Skip to main content

Apple Event 2022 järjestettiin keskiviikkona 7.9.2022.

Odotetusti Apple lanseerasi uuden 5G-puhelinten iPhone 14-sarjan. Uudet iPhone-mallit ovat:

Uuden iPhone 14 -puhelimen voit tilata verkkokaupastamme.

🍏🍎

Muistathan tilata myös 5G-liittymän, jotta saat 5G-laitteesta täyden hyödyn irti Elisan kattavassa 5G-verkossa!

 

 Useimmin kysytyt kysymykset

 

Milloin ennakkomyynti alkoi?


Ennakkomyynti käynnistyi verkkokaupassamme Suomessa perjantaina 9.9. kello 15.00.

Elisan yritysasiakkaiden osalta ennakkomyynti käynnistyi yritysten verkkokaupassa.

Milloin toimitukset alkoivat?


Toimitukset käynnistyvät perjantaina 16.9.2022.

iPhone 14 Plus -laitteiden osalta toimitukset käynnistyvät 7.10.2022.

 

Kuinka paljon laitteita saapuu?


Kuten aiempina vuosina olemme tottuneet, on laitteita ensivaiheessa saatavilla rajattuja eriä.

 

Milloin laitteita saa myymälöissä?


Laitteiden mahdollinen jakelu myymälämyyntiin tarkentuu myöhemmin.

 

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan?


Toimitamme laitteita yhdestä toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Kun tilauksesi on käsitelty, siirtyy se toimitusjonoon.

 

Mikä on paikkani jonossa?

 

Emme ota kantaa jonopaikkoihin julkisesti eikä yksityisviesteillä. Tilauksen tarkka aikaleima ei kerro tarkkaa jonopaikkaa, sillä tilauksen etenemiseen vaikuttaa myös esim. osoitetietojen tarkistus. 

Tässä yleisesti toimitusprosessista:

Tilaus siirtyy toimitusjonoon kun tilaus on käsitelty. Osa tilauksista etenee toimitusjonoon suoraan ja tällöin paikka toimitusjonossa määräytyy tarkan tilaushetken mukaan.

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan mm. tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.

Huomioithan, että jos sinulla on omaehtoinen luottokielto, tulee sinun toimittaa meille todistus OLK:sta, jotta tilauksesi etenee.

 

Toimitukset

 

Toimitus - ja saatavuustilanne 16.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 19.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 20.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 30.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 7.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 12.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 21.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 28.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 1.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 8.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 11.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 22.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 25.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 29.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 2.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 9.12.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 13.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 16.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 20.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 23.12.2022

14 Pro 256 Gt Tummanvioletin kohdalla sanotaan, että vanhin toimittamaton tilaus on 18.9.2022. Itse olen tilannut kyseisen puhelimen 5.10. Mikä näiden puhelimien tilanne on?


Aika jännä, missä ihmeessä mun puhelin menee? Tilausvahvistus tuli 15.20 niin miten joku 15.40 saa jo puhelimen mutta mun luuri ei näy missään? Elisa haluatteko selittää tämän mulle? Ja selityksiäkin enemmän haluan puhelimeni tänne hyvin nopeasti, kiitos. 

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan mm. tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon. Todennäköisesti tässä on tästä kyse. 

No ei varmasti ole siitä kyse. Mulla on teidän kautta tuotteita ollut vaikka kuinka paljon. Miten muka minun tietoni tarkistaminen kestää pidempään kuin jonkun muun ja miksi minulle tulee tilausvahvistus 15.20 jos se ei olisi mennyt läpi? Todennäköisesti teidän tapa toimia ei ole asiakasystävällinen ja olette kasvaneet liian suureksi jolloin kuvittelette, että voitte kohdella asiakkaita miten haluatte, koska niitä aina riittää vaikka joku lähtisikin. Ei muuten riitä. Mikäli ei huomiseen iltaa mennessä ole tullut tietoa koska saan puhelimeni niin siirrän teiltä pois liittymät kotoa ja työpaikalta. Lisäksi peruutan tuon tilaukseni ja hankin puhelimeni muualta. Ei varmaan tunnu teille missään, mutta ihan sama minulle. On varmasti olemassa toimijoita, joille asiakkaan kokemus on tärkeää ja se näkyy toiminnassa. En rupea neuvomaan miten teidän pitäisi työnne tehdä, mutta sen sanon, että parantamisen varaa tässä nyt kyllä on.  


