F.A.Q.

iPhone 14 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

  • 13 September 2022
  • 700 kommenttia
  • 111466 katselukerrat
iPhone 14 -sarjan virallinen tiedotus- ja odotusketju

Näytä ensimmäinen kirjoitus

700 kommenttia

Käyttäjätaso 4

Pidin alunperinkin 16.9 toimitus pvm:ää hieman absurdina, etenkin pro max puhelimen osalta. Tiesin että tuotetta saapuu hyvin rajallinen määrä, eli tiesin kyllä mihin olen ryhtymässä. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä miten elisa on hoitanut tämän koko homman, erityisesti asiakkaille tiedottamisen.

 

Mutta onneksi me asiakkaat osaamme äänestää jaloillamme, tai sormillamme jos tilaamme verkon kautta. Sääli kuitenkin koska aiempina vuosina on kaikki toiminut elisan kautta erittäin hyvin, en tiedä onko yrityksen hierarkia muuttunut vai onko uudet työntekijät korvanneet vanhat hyvät työntekijät.

Käyttäjätaso 4

Pidin alunperinkin 16.9 toimitus pvm:ää hieman absurdina, etenkin pro max puhelimen osalta. Tiesin että tuotetta saapuu hyvin rajallinen määrä, eli tiesin kyllä mihin olen ryhtymässä. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä miten elisa on hoitanut tämän koko homman, erityisesti asiakkaille tiedottamisen.

 

Mutta onneksi me asiakkaat osaamme äänestää jaloillamme, tai sormillamme jos tilaamme verkon kautta. Sääli kuitenkin koska aiempina vuosina on kaikki toiminut elisan kautta erittäin hyvin, en tiedä onko yrityksen hierarkia muuttunut vai onko uudet työntekijät korvanneet vanhat hyvät työntekijät.

Juuri näin. Itse luulin viestien ja tilauksen statuksen ja sen yhteydessä olevan viestinnän perusteella, että puhelin tulee pian. Tilanne valkeni vasta tänne eksyessä.. Mistä ihmeestä ihminen, jolla ei ole aiemmilta vuosilta kokemusta, voisi tietää miten tämä homma menee.

Käyttäjätaso 4

Pidin alunperinkin 16.9 toimitus pvm:ää hieman absurdina, etenkin pro max puhelimen osalta. Tiesin että tuotetta saapuu hyvin rajallinen määrä, eli tiesin kyllä mihin olen ryhtymässä. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä miten elisa on hoitanut tämän koko homman, erityisesti asiakkaille tiedottamisen.

 

Mutta onneksi me asiakkaat osaamme äänestää jaloillamme, tai sormillamme jos tilaamme verkon kautta. Sääli kuitenkin koska aiempina vuosina on kaikki toiminut elisan kautta erittäin hyvin, en tiedä onko yrityksen hierarkia muuttunut vai onko uudet työntekijät korvanneet vanhat hyvät työntekijät.

Juuri näin. Itse luulin viestien ja tilauksen statuksen ja sen yhteydessä olevan viestinnän perusteella, että puhelin tulee pian. Tilanne valkeni vasta tänne eksyessä.. Mistä ihmeestä ihminen, jolla ei ole aiemmilta vuosilta kokemusta, voisi tietää miten tämä homma menee.

Jep, itse laitoin tilauksen sisään 11.9, eli hieman jälkijunassa ja sain silti tekstiviestin elisalta että toimitus on 16.9. Ajattelin siinä että ehkä kysyntä on ollut hiljaisempaa ja sain saman toimitus päivän kuin ne ketkä tilasi 9.9 puhelimen.

 

Tämän ketjun perusteella pro max puhelimen sai ainoastaan 3-4 asiakasta, tosin voi olla että useampikin sai mutta ehkä he eivät ole yhteisössä viestitelleet.

