Skip to main content

Apple Event 2022 järjestettiin keskiviikkona 7.9.2022.

Odotetusti Apple lanseerasi uuden 5G-puhelinten iPhone 14-sarjan. Uudet iPhone-mallit ovat:

Uuden iPhone 14 -puhelimen voit tilata verkkokaupastamme.

🍏🍎

Muistathan tilata myös 5G-liittymän, jotta saat 5G-laitteesta täyden hyödyn irti Elisan kattavassa 5G-verkossa!

 

 Useimmin kysytyt kysymykset

 

Milloin ennakkomyynti alkoi?


Ennakkomyynti käynnistyi verkkokaupassamme Suomessa perjantaina 9.9. kello 15.00.

Elisan yritysasiakkaiden osalta ennakkomyynti käynnistyi yritysten verkkokaupassa.

Milloin toimitukset alkoivat?


Toimitukset käynnistyvät perjantaina 16.9.2022.

iPhone 14 Plus -laitteiden osalta toimitukset käynnistyvät 7.10.2022.

 

Kuinka paljon laitteita saapuu?


Kuten aiempina vuosina olemme tottuneet, on laitteita ensivaiheessa saatavilla rajattuja eriä.

 

Milloin laitteita saa myymälöissä?


Laitteiden mahdollinen jakelu myymälämyyntiin tarkentuu myöhemmin.

 

Missä järjestyksessä laitteet toimitetaan?


Toimitamme laitteita yhdestä toimitusjonosta tilausjärjestyksessä. Kun tilauksesi on käsitelty, siirtyy se toimitusjonoon.

 

Mikä on paikkani jonossa?

 

Emme ota kantaa jonopaikkoihin julkisesti eikä yksityisviesteillä. Tilauksen tarkka aikaleima ei kerro tarkkaa jonopaikkaa, sillä tilauksen etenemiseen vaikuttaa myös esim. osoitetietojen tarkistus. 

Tässä yleisesti toimitusprosessista:

Tilaus siirtyy toimitusjonoon kun tilaus on käsitelty. Osa tilauksista etenee toimitusjonoon suoraan ja tällöin paikka toimitusjonossa määräytyy tarkan tilaushetken mukaan.

Osa tilauksista siirtyy manuaalikäsittelyyn, jossa tarkistetaan mm. tilaajan tietojen oikeellisuus, eli osoite- ja nimitiedot sekä tehdään luottoharkinta. Luottoharkintaan vaikuttaa esimerkiksi tilattujen laitteiden määrä ja yhteissumma sekä tilaajan luottotiedot kokonaisuutena. Kaiken ollessa kunnossa tilaus siirtyy toimitusjonoon.

Huomioithan, että jos sinulla on omaehtoinen luottokielto, tulee sinun toimittaa meille todistus OLK:sta, jotta tilauksesi etenee.

 

Toimitukset

 

Toimitus - ja saatavuustilanne 16.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 19.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 20.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 30.9.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 7.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 12.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 21.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 28.10.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 1.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 4.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 8.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 11.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 18.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 22.11.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 25.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 29.11.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 2.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 9.12.2022
Toimitus - ja saatavuustilanne 13.12.2022 
Toimitus - ja saatavuustilanne 16.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 20.12.2022
Toimitus- ja saatavuustilanne 23.12.2022

Elisa, missä tilauksemme?

 

Miks ne, jotka tilasivat 9.9 eivät saanneet puhelimensa ja myöhemmin tilaavat saivat jo?
 

Miks telialta tilanneet ovat jo saanneet tilauksensa? 


Miks joudumme tässä istumaan ja mässymään meidän epäillyyksiään, saamatta mitään vastauksia?
 

Me olemme valmiita antaa teille yli 1000€ rahaa/asiakas näistä ostoksista ja teidän mielestä on ok suhtautumaan tällä tavalla asiakkaitaan?  

Millä tavalla pystyy perustelemaan ettemme saa tietää missä tilauksemme ovat? En kyllä halua oottaa jouluun asti tässä. Olisi kyllä rehellisempää kertoa heti, et ”joo ette saa nyt mitään”, jotta asiakkaat eivät pettyisi odottamassa. Eks oo aivan mitään mahdollisuutta suhtautua meihin paremmin?