Ymmärrän harmin @TheLääni😕 Jos luottokauppasopimuksia on paljon voimassa yhtä aikaa niin silloin voi tosiaan olla kyseessä se, että kokonaisluotto on ylittynyt tai lähellä ylittyä, Applen lippulaivatuotteetkaan kun eivät halvimmasta päästä ole. Voidaan kyllä kurkata tarkemmin vielä asiakkuudellesi ja tarkistaa tilauksen tila josko näkisimme mitään mahdollisia lisätietoja sitä kautta asiasta. Lisäisitkö tätä varten Elisan asiakasnumeron profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Asiakasnumeron voi luntata esimerkiksi tilausvahvistukselta. 👍🏼 

 

Tarkoittaakohan tämä nyt sitä, että luottoharkinta on mennyt läpi ja nyt odotellaan vain tuotetta varastoon? Vai käsitänkö jotain nyt väärin? 


Oliko @hugosakari tässä näkymässä aiemmin tieto että tilausta vielä tarkistetaan, ja nyt se on muuttunut tähän ilmoitukseen että "varastossamme ei tällä hetkellä ole tilaamaasi tuotetta"? 🤔 Jos oli näin, siinä tapauksessa luottoharkinta lienee mennyt läpi, mutta voimme vielä halutessasi varmistaa asian. Lisäiletkö vielä profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin Elisan asiakasnumerosi varmuuden vuoksi niin löydämme tilauksesi? Asiakasnumeron voi luntata esimerkiksi tilausvahvistuksesta tai OmaElisasta. 👍🏼 


 

tilasin tänään iphone 14 ja sen on tarkastuksessa enkä ymmärrä miksi kun kuitenki puhelupalvelussa sanottiin että kaikki ok



EDIT 7.10.2022 // siirretty tähän keskusteluun omasta keskustelunaloituksestaan -draakki

 

Morjes @adaaf ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Siirtelin tämän sinun viestisi tähän laajempaan ketjuun missä keskitetysti toteutamme uusien iPhone-puhelimien toimitusten tiedottamista ja vastailemme polttaviin kysymyksiin. 👍🏼 

Jos OmaElisa ilmoittelee että tilaus on yhä tarkastuksessa niin tilaus käy läpi manuaalista luottotarkastusta. Tämän tulosta ei voida valitettavasti mitenkään etukäteen asiakaspalvelusta nähdä, vaan vasta tilaushetkellä ja sen jälkeen nähdään että tarvitseeko tilaus harkintaa luotonhallinnasta. Luottotarkastus rullailee itsekseen loppuun ja tilaus joko hyväksytään tai sitten siitä mahdollisesti muodostuu vakuusmaksu. Kannattaa odotella kärsivällisesti tarkastusta 1-2 arkipäivää! Jos alkuviikosta tilauksen tila on yhä jumissa tilassa “tarkastuksessa” niin lisäilethän siinä tapauksessa vielä asiakasnumerosi OmaYhteisö-profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin kurkataan tilanne tarkemmin 🙂 


 

Tilasin iPhone 18.9 14 pro maxin 128 muistilla ja vieläkään "odottaa tuotteita" mikä tässä on et jotkut tilaa myöhemmin ja silti saa puhelimen. Minulla vieläkään "odottaa tuotteita". Kohta jo kuukausi menee jos tää menee samaan mallia. Mistä tää on kyse?  

 

Moikka @Antsa15 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Tästä tämän päivän päivityksestä voi luntata mikä tilanne on oman luurimallin kohdalla. Oliko sinulla minkä värinen tuo iPhone 14 Pro Max 123 Gt muistilla mikä on tilauksessa? 🤔 Kullalla on paras saatavuus parhaillaan, Tummanviolettia on saatavilla kaikkein niukimmin. Tummanvioletin lisäksi Hopeaa toimitetaan yhä aiemmilta tilauspäivämääriltä kuin 18.9.2022. 

