Skip to main content
Vastaus

Elisa Viihteen digiboxin kelausongelmat


Reilun vuoden kokemuksella kaikki on toiminut hyvin muutamaa viime viikkoa lukuunottamatta. Mm. lentopalloa katsoessa olen kelannut tallenteista aikalisät ja hidastukset 3- tai 10-kertaisella nopeudella ja aloittanut katsomisen normaalinopeudella aloitussyötöstä. Samaa olen käyttänyt aikani säästämiseksi myös mäkihypyssä, ampumahiihdossa jne. Viime viikkoina toisto tulee edelleen nopeutettuna n. 5 sekunnin ajan ennen kuin nopeus muuttuu normaaliksi. Ääni tulee vähän aikaisemmin, mutta kestää, ennen kuin ne ovat synkassa. Tekstitettyä sarjaa tai elokuvaa nopeutettuna katsottaessa kuva ja teksti eivät ole synkassa - teksti kulkee edellä. Normaalinopeutta valittaessa kestää muutaman sekunnin, ennen kuin ovat synkassa.  Digiboxi on Netgem N7800, joka on ethernetillä liitettynä verkkoon. Aikaisemmin nämä toimivat. Tehdasasetusten palauttaminen ei auttanut.

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi BK_viihde

Kelausongelma on korjattu uusimmassa ohjelmistopäivityksessä joka tulossa myöhemmin saataville. @Hanni olikin lisännyt profiiliinsa asiakastiedot ja laitoin sinulle päivityksen heti tulemaan.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Forum|alt.badge.img+10
  • Tietäjä
  • May 10, 2021

Olen huomannut saman ongelman. Digiboxi on Netgem N7800 (pieni musta). Tämä ongelma on ollut jo jonkin aikaa, samoin ystävälläni, jolla on sama digiboxi.

 


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • Vastaus
  • May 10, 2021

Kelausongelma on korjattu uusimmassa ohjelmistopäivityksessä joka tulossa myöhemmin saataville. @Hanni olikin lisännyt profiiliinsa asiakastiedot ja laitoin sinulle päivityksen heti tulemaan.


Forum|alt.badge.img+10
  • Tietäjä
  • May 10, 2021

Kiitos!


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • May 10, 2021

Mihin nuo profiilin asiakastiedot voi päivittää, jotta minäkin saisin ohjelmistopäivityksen?


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • May 10, 2021

Oma Profiili → Muokkaa Profiilia → “Asiakasnumero tai puhelinnumero (ei julkinen)”.


  • Keskustelun aloittaja
  • Tulokas
  • May 10, 2021

Päivitin profiilini. Saanko nyt ohjelmistopäivityksen?


Forum|alt.badge.img+12
  • OmaYhteisön moderaattori
  • May 10, 2021

Ok, laitettu tulemaan. Saatte päivityksen heti irrottamalla digiboksin virtajohdon hetkeksi. Muutoin se asentuu ensi yönä automaattisesti. Päivityksen versionumero on 8.4.21-30.


Kaipaan myös päivitystä, ko. ongelma myös minulla. Kelauksen jälkeen kuva rakeinen ja ääni kadoksissa n. 5-10 sekuntia.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • May 24, 2021

@Punisher999 Olitko kokeillut jo hakea tuota päivitystä manuaalisesti?  https://elisa.fi/viihdelaitteet


@Punisher999 Olitko kokeillut jo hakea tuota päivitystä manuaalisesti?  https://elisa.fi/viihdelaitteet

Jep. “Ohjelmistopäivitys. Laitteesi on ajantasalla.”

 

Silti ei kelaus palauta kuvaa normaalisti.


JJesseJ
Forum|alt.badge.img
  • Entinen elisalainen
  • May 24, 2021

@Punisher999 Laitako vielä tonne sun yksityisiin profiilitietoihin sen Elisa Viihteen boksin 000- alkuisen MAC / SN osoitteen niin tarkastetaan tilannetta?