Vastattu

Elisa Viihteen myyntihuijaus

  • 4 October 2019
  • 77 kommenttia
  • 8587 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

77 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15

Ainakin lähikaupassa on silloin tällöin Elisan ständi ja siinä kyllä myyjät ovat aktiivisia. 

Käyttäjätaso 1

Hei!

Ostin uuden puhelimen marras/joulukuussa ja liikkeessä minulle saatiin lähes huomaamatta myytyä viihdepaketti. Myyjä oli erittäin mukava ja kohtelias, enkä osannut epäillä yhtään mitään. Myyjä vakutti, että hintojen päivityksen jälkeen saan viihdepaketin mukaan ja kuukausiveloitus jopa laskee. Selitti kuinka siinä on paljon eri leffapaketteja jne. Unohti vaan kertoa, että kyseessä on määräaikainen sopimus ja periaatteessa pelkällä boxilla en tee mitään!!!! Olin niin vihainen, mutta ajattelin, että omapa vikani on kun en lukenut tarkasti mihin laitoin nimeni.

Nyt pari viikkoa sitten soitti ylipirteä myyjä, että haluanko ostaa jotain lisää pakettiini. Se laukaisi taas niin kovan vihan, että laitoin palautetta. Ihan turhaahan se oli. Kiitettiin palautteesta ja sitten vielä linkki, mistä voin jättää palautetta. Voi elämä!

Jos olisin tilannut Kiinasta jotain, niin ymmärtäisin. Samoin, jos olisin lähettänyt 80 000€ jollekin nettirakkaalle. Mutta en osannut varautua, että Suomessa Elisalla huijataan. Tai harhautetaan, miksi kukakin sitä sitten haluaa sanoa. Nyt kun löysin tämän palstan ja googletin muutenkin, en ole ainoa. Tällä hetkellä radiossa pyörii vielä mainos, että tarkista aina onko kyseessä määräaikainen sopimus, koska meillä Elisalla ei mikään sinua sido tms. Paitsi siis jos olet niin tyhmä, että hankit viihdepaketin… 

Minä olen työssä käyvä ihminen, mutta mietin kauhulla kaikkia vanhuksia tms, jotka eivät ymmärrä sitäkään vähää kuin minä näistä. Ja kaikilla heillä ei ole ketään katsomassa perään, mitä he ovat tietämätään tilanneet. 

Ennen kuin joku sanoo, että itsehän olet sopimuksen allekirjoittanut, niin kyllä. Myönnän sen. Ja tosiaan syy on vain minun. Mutta luottamus oli niin kova. Ja nyt maksan siitä kaksi vuotta. 

Ja toivottavasti kukaan ei ala nyt selittämään, että sillä voi tallentaa ohjelmia. Kaikella kunnioituksella niitä kohtaan, jotka jotain tallentamisen arvoista telkkarista jotain löytää niin minä en löydä. Jos jotain katsottavaa tulee ja sen missaa, uusinta tulee ainakin kymmenen kertaa viikossa. 

Ihan uskomatonta, että näin tapahtuu. Voi tietysti olla että tämä on pieni hinta sille, että jatkossa osaisin olla tarkkaavaisempi jonkin isomman asian kohdalla. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei!

Ostin uuden puhelimen marras/joulukuussa ja liikkeessä minulle saatiin lähes huomaamatta myytyä viihdepaketti. Myyjä oli erittäin mukava ja kohtelias, enkä osannut epäillä yhtään mitään. Myyjä vakutti, että hintojen päivityksen jälkeen saan viihdepaketin mukaan ja kuukausiveloitus jopa laskee. Selitti kuinka siinä on paljon eri leffapaketteja jne. Unohti vaan kertoa, että kyseessä on määräaikainen sopimus ja periaatteessa pelkällä boxilla en tee mitään!!!! Olin niin vihainen, mutta ajattelin, että omapa vikani on kun en lukenut tarkasti mihin laitoin nimeni.

Nyt pari viikkoa sitten soitti ylipirteä myyjä, että haluanko ostaa jotain lisää pakettiini. Se laukaisi taas niin kovan vihan, että laitoin palautetta. Ihan turhaahan se oli. Kiitettiin palautteesta ja sitten vielä linkki, mistä voin jättää palautetta. Voi elämä!

Jos olisin tilannut Kiinasta jotain, niin ymmärtäisin. Samoin, jos olisin lähettänyt 80 000€ jollekin nettirakkaalle. Mutta en osannut varautua, että Suomessa Elisalla huijataan. Tai harhautetaan, miksi kukakin sitä sitten haluaa sanoa. Nyt kun löysin tämän palstan ja googletin muutenkin, en ole ainoa. Tällä hetkellä radiossa pyörii vielä mainos, että tarkista aina onko kyseessä määräaikainen sopimus, koska meillä Elisalla ei mikään sinua sido tms. Paitsi siis jos olet niin tyhmä, että hankit viihdepaketin… 

Minä olen työssä käyvä ihminen, mutta mietin kauhulla kaikkia vanhuksia tms, jotka eivät ymmärrä sitäkään vähää kuin minä näistä. Ja kaikilla heillä ei ole ketään katsomassa perään, mitä he ovat tietämätään tilanneet. 