 

  

DNA kaupassa näky et pm 256gt deep purple lähetettävissä 2-3vk päästä onkohan elisalla myös sama tilanne?

 

Nyt @Samiwaa ensi viikolla Tummanviolettia ei ole valitettavasti täydentymässä varastolle, seuraava erä saapuu sitä seuraavalla viikolla eli viikolla 42 (ma 17. – su 23.10.2022). Tämä erä riittää täyttämään n. 10% nykyisistä tilauksista mitä jonosta tällä hetkellä löytyy. 🤔 

 

 

Mikähän 14 512gt tähtivalkean tilanne on? Ei näy verkkokaupan varastossa tai myymälässä saatavana vaikka muilla muisteilla ja väreillä on ihan hyvin? 


Arvio @applemuidu olisi että tämän viikon loppuun mennessä tai mahdollisesti viikonvaihteessa saataisiin seuraava erä missä Tähtivalkeaa olisi 512 Gt muistilla tarpeeksi että saadaan koko tämänhetkinen tilausjono sillä maailmalle. 👍🏼 Vanhin toimittamaton tilaus on parhaillaan päiväyksellä 29.9. mutta tätä mallia on onneksi nyt tulossa varastolle ihan hyvin. Vielä en uskalla arvioida riittääkö luureja niin hyvin että puhelin tulisi hyvällä saatavuudella verkkokauppaan ja piakkoin toivottavasti myös mahdollisesti myymälöihin, uskoisin että tilanne tämän mallin suhteen selkiää todennäköisesti ensi viikolla. 🤔 


 

14 Pro 256 Gt Tummanvioletin kohdalla sanotaan, että vanhin toimittamaton tilaus on 18.9.2022. Itse olen tilannut kyseisen puhelimen 5.10. Mikä näiden puhelimien tilanne on?


Morjes @Appletyttö ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Kuten ylläolevasta taulukosta voikin bongailla niin Tummanviolettia on 256 Gt muistilla aika naftisti saatavilla, nyt ensi viikolla emme valitettavasti saa näillä näkymin uusia eriä varastolle kyseistä mallia mutta sitä seuraavalla viikolla (eli viikolla 42, ma 17. – su 23.10.2022) laitetta on tulossa meille sen verran että sillä saadaan n. 40% tämänhetkisestä jonosta toimitettua. 👍🏼 En uskalla luvata että 5.10. tilattu puhelin kerkeäisi jo tähän erään, voi hyvin olla että ei, mutta meille selkenee tämän mallin ja värin suhteen tilanne enemmän parin viikon päästä viikolla 42 kun olemme saaneet jonoa purettua taas lisää! 🙏🏼


18.9 on tehty tilaus ja on vieläkin tarkastuksessa. Eli tarkoittaa sitä että mahdollisesti on muodostamassa vakuus maksu vai sitä että tuotetta ei ole varastossa?. Oma elisa äppillä lukee käsittelyssä, mutta oma elisa sivun kautta lukee tämä. 


Miten tehdään yksityiset muistiinpanot? Mun ongelma ei voi olla liian paljon tuotteita, koska minulla on vain yksi tuote ennen tätä, eikä sen hinta ole iso. https://yhteiso.elisa.fi/members/draakki-162556


Itse tilannut puhelimen 16.9 ja edelleen jonossa😐 kyseessä siis ip14 pro max 128gb violettina


Aika jännä, missä ihmeessä mun puhelin menee? Tilausvahvistus tuli 15.20 niin miten joku 15.40 saa jo puhelimen mutta mun luuri ei näy missään? Elisa haluatteko selittää tämän mulle? Ja selityksiäkin enemmän haluan puhelimeni tänne hyvin nopeasti, kiitos. 

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan mm. tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon. Todennäköisesti tässä on tästä kyse. 

