Vastattu

Elisa Viihteen myyntihuijaus

  • 4 October 2019
  • 77 kommenttia
  • 8574 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

77 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Onko todella niin, että tähän asiaan ei kuluttajasuojan mukainen 14 päivän palautusoikeus päde?

Kyllä. 14 vrk palautusoikeus koskee vain etämyyntiä.

Sopimus on silti purettavissa muilla perusteilla.

Jos myyjä on esittänyt virheellisiä väittämiä palvelusta, eikä se vastaa myyjän kertomuksia, palvelussa on silloin virhe ja sopimuksen voi purkaa tällä perusteella. Esimerkiksi, muistiko myyjä tallennuspalvelua kehuessaan mainta, että tallenteet poistuvat ajan myötä itsekseen eikä maksukanavia voi tallentaa?

Toinen on vedota sosiaaliseen suoritusesteeseen. Jos rahat eivät riitä laskun maksamiseen, sopimuksen voi yrittää purkaa tuota kautta.

Tuliko Elisa Viihteen kylkeen kiinteä internet-yhteys vai onko sekin mobiililaajakaista? Jos sopimukseen kuuluu kiinteä yhteys, muuta osoitteeseen, jonne ei ole Elisan kiinteän liittymän saatavuutta. Kun Elisa ei pysty toimittamaan palvelua, sopimuksen voi purkaa. Sopimuksen purun jälkeen voit tietysti muuttaa takaisin entiseen kotiisi.

 

Joka tapauksessa tässä on taas huippuesimerkki operaattoreiden myynnin törkeydestä. Viranomaisten tulisi vihdoin herätä tähän ja kieltää määräaikaiset sopimukset kokonaan telealalta rangaistusten kera.

Nykyisen lain matkapuhelinliitymien etämarkkinointikielto ei toimi. Koska sen rikkomisesta ei saa muuta rangaistusta kuin KKV:n ja Traficomin heristävän sormen, pykälällä ei ole mitään merkitystä. Ja kuten arvata saattoi, ongelmat siirtyivät matkapuhelinliittymistä muihin teleoperaattoreiden tarjoamiin palveluihin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Onko todella niin, että tähän asiaan ei kuluttajasuojan mukainen 14 päivän palautusoikeus päde?

Kyllä. 14 vrk palautusoikeus koskee vain etämyyntiä.

Sopimus on silti purettavissa muilla perusteilla.

Jos myyjä on esittänyt virheellisiä väittämiä palvelusta, eikä se vastaa myyjän kertomuksia, palvelussa on silloin virhe ja sopimuksen voi purkaa tällä perusteella. Esimerkiksi, muistiko myyjä tallennuspalvelua kehuessaan mainta, että tallenteet poistuvat ajan myötä itsekseen eikä maksukanavia voi tallentaa?

Toinen on vedota sosiaaliseen suoritusesteeseen. Jos rahat eivät riitä laskun maksamiseen, sopimuksen voi yrittää purkaa tuota kautta.

Tuliko Elisa Viihteen kylkeen kiinteä internet-yhteys vai onko sekin mobiililaajakaista? Jos sopimukseen kuuluu kiinteä yhteys, muuta osoitteeseen, jonne ei ole Elisan kiinteän liittymän saatavuutta. Kun Elisa ei pysty toimittamaan palvelua, sopimuksen voi purkaa. Sopimuksen purun jälkeen voit tietysti muuttaa takaisin entiseen kotiisi.

 

Joka tapauksessa tässä on taas huippuesimerkki operaattoreiden myynnin törkeydestä. Viranomaisten tulisi vihdoin herätä tähän ja kieltää määräaikaiset sopimukset kokonaan telealalta rangaistusten kera.

Nykyisen lain matkapuhelinliitymien etämarkkinointikielto ei toimi. Koska sen rikkomisesta ei saa muuta rangaistusta kuin KKV:n ja Traficomin heristävän sormen, pykälällä ei ole mitään merkitystä. Ja kuten arvata saattoi, ongelmat siirtyivät matkapuhelinliittymistä muihin teleoperaattoreiden tarjoamiin palveluihin.