Ennen kuin joku sanoo, että itsehän olet sopimuksen allekirjoittanut, niin kyllä. Myönnän sen. Ja tosiaan syy on vain minun. Mutta luottamus oli niin kova. Ja nyt maksan siitä kaksi vuotta. 

Ja toivottavasti kukaan ei ala nyt selittämään, että sillä voi tallentaa ohjelmia. Kaikella kunnioituksella niitä kohtaan, jotka jotain tallentamisen arvoista telkkarista jotain löytää niin minä en löydä. Jos jotain katsottavaa tulee ja sen missaa, uusinta tulee ainakin kymmenen kertaa viikossa. 

Ihan uskomatonta, että näin tapahtuu. Voi tietysti olla että tämä on pieni hinta sille, että jatkossa osaisin olla tarkkaavaisempi jonkin isomman asian kohdalla. 

Valitettavasti et ole ainoa, olen pahoillani.

Elisan kanssa saa todellakin olla tarkkana. Missään muualla en ole saanut niin paljon pettymyksiä matkaan kuin Elisan kanssa. Täällä on meidänkin taloudesta kirjoituksia… Kaikkea ne myyvät työssäkäyville, vanhuksille, työttömille määräajalla ja samalla toitottavat kuinka määräajattomia ovat. Elisalla ei ole MORAALIA. Viihde jos mikä on täysin määräaikainen retku…

En syytä sinua, koska en voi syyttää edes itseäni, virheitä on tehty ja osa on vältetty. Osaa olen joutunut selvittämään tuntikaupalla vapaa-ajallani Elisan kanssa, maksanut puheluista… se kaikki jää muistiin ja pitkäksi ajoiksi. Jopa säteily katoaa Pripyatista nopeammin kuin pahat kohtaamiset Elisan kanssa. Elisan olisi syytä tarkistaa mainonnan paikkansapitävyyttä HETI.

Yksikin retku lisää on pieni kolhu Elisan imagoon, kyllä vai ei?

Haluaako Elisa romuttaa sen viimeisenkin toivon, joka tässä firmassa enää on?

Hae tilanteeseesi apua viranomaislta, maistraatista saa maksutonta kuluttajaneuvontaa. Ennen sitä pyytäisin ottamaan yhteyttä Elisaan ja vasta jos oma työpanos ei auta, toimi.

Käyttäjätaso 1

Hei!

Ostin uuden puhelimen marras/joulukuussa ja liikkeessä minulle saatiin lähes huomaamatta myytyä viihdepaketti. Myyjä oli erittäin mukava ja kohtelias, enkä osannut epäillä yhtään mitään. Myyjä vakutti, että hintojen päivityksen jälkeen saan viihdepaketin mukaan ja kuukausiveloitus jopa laskee. Selitti kuinka siinä on paljon eri leffapaketteja jne. Unohti vaan kertoa, että kyseessä on määräaikainen sopimus ja periaatteessa pelkällä boxilla en tee mitään!!!! Olin niin vihainen, mutta ajattelin, että omapa vikani on kun en lukenut tarkasti mihin laitoin nimeni.

Nyt pari viikkoa sitten soitti ylipirteä myyjä, että haluanko ostaa jotain lisää pakettiini. Se laukaisi taas niin kovan vihan, että laitoin palautetta. Ihan turhaahan se oli. Kiitettiin palautteesta ja sitten vielä linkki, mistä voin jättää palautetta. Voi elämä!

Jos olisin tilannut Kiinasta jotain, niin ymmärtäisin. Samoin, jos olisin lähettänyt 80 000€ jollekin nettirakkaalle. Mutta en osannut varautua, että Suomessa Elisalla huijataan. Tai harhautetaan, miksi kukakin sitä sitten haluaa sanoa. Nyt kun löysin tämän palstan ja googletin muutenkin, en ole ainoa. Tällä hetkellä radiossa pyörii vielä mainos, että tarkista aina onko kyseessä määräaikainen sopimus, koska meillä Elisalla ei mikään sinua sido tms. Paitsi siis jos olet niin tyhmä, että hankit viihdepaketin… 

Minä olen työssä käyvä ihminen, mutta mietin kauhulla kaikkia vanhuksia tms, jotka eivät ymmärrä sitäkään vähää kuin minä näistä. Ja kaikilla heillä ei ole ketään katsomassa perään, mitä he ovat tietämätään tilanneet. 