No ei varmasti ole siitä kyse. Mulla on teidän kautta tuotteita ollut vaikka kuinka paljon. Miten muka minun tietoni tarkistaminen kestää pidempään kuin jonkun muun ja miksi minulle tulee tilausvahvistus 15.20 jos se ei olisi mennyt läpi? Todennäköisesti teidän tapa toimia ei ole asiakasystävällinen ja olette kasvaneet liian suureksi jolloin kuvittelette, että voitte kohdella asiakkaita miten haluatte, koska niitä aina riittää vaikka joku lähtisikin. Ei muuten riitä. Mikäli ei huomiseen iltaa mennessä ole tullut tietoa koska saan puhelimeni niin siirrän teiltä pois liittymät kotoa ja työpaikalta. Lisäksi peruutan tuon tilaukseni ja hankin puhelimeni muualta. Ei varmaan tunnu teille missään, mutta ihan sama minulle. On varmasti olemassa toimijoita, joille asiakkaan kokemus on tärkeää ja se näkyy toiminnassa. En rupea neuvomaan miten teidän pitäisi työnne tehdä, mutta sen sanon, että parantamisen varaa tässä nyt kyllä on.  


Ymmärrän harmin @TheLääni😕 Jos luottokauppasopimuksia on paljon voimassa yhtä aikaa niin silloin voi tosiaan olla kyseessä se, että kokonaisluotto on ylittynyt tai lähellä ylittyä, Applen lippulaivatuotteetkaan kun eivät halvimmasta päästä ole. Voidaan kyllä kurkata tarkemmin vielä asiakkuudellesi ja tarkistaa tilauksen tila josko näkisimme mitään mahdollisia lisätietoja sitä kautta asiasta. Lisäisitkö tätä varten Elisan asiakasnumeron profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin? Asiakasnumeron voi luntata esimerkiksi tilausvahvistukselta. 👍🏼 

 

Tarkoittaakohan tämä nyt sitä, että luottoharkinta on mennyt läpi ja nyt odotellaan vain tuotetta varastoon? Vai käsitänkö jotain nyt väärin? 


Oliko @hugosakari tässä näkymässä aiemmin tieto että tilausta vielä tarkistetaan, ja nyt se on muuttunut tähän ilmoitukseen että "varastossamme ei tällä hetkellä ole tilaamaasi tuotetta"? 🤔 Jos oli näin, siinä tapauksessa luottoharkinta lienee mennyt läpi, mutta voimme vielä halutessasi varmistaa asian. Lisäiletkö vielä profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin Elisan asiakasnumerosi varmuuden vuoksi niin löydämme tilauksesi? Asiakasnumeron voi luntata esimerkiksi tilausvahvistuksesta tai OmaElisasta. 👍🏼 


 

tilasin tänään iphone 14 ja sen on tarkastuksessa enkä ymmärrä miksi kun kuitenki puhelupalvelussa sanottiin että kaikki ok



EDIT 7.10.2022 // siirretty tähän keskusteluun omasta keskustelunaloituksestaan -draakki

 

Morjes @adaaf ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Siirtelin tämän sinun viestisi tähän laajempaan ketjuun missä keskitetysti toteutamme uusien iPhone-puhelimien toimitusten tiedottamista ja vastailemme polttaviin kysymyksiin. 👍🏼 

Jos OmaElisa ilmoittelee että tilaus on yhä tarkastuksessa niin tilaus käy läpi manuaalista luottotarkastusta. Tämän tulosta ei voida valitettavasti mitenkään etukäteen asiakaspalvelusta nähdä, vaan vasta tilaushetkellä ja sen jälkeen nähdään että tarvitseeko tilaus harkintaa luotonhallinnasta. Luottotarkastus rullailee itsekseen loppuun ja tilaus joko hyväksytään tai sitten siitä mahdollisesti muodostuu vakuusmaksu. Kannattaa odotella kärsivällisesti tarkastusta 1-2 arkipäivää! Jos alkuviikosta tilauksen tila on yhä jumissa tilassa “tarkastuksessa” niin lisäilethän siinä tapauksessa vielä asiakasnumerosi OmaYhteisö-profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin niin kurkataan tilanne tarkemmin 🙂 


 

Tilasin iPhone 18.9 14 pro maxin 128 muistilla ja vieläkään "odottaa tuotteita" mikä tässä on et jotkut tilaa myöhemmin ja silti saa puhelimen. Minulla vieläkään "odottaa tuotteita". Kohta jo kuukausi menee jos tää menee samaan mallia. Mistä tää on kyse?  