Eihän Elisalla pitäisi olla määräaikaisia sopimuksia?!?

“Hyvä tapa kertoa Elisan määräajattomista liittymistä” :joy:

Mutta jottei totuus unohtuisi Elisa Viihde määräajalla… :D Hyvää viihdettä!

Nyt soi Rob Mayth vs. Floorfilla - iPower! (Extended Mix).

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

81-vuotias isäni kävi Elisan Kampin myymälässä ostamassa uutta puhelinta 28.1.2020. Hänellä oli toiveena ostaa aivan peruspuhelin, netti- ja digimaailma ovat täysin vieraita hänelle. Puhelimen hän sai toiveidensa mukaan, Nokia 3310. Hänellä oli aiemmin 7,90 € kk maksava perusliittymä. Noheva myyjä oli myynyt isälleni Premium 150M liittymän (33,90kk) jossa rajaton netti. Lisäksi tämä myyjä oli myynyt isälleni Elisa Viihde-digiboksin ja 24 kk sopimuksen, verukkeella siitä voi sitten urheilua katsoa. Isäni ei osaa käyttää digiboksia eikä nettiä. Kun kysyin miksi hän on nämä ostanut, oli vastaus, että ei hän oikein ymmärtänyt myyjän puheista mitään, halusi vain sen uuden puhelimen ja siihen vanhasta puhelimesta numerot.

Otin yhteyttä Elisan asiakaspalveluun asiasta. Liittymä voidaan muuttaa, mutta tuota 7,90€ kk liittymää ei enää ole, joten sen takaisin saaminen ei enää onnistu.

Elisa Viihde paketissa ei ole palautusoikeutta, koska se on ostettu myymälästä ja asiakkaalla on ollut mahdollisuus tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä.

Herää kysymys onko myyjä itse todella ollut sitä mieltä, että tämä iäkäs ihminen on todella ymmärtänyt mitä ostaa vai onko tässä haistettu helppo saalis tienata?

Isäni ei todellakaan osaa Elisa Viihdettä käyttää ja on nyt jumissa sen kanssa 24 kk.

Onko todella niin, että tähän asiaan ei kuluttajasuojan mukainen 14 päivän palautusoikeus päde?

Olen todella pettynyt, että diginaativimyyjä käytti täysin asiasta ymmärtämättömän iäkkään ihmisen luottamutsta väärin ja myi isälleni täysin tarpeettomia asioita. Olisin toivonut, että isäni olisi voinut kohdata kaupassa aidon ammattilaisen jonka arviointikykyyn olisi voinut luottaa.

Pahoittelut vielä tilanteesta johtuen. Olitkin jo laittanut meille yksityisviestiä, niin jatketaan tilanteen selvittelyä yksityisviestillä.

81-vuotias isäni kävi Elisan Kampin myymälässä ostamassa uutta puhelinta 28.1.2020. Hänellä oli toiveena ostaa aivan peruspuhelin, netti- ja digimaailma ovat täysin vieraita hänelle. Puhelimen hän sai toiveidensa mukaan, Nokia 3310. Hänellä oli aiemmin 7,90 € kk maksava perusliittymä. Noheva myyjä oli myynyt isälleni Premium 150M liittymän (33,90kk) jossa rajaton netti. Lisäksi tämä myyjä oli myynyt isälleni Elisa Viihde-digiboksin ja 24 kk sopimuksen, verukkeella siitä voi sitten urheilua katsoa. Isäni ei osaa käyttää digiboksia eikä nettiä. Kun kysyin miksi hän on nämä ostanut, oli vastaus, että ei hän oikein ymmärtänyt myyjän puheista mitään, halusi vain sen uuden puhelimen ja siihen vanhasta puhelimesta numerot.

