Vastattu

Elisa viihde pätkii välillä ääni, kuva pysähtyy vähäksi aikaa mutta ääni säilyy

  • 26 helmikuu 2021
  • 16 kommenttia
  • 811 katselukerrat

N7800-T2C-4-AB2 boxi käytössä ja zyxel reititin kiinteä valokuitu taloyhtiöön ja kaapelointi ethernet.

Jonkun kuukauden ajan on häirinnyt kun kuva on pysähtynyt ja ääni toimii, jonkun ajan kuluttua taas pelittää. Tai sitten ääni häviää ja tulee takaisin. Tietysti kun pikakelaa, saa katsottua sen kohdan äänen ja kuvan kera ok. Vuosia toiminut ok mutta nyt on tämä kiusa riesana kun katsoo tallenteita

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 28 helmikuu 2021, 10:57

Tämä on Elisalla tiedostettu ongelma, jonka korjausta työstetään parasta aikaa.

 

Elisa Viihteen kuvassa tai äänessä häiriöitä | OmaYhteisö

Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Tämä on Elisalla tiedostettu ongelma, jonka korjausta työstetään parasta aikaa.

 

Elisa Viihteen kuvassa tai äänessä häiriöitä | OmaYhteisö

Kiitos ilmoituksesta. En enää yritä bottailla tai muita poppakonsteja yrittää. Mutta tällaiset ongelmat pitää ilmoittaa asiakkaille jotta ei tehdä turhaa työtä ja vaihdeta operaattoria kun käämi käryää. Minä olen kyllä tehnyt turhaa työtä yrittäessäni paikantaa onko vikaa omissa laitteissa ym.

Edelleen jatkuu vastaavat ongelmat ja boksi kadottaa myös netin. Pitää ottaa sähköt pois ja laittaa takaisin, niin sen jälkeen saa taas yhteyden. Kaikki muut netti asiat pelittää suoratoistot yms. Netin nopeus n. 180 - 290 Mbps aina kun mittaa. Ja boksi kaapelilla kiinni. Rasittavan kauan jatkuneet ongelmat.

Mitään ilmoitusta ei näistä ongelmista ole tullut asiakkaalle. Itse ajatellut netin olleen ongelam, mutta näköjään muillakin ongelma. Alkaa …uttamaan kun kokoajan pitää kelailla, jotta saa joko äänen takaisin tai kuvan liikkeelle.

Näkyiskö jo hinnassa??

Käyttäjätaso 5

Mitään ilmoitusta ei näistä ongelmista ole tullut asiakkaalle. Itse ajatellut netin olleen ongelam, mutta näköjään muillakin ongelma. Alkaa …uttamaan kun kokoajan pitää kelailla, jotta saa joko äänen takaisin tai kuvan liikkeelle.

Näkyiskö jo hinnassa??

Ikävää, että nämä ongelmat ovat jatkuneet. Tätä pyritään tosiaan koko ajan laajemmin korjaamaan, mutta suosittelisin jo tässä vaiheessa tuota Viihteen uusimman ohjelmistoversion manuaalista uudelleenlatausta. 🛠 Tuo toimenpide onnistuu Viihdeboksilla näin:


Tapa 1: Ota digiboksista virtajohto irti ja samalla kun kytket sen takaisin kiinni, pidä virtanappia pohjassa kunnes virtavalo alkaa vilkkua vihreänä (n. 3 sekuntia). Tämä pakottaa digiboksin hakemaan uusimmat päivitykset.

Tapa 2: Voit tarkistaa myös kaukosäätimellä digiboksin Asetukset-valikosta onko päivityksiä saatavilla, toimi näin:

  1. Valitse digiboksin Menun Asetukset-valikosta: Asetukset > Lisäasetukset > Ohjelmistopäivitys. 
  2. Toimenpide vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa), jos olet sen asettanut digiboksillesi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Parannusta olisi tulolla firmispäivityksen muodossa :) Päivitys ei ihan vielä ole lähdössä isompaan jakeluun (pian kuitenkin pitäisi), mutta tarjolla olisi mahdollisuus että voidaan ennakkoon pistää päivitystä liikkeelle mikäli yllä olevat temput ei auta ja ongelma riivaa. Tässä tapauksessa lisäile profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin N7800 digiboksisi MAC S/N koodi ja kuittaa tänne keskusteluun että lisätty niin koitetaan päivitellä näitä sitä mukaa kun keritään vähän ennakkoon :)

Parannusta olisi tulolla firmispäivityksen muodossa :) Päivitys ei ihan vielä ole lähdössä isompaan jakeluun (pian kuitenkin pitäisi), mutta tarjolla olisi mahdollisuus että voidaan ennakkoon pistää päivitystä liikkeelle mikäli yllä olevat temput ei auta ja ongelma riivaa. Tässä tapauksessa lisäile profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin N7800 digiboksisi MAC S/N koodi ja kuittaa tänne keskusteluun että lisätty niin koitetaan päivitellä näitä sitä mukaa kun keritään vähän ennakkoon :)


Mikäs on tilanne N7700:n suhteen, onko sillekin tulossa korjaus?