 

Moikka @Antsa15 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Tästä tämän päivän päivityksestä voi luntata mikä tilanne on oman luurimallin kohdalla. Oliko sinulla minkä värinen tuo iPhone 14 Pro Max 123 Gt muistilla mikä on tilauksessa? 🤔 Kullalla on paras saatavuus parhaillaan, Tummanviolettia on saatavilla kaikkein niukimmin. Tummanvioletin lisäksi Hopeaa toimitetaan yhä aiemmilta tilauspäivämääriltä kuin 18.9.2022. 

 

  

DNA kaupassa näky et pm 256gt deep purple lähetettävissä 2-3vk päästä onkohan elisalla myös sama tilanne?

 

Nyt @Samiwaa ensi viikolla Tummanviolettia ei ole valitettavasti täydentymässä varastolle, seuraava erä saapuu sitä seuraavalla viikolla eli viikolla 42 (ma 17. – su 23.10.2022). Tämä erä riittää täyttämään n. 10% nykyisistä tilauksista mitä jonosta tällä hetkellä löytyy. 🤔 

 

 

Mikähän 14 512gt tähtivalkean tilanne on? Ei näy verkkokaupan varastossa tai myymälässä saatavana vaikka muilla muisteilla ja väreillä on ihan hyvin? 


Arvio @applemuidu olisi että tämän viikon loppuun mennessä tai mahdollisesti viikonvaihteessa saataisiin seuraava erä missä Tähtivalkeaa olisi 512 Gt muistilla tarpeeksi että saadaan koko tämänhetkinen tilausjono sillä maailmalle. 👍🏼 Vanhin toimittamaton tilaus on parhaillaan päiväyksellä 29.9. mutta tätä mallia on onneksi nyt tulossa varastolle ihan hyvin. Vielä en uskalla arvioida riittääkö luureja niin hyvin että puhelin tulisi hyvällä saatavuudella verkkokauppaan ja piakkoin toivottavasti myös mahdollisesti myymälöihin, uskoisin että tilanne tämän mallin suhteen selkiää todennäköisesti ensi viikolla. 🤔 


 

14 Pro 256 Gt Tummanvioletin kohdalla sanotaan, että vanhin toimittamaton tilaus on 18.9.2022. Itse olen tilannut kyseisen puhelimen 5.10. Mikä näiden puhelimien tilanne on?


Morjes @Appletyttö ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Kuten ylläolevasta taulukosta voikin bongailla niin Tummanviolettia on 256 Gt muistilla aika naftisti saatavilla, nyt ensi viikolla emme valitettavasti saa näillä näkymin uusia eriä varastolle kyseistä mallia mutta sitä seuraavalla viikolla (eli viikolla 42, ma 17. – su 23.10.2022) laitetta on tulossa meille sen verran että sillä saadaan n. 40% tämänhetkisestä jonosta toimitettua. 👍🏼 En uskalla luvata että 5.10. tilattu puhelin kerkeäisi jo tähän erään, voi hyvin olla että ei, mutta meille selkenee tämän mallin ja värin suhteen tilanne enemmän parin viikon päästä viikolla 42 kun olemme saaneet jonoa purettua taas lisää! 🙏🏼

Lisäsin tuon asiakasnumeron muistiinpanoihin!


Moikka! Tilasin 22.9. tummanvioletin Pro Max 256GB. Tuleeko uusia eriä mahdollisesti miten? Oon Koreassa ja luurille on järjestetty kyyti tänne 3.11. onkohan sillä mitään mahollisuutta ehtiä siihen?😊


kannattaako ostaa iphone 14 parasta mallia vai säästää tulevaan iphone 15 parhaaseen malliin 


Mitenköhän pitkälle tuo jo seuraava satsi edellyttää jonoja tuon 14 pro maxin 128gb violetin osalta? Itse tilasin 16.9 ja mietin että onko pientäkään mahdollisuutta sen tulla jo ensiviikolla?


Onko teillä tarkempaa tietoa pro max 128gb mustien erän saapumis päivästä? Tuleeko alku vai loppu viikosta?