Otin yhteyttä Elisan asiakaspalveluun asiasta. Liittymä voidaan muuttaa, mutta tuota 7,90€ kk liittymää ei enää ole, joten sen takaisin saaminen ei enää onnistu.

Elisa Viihde paketissa ei ole palautusoikeutta, koska se on ostettu myymälästä ja asiakkaalla on ollut mahdollisuus tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä.

Herää kysymys onko myyjä itse todella ollut sitä mieltä, että tämä iäkäs ihminen on todella ymmärtänyt mitä ostaa vai onko tässä haistettu helppo saalis tienata?

Isäni ei todellakaan osaa Elisa Viihdettä käyttää ja on nyt jumissa sen kanssa 24 kk.

Onko todella niin, että tähän asiaan ei kuluttajasuojan mukainen 14 päivän palautusoikeus päde?

Olen todella pettynyt, että diginaativimyyjä käytti täysin asiasta ymmärtämättömän iäkkään ihmisen luottamutsta väärin ja myi isälleni täysin tarpeettomia asioita. Olisin toivonut, että isäni olisi voinut kohdata kaupassa aidon ammattilaisen jonka arviointikykyyn olisi voinut luottaa.

Pahoittelut vielä tilanteesta johtuen. Olitkin jo laittanut meille yksityisviestiä, niin jatketaan tilanteen selvittelyä yksityisviestillä.

Juu laitoin, odotan vastaustanne

Käyttäjätaso 2

Viitsitkö @Tonnikeiju sitten tulla kertomaan kuinka Elisa tällaisen (itselleen tosin hyvin tyypillisen) seniorikansalaisen suoranaisen huijaamisen aiheuttaman vahingon ja mielipahan korvaa tai korjaa? 

 

 

 

Viitsitkö @Tonnikeiju sitten tulla kertomaan kuinka Elisa tällaisen (itselleen tosin hyvin tyypillisen) seniorikansalaisen suoranaisen huijaamisen aiheuttaman vahingon ja mielipahan korvaa tai korjaa? 

 

 

 

Toivottavasti asiamme ratkeaa parhain päin ja voin tulla tänne kertomaan loppujen lopuksi asiallisesti päättyneen tarinan. Kerron kun saan asiaan päätöksen. Kiitos mielenkiinnosta Jukka ☺️

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Viitsitkö @Tonnikeiju sitten tulla kertomaan kuinka Elisa tällaisen (itselleen tosin hyvin tyypillisen) seniorikansalaisen suoranaisen huijaamisen aiheuttaman vahingon ja mielipahan korvaa tai korjaa? 

 

 

 

Toivottavasti asiamme ratkeaa parhain päin ja voin tulla tänne kertomaan loppujen lopuksi asiallisesti päättyneen tarinan. Kerron kun saan asiaan päätöksen. Kiitos mielenkiinnosta Jukka ☺️

Omassa tapauksessa aikoinaan Elisa oli suostumassa ottamaan vastaan puhelimen palautuksena, avattuna, myymälästä ostettuna. 50+ tuli vain etsimään tarjouksia 2G-perusliittymäänsä €17,90 tarjouspaketti, koska puhe väheni. Hänelle myytiin entistä hintavampi 4G-pouhelin ja paketti. Aiempi puhelin ei ole tukenut kuin 3G. Se on vaatinut MINUN yrittäjyyttä, että sain Elisalta palvelua. Valitettavasti Elisa reagoi liian myöhään ja puhelin ehti jo käydä kaupaksi kirpputorilla 10 euron menetyksellä ja liittymät ehti jo myös siirtyä, koska Elisa ei olisi palauttanut vanhempia käyttöön. Elisa hoitaa asian kuntoon, mutta reagointi voi olla liian myöhäistä, tai se voi vaatia todella paljon töitä omalta osalta mikä on turhaa sen sijaan että näitä tilanteita vältettäisiin alun perin eli jos myyjälle sanotaan että haluaa HALVENTAA 17,90 tarjousliittymää, niin miksi myydä kalliimpaa ja sitten vielä saivat Elisa Viihteen kaupattua mokkulaan, joka ei toiminut, ja sitä kautta määräaikaisena 24 kk 39,90 kiinteänetillä, kun alun perin ei ole ollut mokkulasa vikaa. Elisan mokkulassa, mitä nyt 4G oli välillä huonohko tuolloin.