Ennen kuin joku sanoo, että itsehän olet sopimuksen allekirjoittanut, niin kyllä. Myönnän sen. Ja tosiaan syy on vain minun. Mutta luottamus oli niin kova. Ja nyt maksan siitä kaksi vuotta. 

Ja toivottavasti kukaan ei ala nyt selittämään, että sillä voi tallentaa ohjelmia. Kaikella kunnioituksella niitä kohtaan, jotka jotain tallentamisen arvoista telkkarista jotain löytää niin minä en löydä. Jos jotain katsottavaa tulee ja sen missaa, uusinta tulee ainakin kymmenen kertaa viikossa. 

Ihan uskomatonta, että näin tapahtuu. Voi tietysti olla että tämä on pieni hinta sille, että jatkossa osaisin olla tarkkaavaisempi jonkin isomman asian kohdalla. 

Valitettavasti et ole ainoa, olen pahoillani.

Elisan kanssa saa todellakin olla tarkkana. Missään muualla en ole saanut niin paljon pettymyksiä matkaan kuin Elisan kanssa. Täällä on meidänkin taloudesta kirjoituksia… Kaikkea ne myyvät työssäkäyville, vanhuksille, työttömille määräajalla ja samalla toitottavat kuinka määräajattomia ovat. Elisalla ei ole MORAALIA. Viihde jos mikä on täysin määräaikainen retku…

En syytä sinua, koska en voi syyttää edes itseäni, virheitä on tehty ja osa on vältetty. Osaa olen joutunut selvittämään tuntikaupalla vapaa-ajallani Elisan kanssa, maksanut puheluista… se kaikki jää muistiin ja pitkäksi ajoiksi. Jopa säteily katoaa Pripyatista nopeammin kuin pahat kohtaamiset Elisan kanssa. Elisan olisi syytä tarkistaa mainonnan paikkansapitävyyttä HETI.

Yksikin retku lisää on pieni kolhu Elisan imagoon, kyllä vai ei?

Haluaako Elisa romuttaa sen viimeisenkin toivon, joka tässä firmassa enää on?

Hae tilanteeseesi apua viranomaislta, maistraatista saa maksutonta kuluttajaneuvontaa. Ennen sitä pyytäisin ottamaan yhteyttä Elisaan ja vasta jos oma työpanos ei auta, toimi.

 

Ensin tyydyin tosiaan kohtalooni, mutta nyt kun minulle sieltä soitettiin, nousi tunteet uudelleen pintaan. Laitoin palautetta ja sain vastauksen tyyliin: kiitos palautteesta, jätäthän tästä vastauksesta meille palautetta miten onnistuimme. Ei niitä kiinnosta, euroja tulee pussiin, sama se mistä ne tulee. Otan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Tuskin ne mitään tällaiselle voi, mutta jos tarpeeksi moni niin tekisi niin se ehkä sitten jo auttaisi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Moi @huijattuolo! Pahoitteluni, että tällaista on päässyt tapahtumaan.  Missään tapauksessa meidän myyjillä ei ole lupaa huijata/harhauttaa myyntitilanteessa, tuollainen toiminta on ehdottoman kiellettyä. Asiat tulee aina kertoa totuudenmukaisesti ja tuo mainitsemasi määräaikaisuus on kyllä tärkeää aina kertoa. Jos näin pääsi kuitenkin tapahtumaan, haluamme varmistaa että asia selvitetään perinpohjaisesti. Voit laittaa meille tarkempia tietojasi yksityisviestillä, niin päästään asiaa selvittämään!

Nuo radiossa ja TV:ssä pyörivät mainokset liittyen määräajattomuuteen ovat nimenomaan liittymämainoksia, joissa meillä ei tosiaankaan määräaikaa ole ollenkaan. Viihteestä se määräaikaisuus kuitenkin vielä löytyy.

Käyttäjätaso 7

Pahoitteluni, että tällaista on päässyt tapahtumaan.  Missään tapauksessa meidän myyjillä ei ole lupaa huijata/harhauttaa myyntitilanteessa, tuollainen toiminta on ehdottoman kiellettyä. Asiat tulee aina kertoa totuudenmukaisesti ja tuo mainitsemasi määräaikaisuus on kyllä tärkeää aina kertoa.

Niinpä niin.

Tätä samaa virttä on veisattu vuosikausia , tuloksetta. Kaikki ovat samaa mieltä siitä , että noin ei saa toimia , mutta käytännössä mikään ei muutu.