 

Mutta se mistä jäi mulle todella huono maku suuhun on se kun elisan asiakaspalvelijat tässä ketjussa toivat julki sen että riippuen minkä maksutavan valitsit voit tippua toimituslistassa taaksepäin. Esimerkiksi jos maksoit tuotteen kerralla menet listan kärkipäähän toimituksissa, jos valitsit 2-3v maksutavan sut tiputetaan listan pohjille. Tämä sai mun suuhun todella paskan maun, miten osamaksajat on pohjasakkaa ja kerralla tuotteen kokonaan maksavat on parhaita. Tämä on todella syrjivää ja eriarvoistavaa toimintaa jota elisa ei edes yrittänyt peitellä. Rahan arvo pysyy aina samana, riippumatta minkä maksutavan valitset - tämän faktan elisa on päässyt unohtamaan jossain vaiheessa. Etenkin inflaation painamassa maailmassa luulisi elisan antavan suuren arvon joka sentille mitä asiakkaat tuovat, kun rahantulo loppuu asiakkailta niin siinä on sitten yt:t edessä. Sitten on liian myöhäistä katsoa peiliin ja kysyä missä meni vikaan.

 

Positiivista tässä kaikessa on kai se että elisa oli niin ystävällinen että linkitti tämän ketjun tekstiviestissä, tuli ilmi paljon negatiivisia asioita elisasta mikä takaa sen että tulee tämä olemaan viimeinen kerta kun ostan mitään elisalta.

 

Käyttäjätaso 2

Hirveetä parsaa. Tilaus tehty 9.9. klo 15.15 ja siitä asti ollut tilassa "tarkastuksessa", toisin sanoen en ole edes jonossa. Luottotiedot kunnossa, eikä muita laitteita osamaksulla.

Samaan aikaan tilattu laturi kyllä tuli.

Samaan aikaan porukka saanut jo puhelimiaan, vaikka ovat tehneet tilauksen päiviä myöhemmin kuin minä. Yhtä tyhjän kanssa koko ennakkotilaus, kun nyt olen kuitenkin samassa asemassa kuin kuka tahansa, joka tilaa puhelimensa nyt. Myös muilta operaattoreilta tilanneet saaneet hienosti laitteensa. 

Pidin alunperinkin 16.9 toimitus pvm:ää hieman absurdina, etenkin pro max puhelimen osalta. Tiesin että tuotetta saapuu hyvin rajallinen määrä, eli tiesin kyllä mihin olen ryhtymässä. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä miten elisa on hoitanut tämän koko homman, erityisesti asiakkaille tiedottamisen.

 

Mutta onneksi me asiakkaat osaamme äänestää jaloillamme, tai sormillamme jos tilaamme verkon kautta. Sääli kuitenkin koska aiempina vuosina on kaikki toiminut elisan kautta erittäin hyvin, en tiedä onko yrityksen hierarkia muuttunut vai onko uudet työntekijät korvanneet vanhat hyvät työntekijät.

Juuri näin. Itse luulin viestien ja tilauksen statuksen ja sen yhteydessä olevan viestinnän perusteella, että puhelin tulee pian. Tilanne valkeni vasta tänne eksyessä.. Mistä ihmeestä ihminen, jolla ei ole aiemmilta vuosilta kokemusta, voisi tietää miten tämä homma menee.

Jep, itse laitoin tilauksen sisään 11.9, eli hieman jälkijunassa ja sain silti tekstiviestin elisalta että toimitus on 16.9. Ajattelin siinä että ehkä kysyntä on ollut hiljaisempaa ja sain saman toimitus päivän kuin ne ketkä tilasi 9.9 puhelimen.

 

Tämän ketjun perusteella pro max puhelimen sai ainoastaan 3-4 asiakasta, tosin voi olla että useampikin sai mutta ehkä he eivät ole yhteisössä viestitelleet.