Mitenköhän pitkälle tuo jo seuraava satsi edellyttää jonoja tuon 14 pro maxin 128gb violetin osalta? Itse tilasin 16.9 ja mietin että onko pientäkään mahdollisuutta sen tulla jo ensiviikolla?

No jos viime viikon 20% meni siihen että parin tunnin aikana tilauksensa tehneet saivat puhelimensa niin veikkaan että tämän viikon erä ei kata vieläkään koko 9.9. tilanneiden määrää. Veikkaan että muutama viikko menee vielä 😵


Tilatkaa telialta. Mul tulee Pro Max 128 hopea 19.10. siellä varasta täydennys 18.10 hopea malliselt ja violetti muistaakseni 9.9. itselläni oli tilattu elisalta 18.9 ja oli 3 viikkoa odottaa tuotetta. Peruin tilauksen ja tilasin telialta. En ymmärrä miten elisalta tää tilaus homma ei menee. 


Mitenköhän pitkälle tuo jo seuraava satsi edellyttää jonoja tuon 14 pro maxin 128gb violetin osalta? Itse tilasin 16.9 ja mietin että onko pientäkään mahdollisuutta sen tulla jo ensiviikolla?

No jos viime viikon 20% meni siihen että parin tunnin aikana tilauksensa tehneet saivat puhelimensa niin veikkaan että tämän viikon erä ei kata vieläkään koko 9.9. tilanneiden määrää. Veikkaan että muutama viikko menee vielä 😵

Tätä menoo saa nähä tuleeko tän vuoden puolella😅


Tilatkaa telialta. Mul tulee Pro Max 128 hopea 19.10. siellä varasta täydennys 18.10 hopea malliselt ja violetti muistaakseni 9.9. itselläni oli tilattu elisalta 18.9 ja oli 3 viikkoa odottaa tuotetta. Peruin tilauksen ja tilasin telialta. En ymmärrä miten elisalta tää tilaus homma ei menee. 

Eniten tässä ihmetyttää se, miten informaatiota oman tilauksen etenemisestä ei ole käytännössä mitenkään saatavilla.


Tilatkaa telialta. Mul tulee Pro Max 128 hopea 19.10. siellä varasta täydennys 18.10 hopea malliselt ja violetti muistaakseni 9.9. itselläni oli tilattu elisalta 18.9 ja oli 3 viikkoa odottaa tuotetta. Peruin tilauksen ja tilasin telialta. En ymmärrä miten elisalta tää tilaus homma ei menee. 

Eniten tässä ihmetyttää se, miten informaatiota oman tilauksen etenemisestä ei ole käytännössä mitenkään saatavilla.

Niinpä. Sen takia perutin tilauksen. Et täällä ei kerrota milloin on varasto täydennys ja milloin jokin saa oma puhelimen. Telialla kerrotaan milloin olisi arvio toimitus ja milloin varasto täydennys ilman kysymistä asiakaspalvelua. Itse tilasin elisalla osamaksulla puhelimen ja kysyin asiakaspalvelua, että tuleko siitä joku vakuus maksu ne sanoi että voi olla. Eli siis ei tiedetä mikä on mun mielestä aika paha että asiakaspalvelija ei tiedä. Telialla vaa ei myönnetä osamaksua jos raja ylittyy mikä mun mielestä aika hyvä et ei tulisi mitään yllätyksiä puhelimen kans. 


Tilasin 27.9.2022 14 Pro 128Gb Tähtimustan. Voiko odottaa tällä viikolla saapuvaksi?


18.9 on tehty tilaus ja on vieläkin tarkastuksessa. Eli tarkoittaa sitä että mahdollisesti on muodostamassa vakuus maksu vai sitä että tuotetta ei ole varastossa?. Oma elisa äppillä lukee käsittelyssä, mutta oma elisa sivun kautta lukee tämä. 