Kaksi vuotta oli Viihde, sitten katkesi, vieäpä kaapeliverkko myös. Näkeehän sen television antennillakin. Senkin sanominen irti oli oma episodinsa johon meni tunteja!!! Varoitettiin että miten aiot katsoa tv lumimyräkässä, kuule ihan hienosti on näkynyt jo 3-4 vuotta putkeen.

Ainoa hyöty tuosta kaapelista oli että saatiin joka vuosi maksaa hinnankorotuksia.

Eniten ihmetyttää että meidän tapaukset oli 3-4 vuotta sitten, miten näitä on vielä??

Nyt soi Frontliner - We Forget To Live (Original Mix).

Muutaman muistutusviestin jälkeen, Kampin myymälästä soitettiin minulle.

Liittymä oli myyty pohjautuen isäni aikaisempiin puhelinlaskuihin, ja tämä uusi liittymä tarjoushintaisena tulisi edullisemmaksi kuin isäni vanha liittymä. Tämä siis todella ok ja hyvää myyntityötä.

Elisa Viihde paketin ja digiboksin sain myyjän kanssa lopulta neuvoteltua irtisanotuksi. Hän myönsi isäni epäröineen osaisiko hän tällaista käyttää.

Loppujen lopuksi asia hoitui ihan hyvin. Pientä vaivannäköä tämä vaati, mutta oli hyvä opetus meille, vanhempani eivät enää mene yksin digiostoksille :)

Kyselin eilen OmaElisan chatissa asiakaspalvelijoilta puhelinliittymiin liittyviä asioita, kun yksi asiakaspalvelija kertoi laittavansa kiitokseksi yhteydenotosta Elisa Viihde -sovelluksen ilmaiseksi.

Tämä ilmaisuus tarkoitti sitä, että siinä on yksi kuukausi maksutonta käyttöä mikä varmaankin noin yleisesti kuulostaa mukavalta että pääsee kokeilemaan ennen tilaamista.

Se mikä oli vähemmän mukavaa tässä oli se, että tämä ei ollut mikään itsestään kuukauden kuluttua päättyvä kokeilu, vaan minun piti itse mennä laittamaan se saman tien päättyväksi 1 kk kuluttua.

En ollut erikseen edes pyytänyt kokeiluun kyseistä palvelua, vaan asiakaspalvelija laittoi sen pyytämättä.

Jos tämä toimintatapa on yleistä ja hyväksytty Elisalla, ei varmaan ole muuta keinoa kuin tehdä tästä rikosasia. Jos taas on kyse yksittäisen työntekijän mokasta, silloin asia on lievempi, mutta mikäli tätä tehdään tietoisesti puhutaan rikoksesta.

Asiakaspalvelija ei voi asiakkaan nimissä tehdä minkäänlaisia palvelun avauksia tai sopimuksia, ellei asiakas ole nimenomaan pyytänyt ja hyväksynyt sitä.

Jos laitetaan ilmaisia kokeiluita, silloin sen pitää loppua automaattisesti ilman että asiakkaan tarvitsee sitä erikseen irtisanoa!


P.S.

Kokeilin kyllä pikaisesti Elisa Viihde -sovellusta kun se nyt kerran on kuukauden käytössä, mutta tarjonta oli sellaista että ei kiitos. Yle Areena tarjoaa parempaa katseltavaa ja jos sieltä ei löydy mitä haluan katsoa, ostan haluamani elokuvat tai sarjat DVD-levyillä.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5

Kyselin eilen OmaElisan chatissa asiakaspalvelijoilta puhelinliittymiin liittyviä asioita, kun yksi asiakaspalvelija kertoi laittavansa kiitokseksi yhteydenotosta Elisa Viihde -sovelluksen ilmaiseksi.

