Digiboksi N7800 pätkii vaikka tehdasasetukset palautettu

  • 2 helmikuu 2021
  • 39 kommenttia
  • 1608 katselukerrat

Käyttäjätaso 1

Minulla on digiboksi N7800 ja Elisan kotikuitu ja tavallinen tv (ilman internet yhteyttä, ethernet kytkentä). Viimeaikoina ongelmana on ollut se, että tallenteita katsoessa välillä digiboksin kuva jumiutuu paikalleen, mutta ääni ja tekstitys jatkavat normaalisti, kesto vähän vaihtelee. Joskus taas ääni katoaa. Olen tarkastanut kaikki liitännät ja palauttanut tehdasasetukset, ei auttanut. Mitä seuraavaksi?

draakki 7 päivää sitten

Suuret pahoittelut näistä ongelmista vielä omasta puolestani :pensive:  teemme kovasti töitä että saisimme tämän kuntoon, korjaustoimenpiteitä on tehty jo runsaasti ja häiriön syypää on onneksi saatu rajattua.

Vika koskettaa tosiaan pääsääntöisesti Elisa Viihteen tallenteita, livekanava-lähetyksiä, HBO Nordicin sisältöjä ja Vuokraamon elokuvia, sisältöjä katsellessa kuva tai ääni saattaa pätkiä ja pysähtyä. Hätäapuna ongelma yleensä poistuu joko odottamalla hetken, vaihtamalla kanavaa tai aloittamalla katselun uudelleen.

Koska ongelman juurisyy on saatu rajattua emme aktiivisesti tarvitse enää lisää esimerkkejä ongelman rajaamiseen, mutta iso kiitos kaikille jotka ovat tänne kertoneet tilanteestaan lisätietoja. Kiitos kärsivällisyydestä! Lisätietoja voi kurkata vielä tästä tiedotusketjusta.

Katso alkuperäinen viesti

39 kommenttia

Käyttäjätaso 1

Ihan tätä samaa olin juuri itsekin ihmettelemässä ! Harmillista tallenteiden katselua.

Sama ongelma täälläkin kahdessa N7800- digiboksissa (toinen ethernetillä ja toinen langattomasti)

Käyttäjätaso 1

Täällä iha sama homma 7800 boxilla. Tekee jumia iha suorassa lähetyksessäkin. Katoin ku ongelma alko et on päivittynyt softa (pe, 13 marras). En usko et on viime vuoden puolella päivittyny tohon vaikka marraskuuta näytttääkin. 

Äsken katsoin digiboksin kautta Ruutua ja ääni katoili välillä. Elisa Viihde Playlla taas kuva pysähteli , mutta ääni vain jatkoi. Oli pakko kelailla taaksepäin, jolloin sama kohta näkyi ihan normaalisti. Katselusta tuli aikamoista poukkoilua edestakaisin.

Toivottavasti vika saadaan korjattua mahdollisimman pian. Itse on tullut yritettyä jo kaikkea (johdon “tuuletus”, tehdasasetusten palautus, digiboksien ja modeemin resetointi)

 

 

 

Käyttäjätaso 1

Onko kukaan ottanut yhteyttä asiakaspalveluun tämän ongelman tiimoilta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2

Muutaman sekunnin mittaista kuvan jäätymistä täälläkin tullut sekä tallenteissa, että suorassa lähetyksessä. Ääni (ja tekstitys) toimii häiriön aikana. Arviolta parin kolmen viikon ajan ilmentynyt. N7800 ethernetillä kytketty, kaapelinetti 100/10, Cisco epc3928.

Onko kukaan ottanut yhteyttä asiakaspalveluun tämän ongelman tiimoilta?

Sen verran harvoin minulla esiintynyt, ettei (vielä) ole ylittänyt ärsytyskynnystä... :zipper_mouth:

Minulla on digiboksi N7800 ja Elisan kotikuitu ja tavallinen tv (ilman internet yhteyttä, ethernet kytkentä). Viimeaikoina ongelmana on ollut se, että tallenteita katsoessa välillä digiboksin kuva jumiutuu paikalleen, mutta ääni ja tekstitys jatkavat normaalisti, kesto vähän vaihtelee. Joskus taas ääni katoaa. Olen tarkastanut kaikki liitännät ja palauttanut tehdasasetukset, ei auttanut. Mitä seuraavaksi?