Olisi kiva saada vastausta ja jotain muuta kuin ”joo emme tiiä”  En usko ettette tiiä :)

R u ok there????

Vahvasti tämä! Vuosia ollut Elisan asiakas ja eivät vaivaudu mitään edes tiedottamaan 

Sama! Kätevää, kun kaikki asiat Elisalla vuosia, mutta nyt kyllä pännii.. Kärpäsestä tulee helposti härkänen jos ei olla avoimia ja ja hoideta asioita kunnialla! Ekasta tekstarista todella päättelin, et toimitus 16.9, sit vasta alkanut valkenee todellinen tilanne ja nuo nyt tulleet tekstarit ei paljon rauhoita, kun jokaisessa kukee sama “ilmoitamme toimitusajasta kolmen arkipäivän sisällä”.. Edelleen sitä tietoa siitä toimitusajasta odotellen.. 💩

Sitä tekstaria odotettu huomenna sen 2 viikkoa…


Itse sain ti 13.9. tekstarin että kiva kun teit ennakkotilauksen, toimitukset alkavat 16.9. ja ajankohtainen tieto toimitusten etenemisestä omayhteisössä. Muuta ei ole kuulunut eli kyllä se menee täällä vatvomiseksi joka tapauksessa. 
 

Kaiken lisäksi asiakaspalvelija sanoi tuolloin pe minulle että tilaamani 256 musta promax lähtee matkaan vielä sen päivän aikana. Alkaa vahvasti tuntumaan että olen tippunut jostain syystä jonosta kun itse tilasin heti ennakkotilauksen alkamisen jälkeen ja toiset kolmekin päivää myöhemmin ja ovat jo saaneet omansa. Ja kaikki luottotiedot yms on kyllä kunnossa. 

Ja ensinhän luvattiin päivitykset ti ja to, yhtäkkiä sanotaankin että seuraava ilmoitus perjantaina.. 

Joo ihmettelen myös, että eikö tänään pitänyt alunperin tulla lisätietoja ja nyt sitä saa odotellakkin huomiseen ja silti osalle jo tässä välissä toimitettu tuotteita. 


Hei, 

Onko Pro Max 128GB Tähtimustan tämän viikon erä laitettu toimitukseen jo? 9.9. klo 15.15 tilausvahvistus saatu, eikä vielä ole mitään kuulunut...

Hei, nämä saapuivat eilen ja noin neljäsosa jonosta saatiin purettua. Ensi viikolla odotetaan saapuvan erä millä saataisiin loppujonosta noin puolet purettua.


Itsellä edelleen tarkistuksessa🧐 Osaatteko sanoa purkautuuko tämän viikon erästä jonoa edes sen verran että pro max 256gt  tähtimustan 9.9 tilanneet kaikki saisivat sen?

Hei, tämän hetken näkymä kyseisestä mallista on että tämän viikon erillä saadaan noin 2/3 jonosta purettua, ja ensi viikon erästä saadaan jo melkein jono tyhjäksi.


Eikö Pro Maxeissa pitänyt olla pahin jono tilanne ja silti omaa Pro tilausta ei ole käsitelty.

Kyseessä siis iPhone Pro 256 Purple.

Hei, tuo Purple väri on haastava myös Pro malleissa. Tämän hetken näkymän mukaan tämän viikon erällä saadaan noin viidennes jonosta käsiteltyä.


Kiitos Elisa! 16.9 tilattu promax 256 tähtimusta lähti tänään kuljetukseen💪

Hienoa, että puhelimet liikkuu, mutta kertokaas Elisalaiset, miksi 9.9 klo 15 jälkeen tilattu 256 promax mustana odottaa minulla edelleen tuotteita? Hyvin pitkä asiakassuhde teidän kanssa (taitaa olla toistakymmentä vuotta). Kaikki velvollisuuteni olen ajallaan hoitanut ja tosiaan vain yhden puhelimen tilasin. Mimmonen homma?

