Minulle myytiin Viihde-paketti, joka osoittautui jälkikäteen 24 kk:n määräaikaiseksi sopimukseksi. Myyntitilanteessa myyjä vakuutti, että sopimuksen voi irtisanoa milloin vain. Olisin halunnut myyjän lähettävän sopimuksen kotiini, jossa olisin voinut sitä rauhassa tarkastella, mutta myyjällä oli kova kiire saada paketti minulle heti mukaan ”kun ihan ilmaiseksi saa puoleksi vuodeksi ja milloin vain voi peruuttaa”. Ei olisi pitänyt luottaa myyjän sanaan ja nauhoittaa keskustelu. Kiireessä allekirjoitin ja liian sinisilmäisesti luotin myyjän suulliseen lupaukseen.
Ihmetyttää ja vihastuttaa tällainen huijausmyynti, onko tämä Elisan yleinen käytäntö vai onko kyseinen myyjä toiminut näin bonuksien toivossa? Ohjeistatteko myyjiä toimimaan näin, kun näkevät potentiaalisen ”uhrin” (vanhuksen/muuten sopivalta vaikuttavan kohteen)?
Asiakkaan harhauttaminen on kielletty kuluttajansuojalaissakin, enkä usko että tällaisella toiminnalla saatte kovin uskollisia asiakkaita. Uutisotsikoissahan olette olleetkin jo vanhusten huijaamisesta puhelimitse, mutta näköjään ette kavahda päin naamaa valehteluakin.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs
Katso alkuperäinen viesti