Hävetkää vähän ja tehkää asialle ihan oikeasti jotakin. Pelkät pahoittelut on kovin laiha lohtu , kun vahinko on jo sattunut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Pahoitteluni, että tällaista on päässyt tapahtumaan.  Missään tapauksessa meidän myyjillä ei ole lupaa huijata/harhauttaa myyntitilanteessa, tuollainen toiminta on ehdottoman kiellettyä. Asiat tulee aina kertoa totuudenmukaisesti ja tuo mainitsemasi määräaikaisuus on kyllä tärkeää aina kertoa.

Niinpä niin.

Tätä samaa virttä on veisattu vuosikausia , tuloksetta. Kaikki ovat samaa mieltä siitä , että noin ei saa toimia , mutta käytännössä mikään ei muutu.

Hävetkää vähän ja tehkää asialle ihan oikeasti jotakin. Pelkät pahoittelut on kovin laiha lohtu , kun vahinko on jo sattunut.

Nyt täytyy kyllä hieman ihmetellä kommenttiasi. :thinking: Nyt puhutaan oikeasti pienestä murto-osasta myyntitapahtumia, kun tällaisia juttuja setvitään.

Virheitä ja vahinkoja tapahtuu joskus ihan väistämättä, ihan jokaiselle ihmiselle. En ole vielä tavannut erehtymätöntä ihmistä. Elisa Viihteen, kuten lähes minkä tahansa tuotteen myyntitilanteessa on todella paljon muistettavia ja läpikäytäviä asioita. Totta kai myyjiä koulutetaan, että mitä asioita täytyy käydä läpi. Silti ikinä ei voida kaikilta virheiltä välttyä.

Minusta tärkeintä tässäkin tapauksessa on se, että tapahtuneita virheitä ei vain unohdeta. Virheet korjataan ja asiat selvitetään huolellisesti. :slight_smile: Tämäkin kuuluu hyvään palveluun!

Käyttäjätaso 7

Nyt täytyy kyllä hieman ihmetellä kommenttiasi. :thinking: Nyt puhutaan oikeasti pienestä murto-osasta myyntitapahtumia, kun tällaisia juttuja setvitään.

Virheitä ja vahinkoja tapahtuu joskus ihan väistämättä, ihan jokaiselle ihmiselle. En ole vielä tavannut erehtymätöntä ihmistä. Elisa Viihteen, kuten lähes minkä tahansa tuotteen myyntitilanteessa on todella paljon muistettavia ja läpikäytäviä asioita. Totta kai myyjiä koulutetaan, että mitä asioita täytyy käydä läpi. Silti ikinä ei voida kaikilta virheiltä välttyä.

Minusta tärkeintä tässäkin tapauksessa on se, että tapahtuneita virheitä ei vain unohdeta. Virheet korjataan ja asiat selvitetään huolellisesti. :slight_smile: Tämäkin kuuluu hyvään palveluun!

Se on vain pieni murto-osa mitä tapauksista tulee täällä tai teille ylipäätään tietoon. Todellisuus teidän myyntistandeilla on paljon karumpi.

Olen sivusta saanut asioita seurata jo vuosia ja on enemmänkin sääntö kuin poikkeus , että vähänkään ikääntyneemmälle henkilölle surutta myydään kaikkea mahdollista , mitä hän ei tarvitse. Eikä vain vanhemmille , vaan myös vähemmän tekniikkaan perehtymättömille.

Kyseessä on syvälle juurtunut “pakkomyynnin perinne” ja siitä on täälläkin jauhettu jo ainakin kymmenen vuotta , tuloksetta. Jos te ottaisitte asian tosissanne , niin ilmiö olisi jo kitketty kokonaan pois aikoja sitten. Kyse ei ole yksittäistapauksista , vaan systemaattisesta myynninmaksimoimisesta.

Käyttäjätaso 1

Moi @huijattuolo! Pahoitteluni, että tällaista on päässyt tapahtumaan.  Missään tapauksessa meidän myyjillä ei ole lupaa huijata/harhauttaa myyntitilanteessa, tuollainen toiminta on ehdottoman kiellettyä. Asiat tulee aina kertoa totuudenmukaisesti ja tuo mainitsemasi määräaikaisuus on kyllä tärkeää aina kertoa. Jos näin pääsi kuitenkin tapahtumaan, haluamme varmistaa että asia selvitetään perinpohjaisesti. Voit laittaa meille tarkempia tietojasi yksityisviestillä, niin päästään asiaa selvittämään!

Nuo radiossa ja TV:ssä pyörivät mainokset liittyen määräajattomuuteen ovat nimenomaan liittymämainoksia, joissa meillä ei tosiaankaan määräaikaa ole ollenkaan. Viihteestä se määräaikaisuus kuitenkin vielä löytyy.