Täällä aivan sama ongelma ollut, kuva pysähtyy joksikin aikaa. Myös ääni katkeaa välillä, joskus boxi jäätyy kokonaan.

Tätä esiintynyt kuukauden verran.

Boxi on N7800-T2c-AB2, ethernet yhteydellä,  

Käyttäjätaso 1

Kaksi kertaa tapahtunut vastaava Premi(j)umi asiakkaana. Kummallakin kerralla tallenteita katsottaessa.
Ihan on uusi vika. :rolling_eyes:

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Hei kaikki! Pahoittelut häiriöstä. Muutamia korjauksia onkin jo tehty, mutta jos vielä eilen/tänään on tapahtunut tuota että kuva/ääni pysähtyy toisen jatkuessa, haluaisimme näistä todella kovasti muutamia tietoja, jotta voidaan selvitellä asiaa tarkemmin: 

  • Milloin ongelma tapahtui? (useampikin esimerkkiajankohta auttaa)
  • Kuvaus ongelmasta (kumpi hävisi, kuva vai ääni?)
  • Mitä sisältöä katseltu? (tallenne, jokin kanava, jokin ohjelmakirjasto?)
  • Milloin huomasit, että ensimmäistä kertaa näin tapahtui?

Edellä mainittujen tietojen lisäksi tarvitaan tieto käytössä olevan digiboksin sarjanumerosta, sarjanumero löytyy tarrasta digiboksin pohjasta ja alkaa aina 000 -numeroilla. Sarjanumeron voi lisätä OmaYhteisön profiiliin kohtaan “yksityiset muistiinpanot”, ei tänne julkisesti.  Toki voi myös nuo kaikki tiedot yksityisten muistiinpanojen puolelle kirjotella ja sitten tähän ketjuun huikata, niin osataan sieltä ne katsoa. 

Välitämme sitten näitä tietoja eteenpäin, kiitos kaikesta avusta ongelman selvittelyssä. :relaxed:

Huomenta

 

Äsken pätkimistä ilmeni tallennetta katsottaessa. Ensin n. 8.27 ja toinen n. 8.55. Molemmilla kerroilla ensin kuva pysähtyi n. 10s ja ääniraita jatkoi normaalisti. Tämän jälkeen 30-60s kuluttua ääni hävisi n. 10s kuvan jatkuessa normaalisti. Muilta osin toisto normaali. Vastaavia ongelmia ilmennyt viikon ajan, maksimissaan kahden viikon ajan. 

Käyttäjätaso 1

Eilen katsottiin tallenteelta stand uppia! Tunnin aikana n.10 kertaa toimenpiteitä, täysin jumissa, ääni kuuluu kuva jumissa, ääni pois kuva toimi,  huono rakeinen kuvan resoluutio….. … Jos on betaa tarjolla, niin tänne saa laittaa!

Edellä mainittujen tietojen lisäksi tarvitaan tieto käytössä olevan digiboksin sarjanumerosta, sarjanumero löytyy tarrasta digiboksin pohjasta ja alkaa aina 000 -numeroilla. Sarjanumeron voi lisätä OmaYhteisön profiiliin kohtaan “yksityiset muistiinpanot”, ei tänne julkisesti.  Toki voi myös nuo kaikki tiedot yksityisten muistiinpanojen puolelle kirjotella ja sitten tähän ketjuun huikata, niin osataan sieltä ne katsoa. 

Välitämme sitten näitä tietoja eteenpäin, kiitos kaikesta avusta ongelman selvittelyssä.

 

 

Eilen katsottiin tallenteelta stand uppia! Tunnin aikana n.10 kertaa toimenpiteitä, täysin jumissa, ääni kuuluu kuva jumissa, ääni pois kuva toimi,  huono rakeinen kuvan resoluutio….. … Jos on betaa tarjolla, niin tänne saa laittaa!

digiboksin sarjanumerosta, sarjanumero löytyy tarrasta digiboksin pohjasta ja alkaa aina 000 -numeroilla.