 

Mutta se mistä jäi mulle todella huono maku suuhun on se kun elisan asiakaspalvelijat tässä ketjussa toivat julki sen että riippuen minkä maksutavan valitsit voit tippua toimituslistassa taaksepäin. Esimerkiksi jos maksoit tuotteen kerralla menet listan kärkipäähän toimituksissa, jos valitsit 2-3v maksutavan sut tiputetaan listan pohjille. Tämä sai mun suuhun todella paskan maun, miten osamaksajat on pohjasakkaa ja kerralla tuotteen kokonaan maksavat on parhaita. Tämä on todella syrjivää ja eriarvoistavaa toimintaa jota elisa ei edes yrittänyt peitellä. Rahan arvo pysyy aina samana, riippumatta minkä maksutavan valitset - tämän faktan elisa on päässyt unohtamaan jossain vaiheessa. Etenkin inflaation painamassa maailmassa luulisi elisan antavan suuren arvon joka sentille mitä asiakkaat tuovat, kun rahantulo loppuu asiakkailta niin siinä on sitten yt:t edessä. Sitten on liian myöhäistä katsoa peiliin ja kysyä missä meni vikaan.

 

Positiivista tässä kaikessa on kai se että elisa oli niin ystävällinen että linkitti tämän ketjun tekstiviestissä, tuli ilmi paljon negatiivisia asioita elisasta mikä takaa sen että tulee tämä olemaan viimeinen kerta kun ostan mitään elisalta.

 

36kk osamaksulla tilasin 14 Pro ja 16.9. Klo 11:12 oli matkahuollon pakettiautomaatissa noudettavissa.

 

Ei se varmaan maksutavasta kiinni ole vaan tilatun mallin saatavuudesta

Käyttäjätaso 4

Pro mallia olikin elisalle tullut hyvä määrä mikä selittää sen että sait puhelimen perjantaille.

 

Kyse ei ole nyt mallien saatavuudesta, vaan siitä miten elisa toi viestissä niin helposti esille sen miten osamaksulla maksavia asiakkaita voidaan hetken mielenjohteesta tiputtaa toimituslistan pohjalle. Näin sen ei pitäisi mennä koska tämä on asiakkaiden eriarvoistamista. Tuotteita pitäisi laittaa liikkumaan asiakkaille jonotuslistaa noudattaen, sieltä välistä ei voida summanmutikkaa tiputtaa asiakkaita jonon hännille ihan vain sen vuoksi koska asiakas valitsi osamaksun.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Moikka kaikki kommentoijat! Kiitos antamistanne palautteista.

Luottotarkastus on normaali osa verkkokauppaa, kun tuote tilataan luottokauppasopimuksena. Suurin osa tilauksista ei manuaalikäsittelyyn mene (ja näissä tapauksissa siis jonoon pääsee heti tilauksen jälkeen). Osa tilauksista taas voi mennä manuaalikäsittelyyn - syitä tähän voi olla monia. 

-Luotolla maksettavien laitteiden yhteenlaskettu summa on suuri
-Tilaajalla on aikaisempia erääntyneitä, avoimia laskuja tai laskujen maksussa on ollut viivettä
-Emme pysty varmistamaan osoitetietoja
-Tilaajalla on merkintöjä luottotiedoissa
-Tilaajalla ei ole vakituista osoitetta Väestörekisterissä tai maassaoloaika on lyhyt

Manuaalikäsittelyyn joutuva tilaus tarkoittaa sitä, että tilaus ei vielä ole käytännössä mennyt läpi (eikä välttämättä mene läpi ollenkaan, jos tilaus ei läpäise luottotarkastustamme). Tämän vuoksi manuaalikäsittelyyn menevien tilausten paikka jonossa vahvistuu sitten, kun luottotarkastus on tehty ja tilaus siirtyy toimitusvaiheeseen.

Pahoittelumme epäselvyyksistä tiedotuksessa. Käymme palautteenne läpi ja pohdimme, miten tiedotusta voitaisiin parantaa tulevaisuudessa.

Suosittelemme seuraamaan OmaElisan Tilaukset-osiota sekä tätä ketjua laitesaatavuuksiin liittyen. Päivitämme tänne OmaYhteisöön tilannetietoa laitteiden saatavuustilanteesta viikottain.

Käyttäjätaso 2

Minunkin kohdalla manuaalinen tarkistus kestänyt jo yli viikon, vaikka tiedot kunnossa, eikä muita osamaksukauppoja. Uskomatonta nykyaikana.

