ELISA VIIHDE VIAPLAY

Elisa Viihde Aitio ja Viaplay yhdistyvät syksyllä 2020



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

77 kommenttia

Käyttäjätaso 4

Ettekö te siellä Elisalla osaa/välitä tehdä mitään kunnolla?

Jo aiemmin kirjoitin, että tilasin eilen 30.6. Aition/Viaplayn. Aitio alkoi näkyä lähes samantien, mutta Viaplay ei. Käytössä kaikki eri EV-lähteet.

Elisan sivuilla ilmoitetaan, että Viaplayn aktivointikoodi tulee 5.7 mennessä. Tilaus (kuukauden minimi) alkoi kuitenkin 30.6. Joten mistä tilaus lasketaan alkaneeksi, jos lähes viikon joutuu odottelemaan palvelun avautumista?

Täällä on mainittu, että tämä aktivointikoodi "saattaa" tulla Elisalta ja virheellisenä sillä tavalla, että siinä ei ole päiväystä. Oma sähköpostikansioni alkaa noin vuodesta 2004, joten en usko, että viitsin alkaa etsiä jotain epämääräistä viestiä (varsinkaan kun sen tulosta ei ole varmuutta)! Parempana tapana pidän sitä, että Elisan päättävissä asemissa olevat henkilöt alkavat vihdoin tekemään muutakin kuin kahmia rahaa asiakkailta ja alatte myydä tuotteita vasta sitten, kun ne on kunnolla testattu toimiviksi koko toimitusketjun pituudelta!

Kiitos ja näkemiin taas muutamaksi vuodeksi! 😠

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Ettekö te siellä Elisalla osaa/välitä tehdä mitään kunnolla?

Jo aiemmin kirjoitin, että tilasin eilen 30.6. Aition/Viaplayn. Aitio alkoi näkyä lähes samantien, mutta Viaplay ei. Käytössä kaikki eri EV-lähteet.

Elisan sivuilla ilmoitetaan, että Viaplayn aktivointikoodi tulee 5.7 mennessä. Tilaus (kuukauden minimi) alkoi kuitenkin 30.6. Joten mistä tilaus lasketaan alkaneeksi, jos lähes viikon joutuu odottelemaan palvelun avautumista?

Täällä on mainittu, että tämä aktivointikoodi "saattaa" tulla Elisalta ja virheellisenä sillä tavalla, että siinä ei ole päiväystä. Oma sähköpostikansioni alkaa noin vuodesta 2004, joten en usko, että viitsin alkaa etsiä jotain epämääräistä viestiä (varsinkaan kun sen tulosta ei ole varmuutta)! Parempana tapana pidän sitä, että Elisan päättävissä asemissa olevat henkilöt alkavat vihdoin tekemään muutakin kuin kahmia rahaa asiakkailta ja alatte myydä tuotteita vasta sitten, kun ne on kunnolla testattu toimiviksi koko toimitusketjun pituudelta!

Kiitos ja näkemiin taas muutamaksi vuodeksi! 😠

 

Luulen, että laskutus alkaa 30.06.2020 alkaen jolloin olet palvelun tilannut

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki

Itse tilasin kokeeksi tuon paketin viaplayn sivuilta ja sähköpostiin tuli viesti aition aktivoimiseksi.

aktivoin aikaisemman tunnukseni tuohon ja odotin että tuon alkaa toimimaan vasta myöhemmin, mutta sehän alkoi toimimaan heti.:-)

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Ettekö te siellä Elisalla osaa/välitä tehdä mitään kunnolla?

Jo aiemmin kirjoitin, että tilasin eilen 30.6. Aition/Viaplayn. Aitio alkoi näkyä lähes samantien, mutta Viaplay ei. Käytössä kaikki eri EV-lähteet.

Elisan sivuilla ilmoitetaan, että Viaplayn aktivointikoodi tulee 5.7 mennessä. Tilaus (kuukauden minimi) alkoi kuitenkin 30.6. Joten mistä tilaus lasketaan alkaneeksi, jos lähes viikon joutuu odottelemaan palvelun avautumista?