Kyllä tämän kuvan perusteella @Antsa15 tuo luuri olisi tuolla ilmoituksella ollut tilauksineen jonossa, mutta nyt kun tilaus on jo peruttu niin en pääse tilauksen tietoja valitettavasti enää tarkistamaan. Koska asiakaspalvelijat eivät myönnä luottoa tai tee mitään luottoon liittyviä päätöksiä asiakaspalvelijat tai myyjät eivät voi luvata muodostuuko vakuusmaksu vai ei, vaan automatiikka sekä luotonhallinta manuaalisesti käsittelevät luottotietoihin liittyvän käsittelyn. Näin Elisalla, muilla voi olla toisella tavalla. Elisalla luoton myöntää sitten kuitenkin suomalainen yritys ja luottokauppalaitteet saa samalle laskulle vaikkapa kuukausilaskuttuvien palveluiden kanssa ettei tarvitse useampaa eri laskua maksella moneen paikkaan, mutta nämä ovat myös hieman makukysymyksiä että mistä järjestelmästä ja laskutustavasta kukakin eniten pitää. 🙂 Tiedotuksen suhteen teemme parhaamme ja yritämme olla mahdollisimman läpinäkyviä, ja täällä OmaYhteisössä tiedotamme kaiken tiedon mitä vain voimme jakaa, monessa paikassa ei tämän vertaa tiedotusta ole haastavien saatavuuksien tuotteista. Toivon että pienikin määrä tietoa on parempi kuin täysi epätietoisuus. Toivottavasti saat toiselta taholta haluamasi puhelimen pian! 

 

Miten tehdään yksityiset muistiinpanot? Mun ongelma ei voi olla liian paljon tuotteita, koska minulla on vain yksi tuote ennen tätä, eikä sen hinta ole iso. https://yhteiso.elisa.fi/members/draakki-162556

 

Jos @TheLääni klikkaat OmaYhteisössä oikeassa yläkulmassa profiilikuvaasi saat pudotusvalikon missä löytyy valinta Asetukset. Klikkaamalla sitä saat näkyviin profiilisi asetukset, mistä löytyy sekä kohdat Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen) (Yksityinen) että Yksityiset muistiinpanot (ei julkinen) (Yksityinen), nämä molemmat kentät näkyy vain meille moderaattoreille ja voit näihin kenttiin lisätä esimerkiksi Elisan asiakasnumerosi. 🙂
 

Tarkoittaakohan tämä nyt sitä, että luottoharkinta on mennyt läpi ja nyt odotellaan vain tuotetta varastoon? Vai käsitänkö jotain nyt väärin? 


Oliko @hugosakari tässä näkymässä aiemmin tieto että tilausta vielä tarkistetaan, ja nyt se on muuttunut tähän ilmoitukseen että "varastossamme ei tällä hetkellä ole tilaamaasi tuotetta"? 🤔 Jos oli näin, siinä tapauksessa luottoharkinta lienee mennyt läpi, mutta voimme vielä halutessasi varmistaa asian. Lisäiletkö vielä profiilisi yksityisiin muistiinpanoihin Elisan asiakasnumerosi varmuuden vuoksi niin löydämme tilauksesi? Asiakasnumeron voi luntata esimerkiksi tilausvahvistuksesta tai OmaElisasta. 👍🏼 

Lisäsin tuon asiakasnumeron muistiinpanoihin!


Kiitos @hugosakari! 😊 Kävin kurkkaamassa uusimman puhelintilauksen tilan ja se on ihan kunnossa, eli puhelintilaus on jonossa, luotonhallinnan käsittely on suoritettu loppuun ja nyt vaan odotellaan että tilaamaasi puhelinmallia tulee varastolle. 🙂

 

Moikka! Tilasin 22.9. tummanvioletin Pro Max 256GB. Tuleeko uusia eriä mahdollisesti miten? Oon Koreassa ja luurille on järjestetty kyyti tänne 3.11. onkohan sillä mitään mahollisuutta ehtiä siihen?😊


Morjes @piihlass ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Noiden Tummanviolettien saatavuus on kyllä ollut kaikkein nafteinta, joko se on suosituimpia värejä, sen värin malleja saadaan kitsaasti valmistajalta tai sekä että. 😅 Vähän pahoin pelkään että ensi viikon erässä kun se kattaa vain ~10% jonosta luuria ei 22.9. tilauspäivälle asti riitä, mutta saadaan huomenna ja mahdollisesti perjantaina taas ajantasaista tietoa tilauseristä ja varastojen täydennyksestä niin kannattaa seurailla tätä ketjua ahkerasti, viikon 43 toimituksista ei nimittäin vielä ole antaa tarkempaa tietoa. 🙂 Pidetään sormet ristissä! 