 

Tämä tarkoittaa, että menen jonon hännille, jos joskus tarkastus menee läpi. Se siitä ennakkotilaajan edusta. Laitteen saanti venyy siis useisiin viikkoihin. Tilasin laitteen 9.9. klo 15.15.

 

Esim. Telialta saa seuraavat jo 27.9, vaikkei ole ennakkotilannut, joten suosittelen ihmisiä siirtymään muualle. 

 

Kuulema jotkut, jotka tilanneet laitteen päiviä ennakkomyynnin jälkeen, ovat jo saaneet laitteen. Kuka tietää millä perusteilla todellisuudessa elisa eriarvoistaa tilaajat. Taitaa ei-kantasuomalainen sukunimi olla myrkkyä.

 

Käyttäjätaso 4

Minunkin kohdalla manuaalinen tarkistus kestänyt jo yli viikon, vaikka tiedot kunnossa, eikä muita osamaksukauppoja. Uskomatonta nykyaikana.

 

Tämä tarkoittaa, että menen jonon hännille, jos joskus tarkastus menee läpi. Se siitä ennakkotilaajan edusta. Laitteen saanti venyy siis useisiin viikkoihin. Tilasin laitteen 9.9. klo 15.15.

 

Esim. Telialta saa seuraavat jo 27.9, vaikkei ole ennakkotilannut, joten suosittelen ihmisiä siirtymään muualle. 

 

Kuulema jotkut, jotka tilanneet laitteen päiviä ennakkomyynnin jälkeen, ovat jo saaneet laitteen. Kuka tietää millä perusteilla todellisuudessa elisa eriarvoistaa tilaajat. Taitaa ei-kantasuomalainen sukunimi olla myrkkyä.

 

Tätä juuri tarkoitin tuolla eriarvoistamisella, miten manuaalitarkastus laittaa sut jonon hännille ja menetät sun paikan jonotuslistassa. Kyllä sen pitäisi niin mennä et vaikka asiakkaan kohdalla tulee manuaalinen tarkastus asiakkaan paikka säilyy jonossa muuttumattomana.

Käyttäjätaso 4

Peruutin tilaukseni elisalla ja tilasin telian kautta, arvioitu toimitus pvm 20.9.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Se, että OmaElisa ilmoittaa tilauksen olevan tarkastuksessa ei tarkoita, että tilaus olisi mennyt manuaaliseen tarkistukseen. OmaElisan teksti “Tarkastuksessa” voi tarkoittaa myös sitä, ettei kyseistä laitetta ole varastossa. Alla vielä lainaus tähän liittyen:
 

Mitä tarkoittaa jos tilaus on tarkastuksessa? Kohta viikon ollut..

Hei, tähän liittyen vielä niin “tarkastuksessa” tilassa voi olla tilaus useasta eri syystä. Sen tilan yläpuolella oleva info teksti kertoo kyllä mistä on kyse 🙂 Eli jos lukee että varastossa ei tällä hetkellä ole tilaamaasi tuotetta niin silloin ensimmäisestä erästä ei ole riittänyt, mutta jonossa ollaan kuitenkin. Muita vaihtoehtoja mitä infokohdassa voi lukea on esim. että odotamme asiakkaalta lisätietoja liittyen tilaukseen, jolloin olemme lähettäneet asiasta myös sähköpostia.
 

 

 

Luottotarkistukseen joutuu vain hyvin pieni osa tilauksista. Osa näistä tilauksista taas ei välttämättä koskaan mene eteenpäin (johtuen vaikkapa virheellisistä osoitetiedoista tai vakuusmaksusta, jota ei makseta), joten tämän vuoksi nuo tilaukset menevät jonoon vasta, kun tilaukselle on tehty luottotarkastus ja tilaus on mennyt läpi.

 

 

Kuulema jotkut, jotka tilanneet laitteen päiviä ennakkomyynnin jälkeen, ovat jo saaneet laitteen. Kuka tietää millä perusteilla todellisuudessa elisa eriarvoistaa tilaajat. Taitaa ei-kantasuomalainen sukunimi olla myrkkyä.