Laitoin tästä palautetta, ja minulle vastattiin että kiitos palautteesta ja jos voisin antaa palautetta tästä vastauksesta. Arvaa, ärsyttikö vastaus vielä enemmän? MItä hyötyä on laittaa tästä mitään yksityisviestiä? Voin sen toki tehdä, mutta millä minä mitään todistan? Meinaatko, että myyjä muistaa puolen vuoden takaa yhden asiakkaan ja myöntää ja sanoo, että juu taisi jäädä mainitsematta oleelliset kohdat? Itse olen nimeni sopimukseen kirjoittanut ja siinä sopimuksessa nämä asiat varmaan lukee.  Minä tässä olen tyhmä ollut kun olen sokeasti luottanut enkä yhtään epäillyt. 

Minulle asia myytiin niin, että miltä kuullostaa jos kuukausimaksut pienenee ja saan käyttööni paljon eri leffakanavia ja vielä S-ryhmän lahjakortin. Vastasin, että no tottakai. Kaikki mikä kuullostaa liian hyvälle, pitäisi raksuttaa jossain, mutta kovassa kiireessä jälleen kerran sanoin vaan joo joo. Jos minulle olisi sanottu, että meillä on myydä tällainen laite, jolla et tee yhtään mitään, mutta johon voit erikseen ostaa eri leffakanavia, ja olet sidottu kaksi vuotta tähän, olisi boxi jäänyt hankkimatta. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

YV puolella voidaan käydä tilannetta vähän paremmin yksityiskohtien kanssa läpi, sopimusasioista ei oikein tällain julkisella foorumilla viitsi puhua kun ovat henkilökohtaisia :)

Käyttäjätaso 1

YV puolella voidaan käydä tilannetta vähän paremmin yksityiskohtien kanssa läpi, sopimusasioista ei oikein tällain julkisella foorumilla viitsi puhua kun ovat henkilökohtaisia :)

No niin, nyt on yksityisviesti laitettu. Toivottavasti meni oikeaan paikkaan, en oikein ole vielä sinut tämän Yhteisön kanssa. Nyt jännityksellä odotan mitä seuraa. Tosiaan palautetta olen jo omalla nimelläni ja tiedoilla laittanut aiheesta, siitä kiitettiin ja se oli siinä. 

 

Omalla kohdallani "viihdevankeus" päättyy puolen vuoden päästä ja uudestaan ei tule. Upottaisin boksin takapihalle maahan, ellei SER jätteen hautaaminen olisi rike. Appivanhemmille onneksi sain varoitettua aikanaan etteivät ole menneet lankaan. Ilmeisesti pian päättyvä sopimus on saanut elisan puhelinmyyjät aktivoitumaan ja pyrkivät kauppaamaan premium versiota jatketulla vankeudella. Oppitunti tuli tyyriiksi, jatkossa saa elisan myyjiltäkin kysyä "sitooko tämä minut määräaikaiseen sopimukseen?"

Käyttäjätaso 1

” Virheet korjataan ja asiat selvitetään huolellisesti. Tämäkin kuuluu hyvään palveluun.”
Minulle on nyt sanottu noin 800 kertaa Elisan puolesta että olemme pahoillamme. Miten minusta edelleen tuntuu pahalta, että maksan n 500€ tyhjästä? 🤔 
Enää ei tarvitse pelätä Elisan kohdalla mitään, koska tasan tarkkaan viimeinen kerta kun heiltä mitään ostan. Päivitän tänne myöhemmin mitä kuluttajaneuvonta minulle vastaa. 

Minusta moraalitonta on se että Elisa mainostaa tai on mainostanut määräaikaisia sopimuksia vastaan kuten “ei ahdistavaa sitoutumispakkoa” tai “Elisan Saunalahti-asiakkaille määräaikainen liittymävankeus on vain paha uni”. Samaan aikaan Elisalla on kuitenkin määräaikasia sopimuksia kuten viihde digiboksilla ja kanavakortti. 25.04.2020 päättyy viimeinen maksullinen sopimus Elisan kanssa. 

Ootte te kyllä huijarilafka.

Meillä on isäl elisa viihde, 20e kk 100 mbps. Liittymä kellottaa 50 mbps… Ei koskaan enempää, tämä on sopimusrike. Isä on kiire mies eikä ole aika soittaa… No kun soittaa jonot on pitkät niin luovutti.

Mä vaan sanon että eikö hävetä huijata ihmisii?

Isä on pettynyt, kun hänelle tarjottiin kk ilmaiseksi tietoturvaa elisa turvapaketti nii  nyt selvis et se maksoi sitä jo ainakin 6 kk… kiire mies kun on ei ole katsonut laskuja… rahaa tuskin näe…

Mutta sekin menee irtisanottavaksi. Olette huijarilafka, isäni luuli elisa kaupassa että se turva on 1 kk ja päättyy jos ei jatka ohjelmistossa, Näin on toiminut mm, rehelliset tietoturvafirmat joita ennen hällä on ollut. Jos ei olisi pakko, en käyttäis teidän huijarilafkaa, isä toki maksaa alskut…

Ootte huijareita kaikki! Mä vaan sanon.