 

Onko teillä tarkempaa tietoa pro max 128gb mustien erän saapumis päivästä? Tuleeko alku vai loppu viikosta?


Heips @NikoNN, erä on arvioitu saapuvaksi jos ei jo tämän päivän puolella niin näillä näkymin viimeistään huomenna! 🙂 En uskalla luvata tätä satavarmaksi mutta alkuviikosta puhutaan joka tapauksessa 👍🏼

 

Tilasin 27.9.2022 14 Pro 128Gb Tähtimustan. Voiko odottaa tällä viikolla saapuvaksi?


Moikka @kalleuot ja tervetuloa OmaYhteisöön! 😊 Ja tämän hetkisen tiedon mukaan kyllä, meidän pitäisi näillä näkymin tällä viikolla saada varastontäydennystä sen verran hyvin että saadaan nuo ennakkotilaukset toimiteltua, kannattaa seurailla OmaElisaa ja toimitustekstareita perjantaihin asti. En voi toki toimitusta aivan sataprosenttisesti luvata että saataisiin uusi luuri sinulle ihan käteen asti mutta olisin aikas luottavainen tämän suhteen 🙏🏻


Mites Pro Max 128 Violetti? Päästäänkö 9.9. päivää eteenpäin vai onko kyse vaan muutamasta kappaleesta?


Onko mahdollista että puhelin tulee tällä viikolla?


Mites Pro Max 128 Violetti? Päästäänkö 9.9. päivää eteenpäin vai onko kyse vaan muutamasta kappaleesta?

Oisi kyllä mukava saada tietää + voisivat ilmoittaa aina kun uusi kuorma tulee että miten pitkälle se jonoa lyhentää


Tiistain tiedote?


Kävin tilaamassa 26.9 Iphone 14 pro maxin mustana. Onhan tilaus mennyt eteenpäin ja olenko mahdollisesti saamassa sen jo tällä viikolla?


Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne. Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Tällä hetkellä iPhone 14 - mallien saatavuus on hyvä, ja kaikki tilaukset on saatu toimitettua. iPhone Plus – mallien osalta saatavuus on myös suhteellisen hyvä ja kaikki on saatu toimitettua yhtä mallia lukuun ottamatta. Pro ja Pro Max – osassa malleissa saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja meille saapuvat erät ovat pieniä.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 


Hyvää tiistaipäivää omenainen yhteisö 🍎📱

 

Olemme päivittäneet alla olevaan taulukkoon listan laitteista, joissa on heikko saatavuustilanne. Osassa malleista voi luonnollisesti olla se tilanne, että osa ko. päivämäärällä tehdyistä tilauksista on toimitettu. Huomioithan että taulukossa olevat luvut ovat arvioita.

Tällä hetkellä iPhone 14 - mallien saatavuus on hyvä, ja kaikki tilaukset on saatu toimitettua. iPhone Plus – mallien osalta saatavuus on myös suhteellisen hyvä ja kaikki on saatu toimitettua yhtä mallia lukuun ottamatta. Pro ja Pro Max – osassa malleissa saatavuustilanne jatkuu edelleen haastavana ja meille saapuvat erät ovat pieniä.

Meidän suuntaan on noussut myös kyselyitä voiko mallia, väriä tai muistikokoa vaihtamalla saada laitteen nopeammin. On hyvä huomioida, että paikka jonossa muodostuu aina sen mukaan, milloin tilaus on käsitelty ja siirtyy toimitusjonoon. Jos tilausta lähdetään vaihtamaan ja aiempi tilaus perutaan, paikka jonossa määräytyy uuden tilauksen pohjalta. Eri mallien saatavuustilannetta voi arvioida verkkokaupan tiedon ja alla olevan taulukon pohjalta.

 

 

Missä vanhin toimittamaton lista on?


Mikä on vanhin iphone pro max 128gt hopea, joka toimitettu? 


Osallistu keskusteluun