 

 

Sillä, onko sukunimi kantasuomalainen vai ei, ei ole mitään merkitystä tilauksen etenemisen kannalta. Esimerkkejä tapauksista, milloin tilauksesta voi määräytyä esimerkiksi vakuusmaksu (tällöin tilaus siis joutuisi manuaaliseen käsittelyyn eikä mene suoraan jonoon), on lueteltu tässä linkissä.

Käyttäjätaso 2

Onko nyt selvää tietoa elisalla että koska tuo iphone 14 pro max 256gt violetti on tulossa?

Käyttäjätaso 4

Onko nyt selvää tietoa elisalla että koska tuo iphone 14 pro max 256gt violetti on tulossa?

Telialta olisi tuota mallia lähetettävissä 27.9, suosittelen että laitat tilauksen sisään.

 

https://www.telia.fi/kauppa/tuote/apple-iphone-14-pro-max/mq9x3qn-a

Käyttäjätaso 4

Ymmärrän kyllä (ehkä), mitä te aspa olette tänne kirjoittaneet, mut harmillisesti se, että pyritte selittämään teidän prosesseja (ja paikkailette sanomisia toisilla selityksillä) ei poista sitä, että se prosessi tuntuu väärältä ja kurjalta. Väärältä ja kurjalta tuntuu se, että ennakkomyynnin aloitusta kyttäävä ihminen (itse tilasin vasta myöhemmin kylläkin, koska en tajunnut heti) ei mene suoraan jonoon jos hänen tiedoissaan on jotain, joka ohjaa manuaalitarkistukseen. Ja, kyllä, tähän tarkastukseen vaikuttaa useimmiten joutuvan henkilö, joka valitsee maksutavaksi luottokaupan. Kaikki varmasti ymmärtävät luottotarkistuksen tarpeellisuuden ja sen, ettei se aina johda tilauksen käsittelyyn saakka, mutta henkilön tulisi menettää jonopaikka vasta siinä kohtaa, kun todetaan kaupan toteutuminen mahdottomaksi. Väärältä tuntuu myös se, että ennakkoon tilanneille tai kenellekään muulle ei ole annettu MINKÄÄNLAISIA arvioita toimitusajasta. Juu, teillä on sivulla 2 se taulukko… Niin? Siitä voin todeta, että muitakin on edelleen ilman, mitä sillä tiedolla pitäisi tehdä? Noh tässä mä vaan puran vähän turhautumista ja harmitusta, mutta minä ja lukuiset kanssaharmittelijat tuskin olemme täysin väärässä siinä, että tämä tiedotus ja sen puute on melko pyllystä. 😊💩

Käyttäjätaso 4

Ymmärrän kyllä (ehkä), mitä te aspa olette tänne kirjoittaneet, mut harmillisesti se, että pyritte selittämään teidän prosesseja (ja paikkailette sanomisia toisilla selityksillä) ei poista sitä, että se prosessi tuntuu väärältä ja kurjalta. Väärältä ja kurjalta tuntuu se, että ennakkomyynnin aloitusta kyttäävä ihminen (itse tilasin vasta myöhemmin kylläkin, koska en tajunnut heti) ei mene suoraan jonoon jos hänen tiedoissaan on jotain, joka ohjaa manuaalitarkistukseen. Ja, kyllä, tähän tarkastukseen vaikuttaa useimmiten joutuvan henkilö, joka valitsee maksutavaksi luottokaupan. Kaikki varmasti ymmärtävät luottotarkistuksen tarpeellisuuden ja sen, ettei se aina johda tilauksen käsittelyyn saakka, mutta henkilön tulisi menettää jonopaikka vasta siinä kohtaa, kun todetaan kaupan toteutuminen mahdottomaksi. Väärältä tuntuu myös se, että ennakkoon tilanneille tai kenellekään muulle ei ole annettu MINKÄÄNLAISIA arvioita toimitusajasta. Juu, teillä on sivulla 2 se taulukko… Niin? Siitä voin todeta, että muitakin on edelleen ilman, mitä sillä tiedolla pitäisi tehdä? Noh tässä mä vaan puran vähän turhautumista ja harmitusta, mutta minä ja lukuiset kanssaharmittelijat tuskin olemme täysin väärässä siinä, että tämä tiedotus ja sen puute on melko pyllystä. 😊💩