Täällä on mainittu, että tämä aktivointikoodi "saattaa" tulla Elisalta ja virheellisenä sillä tavalla, että siinä ei ole päiväystä. Oma sähköpostikansioni alkaa noin vuodesta 2004, joten en usko, että viitsin alkaa etsiä jotain epämääräistä viestiä (varsinkaan kun sen tulosta ei ole varmuutta)! Parempana tapana pidän sitä, että Elisan päättävissä asemissa olevat henkilöt alkavat vihdoin tekemään muutakin kuin kahmia rahaa asiakkailta ja alatte myydä tuotteita vasta sitten, kun ne on kunnolla testattu toimiviksi koko toimitusketjun pituudelta!

Kiitos ja näkemiin taas muutamaksi vuodeksi! 😠


Hmm, tuo on erikoista jos tilasit Aition ja Viaplayn 30.6. eikä Viaplay vieläkään toimi :confused:  kuten ollaan täällä kerrottu niin jos: 

  1. Aitio oli entuudestaan niin tulet saamaan 30.6.-5.7. aikana Elisalta sähköpostiisi viestin, joka sisältää Viaplayn aktivointiohjeen ja aktivointilinkin
  2. Viaplay oli entuudestaan Elisan kautta niin Aitio on käytettävissä 5.7.2020 alkaen Elisa Viihteen digiboksilla, Elisa Viihde -sovelluksessa tabletilla, älypuhelimella ja älytelevisiolla tai nettiselaimella osoitteessa elisaviihde.fi/aitio
  3. Viaplay oli entuudestaan jotain muuta kautta (kuten Viaplayn kautta) niin tulet saamaan Viaplaylta sähköpostitse ohjeen aktivointiin (näillä näkymin myös 30.6.-5.7. aikana) ja mikäli sähköpostiviestiä ei kuulu kannattaa tarkistaa varmuuden vuoksi myös roskaposti/spam-kansio


Koska tilasit jo heti valmiiksi käsittääkseni tuon Aitio ja Viaplayn yhdessä Elisan kautta niin voisimme kurkata varmuuden vuoksi, onko sopimuksilla kaikki OK tai löytyisikö Viaplayn aktivointilinkki asiakkuudeltasi. Laittaisitko meille vielä yksityisviestiä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin katsotaan tilanne yhdessä?

Mihinköhän aikaan alkaa Aitio toimimaan meillä viaplayn tilaajilla näin tänään 5.7.2020?

Ei ole minullekaan mitään aktivointilinkkiä sähköpostiin tullut, tsekkasin myös roskapostikansion.. Aitio on ollut tilattuna jo pitkään. 

Minullekaan ei ole tullut viaplay aktivointiviestiä, vaikka olen aitio tilaaja. Roskapostikansio myös katsottu.

Ei ole minullekaan mitään aktivointilinkkiä sähköpostiin tullut, tsekkasin myös roskapostikansion.. Aitio on ollut tilattuna jo pitkään. 

Ja kätevästi sainkin aktivointilinkin asiakaspalveluchatin kautta. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Eipä ole tullut aktivointilinkkiä Viaplayhin vaikka minulla on Elisa Viihde Aitio tilattuna. Missä mättää?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Eipä ole tullut aktivointilinkkiä Viaplayhin vaikka minulla on Elisa Viihde Aitio tilattuna. Missä mättää?

Nyt sain aktivointikoodin, mutta kun sen kautta menee Viaplayhin, niin tulee teksti: Emme löytäneet tietojasi. Tarkistathan, että aktivointitunnuksesi ja palvelusi on syötetty. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä Elisan asiakaspalveluun. Mikähän tässä nyt mättää?

Käyttäjätaso 5

Ei ole minullekaan mitään aktivointilinkkiä sähköpostiin tullut, tsekkasin myös roskapostikansion.. Aitio on ollut tilattuna jo pitkään. 

Minullekaan ei ole tullut viaplay aktivointiviestiä, vaikka olen aitio tilaaja. Roskapostikansio myös katsottu.

 

Viaplayn aktivointilinkkeihin liittyen meillä on keskustelu käynnissä toisessa langassa: https://yhteiso.elisa.fi/elisa-viihde-sovellus-ja-nettipalvelu-16/viaplayn-kirjautumistunnus-ei-ole-tullut-517128

Käyttäjätaso 5

Eipä ole tullut aktivointilinkkiä Viaplayhin vaikka minulla on Elisa Viihde Aitio tilattuna. Missä mättää?

Nyt sain aktivointikoodin, mutta kun sen kautta menee Viaplayhin, niin tulee teksti: Emme löytäneet tietojasi. Tarkistathan, että aktivointitunnuksesi ja palvelusi on syötetty. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä Elisan asiakaspalveluun. Mikähän tässä nyt mättää?

