Skip to main content

Puhelinmyyjä kysyy syntymäaikaa

  • 15. maaliskuuta 2025
  • 3 kommenttia
  • 165 katselukerrat

Elisa Viihteen myyjä soitti minulle aiemmin tällä viikolla. Soittaja halusi "tunnistaa minut" kysymällä syntymäaikaani, jolloin puhelu meni kiusalliseksi, kun kerroin, etten anna henkilötietojani minulle pyytämättä ja yllättäen soittaville henkilöille. Minulla esimerkiksi ei ole keinoa itselläni tunnistaa, että soittaja on juuri Elisalta.

Nyt kun lehdestä saa joka toinen päivä lukea erilaisista identiteettivarkauksista, pidän suorastaan vastuuttomana, että Elisa yrittää totuttaa asiakkaitaan jakamaan henkilötietojaan puhelimessa kenelle tahansa. Puhelinoperaattorina Elisan tulisi tietää paremmin. Ensi kerralla tulen sulkemaan puhelun heti, jos tällainen kysymys taas esitetään.

Oliko tästä hyötyä?

3 kommenttia

  • 4613 kommenttia
  • 15. maaliskuuta 2025

Ne myyntipuhelut voi kieltää, niin eivät soittele:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/sopimukset/markkinointiluvat-ja-asiakasviestinta/

Puhelinmarkkinointi

Voit kieltää Elisan puhelinmarkkinoinnin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme elisa.fi/yhteydenotto

OmaElisassa onnistuu erinomaisen hyvin:

Omaelisa /Asiakaspalvelu>Viestit ja ilmoitukset>Asiakaspalvelun viestit.

 


Anspandeemus
Elisalainen
Forum|alt.badge.img+11
  • Elisalainen
  • 539 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2025

Ikinä ei voi olla liian varovainen! Syntymäajan kysyminen (HUOM! Ei koko henkilötunnusta!) on yksi mahdollinen tunnistetieto, jolla mahdollinen asiakas voidaan tunnistaa. Tämän lisäksi kysytään usein muitakin tunnistetietoja. Ymmärtäähän sen, ettei kyseisiä tietoja välttämättä halua luovuttaa puhelimessa, jos ei ole odottanut mitään soittoa.

Tervetuloa OmaYhteisöön ​@ZeroOne ! 


Sokrates
  • 6412 kommenttia
  • 18. maaliskuuta 2025

Puhelinmynnissä ei ole tarpeen kysellä asiakkaan henkilötietoja ollenkaan , koska nykyinen laki määrää myyjän lähettämään ostajalle kirjallisen vahvistuksen ja sopimus astuu voimaan vasta , kun asiakas on tarjouksen kirjallisesti hyväksynyt.

Siis puhelimessa ei tarvitse antaa muita tietoja kuin esim. sähköpostiosoite , johon vahvistus lähetetään.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kuluttaja-asiamiehen-ohjeistukset/ohjeistus-puhelinmyyntiin-liittyvista-velvoitteista/


Osallistu keskusteluun