👍

Milloin on tulossa seuraavat toimitukset? Kun ei tullut puhelinta vaikka oli ennakkotilattu. (Ymmärrettävästä syystä)

Käyttäjätaso 2

Se, että OmaElisa ilmoittaa tilauksen olevan tarkastuksessa ei tarkoita, että tilaus olisi mennyt manuaaliseen tarkistukseen. OmaElisan teksti “Tarkastuksessa” voi tarkoittaa myös sitä, ettei kyseistä laitetta ole varastossa. Alla vielä lainaus tähän liittyen:
 

Mitä tarkoittaa jos tilaus on tarkastuksessa? Kohta viikon ollut..

Hei, tähän liittyen vielä niin “tarkastuksessa” tilassa voi olla tilaus useasta eri syystä. Sen tilan yläpuolella oleva info teksti kertoo kyllä mistä on kyse 🙂 Eli jos lukee että varastossa ei tällä hetkellä ole tilaamaasi tuotetta niin silloin ensimmäisestä erästä ei ole riittänyt, mutta jonossa ollaan kuitenkin. Muita vaihtoehtoja mitä infokohdassa voi lukea on esim. että odotamme asiakkaalta lisätietoja liittyen tilaukseen, jolloin olemme lähettäneet asiasta myös sähköpostia.
 

 

 

Luottotarkistukseen joutuu vain hyvin pieni osa tilauksista. Osa näistä tilauksista taas ei välttämättä koskaan mene eteenpäin (johtuen vaikkapa virheellisistä osoitetiedoista tai vakuusmaksusta, jota ei makseta), joten tämän vuoksi nuo tilaukset menevät jonoon vasta, kun tilaukselle on tehty luottotarkastus ja tilaus on mennyt läpi.

 

 

Kuulema jotkut, jotka tilanneet laitteen päiviä ennakkomyynnin jälkeen, ovat jo saaneet laitteen. Kuka tietää millä perusteilla todellisuudessa elisa eriarvoistaa tilaajat. Taitaa ei-kantasuomalainen sukunimi olla myrkkyä.

 

 

Sillä, onko sukunimi kantasuomalainen vai ei, ei ole mitään merkitystä tilauksen etenemisen kannalta. Esimerkkejä tapauksista, milloin tilauksesta voi määräytyä esimerkiksi vakuusmaksu (tällöin tilaus siis joutuisi manuaaliseen käsittelyyn eikä mene suoraan jonoon), on lueteltu tässä linkissä.

 

Tein tilaukseni 15 min ennakkotilauksen avauduttua ja silti jotkut jotka tilanneet päiviä jälkeeni ovat jo saaneet eilen puhelimensa, joten joku systeemihän siellä täytyy olla millä perusteella ihmiset lajitellaan paremmaksi ja huonommaksi.

Moikka kaikki kommentoijat! Kiitos antamistanne palautteista.

Luottotarkastus on normaali osa verkkokauppaa, kun tuote tilataan luottokauppasopimuksena. Suurin osa tilauksista ei manuaalikäsittelyyn mene (ja näissä tapauksissa siis jonoon pääsee heti tilauksen jälkeen). Osa tilauksista taas voi mennä manuaalikäsittelyyn - syitä tähän voi olla monia. 

-Luotolla maksettavien laitteiden yhteenlaskettu summa on suuri
-Tilaajalla on aikaisempia erääntyneitä, avoimia laskuja tai laskujen maksussa on ollut viivettä
-Emme pysty varmistamaan osoitetietoja
-Tilaajalla on merkintöjä luottotiedoissa
-Tilaajalla ei ole vakituista osoitetta Väestörekisterissä tai maassaoloaika on lyhyt

Manuaalikäsittelyyn joutuva tilaus tarkoittaa sitä, että tilaus ei vielä ole käytännössä mennyt läpi (eikä välttämättä mene läpi ollenkaan, jos tilaus ei läpäise luottotarkastustamme). Tämän vuoksi manuaalikäsittelyyn menevien tilausten paikka jonossa vahvistuu sitten, kun luottotarkastus on tehty ja tilaus siirtyy toimitusvaiheeseen.