Tämä ilmaisuus tarkoitti sitä, että siinä on yksi kuukausi maksutonta käyttöä mikä varmaankin noin yleisesti kuulostaa mukavalta että pääsee kokeilemaan ennen tilaamista.

Se mikä oli vähemmän mukavaa tässä oli se, että tämä ei ollut mikään itsestään kuukauden kuluttua päättyvä kokeilu, vaan minun piti itse mennä laittamaan se saman tien päättyväksi 1 kk kuluttua.

En ollut erikseen edes pyytänyt kokeiluun kyseistä palvelua, vaan asiakaspalvelija laittoi sen pyytämättä.

Jos tämä toimintatapa on yleistä ja hyväksytty Elisalla, ei varmaan ole muuta keinoa kuin tehdä tästä rikosasia. Jos taas on kyse yksittäisen työntekijän mokasta, silloin asia on lievempi, mutta mikäli tätä tehdään tietoisesti puhutaan rikoksesta.

Asiakaspalvelija ei voi asiakkaan nimissä tehdä minkäänlaisia palvelun avauksia tai sopimuksia, ellei asiakas ole nimenomaan pyytänyt ja hyväksynyt sitä.

Jos laitetaan ilmaisia kokeiluita, silloin sen pitää loppua automaattisesti ilman että asiakkaan tarvitsee sitä erikseen irtisanoa!


P.S.

Kokeilin kyllä pikaisesti Elisa Viihde -sovellusta kun se nyt kerran on kuukauden käytössä, mutta tarjonta oli sellaista että ei kiitos. Yle Areena tarjoaa parempaa katseltavaa ja jos sieltä ei löydy mitä haluan katsoa, ostan haluamani elokuvat tai sarjat DVD-levyillä.

Höh, tässä on nyt menty valitettavasti metsään :pensive: Asia tulee ehdottomasti tutkia. Voisitko laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi niin selvitetään asia?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Se mikä oli vähemmän mukavaa tässä oli se, että tämä ei ollut mikään itsestään kuukauden kuluttua päättyvä kokeilu, vaan minun piti itse mennä laittamaan se saman tien päättyväksi 1 kk kuluttua.

Samaan systeemiin olen törmännyt aika monessa “ilmaistesti”-jutussa mm. Telia ja Ruutu+.  Tuntuu olevan vallalla oleva käytäntö ja myyjä toivoo, että asiakas unohtaa peruuttaa tilauksensa.

Viimeaikoina, niihin mihin olen törmännyt, vain yksi on selvästi ilmoittanut, että tämä on kuukauden tilaus ja se päättyy automaattisesti: Hesarin ystävänpäivän lahjatilaus. Hyvä HS

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Se mikä oli vähemmän mukavaa tässä oli se, että tämä ei ollut mikään itsestään kuukauden kuluttua päättyvä kokeilu, vaan minun piti itse mennä laittamaan se saman tien päättyväksi 1 kk kuluttua.

Samaan systeemiin olen törmännyt aika monessa “ilmaistesti”-jutussa mm. Telia ja Ruutu+.  Tuntuu olevan vallalla oleva käytäntö ja myyjä toivoo, että asiakas unohtaa peruuttaa tilauksensa.

Viimeaikoina, niihin mihin olen törmännyt, vain yksi on selvästi ilmoittanut, että tämä on kuukauden tilaus ja se päättyy automaattisesti: Hesarin ystävänpäivän lahjatilaus. Hyvä HS

@Arska Joo kyllähän tuo kuuluu selkeästi ilmaista näiden tilausten yhteydessä, että ilmaisen jakson jälkeen tilaus jatkuu automaattisesti ja mikäli tilausta ei halua jatkaa, niin se tulee peruuttaa. 