  1. turhautunut 50mbs nettiin kun pitäs olla 100mbs. Isä myös…

Ja tietysti on MÄÄRÄAIKA! Joka toivottavasti joskus loppuu!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Moi @huijarilafka! Selvitetään asia. :slight_smile: Jos laitat meille alkuun yksityisviestillä tuon osoitteen, jossa nopeus jää sovitusta, niin voidaan lähteä asiaa tarkemmin tutkimaan!

Pahoittelut puolestani, että tietoturvan osalta ja muutenkaann ei ole nyt asiat ihan nappiin mennyt. :pensive: Mieluusti korjataan tilanne, mutta sopimuksien tarkempaan tarkasteluun tarvitaan toki yhteydenotto isältäsi. Jos aika on kortilla, niin voitte vaikkapa varata soittoajan juuri sopivaan aikaan, suoraan meidän nettisivuilta! Näin ei sitten tarvitse jonotella ollenkaan. :slight_smile:

Moi @huijarilafka! Selvitetään asia. :slight_smile: Jos laitat meille alkuun yksityisviestillä tuon osoitteen, jossa nopeus jää sovitusta, niin voidaan lähteä asiaa tarkemmin tutkimaan!

Pahoittelut puolestani, että tietoturvan osalta ja muutenkaann ei ole nyt asiat ihan nappiin mennyt. :pensive: Mieluusti korjataan tilanne, mutta sopimuksien tarkempaan tarkasteluun tarvitaan toki yhteydenotto isältäsi. Jos aika on kortilla, niin voitte vaikkapa varata soittoajan juuri sopivaan aikaan, suoraan meidän nettisivuilta! Näin ei sitten tarvitse jonotella ollenkaan. :slight_smile:

isäni soittaa teille eikä varmasti ole hyvällä tuulella!

Voisitte vähentä niitä jonoja, kiire miehellä ei ole aikaa soitella teille tuntikaupalla.

Kerron ajan varaamisesta, mutta teillä olisi parannettavaa. meillä on vdsl2 100 mb 20 e kk viihde niin miten voi toimia 24/7 50 mb. Teillä on väärä profiili tai laskutieto väärä!

Mistä maksamme???????????

Ennen oli 100mb 23/7, kuka on mennyt muuttamaan meidän soppareita???

Pahoitteluni, että tällaista on päässyt tapahtumaan.  Missään tapauksessa meidän myyjillä ei ole lupaa huijata/harhauttaa myyntitilanteessa, tuollainen toiminta on ehdottoman kiellettyä. Asiat tulee aina kertoa totuudenmukaisesti ja tuo mainitsemasi määräaikaisuus on kyllä tärkeää aina kertoa.

Niinpä niin.

Tätä samaa virttä on veisattu vuosikausia , tuloksetta. Kaikki ovat samaa mieltä siitä , että noin ei saa toimia , mutta käytännössä mikään ei muutu.

Hävetkää vähän ja tehkää asialle ihan oikeasti jotakin. Pelkät pahoittelut on kovin laiha lohtu , kun vahinko on jo sattunut.

Täällä puhutaan moraalista, meillä on ainakin sitä puuttunut sopparista, kun kiinteästä 50 mb profiili vaikka alskussa on 100 mb. Kuka on muuttanut meidän liittymiä vastoin laskutusta??

Jos coronavirus aiheuttaa painetta verkkojen kestävyyteen, ilmoitus ja hinnanalennus.

Ominpäin ei sopimusta voi rikkomalla muuttaa.

Täälläkin on langettu Elisa Viihteen 24kk määräaikaisuuteen ja nyt alkoi tapahtumaan. 

Sain tekstiviestin  “Hei, laajakaistaliittymääsi tehdään teknisiä muutoksia...”. Ajattelin käydä huvikseni oma.elisassa tarkistamassa, niin sielläpä lasketaankin nopeutta 100M > 75M. Ja tämä siis ilmoittamatta. Törkeää toimintaa.

Saunalahti-liittymistä asti ollut asiakkaana, mutta nyt lähtee tämä asiakas DNA:n kaistoihin, heti ensi kesäkuussa, kun määräaikaishuijaus päättyy.

Käyttäjätaso 5

Täälläkin on langettu Elisa Viihteen 24kk määräaikaisuuteen ja nyt alkoi tapahtumaan. 

Sain tekstiviestin  “Hei, laajakaistaliittymääsi tehdään teknisiä muutoksia...”. Ajattelin käydä huvikseni oma.elisassa tarkistamassa, niin sielläpä lasketaankin nopeutta 100M > 75M. Ja tämä siis ilmoittamatta. Törkeää toimintaa.