-Digiboksin sarjanumero laitettu yksityisten muistiinpanojen puolelle.

 

Huomenta

 

Äsken pätkimistä ilmeni tallennetta katsottaessa. Ensin n. 8.27 ja toinen n. 8.55. Molemmilla kerroilla ensin kuva pysähtyi n. 10s ja ääniraita jatkoi normaalisti. Tämän jälkeen 30-60s kuluttua ääni hävisi n. 10s kuvan jatkuessa normaalisti. Muilta osin toisto normaali. Vastaavia ongelmia ilmennyt viikon ajan, maksimissaan kahden viikon ajan. 

Minulla myös sarjanumero ollut yksityisten muistiinpanojen puolella jo aamusta asti

Käyttäjätaso 1

Boxina N7950, pätkimistä havaittu jälleen eilen 6.2.

 

Katsottu Putous tallennetta, eka jumiutuminen klo 22.54 tallenteen kohdassa 36 min, kuva pysähtyi ääni jatkui. Sama uusiutui klo 23.02. Ilmeisesti vaikeuksia saada dataa riittävästi sillä muutamankin kerran koko homma pysähtyi siinä välissä niin että “prosentit pyöri” (latasi ohjelmaa?) ja jatkui sitten taas sen jälkeen. Boxi W-Lanilla kiinni Elisan toimittamassa Huawei modeemissa.
Sarjanumero lisätty yksityismuistiinpanoihin.

 

Voin lisätä sarjanumeron myöhemmin, mutta näin alkuun voin sanoa ongelman alkamisajankohdasta sen verran, että vielä 23.1. tallenteelta katsottua leffa toimi normaalisti, mutta 30.1. katsotussa leffassa kuva pysähtyi useampaan kertaan ja tämä ongelma on sittemmin toistunut kaikissa tallenteissa. Esiintymistiheys n. 1-2 kertaa per tunti.

Juuri ennen ongelman alkamista boksi vilkutti käynnistettäessä vihreää valoa tovin ja ainakin minä tulkitsin tämän kertovan, että boksiin asennettiin päivitys.

Huomenta

 

Äsken pätkimistä ilmeni tallennetta katsottaessa. Ensin n. 8.27 ja toinen n. 8.55. Molemmilla kerroilla ensin kuva pysähtyi n. 10s ja ääniraita jatkoi normaalisti. Tämän jälkeen 30-60s kuluttua ääni hävisi n. 10s kuvan jatkuessa normaalisti. Muilta osin toisto normaali. Vastaavia ongelmia ilmennyt viikon ajan, maksimissaan kahden viikon ajan. 

Minulla myös sarjanumero ollut yksityisten muistiinpanojen puolella jo aamusta asti

7.2 n. klo 20:30 pätki tallenteen katsominen oikein kunnolla. Kuva jämähti ja ääni jatkoi normaalisti useamman kerran. Sitten hävisi ääni ja lopulta jämähti koko tallenne. Samaan aikaan paketteja hävisi aika paljon. Kaapelimodeemin buuttaus korjasi tilanteen. 

Huomenta

 

Äsken pätkimistä ilmeni tallennetta katsottaessa. Ensin n. 8.27 ja toinen n. 8.55. Molemmilla kerroilla ensin kuva pysähtyi n. 10s ja ääniraita jatkoi normaalisti. Tämän jälkeen 30-60s kuluttua ääni hävisi n. 10s kuvan jatkuessa normaalisti. Muilta osin toisto normaali. Vastaavia ongelmia ilmennyt viikon ajan, maksimissaan kahden viikon ajan. 

Minulla myös sarjanumero ollut yksityisten muistiinpanojen puolella jo aamusta asti

7.2 n. klo 20:30 pätki tallenteen katsominen oikein kunnolla. Kuva jämähti ja ääni jatkoi normaalisti useamman kerran. Sitten hävisi ääni ja lopulta jämähti koko tallenne. Samaan aikaan paketteja hävisi aika paljon. Kaapelimodeemin buuttaus korjasi tilanteen. 