 

”Odotus on vihdoin päättynyt! Uusien Apple iPhone 14, 14 Plus, 14 Pro ja 14 Pro Max 5G-puhelinten ennakkomyynti alkaa tänään klo 15.00. Ennakkotilatut puhelimet toimitetaan tilausjärjestyksessä, joten toimi nopeasti! Tee tilaus osoitteessa elisa.fi/apple , lähimmässä Elisan myymälässä, palvelupuodissa tai myyntipalvelun maksuttomassa numerossa 0800 939393. Terveisin Elisa | Viestintäasetukset elisa.fi/omatviestit-laite”

Hei, tämän viikon erästä saadaan noin 2/3 jonosta käsiteltyä, ja suurin osa jäljelle jäävistä ensi viikon erästä. Uudet iPhone mallit ovat tosiaan olleet erittäin suosittuja ja monessa mallissa kysyntä on suurempi kuin mitä laitetoimittaja meille toimittaa laitteita.


Eikö Pro Maxeissa pitänyt olla pahin jono tilanne ja silti omaa Pro tilausta ei ole käsitelty.

Kyseessä siis iPhone Pro 256 Purple.

Hei, tuo Purple väri on haastava myös Pro malleissa. Tämän hetken näkymän mukaan tämän viikon erällä saadaan noin viidennes jonosta käsiteltyä.

MathiasElisa, 128gt Purple siis tilattu ja kysyisin että onko tuossa viidesosassa edes ne kaikki ketkä tehnyt tilauksen 9.9.? Eli oliko sinä päivänä niin suuri ryntäys ettei kaikkia ekan päivän aikana tehtyjä tilauksia pystytä nyt tulevasta erästä toimittamaan?


Kiitos Elisa! 16.9 tilattu promax 256 tähtimusta lähti tänään kuljetukseen💪

Hienoa, että puhelimet liikkuu, mutta kertokaas Elisalaiset, miksi 9.9 klo 15 jälkeen tilattu 256 promax mustana odottaa minulla edelleen tuotteita? Hyvin pitkä asiakassuhde teidän kanssa (taitaa olla toistakymmentä vuotta). Kaikki velvollisuuteni olen ajallaan hoitanut ja tosiaan vain yhden puhelimen tilasin. Mimmonen homma?

 

”Odotus on vihdoin päättynyt! Uusien Apple iPhone 14, 14 Plus, 14 Pro ja 14 Pro Max 5G-puhelinten ennakkomyynti alkaa tänään klo 15.00. Ennakkotilatut puhelimet toimitetaan tilausjärjestyksessä, joten toimi nopeasti! Tee tilaus osoitteessa elisa.fi/apple , lähimmässä Elisan myymälässä, palvelupuodissa tai myyntipalvelun maksuttomassa numerossa 0800 939393. Terveisin Elisa | Viestintäasetukset elisa.fi/omatviestit-laite”

Hei, tämän viikon erästä saadaan noin 2/3 jonosta käsiteltyä, ja suurin osa jäljelle jäävistä ensi viikon erästä. Uudet iPhone mallit ovat tosiaan olleet erittäin suosittuja ja monessa mallissa kysyntä on suurempi kuin mitä laitetoimittaja meille toimittaa laitteita.

Ymmärrämme että kysyntä on suurempi kuin teille tulee laitteita mutta miksi 9.9. tilanneita pidetään jonon hännillä ja 16.9. ja 12.9. tilanneista osa on jo omansa saaneet. Ja aspasta sanotaan että juu 16.9. lähtee matkaan...taisi lähteä käänteisessä järjestyksessä. 


Noiden “ennusteiden” perusteella joudun varmaan jouluun odottelemaan 14.9 tilattua violettia luuria.. Miksei sitä “ennakkomyyntiä” voitu laittaa vaikka kiinni siinä vaiheessa kun huomattiin ettei pystytä millään tarjoo tuotteita.. Siis violetista yks viidesosa pyritään kattaa tän ja ens viikon kuormista. VIIDES, voisitteko laittaa meille tilanneille rehellisesti kuinka kauan arvioitte että joutuu odottamaan!? Uskoisin omalla kohdalla olevan nyt kyse useista viikoista niin aika hanurista on ollut kytätä joka päivä oma elisasta mikä meno, vaikka todellisuudessa siellä ei välttämättä tapahdu pitkään aikaan mitään. Joo kysyntä vaikuttaa toimitukseen jne, mutta kun saataisi arviot milloin toimitus voisi olla niin jokainen voi sitten itse tehdä päätöksen odottaako rauhassa, kun tietää mitä odottaa vai lähteekö jonosta pois. 