Saunalahti-liittymistä asti ollut asiakkaana, mutta nyt lähtee tämä asiakas DNA:n kaistoihin, heti ensi kesäkuussa, kun määräaikaishuijaus päättyy.

Voimme tottakai yksityisviesteissä selvittää mistä tuollainen lasku sopimuksen nopeudessa nyt johtuu. Mitä itse epäilen on, että laajakaistayhteys tulee osoitteeseen sellaisia kuparilinjoja pitkin ettei tuo 100M maksiminopeus ole saavutettavissa, joten tuo tieto osoitteen osalta on päivitetty verkkokaupassamme ja olemassa oleville sopimuksille.

Mulle kävi samoin juuri tänä kesänä, heinäkuun lopussa tyypit seisoi Alajärven S-marketin aulassa, myyjä vakuutti et nyt on elisaviihde halvalla, nyt maksat siitä 12.95 kun katsot pelkiltään mobiilisovelluksella, mut jos otat tän boxin, niin maksaakin vain 9,95 ja peruuttaa sai koska vain, pa p****n v***ut, ne hiton kanavat maksetaan erikseen, se häneltä unohtui kertoa ja myös se et oon nyt naimisissa s***tana sen boxin kans 2v ja maksan sen 9,90 vaikken hitto nää aitiota, viaplayta tai mitään muutakaan! Toivon että Elisan puolelta minuun ollaan yhteydessä, en nimittäin maksa enää puhelinpalvelumaksuakin vielä tähän päälle ja tää asia selvisi mulle äsken vasta ku ihmettelin miksen näe kanavia mistä luulin maksavani, vaikka todellisuudessa maksan tuosta v*tun turhasta boxista, ajattelinkin sieltä kaupasta lähdettyä et miten olikaan näin hyvä tuuri, itseasiassa oli ihan h**tin p***a tuuri joutu Elisan myyjän HUIJAAMAKSI! Tuolla boxillahan ei mitään tee kun on älytv!

 

EDIT/ Siistitty kielenkäyttöä -MiikaMoi

Käyttäjätaso 5

Mulle kävi samoin juuri tänä kesänä, heinäkuun lopussa tyypit seisoi Alajärven S-marketin aulassa, myyjä vakuutti et nyt on elisaviihde halvalla, nyt maksat siitä 12.95 kun katsot pelkiltään mobiilisovelluksella, mut jos otat tän boxin, niin maksaakin vain 9,95 ja peruuttaa sai koska vain, pa p****n v***ut, ne hiton kanavat maksetaan erikseen, se häneltä unohtui kertoa ja myös se et oon nyt naimisissa s***tana sen boxin kans 2v ja maksan sen 9,90 vaikken hitto nää aitiota, viaplayta tai mitään muutakaan! Toivon että Elisan puolelta minuun ollaan yhteydessä, en nimittäin maksa enää puhelinpalvelumaksuakin vielä tähän päälle ja tää asia selvisi mulle äsken vasta ku ihmettelin miksen näe kanavia mistä luulin maksavani, vaikka todellisuudessa maksan tuosta v*tun turhasta boxista, ajattelinkin sieltä kaupasta lähdettyä et miten olikaan näin hyvä tuuri, itseasiassa oli ihan h**tin p***a tuuri joutu Elisan myyjän HUIJAAMAKSI! Tuolla boxillahan ei mitään tee kun on älytv!

 

EDIT/ Siistitty kielenkäyttöä -MiikaMoi

Hei @Nilu ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ikävä kuulla, että näin on päässyt käymään tuolla ständillä. Nappaatko meille yksityisviestiä niin selvitetään sopimuksien osalta tilanne kuntoon ja laitetaan tästä toiminnasta palautetta eteenpäin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +2

 Tuolla boxillahan ei mitään tee kun on älytv!

 

 

Hienoa, että joku on todennut saman asian kuin itsekin!

Tasaisin väliajoin saan puheluita, joissa tuputetaan Viihdettä, joskus hienovaraisemmin, joskun aggressivisemmin. Jos ei muuta, niin ainakin kokeilutunnarit nettiversioon.

Kukaan ei ole pystynyt vakuuttamaan minua miten Viihde parantaisi katselukokemustani Elisan kaapeli-tv/maksukorttiasiakkaana Android TV:llä - pystyn tallentamaan kaikkia kanavia, sovellukset ovat napsautuksen päässä. Käyttöliittymäkin näyttää samalta kuin Viihteessä. Ainoastaan lasku Elisalle päin kasvaisi.

Niin kauan kuin maksukanavat toimivat maksukortin kanssa, en mieti Viihdettä. Mikäli Elisa siirtyy DNA:n tapaiseen hubi-käyttöön, siirryn täysin sovellusten ja Chromecastin pariin.