Käyttäjätaso 2

Hassua kun tuollaisten perusasioiden kertominen tuppaa usein unohtumaan. Oletteko miettineen siellä Elisalla (ja muillakin operaattoreilla) että teillä saattaisi toimintamallissanne olla jotain vikaa, kun myyjänne kerta toisena jälkeen toimivat vastoin selkeitä ohjeita? 

Tiedän ettei näitä asioita kommentoida, mutta mietin vain mielessäni että kuinka monta reklamaatioon päättynyttä ohjeiden vastaista myyntitilannetta saa olla ennen kuin keskustellaan työsuhteen mahdollisesta päättämisestä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Se mikä oli vähemmän mukavaa tässä oli se, että tämä ei ollut mikään itsestään kuukauden kuluttua päättyvä kokeilu, vaan minun piti itse mennä laittamaan se saman tien päättyväksi 1 kk kuluttua.

En ollut erikseen edes pyytänyt kokeiluun kyseistä palvelua, vaan asiakaspalvelija laittoi sen pyytämättä.

 

 

Vuositasolla varmasti ihan tuottavaa, jos ihmiset unohtaa edes pariksi kuukaudeksi noita “ilmaisia” palveluita, eikä niistä haluta luopua.

https://yhteiso.elisa.fi/ideapaja-57/kokeilujaksot-maeaeraeaikaiseksi-500316

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Hassua kun tuollaisten perusasioiden kertominen tuppaa usein unohtumaan. Oletteko miettineen siellä Elisalla (ja muillakin operaattoreilla) että teillä saattaisi toimintamallissanne olla jotain vikaa, kun myyjänne kerta toisena jälkeen toimivat vastoin selkeitä ohjeita? 

Tiedän ettei näitä asioita kommentoida, mutta mietin vain mielessäni että kuinka monta reklamaatioon päättynyttä ohjeiden vastaista myyntitilannetta saa olla ennen kuin keskustellaan työsuhteen mahdollisesta päättämisestä. 

Missään tapauksessa tällainen toiminta ei Elisan toimintamallien mukaista ja todella ikävää, että näitä tulee ilmi :frowning2: Siksi haluammekin näistä tapauksista palautteen viedä eteenpäin ja niistä ehdottomasti pitääkin olla meihin yhteydessä.

Käyttäjätaso 2

Hassua kun tuollaisten perusasioiden kertominen tuppaa usein unohtumaan. Oletteko miettineen siellä Elisalla (ja muillakin operaattoreilla) että teillä saattaisi toimintamallissanne olla jotain vikaa, kun myyjänne kerta toisena jälkeen toimivat vastoin selkeitä ohjeita? 

Tiedän ettei näitä asioita kommentoida, mutta mietin vain mielessäni että kuinka monta reklamaatioon päättynyttä ohjeiden vastaista myyntitilannetta saa olla ennen kuin keskustellaan työsuhteen mahdollisesta päättämisestä. 

Missään tapauksessa tällainen toiminta ei Elisan toimintamallien mukaista ja todella ikävää, että näitä tulee ilmi :frowning2: Siksi haluammekin näistä tapauksista palautteen viedä eteenpäin ja niistä ehdottomasti pitääkin olla meihin yhteydessä.

 

Ihan ilmaisena vinkkinä:

Tämä lainattu Elisan puhuvan pään selvästi copy-paste-tyyppinen vakiovastaus ilman että toiminta mitenkään muuttuu on aika asiakkaita aliarvoivaa touhua.

Kuka tahansa palstaa vähääkään lukenut osaisi kirjoittaa tuollaisen kommentin ja todennäköisesti sillä kommentilla olisi ihan yhtä suuri vaikutus kuin puhuvan pään kommentilla.

Luottamus syntyy teoilla eikä pelkillä sanoilla ja sanat ilman tekoja rapauttavat luottamusta.

 

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Hassua kun tuollaisten perusasioiden kertominen tuppaa usein unohtumaan. Oletteko miettineen siellä Elisalla (ja muillakin operaattoreilla) että teillä saattaisi toimintamallissanne olla jotain vikaa, kun myyjänne kerta toisena jälkeen toimivat vastoin selkeitä ohjeita? 