Pahoittelumme epäselvyyksistä tiedotuksessa. Käymme palautteenne läpi ja pohdimme, miten tiedotusta voitaisiin parantaa tulevaisuudessa.

Suosittelemme seuraamaan OmaElisan Tilaukset-osiota sekä tätä ketjua laitesaatavuuksiin liittyen. Päivitämme tänne OmaYhteisöön tilannetietoa laitteiden saatavuustilanteesta viikottain.

Elikkä kun minulla on puhelinlasku avoimena elaskuna ja menee eräpäivänä vasta maksuun niin en pääse edes jonoon koska lasku avoimena. :D 

Käyttäjätaso 2

Herää kysymys kuinka nopeasti saa rahan rakaisin tilille jos nyt peruu? Laitteesta pitäisi tietää odottavan edes että milloin seuraava lasti laitteita tulee. Tämä “päivitämme listoja viikoittain” kuulostaa hyvin kivikautisen tasoiselta. Aka antakaa akuutimpaa tietoa.

Käyttäjätaso 2

Tilaajalla on aikaisempia erääntyneitä, avoimia laskuja tai laskujen maksussa on ollut viivettä."

Mielenkiinnolla haluaisin kuulla, että mistä näitä maksupäiviä tarkastetaan? Älkää vaan sanoko, että edelleen bugisesta Omaelisasta.

 

Sellainen huomio, että suoraan Omaelisan kautta tai omassa verkkopankissa jos on maksanut laskuja ennen eräpäivää tai eräpäivänä, maksupäiväksi ei tule Omaelisaan se oikea maksupäivä milloin asiakas on maksun suorittanut vaan se milloin Elisa on maksun vastaanottanut. Ja jos Elisa seuraa ainoastaan Omaelisassa näkyviä maksusuoritusten päivämääriä päättäessään tilauksen hyväksymisestä, niin ne päivämäärät ovat virheellisiä. Sama juttu koskee tilanteita joissa asiakas on ottanut yhdelle laskulle maksuaikaa, on tällöin kaikkien seuraavien laskujen eräpäivät mennyt sekaisin Omaelisassa. Tästä on Elisan kanssa henk. koht. aiemmin väännetty verkkopankista otettujen kuittien kera ja tultu siihen lopputulokseen, että Omaelisa on buginen eikä maksupäivät siellä pidä paikkaansa.

 

Voi olla, että laite tulee vasta joulupukin kontissa tai sitten ei ollenkaan. Tilattu 9.9.2022 iphone 14 pro max 256gt tähtimusta klo 15.04. Mitään tietoja tilauksen etenemisestä ei ole tullut. Tilaus on ollut viikon “tarkastuksessa” tilassa ja “odottaa laitteita”. 
 

Vaikuttaa siltä, että kohta on laitettava toista kautta tilaus menemään jos mitään tietoja ei anneta.

 

Käyttäjätaso 2

Tilaajalla on aikaisempia erääntyneitä, avoimia laskuja tai laskujen maksussa on ollut viivettä."

Mielenkiinnolla haluaisin kuulla, että mistä näitä maksupäiviä tarkastetaan? Älkää vaan sanoko, että edelleen bugisesta Omaelisasta.

 

Sellainen huomio, että suoraan Omaelisan kautta tai omassa verkkopankissa jos on maksanut laskuja ennen eräpäivää tai eräpäivänä, maksupäiväksi ei tule Omaelisaan se oikea maksupäivä milloin asiakas on maksun suorittanut vaan se milloin Elisa on maksun vastaanottanut. Ja jos Elisa seuraa ainoastaan Omaelisassa näkyviä maksusuoritusten päivämääriä päättäessään tilauksen hyväksymisestä, niin ne päivämäärät ovat virheellisiä. Sama juttu koskee tilanteita joissa asiakas on ottanut yhdelle laskulle maksuaikaa, on tällöin kaikkien seuraavien laskujen eräpäivät mennyt sekaisin Omaelisassa. Tästä on Elisan kanssa henk. koht. aiemmin väännetty verkkopankista otettujen kuittien kera ja tultu siihen lopputulokseen, että Omaelisa on buginen eikä maksupäivät siellä pidä paikkaansa.