Hei, ennakkomyynnin alkaessa meillä ei ole ollut näkymää tulevista eristä., eikä meillä myöskään tällä hetkellä ole ensi viikkoa pidemmälle näkymää. Tilanne elää jatkuvasti ja saattaa päivittäin muuttua, joten kannattaa seuratata tiistaisin ja perjantaisin kun päivitämme tänne tuoreimmat tiedot ja arviot mallikohtaisesti.


Eikö Pro Maxeissa pitänyt olla pahin jono tilanne ja silti omaa Pro tilausta ei ole käsitelty.

Kyseessä siis iPhone Pro 256 Purple.

Hei, tuo Purple väri on haastava myös Pro malleissa. Tämän hetken näkymän mukaan tämän viikon erällä saadaan noin viidennes jonosta käsiteltyä.

MathiasElisa, 128gt Purple siis tilattu ja kysyisin että onko tuossa viidesosassa edes ne kaikki ketkä tehnyt tilauksen 9.9.? Eli oliko sinä päivänä niin suuri ryntäys ettei kaikkia ekan päivän aikana tehtyjä tilauksia pystytä nyt tulevasta erästä toimittamaan?

Hei, valitettavasti en näe suoraan että riittääkö se kaikille jotka on tilannut 9.9. Huomenna kun päivitämme saatavuustaulukon niin siitä näkee että mikä on viimeisin toimittamaton päivä, että onko riittänyt kaikille 9.9 tilanneille.


Siis mies järjestyksessä nää puhelimet jaetaan jos ei tilausjärjestykessä? Ois pitän taas perehtyä enemmän tai eipä siinä aikaa ollu ollu kun luuli et mitä nopeemmin tilaa niin sitä nopeemmin saa tän luurin… 

Mietin kyl jo peruutusta ja Telialta hankkimista jos tää venyy. Serie 8 watch myös tilattu eikä siitäkään vielä  mitään 😃

Hei, alla kuvankaappaus aikaisemmasta kommentista. Tosiaan pieni osa saattaa mennä manuaalitarkastukseen mikä saattaa vaikuttaa jonopaikkaan, mutta kyse on tosi pienestä osuudesta. Lähtökohtaisesti kyllä niille toimitetaan ensin kuka on ensin tilannut laitteen.

 


Elisa, missä tilauksemme?

 

Miks ne, jotka tilasivat 9.9 eivät saanneet puhelimensa ja myöhemmin tilaavat saivat jo?
 

Miks telialta tilanneet ovat jo saanneet tilauksensa? 


Miks joudumme tässä istumaan ja mässymään meidän epäillyyksiään, saamatta mitään vastauksia?
 

Me olemme valmiita antaa teille yli 1000€ rahaa/asiakas näistä ostoksista ja teidän mielestä on ok suhtautumaan tällä tavalla asiakkaitaan?  

Millä tavalla pystyy perustelemaan ettemme saa tietää missä tilauksemme ovat? En kyllä halua oottaa jouluun asti tässä. Olisi kyllä rehellisempää kertoa heti, et ”joo ette saa nyt mitään”, jotta asiakkaat eivät pettyisi odottamassa. Eks oo aivan mitään mahdollisuutta suhtautua meihin paremmin?


Olisi kiva saada vastausta ja jotain muuta kuin ”joo emme tiiä”  En usko ettette tiiä :)

R u ok there????