En tiiä nauraa vai itkeä ku lukee näitä kommentteja ja kertomuksia😅 Ei tunnu elisaa kiinnostavan asioiden muuttaminen. Otin tänää vapaapäivän töistä ja ajelin yhteensä edes takas 600km selvittämään vanhempieni liittymä asioita syynä eritoten Elisa viihde paketti. Mutsi oli mulle joku aika sitte kehuskellu kuinka saivat tosi halvalla Viaplay + Elisa viihteen muutamaksi kuukaudeksi ja vieläpä kaupan päälle pari kappaletta jotain ihme boxeja joista toisen vois antaa vaikka naapurille. Huomasin sitte ku ihmettelivät yhtä laskua, että on kaksi määräaikasta sopimusta jotka  muuttuvat muutaman kk päästä aivan liian kalliiksi heille, köyhiä sairaita eläkeläisiä kun ovat. Paha kaksikko ku faija ei ymmärrä mitään ja mutsi luulee ymmärtävänsä. No, valtakirjat oli kirjoitettu mulle ja asiat hoitu hyvin, myyjä oli ymmärtäväinen ja pieniä hyvityksiäkin sai sekä kaikki muutkin turhat ja käyttämättä olevat palvelut jotka myyjiltä " jääny huomaamatta" lopetettuu. Vähän oli vastahakonen lopettaa sitä viihde pakettii jo helmikuuhun, mihin lähes "Ilmanen" viasport paketti loppuu. Sen mutsi sai sinne ku koitti alunperin ite peruuttaa soittamalla alkuperästä viihdepakettii, jota ei saanu toimiin, mutta päätyikin tilaamaan premiumin🤔Myyjä kerto että se kuka oli myynyt tuotteet oli kirjottanu muistiin myynnistä että herra ei innostunut mutta rouva innostui ja halus varmistaa, että mutsi haluu sen lopettaa. Totesin että mutsi helposti innostuu ku luulee ymmärtävänsä ja faija ei, ku ei mitään ymmärrä. No soitin sitte vielä siinä mutsille että halusko sen boxin "hyödyllisten" ominaisuuksien takia vai halpojen kanavien. Kanavat oli syynä joten sovittiin että helmikuussa loppuu. Laittoi vielä vanhempieni kohdalle merkinnän, että minuun pitäisi olla yhteydessä liittymä asioissa, eikä heille tulisi mitään tyrkyttää. Olin sitte siinä porukoilla yhdistämässä mutsin konetta faijan reitittimeen, koska olin irtisanonut toisen reitittimen joka myyjien "unohtamana" oli samassa taloudessa ollut käytössä pitkään, kun mutsille soitti ilmeisesti premiumin tyrkyttänyt " asiakaspalvelija". Aiheena oli omaelisaan laitetut valtakirjat minun edunvalvojuudestani. Halusi varmistaa, että mutsi ymmärsi  voivansa valtuutuksesta huolimatta olla peruuttamatta sopimuksia eikä minun neuvoja ole pakko noudattaa. Kumma että vain "innostuneeksi" myyjän kuvailema äitini, jonka itse paljastin olevan helposti vietävissä sai puhelun, vaikka samat valtuutukset lähetti myös faija 🤔. Ei kuulostanut ilahtuneelta ku mutsi sano et asiat on kunnossa ja mun kautta kaikki, anto mulle  puhelimen ja pidin saarnan eettisestä myymisestä. Nyt tässä lähes 300euroa köyhempänä(bensat+palkaton "vapaa") kirjotan tänne romaania ja katselen kuinka Elisan liikevoitto oli 406milj. euroa

Tässä vielä kehitys idea😄 mä tossa just närkästyneenä teidän ja muidenkin operaattorien toimintaan mietin, että jos voittaisin eurojackpotissa, laittaisin pystyyn semmosen käytännössä voittoa tavoittelemattoman teleoperaattorin joka ois suunnattu vanhuksille ja tietämättömille. Teillä tota fyrkkaa tuntuu olevan, nii ei ois paha olla joku sivuosasto joka ei välttämättä ois niin voittoo tuottava. Hintoikaa ei tarvis ees pudottaa mut oikeesti tarpeisiin räätälöidyt liittymät. Myyjille kohtuulliset liksat ilman provikkaa nii moraali ois parempi. Voisitte oikeesti tuoda sitä digiturvaa ja tasa-arvoo mistä sivuillanne lässytätte. Parantaisi imagoo ja ei sitä loputtomiin tarviis jatkaa ku digi-ajasta pihalla oleva sukupolvi kuolee pois. Olkaa myynti etiikan edellä kävijä. 😁 Mä lupaan jättää rakennus hommat ja tulla johtaa sitä osastoo 😂