivineen


Tilaus Elisalta peruttu ja käyty tilaamassa Powerilta, ensiviikon tiistaina tulee puhelin 👍🏽

Saanko tiedustella mikä versio on kyseessä? 


Tilaus Elisalta peruttu ja käyty tilaamassa Powerilta, ensiviikon tiistaina tulee puhelin 👍🏽

Saanko tiedustella mikä versio on kyseessä? 

Elisalta oli tilauksessa 14 pro max violetti 128gt, powerilta lähti tulemaan tähtimusta 14 pro max 256gt. Elisalta tilattu 9.9 klo 16:20, mutta jaksanut odotella ja meni maku asiakaspalveluun, niin tilaus peruttu.


Tilaus Elisalta peruttu ja käyty tilaamassa Powerilta, ensiviikon tiistaina tulee puhelin 👍🏽

Saanko tiedustella mikä versio on kyseessä? 

Powerille ja Giganttiin näyttäisi ensi viikolla tulevan lähes kaikkia malleja niin paljon että jonot poistuu. Esim tätä suosittua Pro Max 128Gt Purppura saa molemmilta toimitettuna ensi viikolla jos nyt tilaa.


Tilaus peruttu myös täällä. Meni maku näihin excel-talkoisiin. Palautteena voi ylläpito kirjata että tilausseurantaa ei järjestetä näin. 
 

speksit: 9.9.2022 pro max 256 musta


Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 📱🍎

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne . Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Tällä hetkellä tilanne on haastava useamman mallin osalta, eikä meillä ole tietoa seuraavan erän saapumisesta. Muistutamme kuitenkin että tilanne elää jatkuvasti, ja toivon mukaan saamme tietoa seuraavista eristä perjantaihin mennessä.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Tällä viikolla piti aiemman tiedon mukaan tulla erä pro max 128gb hopeaa ja nyt kohta tyhjänä eli eikö sitäkään erää tulekkaan?

Hei, aikaisemmi arvioitu erä tälle viikolle tuli eilen.

Eli riittääkö se erä niille jotka ovat sen tilanneet, vai joutuuko vielä odottaa seuravaa erää ? 


Tilaus peruttu klo 13.15 ja samaan aikaan tilattu Telialta iphone pro max 256 kulta toimitus lähti heti keruuseen varastolla joten oletan että tulee tässä lähipäivinä ei jaksa enään tätä vatvomista exel juttuja jne. Arvioitu toimitus näkyy 29.9 👍


Esim Telia ja Power sanoo avoimesti sivuillaan purppura 128 pro max toimitukselle arviot 7.10 ja 8.10. Kunpa tietäisi vähän onko mahdollisuutta saada lähiviikkoina elisan tilausta vai ei. Arvio olis kiva. Elisa näemmä ainoa, joka ei tiedä milloin ja millainen kuorma on tulossa. Miten muualla voidaan antaa arvio jopa päivästä, kun minä en elisan kautta tiedä edes viikkomittarilla mitään arviota.. 


Aikooko Elisa hyvittää asiakkaille jotenkin 1) sen että järjestelmässänne oli häiriö ja myöhemmin tilanneet asiakkaat saivat tuotteen ennen aikaisempia ennakkotilaajia 2) erittäin huonosta informaatiosta tilauksista, ei edes sähköpostia tilaajille tai tekstiviestiä. 
kaiken kaikkiaan huono kokemus, ystäväni tilasivat muilta operaattoreilta ja heitä pidettiin ajantasalla, asiakaspalvelussa osattiin vastata yksinkertaiseen kysymykseen: koska tilaukseni toimitetaan? Teidän asiakaspalvelussanne vastataan aina ympäripyöreästi, ei voida mukamas edes sanoa että kuibka kauan pitää vielä odottaa.

 

mielestäni olemme oikeutettua edes johonkin hyvitykseen. Oli varmasti viimeinen kerta kun tilaan Elisalta mitään.


Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 📱🍎

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne . Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Tällä hetkellä tilanne on haastava useamman mallin osalta, eikä meillä ole tietoa seuraavan erän saapumisesta. Muistutamme kuitenkin että tilanne elää jatkuvasti, ja toivon mukaan saamme tietoa seuraavista eristä perjantaihin mennessä.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Tällä viikolla piti aiemman tiedon mukaan tulla erä pro max 128gb hopeaa ja nyt kohta tyhjänä eli eikö sitäkään erää tulekkaan?

Hei, aikaisemmi arvioitu erä tälle viikolle tuli eilen.

Eli riittääkö se erä niille jotka ovat sen tilanneet, vai joutuuko vielä odottaa seuravaa erää ? 

Hei, ei valitettavasti riittänyt kaikille. Noin 40% jonosta saatiin sillä erällä purettua.

 


Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 📱🍎

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne . Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Tällä hetkellä tilanne on haastava useamman mallin osalta, eikä meillä ole tietoa seuraavan erän saapumisesta. Muistutamme kuitenkin että tilanne elää jatkuvasti, ja toivon mukaan saamme tietoa seuraavista eristä perjantaihin mennessä.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Tällä viikolla piti aiemman tiedon mukaan tulla erä pro max 128gb hopeaa ja nyt kohta tyhjänä eli eikö sitäkään erää tulekkaan?