Hei, me ei valitettavasti pystytä vaikuttamaan laitetoimittajan toimitettavien erien määrään tai suuruuteen, eikä meillä ei ole näkemystä miten muille jälleenmyyjille toimitetaan laitteita. Pyrimme tiedottamaan mahdollisimman hyvin tämän hetken saatavuustilanteen, ja olemme pyrkineet parantamaan viestintää teidän palautteiden perusteella. Esim. huomenna julkaistavassa saatavuustilanne taulukossa tulemme ottamaan kantaa mallikohtaisesti seuraaviin asioihin;

  • Viimeisin toimittamaton päivä
  • Arvio seuraavasta erästä (viikkotasolla)
  • Minkä verran seuraava erä vaikuttaa jonotilanteeseen, esim. saadaanko puolet jonosta tai koko jono purettua.

Onko kuitenkin niin että tämän viikon erästä on jo kaikki toimitettu vai onko vielä kesken että käsittelette vielä tänään ja huomenna myös puhelimia lähetetyiksi?


Elisa, missä tilauksemme?

 

Miks ne, jotka tilasivat 9.9 eivät saanneet puhelimensa ja myöhemmin tilaavat saivat jo?
 

Miks telialta tilanneet ovat jo saanneet tilauksensa? 


Miks joudumme tässä istumaan ja mässymään meidän epäillyyksiään, saamatta mitään vastauksia?
 

Me olemme valmiita antaa teille yli 1000€ rahaa/asiakas näistä ostoksista ja teidän mielestä on ok suhtautumaan tällä tavalla asiakkaitaan?  

Millä tavalla pystyy perustelemaan ettemme saa tietää missä tilauksemme ovat? En kyllä halua oottaa jouluun asti tässä. Olisi kyllä rehellisempää kertoa heti, et ”joo ette saa nyt mitään”, jotta asiakkaat eivät pettyisi odottamassa. Eks oo aivan mitään mahdollisuutta suhtautua meihin paremmin?


Olisi kiva saada vastausta ja jotain muuta kuin ”joo emme tiiä”  En usko ettette tiiä :)

R u ok there????

Vahvasti tämä! Vuosia ollut Elisan asiakas ja eivät vaivaudu mitään edes tiedottamaan 

Sama! Kätevää, kun kaikki asiat Elisalla vuosia, mutta nyt kyllä pännii.. Kärpäsestä tulee helposti härkänen jos ei olla avoimia ja ja hoideta asioita kunnialla! Ekasta tekstarista todella päättelin, et toimitus 16.9, sit vasta alkanut valkenee todellinen tilanne ja nuo nyt tulleet tekstarit ei paljon rauhoita, kun jokaisessa kukee sama “ilmoitamme toimitusajasta kolmen arkipäivän sisällä”.. Edelleen sitä tietoa siitä toimitusajasta odotellen.. 💩

Sitä tekstaria odotettu huomenna sen 2 viikkoa…


Itse sain ti 13.9. tekstarin että kiva kun teit ennakkotilauksen, toimitukset alkavat 16.9. ja ajankohtainen tieto toimitusten etenemisestä omayhteisössä. Muuta ei ole kuulunut eli kyllä se menee täällä vatvomiseksi joka tapauksessa. 
 

Kaiken lisäksi asiakaspalvelija sanoi tuolloin pe minulle että tilaamani 256 musta promax lähtee matkaan vielä sen päivän aikana. Alkaa vahvasti tuntumaan että olen tippunut jostain syystä jonosta kun itse tilasin heti ennakkotilauksen alkamisen jälkeen ja toiset kolmekin päivää myöhemmin ja ovat jo saaneet omansa. Ja kaikki luottotiedot yms on kyllä kunnossa. 

Ja ensinhän luvattiin päivitykset ti ja to, yhtäkkiä sanotaankin että seuraava ilmoitus perjantaina.. 

Hei, pahoittelut jos olemme kertoneet vahingossa viestintä päiväksi torstain, perjantai on tosiaan oikea päivä. Tuosta kyseisestä mallista tuli tosiaan tällä viikolla hyvän kokoinen erä millä saadaan noin 2/3 jonosta purettua, ja ensi viikon erästä saadaan jono melkein nollille.


Onko kuitenkin niin että tämän viikon erästä on jo kaikki toimitettu vai onko vielä kesken että käsittelette vielä tänään ja huomenna myös puhelimia lähetetyiksi?