Tiedän ettei näitä asioita kommentoida, mutta mietin vain mielessäni että kuinka monta reklamaatioon päättynyttä ohjeiden vastaista myyntitilannetta saa olla ennen kuin keskustellaan työsuhteen mahdollisesta päättämisestä. 

Missään tapauksessa tällainen toiminta ei Elisan toimintamallien mukaista ja todella ikävää, että näitä tulee ilmi :frowning2: Siksi haluammekin näistä tapauksista palautteen viedä eteenpäin ja niistä ehdottomasti pitääkin olla meihin yhteydessä.

 

Ihan ilmaisena vinkkinä:

Tämä lainattu Elisan puhuvan pään selvästi copy-paste-tyyppinen vakiovastaus ilman että toiminta mitenkään muuttuu on aika asiakkaita aliarvoivaa touhua.

Kuka tahansa palstaa vähääkään lukenut osaisi kirjoittaa tuollaisen kommentin ja todennäköisesti sillä kommentilla olisi ihan yhtä suuri vaikutus kuin puhuvan pään kommentilla.

Luottamus syntyy teoilla eikä pelkillä sanoilla ja sanat ilman tekoja rapauttavat luottamusta.

 

 

Tarkoituksena ei missään tapauksessa ollut aliarvioida ja pahoittelut jos sellainen kuva viestistäni jäi :confused: Suhtaudumme asiaan vakavasti ja pidämme tilanteen selvittämistä erittäin tärkeänä. Palautteet ovat tärkeitä meille siksi, että saamme paikallistettua nämä väärät toimintatavat asiaan liittyviin henkilöihin suoraan, sekä varmistettua, että valheellisia tai puutteellisia argumentteja ei myyntitilanteissa käytetä.

Käyttäjätaso 7

Tarkoituksena ei missään tapauksessa ollut aliarvioida ja pahoittelut jos sellainen kuva viestistäni jäi :confused: Suhtaudumme asiaan vakavasti ja pidämme tilanteen selvittämistä erittäin tärkeänä. Palautteet ovat tärkeitä meille siksi, että saamme paikallistettua nämä väärät toimintatavat asiaan liittyviin henkilöihin suoraan, sekä varmistettua, että valheellisia tai puutteellisia argumentteja ei myyntitilanteissa käytetä.

Ymmärrän , että aspa ei voi kuin välittää tietoja eteenpäin tällaisista tapauksista.

Olen seuraillut tällaisia keskusteluja Yhteisössä ja jo sen edeltäjissä eli vuosia ja kokemukseni mukaan mitään oleellista parannusta tilanteeseen ei ole tullut.

Viimeistään jo vähintään seitsemän vuoden ja noin 1947 eri tapauksen jälkeen on kyllä sanottava , että puheet on vain puheita , mutta toiminta ei ole muuttunut.

Ei Elisalla ymmärtääkseni ole kuin muutamia kymmeniä myyntipisteitä , joten luulisi olevan aika yksinkertainen tehtävä ohjeistaa myyjät toimimaan niiden Elisan periaatteiden mukaan , joihin täällä koko ajan vedotaan.

Pahoin pelkään , että kyse on siitä , että niin ei edes haluta toimia , koska se vähentäisi myyntiä. Käsitykseni on , että kyseessä ei ole yksittäiset virheet , vaan syvälle juurtunut toimintatapa koko organisaatiossa.

Käyttäjätaso 2

Ongelmahan on että kaikki kolme operaattoria kisaavat samoilla kyseenalaisilla keinoilla ja jos Elisa ei saa mummoa ostamaan Elisa viihdettä, niin joku DNA:n tai Telia moraaliton provision ohjaama myyjä mummolle sen ylihintaisen palvelun määräaikaisella sopimuksella myy. Toki kilpailijoillakin kyse on aina ohjeiden ja vastaisesta toiminnasta ja kyseessä on yksittäistapaus ja ovat kiitollisia palautteesta ja lupaavat että pyrkivät muka tekemään jotain ja sama jatkuu.