Hei, aikaisemmi arvioitu erä tälle viikolle tuli eilen.

Eli riittääkö se erä niille jotka ovat sen tilanneet, vai joutuuko vielä odottaa seuravaa erää ? 

Milloin se seuraava erä sit tulee ? Kauanko tässä joutuu odottaa ? Olisi kiva tietää joku tarkka päivämäärä.


Aikooko Elisa hyvittää asiakkaille jotenkin 1) sen että järjestelmässänne oli häiriö ja myöhemmin tilanneet asiakkaat saivat tuotteen ennen aikaisempia ennakkotilaajia 2) erittäin huonosta informaatiosta tilauksista, ei edes sähköpostia tilaajille tai tekstiviestiä. 
kaiken kaikkiaan huono kokemus, ystäväni tilasivat muilta operaattoreilta ja heitä pidettiin ajantasalla, asiakaspalvelussa osattiin vastata yksinkertaiseen kysymykseen: koska tilaukseni toimitetaan? Teidän asiakaspalvelussanne vastataan aina ympäripyöreästi, ei voida mukamas edes sanoa että kuibka kauan pitää vielä odottaa.

 

mielestäni olemme oikeutettua edes johonkin hyvitykseen. Oli varmasti viimeinen kerta kun tilaan Elisalta mitään.

lisäys viestiin. Olin yhteydessä kuluttajaneuvontaan, ja sieltä neuvottiin olemaan hyvityksestä ensin yhteydessä Elisaan. Elisalla on todellakin tapahtunut virhe, jonka takia myöhemmin tilanneet ovat saaneet tuotteen aikaisemmin. Asiakaspalvelu chattinne on ollut nyt viikon tilassa: chat on ruuhkainen. Teillä ei ole sähköpostiosoitetta, jotta voisi olla yhteydessä hyvityksestä. Puhelin palvelunne maksaa. Yritin vara soittoajan mutta vapaita aikoja ei ole, joten mennään täällä: Miten aiotte hyvittää? Jos vastaus on ette mitenkään, olemme oikeutettua hakemaan hyvitystä kuluttajaneuvonnan kautta. 

 


Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 📱🍎

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne . Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Tällä hetkellä tilanne on haastava useamman mallin osalta, eikä meillä ole tietoa seuraavan erän saapumisesta. Muistutamme kuitenkin että tilanne elää jatkuvasti, ja toivon mukaan saamme tietoa seuraavista eristä perjantaihin mennessä.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä, voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Tällä viikolla piti aiemman tiedon mukaan tulla erä pro max 128gb hopeaa ja nyt kohta tyhjänä eli eikö sitäkään erää tulekkaan?

Hei, aikaisemmi arvioitu erä tälle viikolle tuli eilen.

Eli riittääkö se erä niille jotka ovat sen tilanneet, vai joutuuko vielä odottaa seuravaa erää ? 

Milloin se seuraava erä sit tulee ? Kauanko tässä joutuu odottaa ? Olisi kiva tietää joku tarkka päivämäärä.

Hei, kiitos palautteesta. Toivomme että saisimme perjantaihin mennessä parempaa näkymää myös niistä laitteista missä arviota ei ollut tiistain taulukossa. Jos saamme lisätietoja huomisen aikana niin päivitämme poikkeuksellisesti jo tulevien erien osalta huomenna tilannetta.


Aikooko Elisa hyvittää asiakkaille jotenkin 1) sen että järjestelmässänne oli häiriö ja myöhemmin tilanneet asiakkaat saivat tuotteen ennen aikaisempia ennakkotilaajia 2) erittäin huonosta informaatiosta tilauksista, ei edes sähköpostia tilaajille tai tekstiviestiä. 
kaiken kaikkiaan huono kokemus, ystäväni tilasivat muilta operaattoreilta ja heitä pidettiin ajantasalla, asiakaspalvelussa osattiin vastata yksinkertaiseen kysymykseen: koska tilaukseni toimitetaan? Teidän asiakaspalvelussanne vastataan aina ympäripyöreästi, ei voida mukamas edes sanoa että kuibka kauan pitää vielä odottaa.

 

mielestäni olemme oikeutettua edes johonkin hyvitykseen. Oli varmasti viimeinen kerta kun tilaan Elisalta mitään.

Hei, voisitko laittaa minulle yksityisviestiä niin katsotaan tarkemmin tilannetta? 🙂 Yksityisviestiä saat laitettua painamalla nimimerkkiäni.


Tänään tuli vihdoista viimein 9.9 ennakkovarattu iPhone 14 Pro Max 256Gb tähtimusta 👍😊 Kovin hääppöisesti paketoitu tukevan tuntuiseen  paperipussiin mutta,silti ihmettelen asiaa kun kuitenkin hintava tuote sisällä. Mutta eipä mitään,nyt tutkimaan että puhelin kunnossa ja pelittää👍🥳🥳

🥳 Tsemppiä kaikille tätä mallia odottavil 👍


Osallistu keskusteluun