Hei, jokaisesta mallista tulee oma erä , ja niitä tulee viikon jokaisena päivänä. Kun ne saapuvat varastolle niin ne otetaan heti käsittelyyn ja lähetetään matkaan mahdollisimman nopeasti. Eli sekä tänään että huomenna toimitamme laitteita :)


Oliko iphone 14 pro max kulta 256gb muistilla olevaa mallia tullut/tulossa vielä tällä viikolla, kun ilmeisesti muita värejä on jo saapunut?


Jos tilauksessani lukee OmaElisassa ”tarkastuksessa” niin tarkoittaako tämä että en ole vielä toimitusjonossa ollenkaan? Tilasin kuitenkin 11.9. niin ikävää jos en lähes kaks viikkoa tilauksesta ole vieläkään edes jonossa. Mulla pitäisi kuitenkin kaikkien tietojen olla ihan kunnossa.


Kiitos MathiasElisa. Nyt tuli hyviä vastauksia!


Hei, 

Onko Pro Max 128GB Tähtimustan tämän viikon erä laitettu toimitukseen jo? 9.9. klo 15.15 tilausvahvistus saatu, eikä vielä ole mitään kuulunut...

Hei, nämä saapuivat eilen ja noin neljäsosa jonosta saatiin purettua. Ensi viikolla odotetaan saapuvan erä millä saataisiin loppujonosta noin puolet purettua.

Minä päivänä tämä seuraava erä saapu?


Jos tilauksessani lukee OmaElisassa ”tarkastuksessa” niin tarkoittaako tämä että en ole vielä toimitusjonossa ollenkaan? Tilasin kuitenkin 11.9. niin ikävää jos en lähes kaks viikkoa tilauksesta ole vieläkään edes jonossa. Mulla pitäisi kuitenkin kaikkien tietojen olla ihan kunnossa.

Mikäli omaelisa ilmoittaa tilaukseen "Odottaa tuotteita” ja olet vaiheessa yksi joka on nimetty Tarkastuksessa kohdaksi niin käsittääkseni olet silloin jonossa.


Jos tilauksessani lukee OmaElisassa ”tarkastuksessa” niin tarkoittaako tämä että en ole vielä toimitusjonossa ollenkaan? Tilasin kuitenkin 11.9. niin ikävää jos en lähes kaks viikkoa tilauksesta ole vieläkään edes jonossa. Mulla pitäisi kuitenkin kaikkien tietojen olla ihan kunnossa.

Mikäli omaelisa ilmoittaa tilaukseen "Odottaa tuotteita” ja olet vaiheessa yksi joka on nimetty Tarkastuksessa kohdaksi niin käsittääkseni olet silloin jonossa.

 

Joo, juurikin se odottaa tuotteita -näkymä mulla on. Toivotaan että olen jonossa!


Onko kaikki tämän viikon pro max 256gb tähtimustat jo lähetetty?🧐


Moi,

 

Elisalta vielä odotan tänään vastausta, että jos, niin miksi 16.9 tilattu 256 maxpro mustaa on jo toimitettu, jos 9.9 tilattuja ei? Ei siis ongelma että laitteita ei ole, mutta miksi näin on toimittu vai onko?


olisi kiva saada tietoa milloin 9.9 päivä saadaan purettua :)


Moi,

 

Elisalta vielä odotan tänään vastausta, että jos, niin miksi 16.9 tilattu 256 maxpro mustaa on jo toimitettu, jos 9.9 tilattuja ei? Ei siis ongelma että laitteita ei ole, mutta miksi näin on toimittu vai onko?

Moi,

Ja kerttauksena. Lähes 20v asiakkaana, joten osoitteeni tiedätte. Vain yksi laite tilattu. Ei koskaan maksamattomia laskuja tms. merkintöjä mihinkään.


Oliko iphone 14 pro max kulta 256gb muistilla olevaa mallia tullut/tulossa vielä tällä viikolla, kun ilmeisesti muita värejä on jo saapunut?

Hei, pieni erä näyttäisi olevan tulossa vielä tällä viikolla millä saadaan toimitettua noin viidennes jonosta. Ensi viikolla on tulossa isompi erä tätä mallia millä saadaan melkein koko jono nollille :)


Osallistu keskusteluun