 

Moi @jarkko39 ! Onko sinulla ennen ollut Viaplay käytössä tällä samalla sähköpostilla vai teetkö aivan uuden tunnuksen sähköpostille joka ei ole ennen ollut käytössä? Jos käytössä on aiemmin käytössä ollut sähköposti, niin sinun tulee kirjautua aktivointilinkin sivulla sisään jonka jälkeen paketti aktivoituu tunnuksillesi.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Eipä ole tullut aktivointilinkkiä Viaplayhin vaikka minulla on Elisa Viihde Aitio tilattuna. Missä mättää?

Nyt sain aktivointikoodin, mutta kun sen kautta menee Viaplayhin, niin tulee teksti: Emme löytäneet tietojasi. Tarkistathan, että aktivointitunnuksesi ja palvelusi on syötetty. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä Elisan asiakaspalveluun. Mikähän tässä nyt mättää?

 

Moi @jarkko39 ! Onko sinulla ennen ollut Viaplay käytössä tällä samalla sähköpostilla vai teetkö aivan uuden tunnuksen sähköpostille joka ei ole ennen ollut käytössä? Jos käytössä on aiemmin käytössä ollut sähköposti, niin sinun tulee kirjautua aktivointilinkin sivulla sisään jonka jälkeen paketti aktivoituu tunnuksillesi.

Ei onnistu! Tulee ilmoitus “Emme löytäneet tietojasi.” Minulla on ollut aiemmin myös tämä sama sähköposti ja haluan kirjautua nimenomaan sillä! Elisan pitää lähettää nyt vain toimiva aktivointikoodi. Tämä johtuu varmasti siitä, että minulla oli maksuton Viaplay- jakso Elisalta tuolla samalla aktivointikoodilla 5.7 saakka, ja nyt tänään huomasin, että en voi enää käyttää Viaplaytä vaikka minulla on voimassa oleva Elisa Aitio- tilaus!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Eipä ole tullut aktivointilinkkiä Viaplayhin vaikka minulla on Elisa Viihde Aitio tilattuna. Missä mättää?

Nyt sain aktivointikoodin, mutta kun sen kautta menee Viaplayhin, niin tulee teksti: Emme löytäneet tietojasi. Tarkistathan, että aktivointitunnuksesi ja palvelusi on syötetty. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä Elisan asiakaspalveluun. Mikähän tässä nyt mättää?

 

Moi @jarkko39 ! Onko sinulla ennen ollut Viaplay käytössä tällä samalla sähköpostilla vai teetkö aivan uuden tunnuksen sähköpostille joka ei ole ennen ollut käytössä? Jos käytössä on aiemmin käytössä ollut sähköposti, niin sinun tulee kirjautua aktivointilinkin sivulla sisään jonka jälkeen paketti aktivoituu tunnuksillesi.

Ei onnistu! Tulee ilmoitus “Emme löytäneet tietojasi.” Minulla on ollut aiemmin myös tämä sama sähköposti ja haluan kirjautua nimenomaan sillä! Elisan pitää lähettää nyt vain toimiva aktivointikoodi. Tämä johtuu varmasti siitä, että minulla oli maksuton Viaplay- jakso Elisalta tuolla samalla aktivointikoodilla 5.7 saakka, ja nyt tänään huomasin, että en voi enää käyttää Viaplaytä vaikka minulla on voimassa oleva Elisa Aitio- tilaus!

Kyllä yrittää Elisa puijaa asiakkaitaan! Nyt minulle tuli sähköpostiviesti:

Hei Jarkko!

Tarkastimme sopimuksesi ja syy siihen, että Viaplayn aktivointi ei onnistunut johtui siitä, että sinulla on tällä hetkellä Elisa Viihde Aitio 2KK -50% -kampanja voimassa. Voimme avata Elisa Viihde Aitio + Viaplay Leffat & sarjat -paketin sulkemalla voimassa olevan Elisa Viihde Aition kampanjan. Elisa Viihde Aitio + Viaplay Leffat & sarjat -paketin hinta on 12,99?.

Mikäli haluat että avaamme Elisa Viihde Aitio + Viaplay Leffat & sarjat -paketin sinulle heti, vastaathan tähän viestiin.