 

Voi olla, että laite tulee vasta joulupukin kontissa tai sitten ei ollenkaan. Tilattu 9.9.2022 iphone 14 pro max 256gt tähtimusta klo 15.04. Mitään tietoja tilauksen etenemisestä ei ole tullut. Tilaus on ollut viikon “tarkastuksessa” tilassa ja “odottaa laitteita”. 
 

Vaikuttaa siltä, että kohta on laitettava toista kautta tilaus menemään jos mitään tietoja ei anneta.

 

Kyllä varmaan pikapuoliin laitettava muualta tilaukseen jos päivämääriä ei saa siitä että koska tuotteen saa käsiin.

Käyttäjätaso 1

Pidin alunperinkin 16.9 toimitus pvm:ää hieman absurdina, etenkin pro max puhelimen osalta. Tiesin että tuotetta saapuu hyvin rajallinen määrä, eli tiesin kyllä mihin olen ryhtymässä. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä miten elisa on hoitanut tämän koko homman, erityisesti asiakkaille tiedottamisen.

 

Mutta onneksi me asiakkaat osaamme äänestää jaloillamme, tai sormillamme jos tilaamme verkon kautta. Sääli kuitenkin koska aiempina vuosina on kaikki toiminut elisan kautta erittäin hyvin, en tiedä onko yrityksen hierarkia muuttunut vai onko uudet työntekijät korvanneet vanhat hyvät työntekijät.

Itse vaihdoin juuri kilpailijalle ja peruin Elisan tilauksen.

Siellä näköjään osataan antaa mm. arvioitu toimitusaika, kun taas OmaElisalla näkyi vähän sekavasti tilaukseni tila eikä arvioitua toimitusta osata sanoa. Nyt vaan toivotaan että kilpailija hoitaa asian hieman paremmin niin voi vaikka keskittää liittymätkin samaan paikkaan mikäli hommat pelaa. ✌️

Käyttäjätaso 4

Pidin alunperinkin 16.9 toimitus pvm:ää hieman absurdina, etenkin pro max puhelimen osalta. Tiesin että tuotetta saapuu hyvin rajallinen määrä, eli tiesin kyllä mihin olen ryhtymässä. Mutta se ei kuitenkaan poista sitä miten elisa on hoitanut tämän koko homman, erityisesti asiakkaille tiedottamisen.

 

Mutta onneksi me asiakkaat osaamme äänestää jaloillamme, tai sormillamme jos tilaamme verkon kautta. Sääli kuitenkin koska aiempina vuosina on kaikki toiminut elisan kautta erittäin hyvin, en tiedä onko yrityksen hierarkia muuttunut vai onko uudet työntekijät korvanneet vanhat hyvät työntekijät.

Itse vaihdoin juuri kilpailijalle ja peruin Elisan tilauksen.

Siellä näköjään osataan antaa mm. arvioitu toimitusaika, kun taas OmaElisalla näkyi vähän sekavasti tilaukseni tila eikä arvioitua toimitusta osata sanoa. Nyt vaan toivotaan että kilpailija hoitaa asian hieman paremmin niin voi vaikka keskittää liittymätkin samaan paikkaan mikäli hommat pelaa. ✌️

Itse tein saman, telialle vei mun tie:

 

Eikö porukka vois rauhottua vähäsen… Eihän puhelimien saatavuus ole Elisan vika? Pro maxeja selvästi haastavampi saada kuin pro:ta. Mitä sitten? Kasvattakaa kärsivällisyyttä ja odottanaa että laite tulee. Se tulee ihan varmasti jos sen on tilannut… rauhottukaa aikuiset ihmiset

Käyttäjätaso 3

Mitä useampi peruu tilausta, sitä nopeammin mä saan mun puhelimen, toivottavasti :)

Osallistu keskusteluun