 

 

Käyttäjätaso 7

Niinpä.

Itse en ole ehkä ihan niitä suurimmassa vaaravyöhykkeessä olevia ja helpoimmin huijattavia koulutukseni ja ammattini vuoksi , mutta siitä huolimatta en ole enää vuosiin viitsinyt noilla operaattoreiden myyntipisteillä asioida juurikin edellä keskustelluista syistä.

Liittymät tilaan netistä ja laitteet ostan suoraan valmistajilta , operaattoreiden liikkeistä en osta mitään.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Olin tänään vapaapäivän kunniaksi pistäytymässä Suomen suurimmassa kyläkaupassa. Sinne elektroniikkaosaston liepeille oli ilmestynyt Elisan myyntitiski. Paikalla ollut myyjä katsoi minua lähinnä kuin halpaa makkaraa ja ei tehnyt mitään myyntikontaktia. Siihen lähelle sitten eksyi hyvin harmaantunut vanhempi herrasmies ja johan myyjän into heräsi. Faarin kännykässä oli Telian liittymä ja myyjä innokkaasti tarkisteli saldoa ja alkoi siinä liittymää kauppaamaan. Ilmeisesti kauppoja ei syntynyt. Tämän otannan perusteella Elisan myyjiä on ohjeistettu iskemään vanhoihin ihmisiin. Ja ympärillä oli muitakin keski-ikäisiä ja nuorempia, mutta ei myyntitapahtumaa. Ihmeellistä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +3

Olin tänään vapaapäivän kunniaksi pistäytymässä Suomen suurimmassa kyläkaupassa. Sinne elektroniikkaosaston liepeille oli ilmestynyt Elisan myyntitiski. Paikalla ollut myyjä katsoi minua lähinnä kuin halpaa makkaraa ja ei tehnyt mitään myyntikontaktia. Siihen lähelle sitten eksyi hyvin harmaantunut vanhempi herrasmies ja johan myyjän into heräsi. Faarin kännykässä oli Telian liittymä ja myyjä innokkaasti tarkisteli saldoa ja alkoi siinä liittymää kauppaamaan. Ilmeisesti kauppoja ei syntynyt. Tämän otannan perusteella Elisan myyjiä on ohjeistettu iskemään vanhoihin ihmisiin. Ja ympärillä oli muitakin keski-ikäisiä ja nuorempia, mutta ei myyntitapahtumaa. Ihmeellistä.

No jopas! Enpä ole ainakaan itse vastaavasta kuullut aikaisemmin. Tosin myyntipisteeltä työkokemusta ei itseltä löydä, vaikka Elisan myymälässä tulikin hetken aikaa vaikutettua. 

Käyttäjätaso 7

No jopas! Enpä ole ainakaan itse vastaavasta kuullut aikaisemmin. Tosin myyntipisteeltä työkokemusta ei itseltä löydä, vaikka Elisan myymälässä tulikin hetken aikaa vaikutettua. 

No jospa menet jollekin myyntipisteelle ihan noin “incognito” seurailemaan , niin voit saada ihan omakohtaista kokemusta.  :blush:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Tämän otannan perusteella Elisan myyjiä on ohjeistettu iskemään vanhoihin ihmisiin. Ja ympärillä oli muitakin keski-ikäisiä ja nuorempia, mutta ei myyntitapahtumaa. Ihmeellistä.

Ihan samaa olen havainnut Elisa standilla Isossa Omenassa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

 Tämän otannan perusteella Elisan myyjiä on ohjeistettu iskemään vanhoihin ihmisiin. Ja ympärillä oli muitakin keski-ikäisiä ja nuorempia, mutta ei myyntitapahtumaa. Ihmeellistä.

 

Eiköhän tuon opi ihan ilman mitään erityistä ohjeistamistakin, että nuorempaan väkeen on turha tuhlata aikaa, mikäli ei itse osoita mielenkiintoa.