 

Että kehtaatte! Aiemmassa saamassani tiedotteessa sanotaan:

Näin muutos vaikuttaa tilauksiisi

Muutoksen myötä tilauksiesi uusi yhteishinta on 1.8.2020 alkaen 12,99 €/kk ja se näkyy laskullasi toistaiseksi yhdellä nimellä Elisa Viihde Aitio ja Viaplay Leffat & Sarjat.

Mikäli olet tilannut Aition tai Viaplayn määräaikaisella etuhinnalla tai sinulla on voimassa kokeilukausi, pysyy nykyinen hintasi ennallaan tilausjakson loppuun asti. Uusi yhteishinta tulee voimaan määräajan tai kokeilukauden päätyttyä, kuitenkin vasta aikaisintaan 1.8.2020.

 

Eli minulla on tällä hetkellä määräaikainen etuhinta Aitiosta, ja minun kuuluu saada siihen Viaplay mukaan ilman lisämaksua! Nyt se toimiva aktivointikoodi sähköpostiini välittömästi! Huijarit!

 

EDIT / Muutettu kielenkäyttöä perheystävälliseksi -MiikaMoi

Käyttäjätaso 5

@jarkko39 Tuo voi tosiaan nyt aiheuttaa solmun tässä Viaplayn aktivoinnissa. Jos aktivointi ei onnistu uusimmalla linkillä, niin suosittelen ottamaan Viaplayn asiakaspalveluun yhteyttä, että he vapauttavat aikaisemman tilauksesi tuolta aikaisemmin käytetyltä sähköpostilta.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

@jarkko39 Tuo voi tosiaan nyt aiheuttaa solmun tässä Viaplayn aktivoinnissa, mutta lähetin tuon aktivointilinkin sähköpostiisi uudelleen. Jos aktivointi ei onnistu tälläkään linkillä, niin suosittelen ottamaan Viaplayn asiakaspalveluun yhteyttä, että he vapauttavat aikaisemman tilauksesi tuolta aikaisemmin käytetyltä sähköpostilta.

Eipä ole sähköpostia tullut! En ole saanut siis “Näin aktivoit tilaukseesi kuuluvan Viaplayn käyttöön”- sähköpostia, vaikka minulla on voimassa oleva Elisa Viihde Aitio- tilaus. Elisan asiakaspalvelu yritti “puijata” minua ja poistaa voimassa olevan määräaikaisen etuhinnan Aitiosta, vaikka aiemmassa tiedotteessa mainitaan, että jos asiakkaalla on määräaikainen etuhinta, niin uusi yhteishinta tulee voimaan vasta määräajan jälkeen. Kyse on nyt siitä, että Elisa ei ole aktivoinut minulle tuota Viaplaytä mukaan tähän voimassa olevaan Aitio- tilaukseen. Myöntäkää nyt se! Miksi toimitte näin? Missä sähköpostini ja oikeuteni tuohon Viaplayhin viipyy?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

@jarkko39 Tuo voi tosiaan nyt aiheuttaa solmun tässä Viaplayn aktivoinnissa, mutta lähetin tuon aktivointilinkin sähköpostiisi uudelleen. Jos aktivointi ei onnistu tälläkään linkillä, niin suosittelen ottamaan Viaplayn asiakaspalveluun yhteyttä, että he vapauttavat aikaisemman tilauksesi tuolta aikaisemmin käytetyltä sähköpostilta.

Eipä ole sähköpostia tullut! En ole saanut siis “Näin aktivoit tilaukseesi kuuluvan Viaplayn käyttöön”- sähköpostia, vaikka minulla on voimassa oleva Elisa Viihde Aitio- tilaus. Elisan asiakaspalvelu yritti “puijata” minua ja poistaa voimassa olevan määräaikaisen etuhinnan Aitiosta, vaikka aiemmassa tiedotteessa mainitaan, että jos asiakkaalla on määräaikainen etuhinta, niin uusi yhteishinta tulee voimaan vasta määräajan jälkeen. Kyse on nyt siitä, että Elisa ei ole aktivoinut minulle tuota Viaplaytä mukaan tähän voimassa olevaan Aitio- tilaukseen. Myöntäkää nyt se! Miksi toimitte näin? Missä sähköpostini ja oikeuteni tuohon Viaplayhin viipyy?

