Vastattu

Elisa Viihteen digiboxin kelausongelmat

  • 7 toukokuu 2021
  • 11 kommenttia
  • 264 katselukerrat

Reilun vuoden kokemuksella kaikki on toiminut hyvin muutamaa viime viikkoa lukuunottamatta. Mm. lentopalloa katsoessa olen kelannut tallenteista aikalisät ja hidastukset 3- tai 10-kertaisella nopeudella ja aloittanut katsomisen normaalinopeudella aloitussyötöstä. Samaa olen käyttänyt aikani säästämiseksi myös mäkihypyssä, ampumahiihdossa jne. Viime viikkoina toisto tulee edelleen nopeutettuna n. 5 sekunnin ajan ennen kuin nopeus muuttuu normaaliksi. Ääni tulee vähän aikaisemmin, mutta kestää, ennen kuin ne ovat synkassa. Tekstitettyä sarjaa tai elokuvaa nopeutettuna katsottaessa kuva ja teksti eivät ole synkassa - teksti kulkee edellä. Normaalinopeutta valittaessa kestää muutaman sekunnin, ennen kuin ovat synkassa.  Digiboxi on Netgem N7800, joka on ethernetillä liitettynä verkkoon. Aikaisemmin nämä toimivat. Tehdasasetusten palauttaminen ei auttanut.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde 10 toukokuu 2021, 11:01

Kelausongelma on korjattu uusimmassa ohjelmistopäivityksessä joka tulossa myöhemmin saataville. @Hanni olikin lisännyt profiiliinsa asiakastiedot ja laitoin sinulle päivityksen heti tulemaan.

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 3

Olen huomannut saman ongelman. Digiboxi on Netgem N7800 (pieni musta). Tämä ongelma on ollut jo jonkin aikaa, samoin ystävälläni, jolla on sama digiboxi.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kelausongelma on korjattu uusimmassa ohjelmistopäivityksessä joka tulossa myöhemmin saataville. @Hanni olikin lisännyt profiiliinsa asiakastiedot ja laitoin sinulle päivityksen heti tulemaan.

Käyttäjätaso 3

Kiitos!

Mihin nuo profiilin asiakastiedot voi päivittää, jotta minäkin saisin ohjelmistopäivityksen?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Oma Profiili → Muokkaa Profiilia → “Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen)”.

Päivitin profiilini. Saanko nyt ohjelmistopäivityksen?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ok, laitettu tulemaan. Saatte päivityksen heti irrottamalla digiboksin virtajohdon hetkeksi. Muutoin se asentuu ensi yönä automaattisesti. Päivityksen versionumero on 8.4.21-30.

Kaipaan myös päivitystä, ko. ongelma myös minulla. Kelauksen jälkeen kuva rakeinen ja ääni kadoksissa n. 5-10 sekuntia.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

@Punisher999 Olitko kokeillut jo hakea tuota päivitystä manuaalisesti?  https://elisa.fi/viihdelaitteet

@Punisher999 Olitko kokeillut jo hakea tuota päivitystä manuaalisesti?  https://elisa.fi/viihdelaitteet

Jep. “Ohjelmistopäivitys. Laitteesi on ajantasalla.”

 

Silti ei kelaus palauta kuvaa normaalisti.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

@Punisher999 Laitako vielä tonne sun yksityisiin profiilitietoihin sen Elisa Viihteen boksin 000- alkuisen MAC / SN osoitteen niin tarkastetaan tilannetta?

Osallistu keskusteluun