 

Käyttäjätaso 4

Onko tuohon tulossa korjausta? Nämä ongelmat tuntuvat olevan joka päiväisiä, yleensä kuva pysähtyy muutamaksi sekunniksi, tosin vikaa on ollut myös äänen kanssa. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Onko tuohon tulossa korjausta? Nämä ongelmat tuntuvat olevan joka päiväisiä, yleensä kuva pysähtyy muutamaksi sekunniksi, tosin vikaa on ollut myös äänen kanssa. 

Korjausta on kyllä tulossa mahdollisimman pian. 

Sama ongelma täälläkin. Jatkunut jo jonkin aikaa, eli kuva pysähtyy joksikin aikaa tai sitten ääni menee vähäksi aikaa. Eilen alkoi sitten talletukset jumimaan, eli lataa aina välillä tallennetta katsoessa. Toivottavasti korjataan pian!

Täällä myös tätä tässä ketjussa kuvattua ongelmaa ollut jo viikkokaupalla. Ajoittain jopa niin kiusallisessa määrin, että tallenteen katselu boksin kautta mennyt täysin mahdottomaksi (vaihtoehtoisesti joko kuvan tai äänen jumiutumista ja yksittäisessä tallenteessa jopa automaattista hyppäämistä toiseen kohtaan). Jos tallenteen hyytymishetken etsii uudelleen toistoon, jumi ei aiheudu samassa kohtaa. Boksina Netgem 7700. Samat tallenteet toistuvat iPadin kautta täysin ongelmitta.

Toivottavasti tähän tosiaan yllä lupaillusti saadaan sangen pian korjaus, muutoin alkaa kilpaileva palveluntarjoaja houkuttaa.

Minullakin sama ongelma jatkunut viikkoja ja boksina Netgem 7800-T2C-4-B2R. Ensin ajattelin että tämä on Elisan kosto siitä että vaihdoin kilpailevaan operaattoriin, mutta selkeästi ongelmaa on myös elisan liittymillä.

Ongelmaa on ehkä enemmän vanhempien tallenteiden katselussa vaikkakin esiintyy myös suorissa lähetyksissä. Tämä toistuu joka päivä kaikkina kellonaikoina ja on todella ärsyttävää. Chromecastia käyttäessä ei ole tätä äänen ja kuvan pätkimisongelmaa. Vika ei ole tallenteessa itsessään koska sama kohta toimii ongelmitta kun skippaa takaisin.

Lisäksi kanavien vaihtaminen paikoilla 500-535 on erittäin hidasta mikä muuttui kun minulle tuli uusi liittymä käyttöön. Olen kuten vmustala harkitsemassa toisen palvelun valitsemista tai tallentavaa digiboksia missä ainakin voi vaihtaa kieltä ja tekstitystä tallenteissa mikä ei onnistu elisa viihteen kautta. 

Tämän kirjoittamisen aikana ääni katosi kolme kertaa ja kuva pysähtyi kerran :tired_face:  Hyvät ja huonot uutiset tallenne 21.10.2020 katseluyritys katkesi kaksi kertaa totaaliseen jumiin.

Käyttäjätaso 1

Jatketaan tätä juttua vielä, eilen ja tänään käynyt tallennetta katsoessa näillä kerroilla niin että kuva on jatkunut mutta ääni on hävinnyt. Kummallakin kerralla tilanne “korjaantunut” kun olen painanut katselun pauselle, kelannut ihan hiukan takaisin päin ja jatkanut uudestaan katselua.

Mielenkiintoista oli, kun tänään tallenetta katsoessa kuva pysähtyi, mutta ääni kuului ja tekstitys vaihtui  ääntä seuraten.

Näitä samoja pätkimisiä on täälläkin ollut useampana päivänä ja usean kerran päivässä. Katkaistaan katselu ja laittaa uudestaan toistolle niin voi jatkaa katselu. Ärsyttävää temppuilua.

Osallistu keskusteluun