No niin, asia on nyt kunnossa. Tuntui vain hyvin sekavalta ja vaikealta jälleen kerran.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Sain aktivoitua Aition televisioon jotta pystyin oikeasti katsomaan tarjontaa ja elokuvaa…

Tästä roskastako pitää vastaisuudessa maksaa 3 eur kuussa lisää Viaplayn taksaan?

  1. kolme vuotta vanha Samsungin televisio on liian vanha Elisalle, ei tekstejä
  2. Kuvan laatu on aitoa VHS-tasoa vuodelta 2018 olevassa filmissä
  3. elokuvat (Sci-Fi kategoria) ovat silkkaa tuntematonta Ö-luokan tavaraa. Imdb-arvostelut pyörivät välillä 1.7 … 2.6 pikaisen selauksen perusteella.
  4. Elisa ei ole muistanut puhdistaa vhs-nauhurinsa kuvapäitä, kuva pätkii kun yhteys televisioon on valokuitupäätteestä ethernet-kaapelilla.

Ehkä pitää irtisanoa koko soppa ja siirtyä Netflixiin, vai paraneeko tilanne silläkään?

Sain 30.6.2020 oheisen viestin sähköpostiini.

 

Saat 5.7.2020 mennessä sähköpostitse aktivointilinkin, jolla otat Viaplayn käyttöösi. Käyttöönoton teet rekisteröitymällä palveluun ja hyväksymällä Viaplayn ehdot.

Aktivoinnin jälkeen voit kirjautua luomillasi tunnuksilla Viaplay-sovellukseen tabletilla, älypuhelimella, älytelevisiolla, pelikonsolilla, Elisa Viihteen uusimmilla digibokseilla tai nettiselaimessa osoitteessa viaplay.fi

 

Eipä vaan ole näkynyt aktivointilinkkiä ?

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

Tämä on mielestäni oikein tervetullut uutinen, siis tämä Viaplayn kanssa yhdistyminen. Teknisestikin ottaen näyttää vihdoin olevan näköpiirissä se, että vähintään täysteräväpiirtolaatu eli 1080p tulee kaikilla selaimilla katsottavaksi. Vielä kuitenkin saa omasta puolestani vettä joissa virrata melko runsaasti – kunnes koittaa se päivä, että palvelut todella ovat uudistuneet myös korkeimman konkreettisesti yhdeksi verkkosivustoksi ja sovellukseksi irrallisten sijaan. Toivottavasti tässä(kin) keskusteluketjussa nähdään sitten aikanaan, tulevien kuukausien mittaan, tuore päivitystiedote kokonaan maaliin saadusta uudistuksesta. 👍

Käyttäjätaso 5

Sain 30.6.2020 oheisen viestin sähköpostiini.

 

Saat 5.7.2020 mennessä sähköpostitse aktivointilinkin, jolla otat Viaplayn käyttöösi. Käyttöönoton teet rekisteröitymällä palveluun ja hyväksymällä Viaplayn ehdot.

Aktivoinnin jälkeen voit kirjautua luomillasi tunnuksilla Viaplay-sovellukseen tabletilla, älypuhelimella, älytelevisiolla, pelikonsolilla, Elisa Viihteen uusimmilla digibokseilla tai nettiselaimessa osoitteessa viaplay.fi

 

Eipä vaan ole näkynyt aktivointilinkkiä ?

 

Moi @jojokidi ! Sinulta löytyikin asiakasnumerosi tuolta profiililtasi, niin lähetein tuon Viaplayn aktivointikoodin sinulle uudelleen 🙂 Löytyykö posti nyt ja onnistuuko aktivointi?

Ei ole tullut minullekaan aktivointitietoja. Asiakasnumero pitäisi löyty profiilista.

Käyttäjätaso 5

Ei ole tullut minullekaan aktivointitietoja. Asiakasnumero pitäisi löyty profiilista.

Moi @terje244 ja tervetuloa OmaYhteisöön 🙂 Sieltä asiakasnumero löytyi ja pamautin tuon aktivointilinkin nyt postiisi.

Virheilmoitus ilmestyy, kun yritän AKTIVOI-linkin kautta ottaa palvelua käyttööni.



EDIT / Kommentti siirretty oikeaan keskusteluun toisesta, vanhasta keskustelusta /draakki

Kun yritän AKTIVOI-linkin kautta ottaa Elisa VIihdettä käyttööni, niin toistuvasti herja:
“Palvelimella on tapahtunut odottamaton virhe” ilmestyy näyttöön.