Käyttäjätaso 5

Parannusta olisi tulolla firmispäivityksen muodossa 🙂 Päivitys ei ihan vielä ole lähdössä isompaan jakeluun (pian kuitenkin pitäisi), mutta tarjolla olisi mahdollisuus että voidaan ennakkoon pistää päivitystä liikkeelle mikäli yllä olevat temput ei auta ja ongelma riivaa. Tässä tapauksessa lisäile profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin N7800 digiboksisi MAC S/N koodi ja kuittaa tänne keskusteluun että lisätty niin koitetaan päivitellä näitä sitä mukaa kun keritään vähän ennakkoon :)


Mikäs on tilanne N7700:n suhteen, onko sillekin tulossa korjaus?

N7700-sarjan osalta en osaa tulevaisuuden suunnitelmista povata mitään. Tuon mallisia digibokseja suositellaan päivittämään joko Premium (N7950) tai N7800 v2 digibokseiksi uusimpien päivitysten takaamiseksi. Tämä onnistuu OmaElisan kautta tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ 💡

Parannusta olisi tulolla firmispäivityksen muodossa 🙂 Päivitys ei ihan vielä ole lähdössä isompaan jakeluun (pian kuitenkin pitäisi), mutta tarjolla olisi mahdollisuus että voidaan ennakkoon pistää päivitystä liikkeelle mikäli yllä olevat temput ei auta ja ongelma riivaa. Tässä tapauksessa lisäile profiiliisi yksityisiin muistiinpanoihin N7800 digiboksisi MAC S/N koodi ja kuittaa tänne keskusteluun että lisätty niin koitetaan päivitellä näitä sitä mukaa kun keritään vähän ennakkoon :)


Mikäs on tilanne N7700:n suhteen, onko sillekin tulossa korjaus?

N7700-sarjan osalta en osaa tulevaisuuden suunnitelmista povata mitään. Tuon mallisia digibokseja suositellaan päivittämään joko Premium (N7950) tai N7800 v2 digibokseiksi uusimpien päivitysten takaamiseksi. Tämä onnistuu OmaElisan kautta tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ 💡


Toivottavasti asiakkaat pidetään ajan tasalla asian edistymisestä. Olin yhteydessä asiakaspalveluun ja päivitys N7800:n ei kuulemma onnistu omasta toiveesta (tai päivitysten takaamiseksi), vaan saa sen ainoastaan mikäli nykyinen digiboksi todetaan viallliseksi.

Mikäli N7700:aa ei saada purkattua kuntoon, niin pitää ilmeisesti ruveta sitten vaatimaan N7800:aa toimittamattomuuden perusteella.

Lisätty

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Lisätty

Laitettu päivitys, käytä virtajohto boksista irti niin digiboksi lähtee päivittämään :) 

Boxi päivittyy. Toivottavasti auttaa pätkimisiin.

 

Käyttäjätaso 1

Täälläkin tätä ongelmaa ollut jo pari kk, kirjoittelinkin jo toiseen ketjuun asiasta, mutta ainakaan tänne ei ole mitään korjaantunut. Mitään yhteyttä ei kyllä Elisan puolelta ole tullut ja onhan tuo nyt ärsyttävää palvelussa mistä maksaa normi hinnan. 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

@jounikn Laitatko sun asiakasnumeron vielä tonne profiilin yksityisiin muistiinpanoihin niin käydään tätä kautta vähän katsomassa, että joko sun boksille on korjaavaa päivitystä tullut? :) 

Käyttäjätaso 1

@jounikn Laitatko sun asiakasnumeron vielä tonne profiilin yksityisiin muistiinpanoihin niin käydään tätä kautta vähän katsomassa, että joko sun boksille on korjaavaa päivitystä tullut? :) 

Nyt on päivitetty asiakasnumero.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

@jounikn Laitatko sun asiakasnumeron vielä tonne profiilin yksityisiin muistiinpanoihin niin käydään tätä kautta vähän katsomassa, että joko sun boksille on korjaavaa päivitystä tullut? :) 

Nyt on päivitetty asiakasnumero.

 

Hmm, kyllä pitäisi uusin päivitys olla digiboksille päivitettävissä. Varmistuksena vielä, jos katsot Asetukset → Diagnostiikka kohdasta, niin mikä ohjelmistoversio siellä lukee? 

Sinulla näytti olevan kaksi digiboksia käytössä, oliko ongelmaa esiintynyt molemmissa digibokseissa?

Osallistu keskusteluun